Izpiski iz
serije predavanj Gems of ramadan od šejha Ahmeda Musa Džibrila.
Modrost ali
nasvet za vsak dan posta.
Med
najpogostejšimi vprašanji glede ramadana so vprašanja, ki se nanašajo na ženske
v njihovem menstrualnem ciklusu. Večina naših sester je žalostnih, ker se ne
morejo postiti, medtem ko vsi drugi uživajo v svojem ibadetu. Naše sestre ne bi
smele biti žalostne in misliti, da jih bodo drugi prehiteli v ibadetu, saj je
Tisti, ki je drugim ukazal, naj se postijo in klanjajo, ukazal muslimankam, da se ne
postijo in ne klanjajo. Torej so v pokornosti Allahu.
To je seveda običajen občutek med našimi sestrami. Pred tem ga je imela tudi mati vernikov Aiša, naj Allah podari našim sestram vzvišene palače poleg Aišine palače v Džennetu. Muslim v svojem Sahihu prenaša, da je Aiša rekla: ''Odšli smo z Glasnikom vere ﷺ misleč opraviti hadž. Ko smo prišli v Serif, se mi je začela menstruacija. Glasnik vere ﷺ je vstopil v moj šotor in me videl jokati. 'Zakaj jokaš?' vpraša. 'Prisežem pri Allahu, bolje če letos ne bi romala,' sem odgovorila. 'Si morda dobila hajz (menstruacijo)?' je vprašal. Odgovorila sem: 'Da.' Zatem je rekel: 'To je nekaj, kar je Allah določil Adamovim hčeram. Počni vse, kar počne vsak romar, samo ne opravljaj tavafa okrog Kabe, dokler se ne očistiš.' ''
Bodite pozorni na to zadnjo izjavo: "Počni vse, kar počne vsak romar, samo ne opravljaj tavafa okrog Kabe, dokler se ne očistiš." Bodite prepričani, da bo vsaka sestra, ki je resnično, pristno in iskreno želela opraviti ibadet, kot sta post in molitev, vendar jo je ustavila menstruacija, dobila polno nagrado. Ebu Musa El-Eš'ari je rekel, da je Allahov poslanec ﷺ rekel: ''Ko je vernik bolan ali na poti, mu bo vpisana nagrada za to, kar je počel, ko je bil doma in ko je bil zdrav.'' (zabeležil Buhari)
Bil je
prikrajšan iz legitimnega razloga, zato bo dobil nagrado; nagrada se torej
nadaljuje. Ženska v svojih dneh ni nič drugačna od tega. Hadise lahko vzamete s
pomenom, če je ženska v menstrualnem ciklusu, bo dobila enako nagrado, kot če
bi se postila. Ko je nekdo prikrajšan za ibadet zaradi nečesa, kar presega
njegove zmožnosti, bo dobil nagrado za dejanja, ki jih je zamudil, ker ni bila
njegova krivda niti izbira. Hadis omenja, če nekdo zboli, dobi nagrado za izpuščene
ibadete. Ženska z menstruacijo je zelo podobna, skoraj identična temu. Skupni
imenovalec je, da nihče od njiju ne more izvajati svojega ibadeta, to pa ni po
njuni lastni izbiri. Ibn Hadžer je dejal, da ta hadis velja za vsakogar, ki bi
sicer storil neko dejanje, vendar ga ne more opraviti zaradi okoliščin, ki
presegajo njegove zmožnosti.
KAJ LAHKO ŽENSKA
POČNE V TEH DNEH?
Lahko počne vse,
razen posta, molitve in tavaf, če gre na umro. Izpuščene dni posta nadoknadi po
ramadanu, medtem ko molitve ne nadoknadi. Zatem lahko počne vse
ostalo. Pogosto se zgodi in v tem je težava, da nekatere sestre mislijo, ko
pride tisti čas v mesecu, da je ramadan na premoru. Sedijo pred televizorjem in
zanemarjajo te blagoslovljene dni. Res je, ne morete se postiti, ne morete
klanjati, vendar ste še vedno v blagoslovljenih dneh in obstaja veliko drugih ibadetov:
zikr, du'a, miloščina, poučevanje otrok, lahko tudi recitirate Kur'an, kar nas
pripelje do naslednje točke.
ALI ŽENSKA LAHKO
RECITIRA KUR'AN? ALI SE LAHKO DOTAKNE MUSHAFA?
Malik, imam
Ahmad, Eš-Ševkani in Ibn Tejmijje so dejali, da ženska lahko recitira po
spominu, saj tega ni mogoče prepovedati, kajti za to ni trdnih dokazov, in to
je pravilno mnenje.
Nekateri so
uporabili kijas in ženske z menstruacijo primerjali z moškim, ki je džunub.
Imamo verodostojen in jasen hadis, da Allahov poslanec ﷺ ni recitiral, ko je bil
v stanju džunub. Vendar morata biti za kijas obe situaciji podobni, da bi ju
lahko primerjali. Moški, ki je džunub, je v tem stanju po lastni izbiri, zanj
ne moremo reči, da ne more vplivati na svoje stanje. Lahko dvigne svojo leno
zadnjico, opravi gusl in recitira Kur'an, medtem ko situacija pri ženski ni
takšna. Prisiljena je čakati. Torej obstaja ključna razlika, ki razveljavi legitimno uporabo kijasa.
Menstruacija je zadeva, ki se zgodi vsem ženskam, vse od časa Allahovega poslanca ﷺ in seveda tudi pred tem. Allahov poslanec ﷺ je imel večje število žena, ki so vse nas naučile najgloblje in najmanjše podrobnosti o svojih življenjih in tudi o njegovem življenju. Ali mislite, da ne bi imeli vsaj enega trdnega in verodostojnega hadisa za haram, če bi bilo zares haram?
To vprašanje sega
nazaj k temeljnemu vprašanju, ali se oseba lahko dotakne mushafa, medtem ko je
nečista. Velika večina uleme pravi, da mora biti oseba čista. Manjšina pravi,
da se je dovoljeno dotakniti mushafa, četudi je oseba nečista. Med njimi so Ibn
Abbaas, Eš-Ša'bi, Ed-Dahhak, El-Hakm ibn 'Utejbe, Hammad ibn Ebi Sulejman in Davud
Ez-Zahiri.
Obstaja ajet v
Kur'anu, ki ga mnogi uporabljajo kot dokaz.
… on je zagotovo plemeniti Kur'an v skrbno varovani Knjigi, ne dotikajo se je, razen tisti, ki so docela čisti (tj. mutahharun). (El-Vaqi'a:77-79)
Ibn Abbas je
rekel, da je to Knjiga v nebesih, ki se imenuje Levhel-Mahfuz. Enako smatrajo
tudi Enes, Mudžahid, Ikrime, Seid ibn Džubejr, Ed-Dahhak, Ebu Ša'sa Džabir ibn
Zejd, Ebu Nehid, Es-Suddi, Abdur-Rahman ibn Zejd ibn Eslem i številni drugi.
Torej ta Knjiga
omenjena v tem ajetu sploh ni Kur'an, ampak Levhel-Mahfuz, poleg tega ne govori o ljudeh, ampak o angelih. Še več, beseda mutahharun (الْمُطَهَّرُونَ) se uporablja za angele. Ljudje
te besede ne uporabljamo zase. Čeprav je podobna besedi s pomenom čistoče, ki jo
uporabljamo, ko opravimo vudu. Ljudje zase rečemo, da smo mutatahhir, ne mutahhar.
V prvem hadisu je Allahov poslanec ﷺ rekel Aiši, naj počne vse, kar počnejo romarji, razen tavafa in molitve. Med hadžom ljudje berejo Kur'an, se dotikajo mushafa in to počnejo vsak dan, na hadžu seveda v še večji meri. Zakaj ji Allahov poslanec ﷺ ni rekel, naj ne recitira Kur'ana? Obstaja verodostojen hadis, ki so ga zabeležili Hakim, imam Ahmed in Malik: ''Naj se ne dotika Kur'ana, razen kdor je čist.''
Toda tukaj bi
beseda tahir (čist) lahko pomenila: čist od kufra (nevere).
Resnično so
malikovalci nečisti (tj. nedžs). (Et-Tevba:28)
To pomeni, da so
verniki čisti, zato bi predhodni hadis lahko pomenil čistost islama. Naslednja
izjava je del hadisa v Buhariji in Muslimu:
… zares vernik
ni nečist.
Hadis je pismo, ki ga je Allahov poslanec ﷺ poslal 'Amru ibn Hizamu, ko je živel v Nedžranu med kristjani, zato je mogoče, da mu je Allahov poslanec ﷺ naročil, naj ne dovoli, da se neverniki in mnogobožci dotikajo strani Kur'ana. V tem primeru gre torej za čistost islama in muslimanov napram nečistoči kufra in nevernikov ter mnogobožcev.
Če pustimo
vprašanje halala in harama za trenutek ob strani, gre tudi za vprašanje
spoštovanja. Govorimo o Kur'anu, Allahovo besedo je treba spoštovati.
In kdor spoštuje
Allahove obrede in predpise, to je zares znak pobožnosti srca. (El-Hadž:32)
Nekateri izmed selefov,
kot je bil Ibn Omar, so vedno opravili vudu, preden so se dotaknili mushafa.
Drugi so iz spoštovanja opravili vudu, si umili zobe z misvakom, se obrnili v
smeri qible, ponižno sedli in nato recitirali Kur'an. Gre namreč za Allahove besede!
Sestra se lahko
odloči, da se izogne celotnemu sporu in razhajanju med
učenjaki, in recitira Kur'an indirektno, da recimo liste obrača z nekim
pripomočkom, ali pa recitira iz mobilnega telefona ali računalnika, saj se to
ne šteje za mushaf.
A Allah najbolje
ve.
Komentarji
Objavite komentar