Preskoči na glavno vsebino

TRI STAVKE IMEJ PRED OČMI

Zatiranje ummeta in masakri, ki se dogajajo v Gazi in pred tem v Baguzu ter Mosulu, če dobiš neko šejtansko wesweso glede tega, se upri tej weswesi z zatekanjem pod Allahovo zaščito – in to je znak imana. Če se boš prepustil weswesi in se le-ta usede ter zasidra v tvojem srcu, potem boš imel problem, saj boš pomešal koncept el-wela wel-bera in zvestobo namenil tiranom, odrekal pa se boš muslimanov.

In enako je z weswesami o muslimanih na Kitajskem, v Kašmirju, Jemnu, Iraku, Sudanu in našimi brati ehlus-sunna v Iranu, Indiji ter kjerkoli drugje.

Vse to je preizkus. Allah preizkuša vse ljudi: to je preizkus za tirane in preizkus za zatirane. To je preizkus za tiste, ki so pod senco bombardiranja in masakrov.

Tisti, ki so izgubili življenje, so bili preizkušeni. Tisti, ki so izgubili ud telesa, so preizkušani. Tisti, ki se bojijo, so preizkušani. Tisti, ki so izgubili ljubljene, so preizkušani. Poškodovani so preizkušani. To je preizkus za tiste, ki gledajo in so priče zatiranju: Na kateri strani si? Kaj boš ukrenil glede tega, če sploh kaj? Tirani so preizkušani s tiranijo, ki jo izvajajo. Celotna dunja je učilnica, v kateri smo preizkušani. Ti preizkusi se ne končajo, dokler oseba ne sreča Allaha, ko bodo objavljeni rezultati, na podlagi katerih boš nagrajen ali kaznovan.

Ashabi so bili dobro vzgojeni v te življenjske resnice. Tudi oni so bili preizkušani, in sicer z veliko hujšimi stvarmi. Kljub temu se nikoli niso pritoževali v smislu: Zakaj Allah ne posreduje v teh naših težavah, medtem ko imamo v svojih vrstah Allahovega poslanca ﷺ? Dobro so se zavedali življenjskih dejstev in resnic, ki so se jih naučili od Allahovega poslanca ﷺ. Enaka učenja in nauke imamo danes v rokah tudi mi, vendar je naša reakcija pogosto drugačna od njihove. Ashabi nikoli niso vprašali, zakaj Allah ne posreduje, temveč prav nasprotno: več težav kot so imeli, z večimi sovražniki kot so bili soočeni, bolj se jim je povečal iman (moč verovanja)

In ko so verniki zagledali zaveznike, so rekli: “To je tisto, kar sta nam obljubila Allah in Njegov poslanec, in Allah in Njegov poslanec sta govorila resnico.” To je le povečalo njihov iman in teslim. (Kur'an; 33:22)

To je bila njihova reakcija na sovražnost sveta. To je bila reakcija na njihovo morda največjo težavo in preizkus, ko so bili obkoljeni v Medini. Svet je proti njim in svet jih želi izbrisati s površine zemlje. Ta njihova reakcija je povzeta v treh stavkih. Trije stavki, ki jih mora musliman imeti pred očmi, ko pride v neko veliko težavo zaradi svoje vere.

To je tisto, kar sta nam obljubila Allah in Njegov poslanec. Qatada je rekel, da obljuba na tem mestu pomeni soočanje s preizkušnjami. Te preizkušnje z lastnimi očmi vidimo povsod po svetu, ko so muslimani preganjani edinole zaradi svoje vere.

In Allah in Njegov poslanec sta govorila resnico glede te zadeve in tudi glede vsake druge zadeve.

To je le povečalo njihov iman in teslim. Zaradi teh preizkušenj niso izgubili svoje vere. Ta tretji stavek niso njihove besede, kot prejšnja dva stavka, temveč je Allah s temi besedami potrdil, da je bil edini efekt teh preizkušenj, da se je ashabom povečala moč verovanja (iman) in povečala predanost Allahovim zapovedim ter predanost Njemu (teslim).

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...