Preskoči na glavno vsebino

LEKCIJE V NAPAKAH BENU-ISRAIL

Naj takoj na začetku izpostavim, da so ljudje, katerim danes pravimo judje, potomci ljudi, katere Kur’an na določenih mestih označuje tudi kot Benu-Israil, ki so bili dobršen del svoje zgodovine predani Bogu (ar. muslimin) in monoteisti (ar. muwehidin). Treba je priznati, da so imeli judje katastrofalno težko zgodovino preganjanja. Zatem je potrebno razumeti, kakšne posledice je ta zgodovina imela za njihovo kolektivno psiho. Judje se ne šalijo, ko pravijo, da se počutijo ranljive, niti se ne šalijo, ko pravijo, da se počutijo ogrožene. Seveda so sionisti te občutke izkoristili v svojo korist, vendar dejstvo obstaja, da so ti občutki pri judih še kako resnični – in ne brez razloga - predvsem kar se tiče njihovega bivanja v Evropi.

Po vsem navedenem moramo tudi priznati, da izvor tega zgodovinskega preganjanja ni prirojena zloba judov ali kakšna podobna evropska srednjeveška propaganda. To bi bilo zgodovinsko netočno. Izvor zgodovinskega preganjanja judov je bil monoteizem (ar. tewhid); politeisti (ar. mušrikin) so jih preganjali, ker so bili judje monoteisti, zlasti ko govorimo o obdobju starega veka.

Kasnejše deviacije judov v razumevanju monoteizma so se večinoma pojavile zaradi prilagajanja večini, ki je prakticirala politeizem (ar. širk), saj so se tako izognili preganjanju. Sčasoma so se judje delno asimilirali s politeisti okrog njih in postali psihološko kolonizirani.

Vzemimo za primer dogodek v Egiptu, kjer so živeli več generacij in bili manjšina ter drugo ali tretje razredni prebivalci. Ko sta se nek jud in Kopt sporekla, se je Poslanec Mojzes postavil v bran judu.

Prvo kor prvo, Kopt je imel popolno zakonsko pravico, da juda trpinči po mili volji. Ko je Mojzes pri obrambi juda nenamerno ubil Kopta, ni imel nikakršne zaščite zakona, saj je bil izmed Benu-Israil, čeprav je bil vzgojen v faraonovi palači in bil tako rečeno posvojeni princ.

Naslednji dan se je isti jud prerekal z nekim drugim Koptom.

Ko je bil (Mojzes) v mestu, se je bal in pričakoval je težave (zaradi nenamernega uboja). In tisti, ki ga je prejšnji dan prosil za pomoč, ga je vnovič poprosil. Mojzes mu je dejal: “Ti si človek, ki je v očitni zablodi.” Ko pa je hotel zgrabiti njunega sovražnika, mu je ta rekel: “O, Mojzes! Bi me rad ubil, kakor si nekoga ubil že včeraj? Ti bi rad bil nasilnež na Zemlji in nočeš biti eden tistih, ki popravljajo stanje.” (Kur'an; 28:18-19)

Tokrat ga je Mojzes ostro ukoril, da dela nered, ker se pogosto tepe: “Ti si človek, ki je v očitni zablodi.” Zatem je želel prijeti Kopta, da bi ju pomiril, pa mu je ta rekel: “O, Mojzes! Bi me rad ubil, kakor si nekoga ubil že včeraj? Ti bi rad bil nasilnež na Zemlji in nočeš biti eden tistih, ki popravljajo stanje.”

Nekateri tolmači Kur'ana pravijo, da je te besede izrekel jud, ki je bil priča včerajšnjemu dogodku. Ko je videl, da se Mojzes približuje, se je zbal, da gre proti njemu, saj ga je predtem ukoril z besedami: “Ti si človek, ki je v očitni zablodi,” zato je iz strahu razkril, kaj se je zgodilo prejšnji dan. Kopt je odšel k faraonu in povedal, kaj se je zgodilo.

Čeprav je Mojzes prejšnji dan tega človeka rešil, ga je bil ta pripravljen že naslednji dan izdati. To nam prikazuje razvoj določenih lastnosti pri ljudeh, ki živijo v ponižanju in tiraniji. Ko so ljudje in družba dolgotrajno zatirani, postanejo šibki, individualistični in sebični. Vsi se bojijo in vsak gleda le nase. Če bi jih skrbelo za družbo, se zatiranje ne bi nadaljevalo, temveč bi ga ustavili. Nočejo medsebojno sodelovati, vsi so sebični in gledajo le na svojo korist. Ta jud je primer ljudi, ki so psihološko kolonizirani in ponižani s strani tiranske vladavine.

Zaradi takšnih pritiskov oseba popusti tudi v veri in prepričanju, nakar se pojavijo deviacije – to je bil primer z Benu-Israil in enak je primer z nekaterimi današnjimi muslimani na Zahodu, ki bi se voljno upognili ter priklonili vsem in vsemu, samo da ne bi bili videti nenavadni, drugačni ali čudni.

S tem so se judje soočali večji del svoje zgodovine. Seveda jih lahko krivimo za deviacije v veri, vendar se moramo zavedati, da imajo te deviacije kontekst in da Kur’an njihovih primerov ne navaja zaradi njih samih, temveč zaradi nas, da bi se na njihovih napakah učili. Če pozorno beremo kur’anske pripovedi in jih povežemo z njihovo zgodovino, opazimo, da bolj kot so popustili v veri, lažje so se asimilirali s politeisti, s katerimi so imeli posledično malenkost manj problemov. Vendar so se istočasno oddaljili od poti monoteizma in posledično imeli več problemov z Bogom, politeisti pa jih kljub poskusu asimilacije nikoli niso sprejeli za svoje.

Zgoraj naveden dogodek z Mojzesom je le eden od mnogih kur'anskih primerov o Benu-Israil, s katerimi se muslimani danes zlahka poistovetimo.

Moramo se zavedati, da pripovedi v Kur'anu niso le zgodbe o starodavnih ljudstvih. Kur'an te situacije iz zgodovine navaja, ker so za muslimane uporabne in aktualne v vsaki generaciji. Allah v Kur'anu nobene pripovedi ali dogodka ni navedel samo zato, ker bi bila za nas zanimiva informacija ali zabavno dejstvo brez uporabne vrednosti. Prav nasprotno v vsaki kur'anski pripovedi lahko najdemo rešitev za določen trenutni problem ali prepoznamo situacije, ki se v vsaki generaciji vedno znova vračajo med ljudi.

Pri interpretaciji zgodovine judov moramo biti pravični in si jo vzeti za poduk. Kot rečeno Kur’an njihove zgodovine ne omenja brez razloga, temveč nam daje lekcijo in nas opozarja. Pogosta omemba judov ni iz razloga, da bi s prstom kazali nanje, temveč da razmislimo o njihovih napakah, nato pa se zazremo vase in preverimo, ali so te napake prisotne tudi pri nas samih.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...