Preskoči na glavno vsebino

1. DAN - OBVLADUJTE SVOJA NAGNJENJA

 

Izpiski iz serije predavanj Gems of Ramadan od šejha Ahmeda Musa Džibrila.

Biseri v obliki modrosti ali nasveta za vsak dan posta.

Elhamdulillah za velik blagoslov, da smo doživeli še en ramadan. Čeprav ni posebnih dokazov za čestitanje drug drugemu ob začetku ramadana, obstajajo splošni dokazi o dopustnosti čestitanja drug drugemu v splošnih zadevah ob prejemu dobre novice. Poznamo zgodbo o Ka'b ibn Maliku in njegovih dveh prijateljih, ko je Allah razodel njihovo odpuščanje, potem ko je Poslanec ukazal, naj se jim muslimani izogibajo.

Kot tudi trojici, ki je izostala (od pohoda na Tebuk), ko jim je Zemlja postala tesna, čeprav je prostrana, in ko jih je stiskalo v dušah – a bili so prepričani, da ni drugega zatočišča pred Allahom, kot le pri Njem. On je zatem sprejel njihovo kesanje, da bi se kesali. Resnično Allah sprejema kesanje, je Najbolj usmiljen. (Et-Tevba:118)

Allah je oznanil, da jim je odpustil. Ko je Allah razodel, da jim je odpustil in ko se je novica razširila, so ljudje v skupinah hodili k njim in jim čestitali. Ibnul-Qajjim je to situacijo komentiral v Zadul-Me'ad in rekel, da je to dokaz, da človek za vsak blagoslov povezan z imanom, lahko drugega objame in mu čestita. Ibn Muflih je prenesel veliko mnenj imama Ahmada v zvezi s tem vprašanjem. Na koncu je rekel, da je najbolj priljubljeno mnenje, da je imam Ahmad dovolil čestitanje.

Reci: “Z Allahovo dobroto in milostjo naj se veselijo, to je bolje od vsega, kar kopičijo!” (Junus:58)

Po potrditvi tega, pravim: naj Allah blagoslovi vaš ramadan in ga sprejme od vas. Naj vas Allah počasti in vam podari priložnost, da kar najbolje izkoristite ta ramadan, in naj bo iskreno za Njegovo zadovoljstvo. Prosim Allaha, da boste med posebnimi, katerih vratovi so označeni za rešitev pred džehennemsko kaznijo.

Ko se začne ramadan, imejte v mislih naslednje tri hadise o doseganju Allahovega odpuščanja. Vse tri hadise je zabeležil Buhari v svojem Sahihu.

Prvi hadis:

Kdor se posti ramadan, verujoč (iman) in upajoč na nagrado (ihtisab), mu bodo odpuščeni prejšnji grehi!

Dve besedi v teh hadisih, iman in ihtisab: Ibn Hadžer je rekel, da iman pomeni prepričanje in tudi znanje o tem, kaj je obvezno. Ihtisab pomeni upanje na nagrado samo pri Allahu. O kakšni nagradi govorimo? Odpuščanje od Allaha. Ali se tu ustavimo? Seveda ne. Nekateri ljudje so se odločili za post z namenom, da osvobodijo svoje vratove od džehennemskega ognja. Ali se tu ustavimo? Ne. Vsak dan imate zlate trenutke, v katerih je vaša du'a sprejeta. Vsak dan prejmete nagrado za številna dejanja in samo Allah ve, za koliko vam bo pomnožil nagrado. Za vsak dan posta si od ognja oddaljen za sedemdeset let, če ne še več.

Drugi hadis ima enak zaključek, vendar drugačen začetek:

Kdor stoji (v molitvi) v ramadanu, verujoč (iman) in upajoč na nagrado (ihtisab), mu bodo odpuščeni prejšnji grehi!

Obstaja torej še ena priložnost za dosego Allahovega odpuščanja: qijamul-lejl, kar v ramadanu imenujemo teravih.

Obstaja celo tretji podoben hadis:

Kdor stoji (v molitvi) v noči qadr, verujoč (iman) in upajoč na nagrado (ihtisab), mu bodo odpuščeni prejšnji grehi!

Torej obstaja še tretja priložnost, lejletul-qadr, ki že sama po sebi zadostuje, da dosežemo Allahovo odpuščanje.

Vsi ti trije hadisi imajo enak konec, osebi bodo odpuščeni prejšnji grehi. Odpuščeno vam bo, če se postite v dnevih ramadana, če klanjate v nočeh ramadana in če klanjate v noči lejletul-qadr. In tudi med vsem tem Allah daje številne nagrade, da vas vzdigne na visoke stopnje v džennetu. Torej, če vam Allah ne odpusti, potem se zagotovo znate izogniti odpuščanju. Prav potruditi se morate, da se izognete usmiljenju in odpuščanju, ki se v ramadanu na vas zliva z vsakega vogala.

Ka'b bin 'Udžre je prenesel, da jim je Allahov poslanec nekega dne ukazal, naj se zberejo okoli minberja v mošeji. Ko smo se zbrali, je prišel Allahov Poslanec , se povzpel na prvo stopnico in rekel: "Amin!" Potem se je povzpel na drugo stopnico in rekel: "Amin!" Potem na tretjo in spet rekel: "Amin!"

Ko je stopil z minberja, smo ga vprašali: "O Allahov poslanec (), danes smo te slišali reči nekaj, česar te nikoli nismo slišali reči?" Rekel je: ''Džibril je prišel k meni in rekel: 'Daleč naj bo, kdor doživi ramadan in mu v njem ni odpuščeno!' pa sem rekel: 'Amin!' Ko sem bil na drugi stopnici, je rekel: 'Daleč naj bo, v čigar prisotnosti si omenjen in ne pošlje salavatov!' pa sem rekel: 'Amin!' Ko sem se povzpel na tretjo stopnico, je rekel: 'Daleč naj bo, v čigar prisotnosti se postarajo njegovi starši, ali eden od njiju, pa si ne zasluži dženneta (ker je dolžnost, da jim pomaga)!' pa sem rekel: 'Amin!' '' (zabeležil Bejheki)

Šejtan je v okovih in on je en vzrok za naše grehe. Drugi vzrok je nefs (duša ali ego). Če je nekdo slabši v ramadanu kot v ostalih mesecih, potem lahko prepozna, da ima njegov nefs hujša nagnjenja kot sam šejtan.

Resnično nefs spodbuja k zlu. (Jusuf:53)

Zdaj je čas, da si podredimo in premagamo svoj nefs. Grešna nagnjenja svojega nefsa morate ukleniti, kakor je bil priklenjen šejtan. Ramadan je terapija za iman, kajti iman sčasoma lahko nekoliko oslabi.

Abdullah bin 'Amr je prenesel, da je Allahov poslanec rekel: "Zares se iman v vaših prsih obrabi, kot se obrabi oblačilo, zato prosite Allaha, naj obnovi iman v vaših srcih." (zabeležila Hakim in Taberani, sahih)

Ramadan s srca briše prah, popravlja tvoja oblačila, oživlja tvoj iman in ga razplamti za vzlet. To imansko terapijo začnete z usmerjanjem svojih nagnjenj in z borbo proti svojim strastem ter poželenjem – obvladujete svoja nagnjenja na podoben način, kakor je bil okovan šejtan.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...