Preskoči na glavno vsebino

3. DEL - SKRIVNOSTI Z ALLAHOM

 

Izpiski iz serije predavanj Gems of Ramadan od šejha Ahmeda Musa Džibrila.

Biseri v obliki modrosti ali nasveta za vsak dan posta.

Vsa naša dejanja morajo biti ves čas izključno za Allaha. Nobenega deleža svojih dejanj ne dajte drugemu kot Allahu, ne za rija' (pretvarjanje ali razkazovanje), ne s kakršnim koli drugim namenom.

In ni jim bilo ukazano, razen da častijo Allaha; Njemu iskreni, pravoverni v religiji. (El-Bejjina:5)

Eno najboljših zdravil za borbo proti pretvarjanju je, da v svojem srcu ugotovite, da v tem svetu dunje vsi ljudje naletijo na preizkušnje in težave. Vsak od nas lahko pove številne situacije, ko so se ljudje obrnili od njega in ga zapustili, tako v manjših kot v večjih težavah. Ljudje so se obrnili in jih pustili same. Če ne morejo stati z vami v tem preprostem svetu dunje, zakaj bi jim dali del svojega najdragocenejšega premoženja, tj. svoja dejanja. Kajti edini, ki vam bo pomagal, in edini, ki je vreden vaših dejanj, je Allah subhanehu ve te'ala, tako v tem življenju kot na ahiretu.

Ibnul-Qajjim je dejal, da so dejanja brez iskrenosti kot popotnik, ki nosi vrč za vodo, a ga je napolnil s peskom. Nosi ga in matra se, čeprav mu ne prinaša nobene koristi. Kakšna neverjetna izjava. Dejanja brez iskrenosti so kot popotnik, ki nosi vrč za vodo poln zemlje, ki ga obremenjuje in mu ne prinaša nobene koristi.

Davud ibn Ebi Hind se je postil štirideset let, niti njegova lastna žena ni vedela za to. Bil je izdelovalec volne in njegova žena mu je vedno pripravila nekaj hrane, ko je odšel na delo. Hrano je dal revnemu človeku na tržnici in se domov vrnil zvečer po magribu, da bi prekinil post s svojo ženo. Ljudje na tržnici so mislili, da je jedel s svojo ženo, žena pa je mislila, da je pojedel, kar mu je pripravila.

Iskrenost.

Hasan ibn Ebi Sinan, njegova žena je rekla, da jo je mož varal, kakor starši varajo svoje otroke. Včasih me je prevaral, da sem zaspala, in ko sem spala, je vstal in klanjal. Nekoč ga je ujela in rekla: Ebu Abdullah (z njegovo kunjo), zakaj se tako kaznuješ? Bodi blag do sebe. Rekel ji je: Gorje, ženska! Hočeš, da spim?! Spal in počival bom na dan, ko se nikoli več ne bom zbudil iz spanja.

Zejn El-'Abidin, pravnuk Alija ibn Ebi Taliba, je deset let hranil revne v Medini, nihče ni vedel, kdo jim prinaša hrano. Vsako jutro so našli hrano pred svojimi hišami. Ko je Zejn El-'Abidin umrl, so ugotovili, da je bil to on, saj niso več dobili hrane. Še več, ko so ga umili in zavili, so na njegovem hrbtu našli sledi torbe, s katero je nosil hrano.

Abdullah ibn El-Mubarak, abid, imam v znanju, človek, ki je svoje znanje pretvoril v dejanja, mudžahid. Nekoč je šel z muslimansko vojsko, da bi se branili pred Rimljani. Ko sta se vojski postavili za začetek bitke, kot je bil takrat namreč trend, sta boj začela dva borca z vsake strani. Tako je vstal mož izmed Rimljanov in rekel, kdo si drzne v duel z njim? En musliman je pristopil in se nekaj časa boril z njim, bil je ranjen in Rimljan ga je ubil. Drugi musliman je pristopil in zgodilo se je enako. Tretji musliman je bil ubit, ista stvar. Četrti musliman se je nekaj časa boril in ubil Rimljana. Ljudje so se zbrali okoli tega človeka, da bi videli, kdo je. 'Abda ibn Sulejman je rekel, da je bil med tistimi, ki so se zbrali okoli tega junaka, da bi videli, kdo je. Izkazalo se je, da je bil zamaskiran, pokril si je obraz. Ni hotel, da bi kdorkoli vedel, kdo je. Odšel je od množice, kot da se nič ni zgodilo. 'Abda je rekel, da je zgrabil njegovo prekrivalo in ga snel z obraza, in to ni bil nihče drug kot Abdullah ibn El-Mubarak. Abdullah ibn El-Mubarak je rekel: Ebu Omar (kunja človeka, ki je snel prekrivalo), mar si med tistimi, ki nas razkrivajo? Menil je, da ga na ta način razkriva. V komentarju na ta dogodek je Ibnul-Dževzi dejal, da je bil toliko iskren, zato se je bal, da bi vplivalo na njegovo iskrenost, če bi kdo videl ali pohvalil katero od njegovih dejanj. Ahmed ibn Hanbel je dejal, da je Allah povzdignil Abdullaha ibn El-Mubaraka do tega visokega statusa, ki ga je dosegel, s skrivnostmi, ki jih je imel z Allahom.

Nihče ne ve, kakšne radosti so zanje skrite, kot nagrada za njihova dejanja. (Es-Sedžda:17)

Zakaj je Allah rekel skrite? Zakaj so skrite? Svoja dejanja so skrivali pred ljudmi, zato je Allah zanje skril posebno nagrado. Nagrada je odvisna od vrste dejanja, žanjete, kar ste posejali. Nekaj ste skrili, Allah bo imel nekaj skritega za vas.

Vsak dan sedemnajstkrat rečete:

Samo Tebe častimo in samo od Tebe pomoč iščemo. (El-Fatiha:5)

V obveznih molitvah to rečete sedemnajstkrat. Vsak dan sedemnajstkrat rečete: Samo Tebe častimo in samo od Tebe pomoč iščemo, in še desetkrat v nafilah. Vsakič, ko to rečete, ne pozabite obnoviti svoje zaobljube, da to počnete samo za Allaha in naj bodo dela čim bolj tajna.

Za ta ramadan načrtujte skriti nekatera svoja dejanja in vzpostavite tajen odnos z Allahom. Naj za nekatere ibadete ne ve nihče, razen vi sami in Allah, naj bodo iskreno za Allaha. Naj bodo  skrita. Poskušaj nekatera dejanja pozabiti tudi sam, pa te bo Allah spomnil nanje na sodnem dnevu.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...