Preskoči na glavno vsebino

LEKCIJA ZA GURABA

Buhari v svojem Sahihu prenaša dogodek, ki se tiče začetka razodetja. Zatem ko je angel Gabriel zagrabil Poslanca Muhammeda in mu razodel prve besede, tj. iqra, se je najbolj pogumen izmed vseh ljudi prestrašen vrnil h Khatidži, saj ni vedel, kaj se je točno zgodilo, in rekel: ''Pokrijte me! Pokrijte me!'' zato so ga pokrili, dokler ni strah prešel. Khatidži je povedal, kaj se je zgodilo in rekel: ''Ustrašil sem se zase.'' Khatidža  je rekla: ''Ne! Prisežem pri Allahu, nimaš se česa bati! Allah te nikoli ne bo osramotil. Paziš na sorodstvo, pomagaš nemočnemu, deliš ubogim, počastiš gosta in pomagaš.'' Odpeljala ga je k svojem stricu Waraqi ibn Newfelu ibn Esedu ibn Abdul-Uzzaju, ki je v džahilijjetu sprejel krščanstvo. Takrat je že oslepel in bil v letih.

Ko mu je povedal, kaj se je zgodilo, je Waraqa rekel: ''To je namus, ki je prihajal tudi k Mojzesu. Škoda, ker nisem mlad, ko te bo tvoje ljudstvo preganjalo.'' Allahov poslanec je vprašal: ''Ali me bodo preganjali?'' Waraqa je odgovoril: ''Da. Nikoli ni nekdo prišel s tem, s čimer si prišel ti, da se do njega niso obnašali sovražno.''

Waraqa je bil prvi vernik v Muhammedovo nebuwa (glasništvo), vendar ni živel dovolj dolgo, da bi videl risala (poslanico). Učenjaki se razhajajo glede vprašanja Waraqe, ali je bil sahabi ali ne. Et-Taberi in El-Begawi sta bila mnenja, da je Waraqa bil sahabi, medtem ko so bili Ibn Kesir, Ibn Hadžer in Ez-Zehebi mnenja, da je bil vernik, vendar ni bil sahabi. Obstaja tudi tretja stran, kot recimo El-Kirmani, ki omenja to razhajanje, vendar ni zavzel odločnega stališča.

Waraqa je angela Gabriela poimenoval namus, ker je bil ta naziv takrat popularen med pripadniki Knjige, znano pa je, da je imel Waraqa znanje o prejšnjih razodetjih. En-Newewi je rekel, da je idžma (konsenz) učenjakov, da je namus termin za angela Gabriela.

Zakaj je Waraqa kot primer omenil Mojzesa in ne Jezusa, čeprav je sledil slednjemu? Med razlogi je, ker je Mojzes prejel glavno razodetje s Tewratom (Toro), medtem ko je Indžil (Evangelij) potrditev in dopolnitev.

In da potrdim resničnost tistega, kar je bilo pred menoj od Tore in da vam dovolim nekaj od tega, kar vam je bilo prepovedano. In k vam sem prišel z znamenjem od vašega Gospodarja, zato se bojte Allaha in se mi pokoravajte. (Kur'an; 3:50)

Waraqa torej omeni poslanca, ki je imel glavno Knjigo z obširnejšimi in podrobnejšimi nauki. Omemba Mojzesa tudi prikazuje podobnost Muhammedovega poslanstva z Mojzesovim.

Vemo, da je imel Waraqa veliko znanja in lahko bi dal številne nasvete. Zakaj je Waraqa povedal prav to, da ga bodo preganjali. Od vsega znanja in izmed vseh nasvetov, ki bi mu jih lahko dal, je omenil prav to. Zakaj? Waraqa je vedel, da bo Poslanec Muhammed preko razodetja dobil vse znanje, ki ga je imel sam, in še več od tega, zato se mu ni zdelo smiselno razlagati recimo o naravi angela Gabriela, o Mojzesovem življenjepisu ali nekih podrobnostih vere.

Waraqa s temi besedami ni imel namena prestrašiti Poslanca Muhammeda , ampak ga je želel pripraviti na težko in pomembno nalogo. Poslanec Muhammed mora takoj na začetku vedeti, da se bodo stvari spremenile; mora biti pripravljen na to, kaj se bo zgodilo.

To je tudi lekcija za vse guraba. Držati se za čisti tewhid (monoteizem) z vsemi njegovimi vidiki te naredi za gariba celo med nekaterimi, ki trdijo, da sledijo besedam tewhida. Ta izjava velja za vse guraba, ki opravljajo wadžibat, katere so ljudje zanemarili. Spomnite se na primer, kako so se ljudje norčevali iz muslimana, ki si je pustil rasti brado, preden je dolga brada postala modni trend. Zatem imejte v mislih, da si bo takšen še naprej pustil rasti brado, tudi ko se ta modni trend spremeni, kajti dolgo brado ima iz pokornosti Allahu in Njegovemu poslancu .

Ko garib razmisli o zlatem pravilu Waraqe in se sprijazni z različnimi oblikami sovražnosti, s katerimi se bo zagotovo soočil, absorbira šok in zmanjša stres ob težavah na tej poti. Oseba postane še bolj odločna, nepopustljiva in neomajna.

Seveda smo včasih zaradi napadov ljudi začudeni in tudi Poslanec Muhammed je bil začuden, ko mu je Waraqa povedal, da ga bodo ljudje preganjali, zato je vprašal: ''Ali me bodo preganjali?''

Kakšen zločin je Poslanec Muhammed zagrešil? Čigavo kri je prelil? Kakšen nered je povzročil? Komu je kradel in koga je ogoljufal? O čem je lagal ali koga je varal. Ali je kdaj koga izdal? Preganjali bodo moža iz najplemenitejšega klana v plemenu Kurejš, ki je bil znan po najplemenitejših lastnostih.

Waraqa je to pojasnil zelo strnjeno, a kljub temu zelo temeljito. Pojasnil je pot, s katero se bodo soočili vsi guraba.

Nikoli ni nekdo prišel s tem, s čimer si prišel ti, da se do njega niso obnašali sovražno. Čisti tewhid spremeni stvari. Pokvarjena srca vidijo čista srca tewhida kot zlo. Ni pomembno, ali gre za zadeve, ki se tičejo direktno tewhida, ali gre za zadeve osebne narave oziroma določenih lastnosti vernika, saj bodo vsako napako izpostavili in jo napihnili, kakor da bi vernik moral biti popoln brez napak in pomanjkljivosti. Občasno se lahko zgodi tudi, da neko plemenito lastnost osebe prekvalificirajo v nasprotje, kakor recimo v primeru Poslanca Lota, ko je sodomija postala ‘’plemenito’’ dejanje, medtem ko je moralna čistoča postala tarča posmeha.

Pred poslanstvom je bil Poslanec Muhammed znan po plemenitih lastnostih. Med Mekanci je imel vzdevek emin (zaupanja vreden). To vidimo v tem istem hadisu: ko ga je Hatidža želela pomiriti, je omenila nekaj od teh plemenitih lastnosti, s katerimi so se strinjali in soglašali vsi prebivalci Meke. ''Paziš na sorodstvo, pomagaš nemočnemu, deliš ubogim, počastiš gosta in pomagaš.'' Po poslanstvu so ga želeli prikazati kot največjega zločinca vseh časov.

Če ne upoštevaš nasveta Waraqe in nisi pripravljen na okoliščine, ki jih je podal Waraqa, boš podoben strahopetcem, ki se emocionalno in prestrašeno povlečejo, nato pa njihovo stanje postane še hujše kot pred skušnjavo. Kako pogosto slišimo pse in osle govoriti: ''Ko smo bili mlajši, smo imeli takšno prepričanje, sedaj smo starejši in bolj modri, zato zavračamo prejšnje stališče,'' ali kaj podobnega. Želijo reči, da so bili na tewhidu, vendar so spoznali (beri: se prestrašili), da je to ekstremizem (beri: mentalno prezahtevno zanje), sedaj pa so starejši in bolj modri (beri: strahopetci); sedaj dajejo intervjuje in govorijo na podkastih ter služijo vsakemu tawagit, ki se jim le malo nasmehne. Pridobijo nekaj slave in nekaj drobiža na dunji ter sami sebi grozijo z džehenemom na ahiretu, če se ne pokesajo javno. Morda so dobili udarec po dlani, morda se je kdo ponorčeval iz njih, morda jih je kdo rahlo bojkotiral, morda malo obrekoval, jim povzročil nekaj škode – ali se je zgodila le iluzija vsega tega – pa takoj vidiš osebe brez hrbtenice, kako pobegnejo in se skrijejo kot podlasice.

To je zaradi nerazumevanja, kaj ta pot zahteva. Zato je od Allahove modrosti, da se je Poslanec Muhammed srečal z Waraqo, ki ga je že na samem začetku obvestil, kaj se bo zgodilo.

Če bi bili na tej poti neprestani karamat, zmage in udobje, kdo ne bi stopil na to pot?!

Ali ste si mislili, da boste vstopili v Raj, ne da bi vas doletelo to, kar je doletelo tiste, ki so bili pred vami in so preminili? Dotaknila se jih je revščina, stiska in treslo jih je vse, dokler niso Poslanec in tisti, ki so verovali z njim, rekli: ''Kdaj bo Allahova podpora?'' Nedvomno, Allahova podpora je zares blizu. (Kur'an; 2:214)

In da bi Allah očistil (s preizkušnjami) tiste, ki verujejo, in uničil nevernike. (Kur'an; 3:141)

Mi smo že  preizkušali  tiste pred njimi, da bi Allah zagotovo vedel za tiste, ki so iskreni in za tiste, ki so lažnivci. (Kur'an; 29:3)

Tisti, ki je ustvaril smrt in življenje, da bi vas preizkusil, kdo med vami je boljši v dejanjih. In On je Najplemenitejši, ki največ odpušča. (Kur'an; 67:2)

Človek naj dobro razmisli o besedah Waraqe, ki opisujejo stvarnost te poti, pa bo postal kot gora – četudi bi se soočil s celim svetom, bi to le povečalo njegov iman in bi še močneje stisnil žerjavico v dlani.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...