Preskoči na glavno vsebino

KJE MUSLIMAN NAJDE RESNICO?

Musliman je oseba, ki se preda Allahu, Enemu Bogu, Stvarniku – s tem potrjuje, da je Allah njegov edini Rabb, Gospodar, katerega časti in se Mu pokorava. Hkrati potrjuje, da je islam v sedanji obliki poslednje Božje sporočilo človeštvu. Istočasno potrjuje, da je Muhammed pečat poslancev, zadnji poslanec v vrsti številnih poslancev poslanih človeštvu, ter najboljši vzor za vsako osebo. 

Če oseba potrdi vse to, potem mora posledično in nedvomno potrditi tudi, da suverenost in nadvlada pripada Gospodarju vesolja, kar pomeni popolno predanost Njegovemu zakonu, božanskemu načinu življenja, ki ga je razodel v Svojih besedah, tj. Kur’an, in v izjavah ter postopkih Njegovega poslanca , tj. Sunnet. To so smernice, v katerih najdemo vsa pravila in nasvete, kako ravnati v različnih življenjskih situacijah – karkoli rečeš, narediš, razmišljaš – vse je določeno z božanskim tekstom iz Kur’ana in Sunneta. Te smernice so za dobro in v korist človeku, da ne skrene na stranpot. 

Vendar na tem mestu pridemo do prelomne točke, do nevarnega odseka na poti, saj vsi vemo, da z verskimi teksti mnogi manipulirajo. Od kje črpamo razumevanje omenjenih verskih besedil? Seveda od najboljših izmed najboljših. To bi bila najbolj logična odločitev. To so družabniki Poslanca Muhammeda , ki so jedli, hodili, se družili in tudi trpeli z njim. 

Zato je poudarek na: slediti Razodetju glede na razumevanje ashabov, tj. družabnikov Poslanca Muhammeda

Nikoli ne sledimo mišljenja, razumevanja, mnenja, razlage, pojasnila, koristi, strasti ali ''modrosti'', katerim ljudje pogosto sledijo poleg Razodetja, saj bi to v bistvu nasprotovalo samemu tewhidu (monoteizmu), popolni predanosti edinole Gospodarju vesolja. Pravilna usmeritev ne pride od izjav, sličic in posnetkov na Facebooku, Instagramu in Youtubu, ali od tega in onega učenjaka, pravilna usmeritev prihaja iz Razodetja (wahi); preko zaupanja vrednega pooblaščenca, angela Gabriela (Džibrila), ki je od Gospodarja prenesel sporočilo Poslancu Muhammedu . Če oseba to potrjuje, kje je potem mesto za mnenja in ''modrosti'' ljudi ter njihove strasti in koristi? Ko oseba to potrjuje, potem ji ne preostane nič drugega kot popolna predanost Gospodarju vesolja. 

Islam določa celotno življenje osebe: kako prodajati, kako kupovati, kaj obleči, kaj pojesti, s kom se boriti, s kom se veseliti, koga ljubiti, koga sovražiti, celo posameznikove strasti so v skladu z Razodetjem. 

Abdullah ibn Amr je prenesel, da je Allahov poslanec rekel: ''Ne veruje, čigar strasti niso v skladu s tem, kar sem prinesel.'' (zabeležil Ibn Ebi Asim; En-Newewi je hadis ocenil kot  sahih/verodostojen) 

S čim je prišel Allahov poslanec ? Z razodetjem od Gospodarja vesolja! 

O, vi, ki verujete! Ne postavljajte se pred Allaha in Njegovega Poslanca in bojte se Allaha. Resnično Allah vse sliši, vse ve. (Kur'an; 49:1) 

Kaj to pomeni? Naj besede v Kur’anu najprej pojasni Kur’an sam, nato naj jih pojasni Sunnet na besedah Allahovega poslanca . Temu se sledi, ne mnenju tega in onega učenjaka, niti lastnemu mnenju v smislu: Menim, da bi bilo tako in tako najboljše. 

V tem razumevanju ni nikakršnega sledenja večini, v tem razumevanju ni nikakršnega koncepta, da oblast pripada ljudstvu. 

Oblast pripada edino Allahu. On je ukazal, da ne častite nobenega drugega razen Njega. To je pravilna religija, vendar večina ljudi tega ne ve. (Kur’an; 12:40) 

Predajamo in pokoravamo se samo zakonom in pravilom Gospodarja vesolja. 

In če bi ubogal večino tistih, ki so na Zemlji, bi te speljali z Allahove poti. Oni sledijo zgolj domnevam in si le izmišljajo laži. (Kur’an; 6:116) 

Zato nikakor ne smemo biti obsedeni z mnenjem večine. Vse moramo postaviti na tehtnico Razodetja. Resnica ni, kar je rekel Bin Baz, Usejmin, Ebu Muhammed El-Maqdisi ali katerikoli drug Ebu Muhammed, resnica ni, kar je rekel Ibn Tejmijje, Ibn Qajjim ali Ibn Kesir, razen če je mnenje dotičnih v skladu z Razodetjem po razumevanju ashabov. Zato so vsi veliki klasični islamski učenjaki, imami ummeta, Ebu Hanifa, Imam Eš-Šafi'i, Imam Malik, Ahmed ibn Hanbel, govorili, če njihove izjave nasprotujejo izjavam ashabov, naj jih ljudje zapustijo in vzamejo izjave ashabov

In on (Poslanec Muhammed ) ne govori po svojih strasteh. To ni nič drugega kot razodeto razodetje. (Kur'an; 53:3-4) 

Ko spoznamo resnico, takrat vemo, kdo je na resnici. Resnice nikoli ne definiramo glede na besede učenjakov. Ne moreš reči, da suverenost in oblast pripada Gospodarju vesolja, nato pa slediš mnenju in ''modrosti'' tega in onega človeka, ki govori v nasprotju z Razodetjem. In to velja četudi besede izreče največji šejh, četudi jih izreče največji učenjak, saj ne sledimo imenom in titulam, ampak sledimo Razodetju. 

Resnica je v Razodetju. 

In razodeli smo ti Knjigo, kot pojasnitev za vsako stvar, pravo usmeritev, milost ter radostno vest za muslimin (tj. osebe predane Bogu). (Kur'an; 16:89) 

Zakaj bi po vsem tem slepo sledili temu ali onemu učenjaku? Sledimo Razodetju in tako lahko vemo, kateri učenjak sledi resnici, nato pa s pomočjo njega lahko še globlje spoznamo resnico. Če se v neki stvari nekdo z nami ne strinja, naj prinese dokaz iz Kur'ana ali Sunneta glede na razumevanje ashabov

O, vi, ki verujete! Pokoravajte se Allahu in pokoravajte se Poslancu ter vodjem izmed vas! Če pa se zaradi kakšne zadeve sporečete, se glede nje vrnite Allahu (tj. Kur'anu) in Njegovemu poslancu (tj. Sunnetu), če zares verujete v Allaha in v Zadnji dan. Tako je bolje in posledice so lepše. (Kur'an; 4:59) 

Ko rečemo selefu-salih – kar je danes postal običajen termin, na katerega se sklicujejo mnogi – s tem ne mislimo Ibn Tejmije, Ibn Qajjima ali Muhammeda ibn Abdul-Wehhaba, čeprav so bili vsi našteti in tudi mnogi drugi, veliki učenjaki, vendar kljub temu niso selef, temveč khalef

Selefu-salih so v prvi vrsti družabniki Poslanca Muhammeda . Kdor upošteva tudi drugo in tretjo generacijo, tabi’ine in tabi-tabi’ine, se je odločil povsem pravilno, saj sta ti dve generaciji striktno sledili ashabom

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...