Preskoči na glavno vsebino

RESNIČNOST RAZSLOJEVANJA

O prijatelj, ki si sprejel vero tevhida (Allahovo edinstvenost) in se Njemu predal! Najprej, dobrodošel med nami. Kot pozdrav te pozdravljamo z naslednjimi ajeti:

Kdo je boljše vere kot tisti, ki se iskreno preda Allahu, dela dobro in sledi veri Ibrahima, prave vere? – Allah je Ibrahima vzel za prijatelja. (En-Nisa, 125)

Ko si stopil na to pot, moraš najprej vedeti, da boš preizkušan. To je narava prave poti. Allah, Azze ve Džel, bo preizkušal tiste, ki pravijo: ''Verujemo,'' da bi ločil iskrene od lažnivcev:

Mar ljudje mislijo, da jih bomo pustili pri miru, če bodo dejali: “Mi verujemo,” in da ne bodo podvrženi preizkušnjam?! Mi smo že  preizkušali  tiste pred njimi, da bi Allah zagotovo vedel za tiste, ki so iskreni in za tiste, ki so lažnivci. (El-Ankebut, 2–3)

Allah uporablja besedo fitna za opis preizkušenj, skozi katere bodo šli verniki. Fitna se nanaša na proces čiščenja kovine z ognjem, da se odstrani nečistoča in razkrije njena čista oblika. Preizkušnje in nesreče so podobne – vera posameznika je podvržena ognju, da se očisti in razkrije njeno bistvo.



Vera po svoji naravi ločuje resnico od laži, iskrenost od hinavščine in pravo predanost od osebnih koristi.

Ker so tisti, ki hodijo po tej poti, ljudje, v naravi katerih sta tako grešnost (fudžur) kot pobožnost (takva), bo vsak posameznik neizogibno preizkušen, dokler se ne prečisti:

Skušali vas bomo z nekaj strahu, lakote, izgube imetja, življenj in pridelkov. Ti pa sporoči blago vest potrpežljivim, tistim, ki, ko jih doleti kakšna nesreča, rečejo: “Mi pripadamo Allahu in k Njemu se bomo vrnili.” Takim pripadata blagoslov in milost njihovega Gospodarja in takšni so na pravi poti. (El-Bekara, 155–157)

Zagotovo boste skušani z vašimi imetji ter z vašimi življenji in poslušali boste številne žalitve od tistih, ki jim je bila dana Knjiga pred vami, ter od tistih, ki malikujejo. In če boste potrpežljivi in bogaboječi, sta to zares najmočnejši vrlini. (Ali Imran, 186)

Vsak bo okusil smrt! Skušamo vas v dobrem in slabem in k nam se boste vrnili. (El-Enbija, 35)

In zagotovo vas bomo preizkušali, dokler ne pokažemo borcev med vami in potrpežljivih. In preverjali bomo novice o vas. (Muhammed, 31)

Allah govori resnico, jasno in stvarno. Ne vara svojih služabnikov. Že na začetku poti pojasnjuje njeno naravo. Njegov cilj ni prestrašiti ljudi, ampak jih narediti razsodne in jim pokazati, s čim se bodo soočili.

Ko skrbno prebereš te ajete, boš opazil nekaj pomembnega. Ti ajeti nas ne le obveščajo o preizkušnjah, temveč tudi, kako jih uspešno prestati. Prvi in najpomembnejši korak je razumeti, da je to, s čimer se soočaš, preizkus.

To spoznanje te vodi do naslednjega koraka in ti postavlja vprašanje: Če je to preizkus, kakšen odnos naj zavzamem? Kaj Gospodar pričakuje od mene?

Kur’anski izraz za ta odnos je sabr (potrpežljivost), pri čemer vsak preizkus zahteva drugačno obliko potrpežljivosti. Torej, kako naj v konkretni preizkušnji izgleda moja potrpežljivost?

To vprašanje je ključno, saj odpira vrata k dobremu. Od zdaj naprej boste brali Kur’an, da bi našli odgovor na to vprašanje. Ko molite, bo vaš jezik prosil za odgovor na to vprašanje. Ko se posvetujete z izkušenejšimi brati in sestrami, boste to storili ob hkratnem iskanju tega odgovora.

Potrpežljivost je več kot zgolj vzdržljivost – je aktiven odnos, ki vključuje:

1. Vztrajanje pri dobrem tudi v težkih trenutkih.

2. Izogibanje grehu kljub skušnjavam in stiskam.

3. Hvaležnost za vse, kar prihaja od Allaha, tudi ko gre za težave ali preizkušnje.

Kur'an nas uči, da so tisti, ki so potrpežljivi, deležni Allahove pomoči in blagoslova:

O, vi, ki verujete! Pomagajte si s potrpljenjem in molitvijo! Zares je Allah s potrpežljivimi. (El-Bekara, 2:153)

Ko se torej soočate s preizkušnjami, razmislite: Kaj se od mene pričakuje v tej situaciji? Kako lahko ohranim potrpežljivost, ki je všeč Allahu?

Iskanje odgovora na to vprašanje vas bo usmerilo k pravi poti, okrepilo vašo vero in vas približalo Gospodarju.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...