Preskoči na glavno vsebino

PRAVICE SOPROGE

Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem je spodbujal ljubezen, pozornost, sočutje, medsebojno odpuščanje in zanemarjanje slabih postopkov, da bi družinski dom stal na čvrstih temeljih, katerih nevihte problemov ne morejo zatresti niti uničiti. Allah pravi:

Z njimi lepo živite. (Kur'an; 4:19)

Beseda lepo (ar. maruf) označuje vsako vrsto dobrote, dobrodelnosti, ljubeznivosti, humanosti in sočutja.

Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem je rekel: ''Bojte se Allaha v pogledu vaših žena. Vzeli ste jih s sigurnostjo od Allaha in one so vam postale dovoljene z Njegovo besedo.'' (zabeležil Muslim)

Poslanec Muhammed sallallahu alejhi ve sellem je poznal naravo ženske in opozoril na možnost, da ženska naredi napako (enako kot moški), zato je potrebno biti pri tem potrpežljiv. Rekel je: ''Svetujte ženam dobroto.'' (zabeležila Buhari in Muslim)

Rekel je tudi: ''Najboljši med vami so tisti, ki so najboljši do svojih družin, a jaz sem najboljši do svoje družine.'' (zabeležila Tirmizi in Ibn Madža)

Prav tako je rekel: ''Naj vernik ne sovraži vernice. Če mu ena njena lastnost ni všeč, je z drugo zadovoljen.'' (zabeležil Muslim)

Poslanec Muhammed sallallahu alejhi ve sellem je pojasnil, kolikšen je greh, če se stori krivica ženi, rekoč: ''Največji greh pri Allahu stori človek, ki se poroči z neko ženo, pa jo zapusti, ko se zadovolji z njo, in odide z njenim poročnim darilom.'' (zabeležil Hakim)

Poslanec Muhammed sallallahu alehji ve sellem je bil vzor nežnosti in lepega ravnanja s svojimi ženami. V neki situaciji je rekel svoji ženi Aiši: ''Jaz zares vem, kdaj se razjeziš in kdaj si zadovoljna.'' Vprašala ga je: ''O, Allahov Poslanec, kako to veš?'' pa ji je odgovoril: ''Ko si zadovoljna, rečeš: 'Da, prisežem pri Muhammedovem Gospodarju.' Ko si jezna, rečeš: 'Da, prisežem pri Abrahamovem Gospodarju.' '' Rekla je: ''Tako je, prisežem pri Allahu, le izognem se tvojemu imenu.'' (zabeležila Buhari in Muslim)

S takšno senzibilnostjo in lepim ravnanjem je bil Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem v interakciji s svojimi ženami in one so, naj je Allah z njimi zadovoljen, vračale z enako mero.

Na enem od potovanj je Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem tekmoval z Aišo, ki je rekla: ''Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je tekmoval z menoj, pa sem ga prehitela. Minilo je nekaj časa, pa sem se (malo) zredila. Ko je ponovno tekmoval z menoj, me je prehitel in (v šali) rekel: 'To je za tisto.' '' (zabeležila Ebu Davud in Ahmed)

Poslanec Muhammed sallallahu alejhi ve sellem je razglasil za velik greh uzurpacijo pravic žene, rekoč: ''O, Allah, za sveto naredi pravico dveh nemočnih: sirote in ženske.'' (zabeležila Ibn Madža in Ahmed)

Poslanec Muhammed sallallahu alejhi ve sellem je spodbujal na to, da je žensko potrebno intimno zadovoljiti oziroma da je to ena od njenih pravic, ko je Abdullahu ibn Amru rekel: ''O, Abdullah! Mar je res, da se podnevi postiš, ponoči pa klanjaš?'' Odvrnil je: ''Da, o, Allahov Poslanec,'' ki mu je rekel: ''Ne delaj tega. Posti se malo in ne posti se malo. Klanjaj in zaspi, kajti tvoje telo ima pravico pri tebi, tvoje oko ima pravico pri tebi in tvoja soproga ima pravico pri tebi.'' (zabeležil Buhari)

Prav tako je rekel: ''V vašem intimnem odnosu je sadaka (miloščina; nagrada za dobro delo).'' Ashabi so vprašali: ''O, Allahov Poslanec! Mar ima človek nagrado tudi ko zadovolji svoje strasti?'' Odvrnil je: ''Kaj mislite, ko bi človek to naredil na nedovoljen način, ali bi imel greh?! Enako, ko to naredi na dovoljen način, ima nagrado.'' (zabeležil Muslim)

Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je ukazal, naj moški prinese oskrbo svoji ženi in otrokom, ter pojasnil, da je to najboljše razdeljevanje imetja. Rekel je: ''Zlatnik, ki ga vložiš na Allahovi poti, zlatnik, ki ga vložiš za osvoboditev sužnja, zlatnik, ki ga vložiš za pomoč siromaku, zlatnik, ki ga vložiš za svojo družino – najboljše od vsega tega je, da ga vložiš za svojo družino.'' (zabeležil Muslim)

Prav tako je rekel: ''Za vse, kar porabiš, želeč s tem Allahovo zadovoljstvo, boš nagrajen, celo za zalogaj, ki ga daš v usta svoje žene.'' (zabeležila Buhari in Muslim)

Komentarji

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...