Izpiski iz
serije predavanj Gems of ramadan od šejha Ahmeda Musa Džibrila.
Modrost ali
nasvet za vsak dan posta.
Vsi poznamo izraz tevba, kesanje ali
pokesati se Allahu, vendar obstaja še en zelo podoben izraz, in sicer inaba. V
Kur'anu je omenjen na številnih mestih. Sedaj v ramadanu se želimo preseliti iz
tevbe v inaba. Ibnul-Qajjim je rekel, da inaba pomeni pospešeno ali povečano
ugajanje Allahu, ko se nenehno, vedno znova vračamo k Allahu. To pomeni enako
kot tevba, a s pomembno razliko, da je kot neprekinjena tevba. Inaba pomeni, da
se umaknete k Allahu s svojim srcem, ljubeznijo, spoštovanjem in iskrenostjo v
skladu s Kur'anom in Sunnetom.
Srce se mora v ibadetu umakniti k
Allahu, kajti če tega ne stori in se ne umakne k Allahu, se bo s ponižnostjo
umaknilo k nekomu ali nečemu drugemu poleg Allaha. Inaba pomeni popolnoma se
obrniti k Allahu v preizkušnjah in v ugodju. Oseba, ki je munib, se pokesa po
storjenem grehu, vendar gre dlje od tega; spremeni se in biva v stalnem stiku z
Allahom, neprestano je v odnosu z Allahom. Allah je o Abrahamu rekel:
Abraham je bil zares prizanesljiv,
Allaha je velikokrat ponižno prosil in se k Njemu kesajoč vračal (tj. munib).
(Hud:75)
Abraham je bil brez dvoma potrpežljiv in
prizanesljiv, to je halim (لَحَلِيمٌ). Ponižno, skrušeno je klical in prosil Allaha, to je avvah (أَوَّاهٌ). In na koncu ajeta munib (مُّنِيبٌ); nenehno se je kesal, znova in znova, znova in znova, nenehno
se je vračal k Allahu.
Naslednji ajet nekateri učenjaki štejejo za ajet, ki prinaša največ upanja.
Reci: ''O, sužnji Moji, ki ste pretirano
grešili nad seboj, ne obupajte nad Allahovo milostjo. Resnično Allah odpušča
vse grehe. On je zares Odpuščajoči, Najbolj Usmiljeni. In vrnite se k svojemu
Gospodarju in se Mu predajte.'' (Ez Zumer:53-54)
Po odpuščanju Allah omeni koncept inaba:
ve enibu illa rabbikum, in vrnite se k svojemu Gospodarju.
Inaba ima tri ravni ali stopnje. Prva je
temelj, in sicer zapuščanje širka za tevhid, zapuščanje kufra za iman. Če tega
nimate, potem ste kafir, saj morate zapustiti kufr in se vrniti v islam. To je
prva stopnja, vzeta je iz ajeta:
In tistim, ki se izogibajo temu, da bi
častili taguta in se vračajo (enabu) k Allahu, je namenjena
radostna vest. Ti pa sporoči blagovest Mojim vdanim sužnjem. (Ez-Zumer:17)
Druga stopnja je inaba el-muttaqin
(pobožnih in bogaboječih), ki zapuščajo grehe in opravljajo dejanja čaščenja.
Kdor nima te druge stopnje inaba, je musliman in spada pod okrilje islama,
vendar mu grozi začasna kazen v Džehennemu, če mu Allah ne odpusti storjenih
grehov. To je vzeto iz ajeta.
Reci: ''O, sužnji Moji, ki ste pretirano
grešili nad seboj, ne obupajte nad Allahovo milostjo. Resnično Allah odpušča
vse grehe. On je zares Odpuščajoči, Najbolj Usmiljeni ... (Ez-Zumer:53)
In ajeta, ki sledi:
… In vrnite se k svojemu Gospodarju in
se Mu predajte, preden vas doletijo muke, kajti potem vam nihče ne bo pomagal!'' (Ez-Zumer:54)
Tretja in zadnja raven, ki jo poskušamo doseči
v tem ramadanu, je inaba el-muhsinin. Vrhunec, popolno obračanje k Allahu z vsem
srcem in telesom. Nenehno vračanje k Allahu, znova in znova, v vseh trenutkih
in vseh situacijah. To je najboljša oblika inaba. To je inaba Abrahama:
Abraham je bil zares prizanesljiv,
Allaha je velikokrat ponižno prosil in se k Njemu kesajoč vračal. (Hud:75)
Tudi Šu'ajb je rekel podobno:
Moj uspeh je odvisen le od Allaha; Nanj
se zanašam in k Njemu se vračam (unibu). (Hud: 88)
Ibn Tejmijje je dejal, da šejtan najbolj
napada ljudi na tej ravni, ker so najboljši, zato jih želi skreniti s prave poti.
Poglejte prvega izmed kesajočih, najbolj ponižnega častilca Allaha, imama vseh
imamov ﷺ. Rekel je: ''Prisežem
pri Allahu, dnevno po sedemdesetkrat zaprosim odpuščanje od Allaha in se kesam
z besedami: Estagfirullah ve etubu ilejh (od Allaha iščem odpuščanje
in Njemu se kesam).'' (zabeležil Buhari)
Allahov poslanec ﷺ, čigar
pretekli, sedanji in prihodnji grehi so mu bili odpuščeni, se je kesal in prosil
Allaha za odpuščanje več kot sedemdesetkrat na dan, kolikokrat bi to morali
storiti mi s stotinami ali tisočimi grehi?!
Grehi otrdijo srce, zato se pokesajte in
tako omehčajte svoje srce.
Vaša srca so zatem otrdela, postala so
kot kamenje ali celo trša. (El-Beqara:74)
Grehi zatemnijo srce, zato se pokesajte
in tako očistite svoje srce. Ni boljšega časa od teh blagoslovljenih dni. Allah
je rekel:
Ni tako, ampak je madež na njihovih
srcih, zaradi tega kar so počeli. (El-Mutaffifin:14)
Avn ibn Abdillah je rekel, da bi morali
biti s tistimi, ki se nenehno kesajo Allahu, saj imajo najmehkejša srca.
V ramadanu preko dneva nihče ne pozabi
na zaloge različne hrane in sokov, peciva in kolačev, ki jih servirajo pred
magribom. Kaj pa zaloge istigfarja in zaloge tevbe?
Eno od najpogostejših napačnih
razumevanj v zvezi s kesanjem je: Če se pokesam in nato storim greh, spet
pokesam in ponovno storim greh, potem je bolje obupati. To je povsem napačno.
Ali ste sploh prebrali Kur'an? Allah vas nagovarja in kliče:
Reci: ''O, Moji sužnji, ki ste pretirano
grešili nad seboj, ne obupajte nad Allahovo milostjo.'' (Ez-Zumer: 53)
Allah ni rekel, o vi, ki verujete. Ni
rekel, o verniki. Ni rekel, o ljudje. V tem ajetu ni nagovoril muttaqun, ni nagovoril
pobožnih, ni nagovoril muhsinin. Nagovoril je grešnike in jih pozval, naj ne
obupajo.
Asim ibn Radža je rekel, da je imel Omar
ibn Abdul-Aziz nekoč govor in rekel: ''O ljudje, če padeš v greh, se pokesaj,
in če to storiš še enkrat, se spet pokesaj, in če to storiš še enkrat, potem se
spet pokesaj, kajti grehi obdajajo vratove in prinašajo uničenje. A vrhunec
uničenja, uničenje vseh uničenj, je ostati v grehu in vztrajati v njem brez
kesanja.''
Če ste se pokesali in vas je šejtan
preslepil, se vrnite v kesanje, ne sramujte se in ne obupajte. Ko se nenehno
kesaš, je to kot rokoborba s šejtanom. Vsakič, ko se pokesaš, si priklenil šejtana
in zmagal, dobil si rundo. Ko obupaš in se ne pokesaš, rundo dobi šejtan – in
tega seveda ne želite.
Ne predajte se in ne sprejmite nadaljevanje greha. Uprite se grehu in borite se z njim. Morda bo eden od vaših skesanih vzklikov Allahu tako iskren, da vas bo Allah vpisal med tiste, ki so rešeni Džehennema in vas določil za Džennet. Vprašajte se, kako lahko obupate ob vseh ajetih in hadisih, ki govorijo o neomejeni Allahovi milosti in odpuščanju?! Zakaj nas Allah kliče h kesanju, čeprav ne potrebuje ne mene ne tebe in nikogar drugega, kajti Allah je neodvisen in suveren. Razlog za Njegov poziv, naj se Mu pokesamo: ker je Er-Rahim, Allah je El-Gafur, On je El-'Afuv.
Komentarji
Objavite komentar