Preskoči na glavno vsebino

5. DEL - ŽENSKE V RAMADANU

 

Izpiski iz serije predavanj Gems of ramadan od šejha Ahmeda Musa Džibrila.

Modrost ali nasvet za vsak dan posta.

Med najpogostejšimi vprašanji glede ramadana so vprašanja, ki se nanašajo na ženske v njihovem menstrualnem ciklusu. Večina naših sester je žalostnih, ker se ne morejo postiti, medtem ko vsi drugi uživajo v svojem ibadetu. Naše sestre ne bi smele biti žalostne in misliti, da jih bodo drugi prehiteli v ibadetu, saj je Tisti, ki je drugim ukazal, naj se postijo in klanjajo, ukazal muslimankam, da se ne postijo in ne klanjajo. Torej so v pokornosti Allahu.

To je seveda običajen občutek med našimi sestrami. Pred tem ga je imela tudi mati vernikov Aiša, naj Allah podari našim sestram vzvišene palače poleg Aišine palače v Džennetu. Muslim v svojem Sahihu prenaša, da je Aiša rekla: ''Odšli smo z Glasnikom vere  misleč opraviti hadž. Ko smo prišli v Serif, se mi je začela menstruacija. Glasnik vere  je vstopil v moj šotor in me videl jokati. 'Zakaj jokaš?' vpraša. 'Prisežem pri Allahu, bolje če letos ne bi romala,' sem odgovorila. 'Si morda dobila hajz (menstruacijo)?' je vprašal. Odgovorila sem: 'Da.' Zatem je rekel: 'To je nekaj, kar je Allah določil Adamovim hčeram. Počni vse, kar počne vsak romar, samo ne opravljaj tavafa okrog Kabe, dokler se ne očistiš.' ''

Bodite pozorni na to zadnjo izjavo: "Počni vse, kar počne vsak romar, samo ne opravljaj tavafa okrog Kabe, dokler se ne očistiš." Bodite prepričani, da bo vsaka sestra, ki je resnično, pristno in iskreno želela opraviti ibadet, kot sta post in molitev, vendar jo je ustavila menstruacija, dobila polno nagrado. Ebu Musa El-Eš'ari je rekel, da je Allahov poslanec  rekel: ''Ko je vernik bolan ali na poti, mu bo vpisana nagrada za to, kar je počel, ko je bil doma in ko je bil zdrav.'' (zabeležil Buhari)

Bil je prikrajšan iz legitimnega razloga, zato bo dobil nagrado; nagrada se torej nadaljuje. Ženska v svojih dneh ni nič drugačna od tega. Hadise lahko vzamete s pomenom, če je ženska v menstrualnem ciklusu, bo dobila enako nagrado, kot če bi se postila. Ko je nekdo prikrajšan za ibadet zaradi nečesa, kar presega njegove zmožnosti, bo dobil nagrado za dejanja, ki jih je zamudil, ker ni bila njegova krivda niti izbira. Hadis omenja, če nekdo zboli, dobi nagrado za izpuščene ibadete. Ženska z menstruacijo je zelo podobna, skoraj identična temu. Skupni imenovalec je, da nihče od njiju ne more izvajati svojega ibadeta, to pa ni po njuni lastni izbiri. Ibn Hadžer je dejal, da ta hadis velja za vsakogar, ki bi sicer storil neko dejanje, vendar ga ne more opraviti zaradi okoliščin, ki presegajo njegove zmožnosti.

KAJ LAHKO ŽENSKA POČNE V TEH DNEH?

Lahko počne vse, razen posta, molitve in tavaf, če gre na umro. Izpuščene dni posta nadoknadi po ramadanu, medtem ko molitve ne nadoknadi. Zatem lahko počne vse ostalo. Pogosto se zgodi in v tem je težava, da nekatere sestre mislijo, ko pride tisti čas v mesecu, da je ramadan na premoru. Sedijo pred televizorjem in zanemarjajo te blagoslovljene dni. Res je, ne morete se postiti, ne morete klanjati, vendar ste še vedno v blagoslovljenih dneh in obstaja veliko drugih ibadetov: zikr, du'a, miloščina, poučevanje otrok, lahko tudi recitirate Kur'an, kar nas pripelje do naslednje točke.

ALI ŽENSKA LAHKO RECITIRA KUR'AN? ALI SE LAHKO DOTAKNE MUSHAFA?

Malik, imam Ahmad, Eš-Ševkani in Ibn Tejmijje so dejali, da ženska lahko recitira po spominu, saj tega ni mogoče prepovedati, kajti za to ni trdnih dokazov, in to je pravilno mnenje.

Nekateri so uporabili kijas in ženske z menstruacijo primerjali z moškim, ki je džunub. Imamo verodostojen in jasen hadis, da Allahov poslanec ﷺ ni recitiral, ko je bil v stanju džunub. Vendar morata biti za kijas obe situaciji podobni, da bi ju lahko primerjali. Moški, ki je džunub, je v tem stanju po lastni izbiri, zanj ne moremo reči, da ne more vplivati na svoje stanje. Lahko dvigne svojo leno zadnjico, opravi gusl in recitira Kur'an, medtem ko situacija pri ženski ni takšna. Prisiljena je čakati. Torej obstaja ključna razlika, ki razveljavi legitimno uporabo kijasa.

Menstruacija je zadeva, ki se zgodi vsem ženskam, vse od časa Allahovega poslanca  in seveda tudi pred tem. Allahov poslanec  je imel večje število žena, ki so vse nas naučile najgloblje in najmanjše podrobnosti o svojih življenjih in tudi o njegovem življenju. Ali mislite, da ne bi imeli vsaj enega trdnega in verodostojnega hadisa za haram, če bi bilo zares haram?

To vprašanje sega nazaj k temeljnemu vprašanju, ali se oseba lahko dotakne mushafa, medtem ko je nečista. Velika večina uleme pravi, da mora biti oseba čista. Manjšina pravi, da se je dovoljeno dotakniti mushafa, četudi je oseba nečista. Med njimi so Ibn Abbaas, Eš-Ša'bi, Ed-Dahhak, El-Hakm ibn 'Utejbe, Hammad ibn Ebi Sulejman in Davud Ez-Zahiri.

Obstaja ajet v Kur'anu, ki ga mnogi uporabljajo kot dokaz.

on je zagotovo plemeniti Kur'an v skrbno varovani Knjigi, ne dotikajo se je, razen tisti, ki so docela čisti (tj. mutahharun). (El-Vaqi'a:77-79)

Ibn Abbas je rekel, da je to Knjiga v nebesih, ki se imenuje Levhel-Mahfuz. Enako smatrajo tudi Enes, Mudžahid, Ikrime, Seid ibn Džubejr, Ed-Dahhak, Ebu Ša'sa Džabir ibn Zejd, Ebu Nehid, Es-Suddi, Abdur-Rahman ibn Zejd ibn Eslem i številni drugi.

Torej ta Knjiga omenjena v tem ajetu sploh ni Kur'an, ampak Levhel-Mahfuz, poleg tega ne govori o ljudeh, ampak o angelih. Še več, beseda mutahharun (الْمُطَهَّرُونَ) se uporablja za angele. Ljudje te besede ne uporabljamo zase. Čeprav je podobna besedi s pomenom čistoče, ki jo uporabljamo, ko opravimo vudu. Ljudje zase rečemo, da smo mutatahhir, ne mutahhar.

V prvem hadisu je Allahov poslanec  rekel Aiši, naj počne vse, kar počnejo romarji, razen tavafa in molitve. Med hadžom ljudje berejo Kur'an, se dotikajo mushafa in to počnejo vsak dan, na hadžu seveda v še večji meri. Zakaj ji Allahov poslanec  ni rekel, naj ne recitira Kur'ana? Obstaja verodostojen hadis, ki so ga zabeležili Hakim, imam Ahmed in Malik: ''Naj se ne dotika Kur'ana, razen kdor je čist.''

Toda tukaj bi beseda tahir (čist) lahko pomenila: čist od kufra (nevere).

Resnično so malikovalci nečisti (tj. nedžs). (Et-Tevba:28)

To pomeni, da so verniki čisti, zato bi predhodni hadis lahko pomenil čistost islama. Naslednja izjava je del hadisa v Buhariji in Muslimu:

… zares vernik ni nečist.

Hadis je pismo, ki ga je Allahov poslanec  poslal 'Amru ibn Hizamu, ko je živel v Nedžranu med kristjani, zato je mogoče, da mu je Allahov poslanec  naročil, naj ne dovoli, da se neverniki in mnogobožci dotikajo strani Kur'ana. V tem primeru gre torej za čistost islama in muslimanov napram nečistoči kufra in nevernikov ter mnogobožcev.

Če pustimo vprašanje halala in harama za trenutek ob strani, gre tudi za vprašanje spoštovanja. Govorimo o Kur'anu, Allahovo besedo je treba spoštovati.

In kdor spoštuje Allahove obrede in predpise, to je zares znak pobožnosti srca. (El-Hadž:32)

Nekateri izmed selefov, kot je bil Ibn Omar, so vedno opravili vudu, preden so se dotaknili mushafa. Drugi so iz spoštovanja opravili vudu, si umili zobe z misvakom, se obrnili v smeri qible, ponižno sedli in nato recitirali Kur'an. Gre namreč za Allahove besede!

Sestra se lahko odloči, da se izogne celotnemu sporu in razhajanju med učenjaki, in recitira Kur'an indirektno, da recimo liste obrača z nekim pripomočkom, ali pa recitira iz mobilnega telefona ali računalnika, saj se to ne šteje za mushaf.

A Allah najbolje ve.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...