Buhari v svojem Sahihu prenaša dogodek, ki se tiče začetka razodetja. Zatem ko je angel Gabriel zagrabil Poslanca Muhammeda ﷺ in mu razodel prve besede, tj. iqra, se je najbolj pogumen izmed vseh ljudi prestrašen vrnil h Khatidži, saj ni vedel, kaj se je točno zgodilo, in rekel: ''Pokrijte me! Pokrijte me!'' zato so ga pokrili, dokler ni strah prešel. Khatidži je povedal, kaj se je zgodilo in rekel: ''Ustrašil sem se zase.'' Khatidža je rekla: ''Ne! Prisežem pri Allahu, nimaš se česa bati! Allah te nikoli ne bo osramotil. Paziš na sorodstvo, pomagaš nemočnemu, deliš ubogim, počastiš gosta in pomagaš.'' Odpeljala ga je k svojem stricu Waraqi ibn Newfelu ibn Esedu ibn Abdul-Uzzaju, ki je v džahilijjetu sprejel krščanstvo. Takrat je že oslepel in bil v letih.
Ko mu je povedal, kaj se je zgodilo, je Waraqa rekel: ''To je namus, ki je prihajal tudi k Mojzesu. Škoda, ker nisem mlad, ko te bo tvoje ljudstvo preganjalo.'' Allahov poslanec ﷺ je vprašal: ''Ali me bodo preganjali?'' Waraqa je odgovoril: ''Da. Nikoli ni nekdo prišel s tem, s čimer si prišel ti, da se do njega niso obnašali sovražno.''
Waraqa je bil prvi vernik v Muhammedovo nebuwa
(glasništvo), vendar ni živel dovolj dolgo, da bi videl risala
(poslanico). Učenjaki se razhajajo glede vprašanja Waraqe, ali je bil sahabi
ali ne. Et-Taberi in El-Begawi sta bila mnenja, da je Waraqa bil sahabi,
medtem ko so bili Ibn Kesir, Ibn Hadžer in Ez-Zehebi mnenja, da je bil vernik,
vendar ni bil sahabi. Obstaja tudi tretja stran, kot recimo El-Kirmani,
ki omenja to razhajanje, vendar ni zavzel odločnega stališča.
Waraqa je angela Gabriela poimenoval namus,
ker je bil ta naziv takrat popularen med pripadniki Knjige, znano pa je, da je
imel Waraqa znanje o prejšnjih razodetjih. En-Newewi je rekel, da je idžma
(konsenz) učenjakov, da je namus termin za angela Gabriela.
Zakaj je Waraqa kot primer omenil
Mojzesa in ne Jezusa, čeprav je sledil slednjemu? Med razlogi je, ker je Mojzes
prejel glavno razodetje s Tewratom (Toro), medtem ko je Indžil (Evangelij)
potrditev in dopolnitev.
In da potrdim
resničnost tistega, kar je bilo pred menoj od Tore in da vam dovolim nekaj od
tega, kar vam je bilo prepovedano. In k vam sem prišel z znamenjem od vašega
Gospodarja, zato se bojte Allaha in se mi pokoravajte. (Kur'an; 3:50)
Waraqa torej omeni poslanca, ki je imel glavno Knjigo z obširnejšimi in podrobnejšimi nauki. Omemba Mojzesa tudi prikazuje podobnost Muhammedovega poslanstva z Mojzesovim.
Vemo, da je imel Waraqa veliko znanja in
lahko bi dal številne nasvete. Zakaj je Waraqa povedal prav to, da ga bodo
preganjali. Od vsega znanja in izmed vseh nasvetov, ki bi mu jih lahko dal, je
omenil prav to. Zakaj? Waraqa je vedel, da bo Poslanec Muhammed ﷺ preko razodetja
dobil vse znanje, ki ga je imel sam, in še več od tega, zato se mu ni zdelo
smiselno razlagati recimo o naravi angela Gabriela, o Mojzesovem življenjepisu
ali nekih podrobnostih vere.
Waraqa s temi besedami ni imel namena
prestrašiti Poslanca Muhammeda ﷺ, ampak ga je želel pripraviti na težko
in pomembno nalogo. Poslanec Muhammed ﷺ mora takoj na začetku vedeti, da se
bodo stvari spremenile; mora biti pripravljen na to, kaj se bo zgodilo.
To je tudi lekcija za vse guraba.
Držati se za čisti tewhid (monoteizem) z vsemi njegovimi vidiki te
naredi za gariba celo med nekaterimi, ki trdijo, da sledijo besedam tewhida.
Ta izjava velja za vse guraba, ki opravljajo wadžibat, katere so
ljudje zanemarili. Spomnite se na primer, kako so se ljudje norčevali iz muslimana, ki si
je pustil rasti brado, preden je dolga brada postala modni trend. Zatem imejte
v mislih, da si bo takšen še naprej pustil rasti brado, tudi ko se ta modni
trend spremeni, kajti dolgo brado ima iz pokornosti Allahu in Njegovemu
poslancu ﷺ.
Ko garib razmisli o zlatem pravilu
Waraqe in se sprijazni z različnimi oblikami sovražnosti, s katerimi se bo
zagotovo soočil, absorbira šok in zmanjša stres ob težavah na tej poti. Oseba
postane še bolj odločna, nepopustljiva in neomajna.
Seveda smo včasih zaradi napadov ljudi
začudeni in tudi Poslanec Muhammed ﷺ je bil začuden, ko mu je Waraqa
povedal, da ga bodo ljudje preganjali, zato je vprašal: ''Ali me bodo
preganjali?''
Kakšen zločin je Poslanec Muhammed ﷺ zagrešil?
Čigavo kri je prelil? Kakšen nered je povzročil? Komu je kradel in koga je ogoljufal?
O čem je lagal ali koga je varal. Ali je kdaj koga izdal? Preganjali bodo moža
iz najplemenitejšega klana v plemenu Kurejš, ki je bil znan po najplemenitejših
lastnostih.
Waraqa je to pojasnil zelo strnjeno, a
kljub temu zelo temeljito. Pojasnil je pot, s katero se bodo soočili vsi guraba.
Nikoli ni nekdo prišel s tem, s čimer si
prišel ti, da se do njega niso obnašali sovražno. Čisti tewhid
spremeni stvari. Pokvarjena srca vidijo čista srca tewhida kot zlo. Ni
pomembno, ali gre za zadeve, ki se tičejo direktno tewhida, ali gre za
zadeve osebne narave oziroma določenih lastnosti vernika, saj bodo vsako napako
izpostavili in jo napihnili, kakor da bi vernik moral biti popoln brez napak in
pomanjkljivosti. Občasno se lahko zgodi tudi, da neko plemenito lastnost osebe prekvalificirajo v nasprotje, kakor recimo v primeru Poslanca Lota, ko je sodomija
postala ‘’plemenito’’ dejanje, medtem ko je moralna čistoča postala tarča
posmeha.
Pred poslanstvom je bil Poslanec
Muhammed ﷺ znan po plemenitih lastnostih. Med Mekanci je imel vzdevek
emin (zaupanja vreden). To vidimo v tem istem hadisu: ko ga je Hatidža
želela pomiriti, je omenila nekaj od teh plemenitih lastnosti, s katerimi so se
strinjali in soglašali vsi prebivalci Meke. ''Paziš na sorodstvo, pomagaš
nemočnemu, deliš ubogim, počastiš gosta in pomagaš.'' Po poslanstvu so ga
želeli prikazati kot največjega zločinca vseh časov.
Če ne upoštevaš nasveta Waraqe in nisi
pripravljen na okoliščine, ki jih je podal Waraqa, boš podoben strahopetcem, ki
se emocionalno in prestrašeno povlečejo, nato pa njihovo stanje postane še
hujše kot pred skušnjavo. Kako pogosto slišimo pse in osle govoriti: ''Ko smo
bili mlajši, smo imeli takšno prepričanje, sedaj smo starejši in bolj modri,
zato zavračamo prejšnje stališče,'' ali kaj podobnega. Želijo reči, da so bili
na tewhidu, vendar so spoznali (beri: se prestrašili), da je to
ekstremizem (beri: mentalno prezahtevno zanje), sedaj pa so starejši in bolj
modri (beri: strahopetci); sedaj dajejo intervjuje in govorijo na podkastih ter
služijo vsakemu tawagit, ki se jim le malo nasmehne. Pridobijo nekaj slave
in nekaj drobiža na dunji ter sami sebi grozijo z džehenemom na ahiretu,
če se ne pokesajo javno. Morda so dobili udarec po dlani, morda se je kdo
ponorčeval iz njih, morda jih je kdo rahlo bojkotiral, morda malo obrekoval,
jim povzročil nekaj škode – ali se je zgodila le iluzija vsega tega – pa takoj
vidiš osebe brez hrbtenice, kako pobegnejo in se skrijejo kot podlasice.
To je zaradi nerazumevanja, kaj ta pot
zahteva. Zato je od Allahove modrosti, da se je Poslanec Muhammed ﷺ srečal z
Waraqo, ki ga je že na samem začetku obvestil, kaj se bo zgodilo.
Če bi bili na tej poti neprestani karamat,
zmage in udobje, kdo ne bi stopil na to pot?!
Ali ste si mislili, da boste vstopili v
Raj, ne da bi vas doletelo to, kar je doletelo tiste, ki so bili pred vami in
so preminili? Dotaknila se jih je revščina, stiska in treslo jih je vse, dokler
niso Poslanec in tisti, ki so verovali z njim, rekli: ''Kdaj bo Allahova
podpora?'' Nedvomno, Allahova podpora je zares blizu. (Kur'an; 2:214)
In da bi Allah očistil (s
preizkušnjami) tiste, ki verujejo, in uničil nevernike. (Kur'an; 3:141)
Mi smo
že preizkušali tiste pred njimi, da bi Allah zagotovo
vedel za tiste, ki so iskreni in za tiste, ki so lažnivci. (Kur'an; 29:3)
Tisti, ki je ustvaril smrt in življenje,
da bi vas preizkusil, kdo med vami je boljši v dejanjih. In On je
Najplemenitejši, ki največ odpušča. (Kur'an; 67:2)
Človek naj dobro razmisli o besedah Waraqe, ki opisujejo stvarnost te poti, pa bo postal kot gora – četudi bi se soočil s celim svetom, bi to le povečalo njegov iman in bi še močneje stisnil žerjavico v dlani.
Komentarji
Objavite komentar