Izpiski iz
serije predavanj Gems of Ramadan od šejha Ahmeda Musa Džibrila.
Biseri v obliki
modrosti ali nasveta za vsak dan posta.
Vsa naša dejanja morajo biti ves čas
izključno za Allaha. Nobenega deleža svojih dejanj ne dajte drugemu kot Allahu,
ne za rija' (pretvarjanje ali razkazovanje), ne s kakršnim koli drugim namenom.
In ni jim bilo ukazano, razen da častijo
Allaha; Njemu iskreni, pravoverni v religiji. (El-Bejjina:5)
Eno najboljših zdravil za borbo proti
pretvarjanju je, da v svojem srcu ugotovite, da v tem svetu dunje vsi ljudje
naletijo na preizkušnje in težave. Vsak od nas lahko pove številne situacije,
ko so se ljudje obrnili od njega in ga zapustili, tako v manjših kot v večjih
težavah. Ljudje so se obrnili in jih pustili same. Če ne morejo stati z vami v
tem preprostem svetu dunje, zakaj bi jim dali del svojega najdragocenejšega
premoženja, tj. svoja dejanja. Kajti edini, ki vam bo pomagal, in edini, ki je
vreden vaših dejanj, je Allah subhanehu ve te'ala, tako v tem življenju kot na
ahiretu.
Ibnul-Qajjim je dejal, da so dejanja
brez iskrenosti kot popotnik, ki nosi vrč za vodo, a ga je napolnil s peskom. Nosi
ga in matra se, čeprav mu ne prinaša nobene koristi. Kakšna neverjetna izjava.
Dejanja brez iskrenosti so kot popotnik, ki nosi vrč za vodo poln zemlje, ki ga
obremenjuje in mu ne prinaša nobene koristi.
Davud ibn Ebi Hind se je postil
štirideset let, niti njegova lastna žena ni vedela za to. Bil je izdelovalec
volne in njegova žena mu je vedno pripravila nekaj hrane, ko je odšel na delo. Hrano
je dal revnemu človeku na tržnici in se domov vrnil zvečer po magribu, da bi
prekinil post s svojo ženo. Ljudje na tržnici so mislili, da je jedel s svojo
ženo, žena pa je mislila, da je pojedel, kar mu je pripravila.
Iskrenost.
Hasan ibn Ebi Sinan, njegova žena je rekla, da jo je mož varal, kakor starši varajo svoje otroke. Včasih me je prevaral, da sem zaspala, in ko sem spala, je vstal in klanjal. Nekoč ga je ujela in rekla: Ebu Abdullah (z njegovo kunjo), zakaj se tako kaznuješ? Bodi blag do sebe. Rekel ji je: Gorje, ženska! Hočeš, da spim?! Spal in počival bom na dan, ko se nikoli več ne bom zbudil iz spanja.
Zejn El-'Abidin, pravnuk Alija ibn Ebi
Taliba, je deset let hranil revne v Medini, nihče ni vedel, kdo jim prinaša
hrano. Vsako jutro so našli hrano pred svojimi hišami. Ko je Zejn El-'Abidin
umrl, so ugotovili, da je bil to on, saj niso več dobili hrane. Še več, ko so
ga umili in zavili, so na njegovem hrbtu našli sledi torbe, s katero je nosil
hrano.
Abdullah ibn El-Mubarak, abid, imam v
znanju, človek, ki je svoje znanje pretvoril v dejanja, mudžahid. Nekoč je šel
z muslimansko vojsko, da bi se branili pred Rimljani. Ko sta se vojski postavili
za začetek bitke, kot je bil takrat namreč trend, sta boj začela dva borca z
vsake strani. Tako je vstal mož izmed Rimljanov in rekel, kdo si drzne v duel z
njim? En musliman je pristopil in se nekaj časa boril z njim, bil je ranjen in
Rimljan ga je ubil. Drugi musliman je pristopil in zgodilo se je enako. Tretji
musliman je bil ubit, ista stvar. Četrti musliman se je nekaj časa boril in
ubil Rimljana. Ljudje so se zbrali okoli tega človeka, da bi videli, kdo je.
'Abda ibn Sulejman je rekel, da je bil med tistimi, ki so se zbrali okoli tega
junaka, da bi videli, kdo je. Izkazalo se je, da je bil zamaskiran, pokril si
je obraz. Ni hotel, da bi kdorkoli vedel, kdo je. Odšel je od množice, kot da
se nič ni zgodilo. 'Abda je rekel, da je zgrabil njegovo prekrivalo in ga snel
z obraza, in to ni bil nihče drug kot Abdullah ibn El-Mubarak. Abdullah ibn El-Mubarak
je rekel: Ebu Omar (kunja človeka, ki je snel prekrivalo), mar si med tistimi,
ki nas razkrivajo? Menil je, da ga na ta način razkriva. V komentarju na ta
dogodek je Ibnul-Dževzi dejal, da je bil toliko iskren, zato se je bal, da bi
vplivalo na njegovo iskrenost, če bi kdo videl ali pohvalil katero od njegovih
dejanj. Ahmed ibn Hanbel je dejal, da je Allah povzdignil Abdullaha ibn El-Mubaraka
do tega visokega statusa, ki ga je dosegel, s skrivnostmi, ki jih je imel z
Allahom.
Nihče ne ve, kakšne radosti so zanje
skrite, kot nagrada za njihova dejanja. (Es-Sedžda:17)
Zakaj je Allah rekel skrite? Zakaj so
skrite? Svoja dejanja so skrivali pred ljudmi, zato je Allah zanje skril
posebno nagrado. Nagrada je odvisna od vrste dejanja, žanjete, kar ste
posejali. Nekaj ste skrili, Allah bo imel nekaj skritega za vas.
Vsak dan sedemnajstkrat rečete:
Samo Tebe častimo in samo od Tebe pomoč
iščemo. (El-Fatiha:5)
V obveznih molitvah to rečete
sedemnajstkrat. Vsak dan sedemnajstkrat rečete: Samo Tebe častimo in samo od Tebe
pomoč iščemo, in še desetkrat v nafilah. Vsakič, ko to rečete, ne pozabite
obnoviti svoje zaobljube, da to počnete samo za Allaha in naj bodo dela čim
bolj tajna.
Za ta ramadan načrtujte skriti nekatera
svoja dejanja in vzpostavite tajen odnos z Allahom. Naj za nekatere ibadete ne ve
nihče, razen vi sami in Allah, naj bodo iskreno za Allaha. Naj bodo skrita. Poskušaj nekatera dejanja pozabiti
tudi sam, pa te bo Allah spomnil nanje na sodnem dnevu.
Komentarji
Objavite komentar