Preskoči na glavno vsebino

KDO NE MARA SMRTI?

Kalif Sulejman ibn Abdul-Melik je srečal učenjaka Ebu Hazima in rekel: ''O, Ebu Hazim! Zakaj ne maramo smrti?'' Ebu Hazim mu je odvrnil: ''Zato ker ste si uničili onostranstvo in si zgradili ta svet, pa nočete zapustiti zgrajenega sveta in oditi v ruševine.'' 

Sulejman ibn Abdul-Melik je rekel: ''Res je. Kakšen bo naš prihod, ko se vrnemo k Allahu?'' Ebu Hazim je odvrnil: ''Za dobrega bo kakor vrnitev odsotnega k družini. Za zlega bo kakor vrnitev pobeglega sužnja k lastniku.'' 

Sulejman ibn Abdul-Melik je zajokal in vprašal: ''O, Ebu Hazim! Kaj imamo potemtakem pri Allahu?'' Ebu Hazim je odvrnil: ''Sooči se z Allahovo knjigo, tako boš vedel, kaj imaš pri Njem.'' 

(Al-Atqiya’ Al-Akhfiya) 

Imam Ahmed od El-Beraja ibn Aziba (El-Albani je hadis ocenil kot sahih/verodostojen v Sahih El-Džami), da je Allahov poslanec rekel: 

''Ko se vernik poslavlja od tega sveta in vstopa na onostranstvo, se k njem z nebes spustijo angeli z belimi obrazi, njihovi obrazi so kot sonce. S seboj prinesejo eno od rajskih rjuh in nekaj rajskega parfuma. Do koder vidi oko sedijo ob njem. Nato angel smrti pride do njega, se usede in reče: 'O, čista duša, pridi ven k Allahovem odpuščanju in zadovoljstvu.' Potem duša pride, kakor se kapljica vode zlije iz čaše. Zatem vzame dušo in je ne zagrabi nič prej (dokler ne pride sama); postavijo jo na rjuho in nadišavijo. Od nje se širi najlepši vonj mošusa, ki bi ga lahko našel na Zemlji. Zatem se z njo dvignejo in ne gredo mimo skupine angelov, da angeli ne bi vprašali: 'Kdo je ta čista duša?' Odvrnejo: 'To je ta in ta, sin tega in tega,' in uporabljajo najlepša imena, pod katerimi je bil znan na Zemlji. Potem jo pripeljejo do najnižjega neba in zaprosijo, naj se odpre, pa se odpre. Tisti, ki so na vsakem nebu na visokih položajih, jo spremljajo, dokler se ne približa naslednjemu nebu – in tako gre dokler ne doseže sedmega neba. Takrat Allah Subhanehu we Te'ala reče: 'Zapišite knjigo Mojega sužnja v Illijjun (najvišje nebo) in ga vrnite na Zemljo, saj sem jih ustvaril iz nje, vrnil jih bom vanjo, nato pa jih bom ponovno vzel iz nje.' Potem se njegova duša vrne v telo in dva angela prideta do njega ter ga posedita.''  

Nato Allahov poslanec omenja spraševanje v grobu in nadaljuje, kako se vzame duša nevernika.

''Ko se nevernik poslavlja od tega sveta in vstopa na onostranstvo, se k njem z nebes spustijo angeli s temnimi obrazi; s seboj prinesejo vrečevino. Sedijo stran od njega, kolikor vidijo oči. Nato se približa angel smrti, se usede poleg glave in reče: 'O, umazana duša! Pridi ven k Allahovem nezadovoljstvu in jezi!' Ločena je od telesa, kakor mokro volno trgajo bodice. Drži jo v roki in ne umakne pogleda, dokler je ne postavi na vrečevino. Vonj, ki prihaja od nje, je kakor najbolj ogabnega trupla na Zemlji. Dvignejo se z njo in ne gredo mimo skupine angelov, da ne bi rekli: 'Kako umazana duša. Pravijo, da je ta in ta, sin tega in tega,' in uporabljajo najgrša imena, s katerimi je bil znan na svetu, dokler se ne ustavi na najnižjem nebu. Zaprosili bodo, naj se odpre, vendar se ne odpre. 'Ne bodo se odprla vrata nebes in ne bodo vstopili v Raj, vse dokler kamela ne bo šla skozi šivankino uho.' (Kur'an; 7:40) Allah bo rekel: 'Zapišite mu knjigo v najnižjo zemljo.' Njegova duša bo vržena dol. 'Kakor da je strmoglavil z neba pa so ga zgrabile in raztrgale ptice, ali kakor da ga je veter odpihnil v zelo globok prepad.' (Kur'an; 22:31) Potem se njegova duša vrne v telo in dva angela prideta do njega ter ga posedita.'' 

Nato Allahov poslanec omenja spraševanje v grobu za nevernika.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...