Preskoči na glavno vsebino

8. DEL - INABA

 

Izpiski iz serije predavanj Gems of ramadan od šejha Ahmeda Musa Džibrila.

Modrost ali nasvet za vsak dan posta.

Vsi poznamo izraz tevba, kesanje ali pokesati se Allahu, vendar obstaja še en zelo podoben izraz, in sicer inaba. V Kur'anu je omenjen na številnih mestih. Sedaj v ramadanu se želimo preseliti iz tevbe v inaba. Ibnul-Qajjim je rekel, da inaba pomeni pospešeno ali povečano ugajanje Allahu, ko se nenehno, vedno znova vračamo k Allahu. To pomeni enako kot tevba, a s pomembno razliko, da je kot neprekinjena tevba. Inaba pomeni, da se umaknete k Allahu s svojim srcem, ljubeznijo, spoštovanjem in iskrenostjo v skladu s Kur'anom in Sunnetom.

Srce se mora v ibadetu umakniti k Allahu, kajti če tega ne stori in se ne umakne k Allahu, se bo s ponižnostjo umaknilo k nekomu ali nečemu drugemu poleg Allaha. Inaba pomeni popolnoma se obrniti k Allahu v preizkušnjah in v ugodju. Oseba, ki je munib, se pokesa po storjenem grehu, vendar gre dlje od tega; spremeni se in biva v stalnem stiku z Allahom, neprestano je v odnosu z Allahom. Allah je o Abrahamu rekel:

Abraham je bil zares prizanesljiv, Allaha je velikokrat ponižno prosil in se k Njemu kesajoč vračal (tj. munib). (Hud:75)

Abraham je bil brez dvoma potrpežljiv in prizanesljiv, to je halim (لَحَلِيمٌ). Ponižno, skrušeno je klical in prosil Allaha, to je avvah (أَوَّاهٌ). In na koncu ajeta munib (مُّنِيبٌ); nenehno se je kesal, znova in znova, znova in znova, nenehno se je vračal k Allahu.

Naslednji ajet nekateri učenjaki štejejo za ajet, ki prinaša največ upanja.

Reci: ''O, sužnji Moji, ki ste pretirano grešili nad seboj, ne obupajte nad Allahovo milostjo. Resnično Allah odpušča vse grehe. On je zares Odpuščajoči, Najbolj Usmiljeni. In vrnite se k svojemu Gospodarju in se Mu predajte.'' (Ez Zumer:53-54)

Po odpuščanju Allah omeni koncept inaba: ve enibu illa rabbikum, in vrnite se k svojemu Gospodarju.

Inaba ima tri ravni ali stopnje. Prva je temelj, in sicer zapuščanje širka za tevhid, zapuščanje kufra za iman. Če tega nimate, potem ste kafir, saj morate zapustiti kufr in se vrniti v islam. To je prva stopnja, vzeta je iz ajeta:

In tistim, ki se izogibajo temu, da bi častili taguta in se vračajo (enabu) k Allahu, je namenjena radostna vest. Ti pa sporoči blagovest Mojim vdanim sužnjem. (Ez-Zumer:17)

Druga stopnja je inaba el-muttaqin (pobožnih in bogaboječih), ki zapuščajo grehe in opravljajo dejanja čaščenja. Kdor nima te druge stopnje inaba, je musliman in spada pod okrilje islama, vendar mu grozi začasna kazen v Džehennemu, če mu Allah ne odpusti storjenih grehov. To je vzeto iz ajeta.

Reci: ''O, sužnji Moji, ki ste pretirano grešili nad seboj, ne obupajte nad Allahovo milostjo. Resnično Allah odpušča vse grehe. On je zares Odpuščajoči, Najbolj Usmiljeni ... (Ez-Zumer:53)

In ajeta, ki sledi:

… In vrnite se k svojemu Gospodarju in se Mu predajte, preden vas doletijo muke, kajti potem vam nihče ne bo pomagal!'' (Ez-Zumer:54)

Tretja in zadnja raven, ki jo poskušamo doseči v tem ramadanu, je inaba el-muhsinin. Vrhunec, popolno obračanje k Allahu z vsem srcem in telesom. Nenehno vračanje k Allahu, znova in znova, v vseh trenutkih in vseh situacijah. To je najboljša oblika inaba. To je inaba Abrahama:

Abraham je bil zares prizanesljiv, Allaha je velikokrat ponižno prosil in se k Njemu kesajoč vračal. (Hud:75)

Tudi Šu'ajb je rekel podobno:

Moj uspeh je odvisen le od Allaha; Nanj se zanašam in k Njemu se vračam (unibu). (Hud: 88)

Ibn Tejmijje je dejal, da šejtan najbolj napada ljudi na tej ravni, ker so najboljši, zato jih želi skreniti s prave poti. Poglejte prvega izmed kesajočih, najbolj ponižnega častilca Allaha, imama vseh imamov . Rekel je: ''Prisežem pri Allahu, dnevno po sedemdesetkrat zaprosim odpuščanje od Allaha in se kesam z besedami: Estagfirullah ve etubu ilejh (od Allaha iščem odpuščanje in Njemu se kesam).'' (zabeležil Buhari)

Allahov poslanec , čigar pretekli, sedanji in prihodnji grehi so mu bili odpuščeni, se je kesal in prosil Allaha za odpuščanje več kot sedemdesetkrat na dan, kolikokrat bi to morali storiti mi s stotinami ali tisočimi grehi?!

Grehi otrdijo srce, zato se pokesajte in tako omehčajte svoje srce.

Vaša srca so zatem otrdela, postala so kot kamenje ali celo trša. (El-Beqara:74)

Grehi zatemnijo srce, zato se pokesajte in tako očistite svoje srce. Ni boljšega časa od teh blagoslovljenih dni. Allah je rekel:

Ni tako, ampak je madež na njihovih srcih, zaradi tega kar so počeli. (El-Mutaffifin:14)

Avn ibn Abdillah je rekel, da bi morali biti s tistimi, ki se nenehno kesajo Allahu, saj imajo najmehkejša srca.

V ramadanu preko dneva nihče ne pozabi na zaloge različne hrane in sokov, peciva in kolačev, ki jih servirajo pred magribom. Kaj pa zaloge istigfarja in zaloge tevbe?

Eno od najpogostejših napačnih razumevanj v zvezi s kesanjem je: Če se pokesam in nato storim greh, spet pokesam in ponovno storim greh, potem je bolje obupati. To je povsem napačno. Ali ste sploh prebrali Kur'an? Allah vas nagovarja in kliče:

Reci: ''O, Moji sužnji, ki ste pretirano grešili nad seboj, ne obupajte nad Allahovo milostjo.'' (Ez-Zumer: 53)

Allah ni rekel, o vi, ki verujete. Ni rekel, o verniki. Ni rekel, o ljudje. V tem ajetu ni nagovoril muttaqun, ni nagovoril pobožnih, ni nagovoril muhsinin. Nagovoril je grešnike in jih pozval, naj ne obupajo.

Asim ibn Radža je rekel, da je imel Omar ibn Abdul-Aziz nekoč govor in rekel: ''O ljudje, če padeš v greh, se pokesaj, in če to storiš še enkrat, se spet pokesaj, in če to storiš še enkrat, potem se spet pokesaj, kajti grehi obdajajo vratove in prinašajo uničenje. A vrhunec uničenja, uničenje vseh uničenj, je ostati v grehu in vztrajati v njem brez kesanja.''

Če ste se pokesali in vas je šejtan preslepil, se vrnite v kesanje, ne sramujte se in ne obupajte. Ko se nenehno kesaš, je to kot rokoborba s šejtanom. Vsakič, ko se pokesaš, si priklenil šejtana in zmagal, dobil si rundo. Ko obupaš in se ne pokesaš, rundo dobi šejtan – in tega seveda ne želite.

Ne predajte se in ne sprejmite nadaljevanje greha. Uprite se grehu in borite se z njim. Morda bo eden od vaših skesanih vzklikov Allahu tako iskren, da vas bo Allah vpisal med tiste, ki so rešeni Džehennema in vas določil za Džennet. Vprašajte se, kako lahko obupate ob vseh ajetih in hadisih, ki govorijo o neomejeni Allahovi milosti in odpuščanju?! Zakaj nas Allah kliče h kesanju, čeprav ne potrebuje ne mene ne tebe in nikogar drugega, kajti Allah je neodvisen in suveren. Razlog za Njegov poziv, naj se Mu pokesamo: ker je Er-Rahim, Allah je El-Gafur, On je El-'Afuv.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...