Preskoči na glavno vsebino

RESNIČNOST RAZSLOJEVANJA

O prijatelj, ki si sprejel vero tevhida (Allahovo edinstvenost) in se Njemu predal! Najprej, dobrodošel med nami. Kot pozdrav te pozdravljamo z naslednjimi ajeti:

Kdo je boljše vere kot tisti, ki se iskreno preda Allahu, dela dobro in sledi veri Ibrahima, prave vere? – Allah je Ibrahima vzel za prijatelja. (En-Nisa, 125)

Ko si stopil na to pot, moraš najprej vedeti, da boš preizkušan. To je narava prave poti. Allah, Azze ve Džel, bo preizkušal tiste, ki pravijo: ''Verujemo,'' da bi ločil iskrene od lažnivcev:

Mar ljudje mislijo, da jih bomo pustili pri miru, če bodo dejali: “Mi verujemo,” in da ne bodo podvrženi preizkušnjam?! Mi smo že  preizkušali  tiste pred njimi, da bi Allah zagotovo vedel za tiste, ki so iskreni in za tiste, ki so lažnivci. (El-Ankebut, 2–3)

Allah uporablja besedo fitna za opis preizkušenj, skozi katere bodo šli verniki. Fitna se nanaša na proces čiščenja kovine z ognjem, da se odstrani nečistoča in razkrije njena čista oblika. Preizkušnje in nesreče so podobne – vera posameznika je podvržena ognju, da se očisti in razkrije njeno bistvo.



Vera po svoji naravi ločuje resnico od laži, iskrenost od hinavščine in pravo predanost od osebnih koristi.

Ker so tisti, ki hodijo po tej poti, ljudje, v naravi katerih sta tako grešnost (fudžur) kot pobožnost (takva), bo vsak posameznik neizogibno preizkušen, dokler se ne prečisti:

Skušali vas bomo z nekaj strahu, lakote, izgube imetja, življenj in pridelkov. Ti pa sporoči blago vest potrpežljivim, tistim, ki, ko jih doleti kakšna nesreča, rečejo: “Mi pripadamo Allahu in k Njemu se bomo vrnili.” Takim pripadata blagoslov in milost njihovega Gospodarja in takšni so na pravi poti. (El-Bekara, 155–157)

Zagotovo boste skušani z vašimi imetji ter z vašimi življenji in poslušali boste številne žalitve od tistih, ki jim je bila dana Knjiga pred vami, ter od tistih, ki malikujejo. In če boste potrpežljivi in bogaboječi, sta to zares najmočnejši vrlini. (Ali Imran, 186)

Vsak bo okusil smrt! Skušamo vas v dobrem in slabem in k nam se boste vrnili. (El-Enbija, 35)

In zagotovo vas bomo preizkušali, dokler ne pokažemo borcev med vami in potrpežljivih. In preverjali bomo novice o vas. (Muhammed, 31)

Allah govori resnico, jasno in stvarno. Ne vara svojih služabnikov. Že na začetku poti pojasnjuje njeno naravo. Njegov cilj ni prestrašiti ljudi, ampak jih narediti razsodne in jim pokazati, s čim se bodo soočili.

Ko skrbno prebereš te ajete, boš opazil nekaj pomembnega. Ti ajeti nas ne le obveščajo o preizkušnjah, temveč tudi, kako jih uspešno prestati. Prvi in najpomembnejši korak je razumeti, da je to, s čimer se soočaš, preizkus.

To spoznanje te vodi do naslednjega koraka in ti postavlja vprašanje: Če je to preizkus, kakšen odnos naj zavzamem? Kaj Gospodar pričakuje od mene?

Kur’anski izraz za ta odnos je sabr (potrpežljivost), pri čemer vsak preizkus zahteva drugačno obliko potrpežljivosti. Torej, kako naj v konkretni preizkušnji izgleda moja potrpežljivost?

To vprašanje je ključno, saj odpira vrata k dobremu. Od zdaj naprej boste brali Kur’an, da bi našli odgovor na to vprašanje. Ko molite, bo vaš jezik prosil za odgovor na to vprašanje. Ko se posvetujete z izkušenejšimi brati in sestrami, boste to storili ob hkratnem iskanju tega odgovora.

Potrpežljivost je več kot zgolj vzdržljivost – je aktiven odnos, ki vključuje:

1. Vztrajanje pri dobrem tudi v težkih trenutkih.

2. Izogibanje grehu kljub skušnjavam in stiskam.

3. Hvaležnost za vse, kar prihaja od Allaha, tudi ko gre za težave ali preizkušnje.

Kur'an nas uči, da so tisti, ki so potrpežljivi, deležni Allahove pomoči in blagoslova:

O, vi, ki verujete! Pomagajte si s potrpljenjem in molitvijo! Zares je Allah s potrpežljivimi. (El-Bekara, 2:153)

Ko se torej soočate s preizkušnjami, razmislite: Kaj se od mene pričakuje v tej situaciji? Kako lahko ohranim potrpežljivost, ki je všeč Allahu?

Iskanje odgovora na to vprašanje vas bo usmerilo k pravi poti, okrepilo vašo vero in vas približalo Gospodarju.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...