Preskoči na glavno vsebino

STRAH PRED PADCEM V ŠIRK

Muslimani smo ljudje tewhida (monoteizma). Podarjena nam je bila največja blagodat, tj. tewhid.

Danes sem vam izpopolnil vašo vero in vam dopolnil Svoj blagoslov. In zadovoljen sem s tem, da je islam vaša vera. (Kur'an; 5:3)

Kaj je razlog in bistvo naše eksistence? Kaj je razlog in bistvo našega stvarjenja?

In nisem ustvaril džinnov in ljudi razen zato, da Mene častijo. (Kur'an; 51:56)

Razlog za pošiljanje poslancev in glasnikov vere, ter razlog za stvarjenje vesolja in Zemlje je tewhid. Razmisli o svojih dolžnostih in obvezah do besed tewhida. Allah pravi:

O, vi, ki verujete! Zaščitite sebe in svoje družine pred Ognjem, katerega gorivo bodo ljudje in kamenje. (Kur'an; 66:6)

O, Allah! Zatekam se k Tebi, da Ti ne bi česa pridružil vedoč. In prosim odpuščanje od Tebe za vse, kar storim nevedoč.

Zaskrbljenost zaradi osebnega tewhida in tewhida potomcev je bila ena od največjih skrbi Allahovih poslancev in glasnikov vere. Trpinčilo in skrbelo jih je padanja v širk in kufr ne le zase, temveč tudi za potomce. Poglejmo primere.

Poslanec, ki je dobesedno zdrobil širk in kateremu je bil podarjen čudež preživetja v ognju na grmadi, se je bal širka zase in za svoje potomce. Ta poslanec se je bal širka, čeprav je gradil Kabo, medtem ko mu jo je pomagal graditi tudi sin.

In ko je Abraham rekel: ''Gospodar moj! Naredi to mesto varno in prepreči, da bi jaz in moji sinovi častili idole.'' (Kur'an, 14:35)

To je Abraham, ki se je bal, da ne bi padel v širk.

Kaj je Abrahamov vnuk rekel na smrtni postelji? Ko je oseba na smrtni postelji, govori le o najpomembnejših stvareh, tj. temah, ki so mu bile v času življenja ključnega pomena. Oseba ne bo govorila o nekih sekundarnih stvareh, saj se duša poslavlja in ni časa za malenkosti. Poglejmo njegove skrbi.

Ali ste bili priče, ko je smrt prišla k Jakobu, ko je dejal svojim sinovom: ''Koga boste častili, ko me ne bo?'' Rekli so: ''Častili bomo tvojega Boga in Boga tvojih prednikov – Abrahama, Izmaela in Izaka – enega Boga in mi smo Njemu predani (ar. muslimun).'' (Kur'an; 2:133)

Ko je Jakob dobil ta odgovor, je bil pomirjen, saj je bila njegova največja skrb, da on sam in njegovi potomci ne bi padli v širk.

Kdo je človek, za katerega je Allah rekel, da je moder? To je bil človek, ki je imel izjemne retorične sposobnosti in je v vsaki situaciji dal pravilen nasvet. Preko njega dobimo številne nasvete, kako vzgojiti otroka. Ko je vzgajal svojega otroka, kakšen je bil njegov prvi nasvet?

In spomni se, ko je Lukman svetoval svojemu sinu, mu je rekel: ''Sin moj, ne jemlji si za boga koga drugega poleg Allaha. Širk je zares velikanski zločin.'' (Kur'an; 31:13)

Ljudje, ki so prejeli wahi (razodetje), ljudje, katerim so bili podarjeni čudeži, ljudje, katere je Allah opisal z modrostjo, so se bali širka zase in svoje potomce, medtem ko je ljudem danes to postala ena od najmanjših skrbi. Če bi danes nekoga naključno, brez predhodnega pogovora ali nagovarjanja k temi, direktno vprašal, česa se najbolj boji za svojega otroka, bi le malokdo odvrnil, da se najbolj boji padca v širk.

Ti zgoraj omenjeni poslanci in častni ljudje niso bili v tolikšni meri obkroženi s širkom in kufrom, kot mi danes, pa so se kljub temu bali padca vanj. Danes smo muslimani v sredinah, ko se nas načrtno odvrača od islama in tewhida, porabljajo se milijarde, da bi muslimani sprejeli koncepte širka in kufra, učni načrti v šolah so organizirani za promocijo širka in kufra, muslimani pa se obnašajo, kot bi bili na počitnicah.

Eden od razlogov je, da mnogi starši niti sami ne razumejo pomena besed monoteizma, kako bi potem pomen lahko uspešno prenesli na svoje otroke?!

Besede la ilaha illaAllah niso kaligrafija, ki jih napisane na tkanini kot okrasje obesite na steno dnevne sobe, ali vgravirane besede v medaljonu z verižico, ki ga podarite svojemu otroku in mislite, da ste svoje delo opravili. Besede la ilaha illAllah imajo globok in širok pomen, katerega se mora naučiti vsak posameznik. Enako se mora vsak posameznik naučiti tudi stvari, ki te besede rušijo ali negirajo, saj se koncept spozna tudi po njenem nasprotju.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...