Preskoči na glavno vsebino

6. DEL - UJEMI VERTIČ

 

Izpiski iz serije predavanj Gems of ramadan od šejha Ahmeda Musa Džibrila.

Modrost ali nasvet za vsak dan posta.

Ibn Ebi Dunja je prenesel, da sta Malik ibn Dinar in Mudžahid rada govorila – podobno so govorili tudi Hasan El-Basri, Ebu Bekr El-Muzani in ostali – ne mine niti en dan, a da ne bi bilo rečeno: O Adamov sin, danes sem prišel k tebi in nikoli več se ne bom vrnil do sodnega dne, zato bodi pozoren, kaj počneš med mojim bivanjem.

Ko dan mine in odide, je končan, pospravljen in zapečaten; nihče več ga ne odpira, dokler ga Allah ponovno ne odpre na sodnem dnevu. V neki drugi izjavi je Hasan El-Basri dneve primerjal z gosti. Govoril je, da dnevi pravijo: O Adamov sin, jaz sem tvoj gost in gostje vedno odidejo, zahvaljujoč se ali obrekujoč. Pravijo, da je gostitelj radodaren ali skopuški, o tebi govorijo dobro ali slabo.

Razumite, da sta noč in dan kot dve skrinji z zakladom. Bodite previdni, kaj počnete z zakladom in bodite previdni, kako ga boste porabili. Varujte dneve kot bi varovali zaklad. Ljudje kot bi bili sestavljeni iz časa. Čas je naš kapital in naložba. Čas so dnevi, dnevi so vaše življenje in življenje je kot cesta, ki vas bo pripeljala bodisi v Džennet bodisi Džehennem.

To velja za običajne dneve. Običajni dnevi so za vernika tako dragoceni. Sedaj naredite še korak dlje in si predstavljajte, kako dragoceni so dnevi, ko je nagrada večkratna – to so dnevi, v katerih smo trenutno.

Zdaj smo v ramadanu in zdaj je čas, da ujamemo vonj tega ramadanskega vetriča, ki nam ne bo prinesel prehlada, temveč nas bo vodil k uspehu. O čem govoriš Ahmed? O kakšnem vetriču? Saj veste, če ima nekdo mokre lase, ali se je preznojil na treningu, naj ne hodi ven, da se ne bo prehladil. V naslednjem hadisu je Allahov poslanec primerjal blagoslovljene dni s hladnim vetričem, ki mine v nekaj sekundah.

Hadis je v El-Mu'džamul-Kebir (19/519) zabeležil Et-Taberani. Muhammed ibn Meslema je prenesel, da je Allahov poslanec rekel: ''Zares so v vašem času vetriči (nafahat) od vašega Oskrbovalca, zato jih iščite, kajti kdor jih najde, ne bo nikoli izgubil.''

Moder mož je bil nekoč v pogrebni povorki in je rekel drugemu moškemu poleg sebe: ''Ta umrli, ali misliš, da bi delal dobro in boljša dela, če bi se vrnil v življenje? Kaj misliš, da bi storil?'' Drugi je seveda rekel: ''Nedvomno. Vrnil bi se in delal boljša dela, ali pa se želi vsaj zbuditi in opraviti dva rekata ter nato spet umreti.'' Prvi je rekel: ''Če že on tega ne more, potem dajmo vsaj mi,'' kar pomeni, naj bo to lekcija za nas.

Ko vas prevzame lenoba in rutina, ki onemogoča iskrenost v ibadetu, ali vas napadejo šejtani izmed ljudi in džinov, kar predstavlja oviro, da bi ujeli ta vetrič, se morate upreti. V naši religiji imamo rešitev za vsako zadevo.

Ko je Allahov poslanec ponoči vstal na qijam, je začel z dvema lahkima, pripravljalnima rekatoma. Ko želite dvigati uteži in ko želite teči, se morate raztegniti in ogreti. Dolgčas in lenobo premagate tako, da si v misli prikličete nagrade za ibadet. Spoznajte življenje selefus-salih. Imejte pobožne prijatelje, s katerimi lahko tekmujete in opominjate drug drugega. Vedite, da je priložnost v življenju zelo kratka.

Hasan El-Basri je rekel, kdor želi tekmovati z vami v zadevah religije, se odzovite in sprejmite izziv. A če gre za dunjo, mu izziv vrzite v obraz in odidite. V tem mesecu in času se obkrožite z boljšimi od vas. Ni vam treba nujno povedati, da tekmujete z njimi, čeprav ste prevzeli mentaliteto tekmovalnosti. To je dirka proti Allahu. Vuhejb ibn El-Vard je rekel, če si lahko prvi v dirki proti Allahu, potem bodi.

Vprašali so Nafija, kakšno je bilo Omarjevo domače življenje? Povej nam, kakšno je bilo njegovo življenje. Rekel je, da sta bila v njegovi hiši večinoma vudu in salah, vmes pa recitacija Kur'ana. Ko je Omarjev sin (Abdullah ibn Omar) zamudil eno molitev v skupini (džematu), se je naslednji dan postil, osvobodil sužnja in vso noč klanjal.

Ste slišali? Če je zamudil eno molitev v džematu; in sami veste, da je Ibn Omar molitev v džematu zagotovo izpustil iz legitimnega razloga. To so velikani ummeta, ki so vedno imeli visoke cilje in sami sebe držali na visokih standardih.

Ogrejte se za ibadet. Spominjajte se smrti, saj bo ubila dolgčas. Poslušajte odlomke iz življenja selefa, kar bo pregnalo lenobo. Islam je pustil rešitev za vse.

Posvarite sami sebe: preden se bom sploh dobro zavedal, bom pristal na ahiretu, točneje v berzehu. Pripravite se na smrt, čas je, da se pripravite na smrt.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...