Preskoči na glavno vsebino

SADAKA

Nek berač je prišel in potrkal na Aišina vrata, njena služabnica Barira je odprla vrata, berač pa je rekel: ''O, družina Allahovega Poslanca, dajte mi nekaj.'' Služabnica je odgovorila, da mu nimajo česa dati, vendar je Aiša, ki je poslušala ta pogovor, vprašala služabnico, s kom govori? Služabnica ji je odgovorila, da je to nek berač in da imajo le pest pšenice, ki jo bo pripravila, da bodo lahko imeli iftar (večerjo za prekinitev posta), ko pride akšam (takrat je bila ikindija). Aiša je rekla: ''Daj mu, kar imamo. Allah nam bo dal.''

Ko je prišel čas akšama, je Aiša prekinila post z vodo, kajti ničesar drugega niso imeli, in pričela z akšamsko molitvijo. Barira je sedela, se sarkastično nasmihala in govorila: ''Allah bo dal, Allah bo dal …'' Naenkrat je nekdo potrkal na vrata. To je bil neki človek, ki jim je kot darilo podaril kozo. Ko je Aiša zaključila z molitvijo, je vprašala služabnico, kdo je to bil? Služabnica ji je začudeno odgovorila: ''To je bil nek človek iz naše soseske. Prisežem pri Allahu, predtem nam nikoli ni ničesar podaril, danes pa nam je kupil kozo. Aiša ji je rekla: ''O, Barira, mar ni koza boljša od pesti pšenice, katero si imela danes?!''

Nato ji je rekla nekaj, kar nam prikazuje verovanje (iman) teh ljudi, prvih generacij muslimanov. Rekla je: ''Prisežem pri Allahu, nihče od vas ne bo pravi vernik, dokler vam vera v Allaha ne bo močnejša od tega, kar imate v svojih rokah.''

Kar imaš v svoji roki je nekaj vidnega in oprijemljivega, vendar mora biti vera in zanašanje na Allaha močnejše od tega – to je resnični iman. Moraš se zavedati, da Vzvišeni daje oskrbo in da bo pomagal tistim, ki pomagajo drugim. Mar ni Vzvišeni rekel: ''Resnično tisti, ki dajejo miloščino in tiste, ki dajejo miloščino, in ki posojajo Allahu dobro posojilo, njim bo pomnoženo in zanje bo plemenita nagrada. (Kur'an; 57:18)

Od Ebu Hurejra se prenaša, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: ''Rekel je Vzvišeni Allah: 'Človek, daj, pa ti bom dal.' '' (zabeležila Buhari in Muslim)

Od Ebu Hurejra se prenaša, da je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem rekel: ''Ni dneva, v katerega se prebudijo sužnji (tj. ljudje), da se ne spustita dva angela; eden reče: 'O, Allah, radodarnemu povečaj imetje!' Drug angel reče: 'O, Allah, skopuhu podari propad!' '' (zabeležila Buhari in Muslim)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...