Kalif Sulejman ibn Abdul-Melik je srečal
učenjaka Ebu Hazima in rekel: ''O, Ebu Hazim! Zakaj ne maramo smrti?'' Ebu
Hazim mu je odvrnil: ''Zato ker ste si uničili onostranstvo in si zgradili
ta svet, pa nočete zapustiti zgrajenega sveta in oditi v ruševine.''
Sulejman ibn Abdul-Melik je rekel: ''Res
je. Kakšen bo naš prihod, ko se vrnemo k Allahu?'' Ebu Hazim je odvrnil: ''Za
dobrega bo kakor vrnitev odsotnega k družini. Za zlega bo kakor vrnitev
pobeglega sužnja k lastniku.''
Sulejman ibn Abdul-Melik je zajokal in
vprašal: ''O, Ebu Hazim! Kaj imamo potemtakem pri Allahu?'' Ebu Hazim je
odvrnil: ''Sooči se z Allahovo knjigo, tako boš vedel, kaj imaš pri Njem.''
(Al-Atqiya’ Al-Akhfiya)
Imam Ahmed od El-Beraja ibn Aziba (El-Albani
je hadis ocenil kot sahih/verodostojen v Sahih El-Džami), da je Allahov
poslanec ﷺ rekel:
''Ko se vernik poslavlja od tega sveta
in vstopa na onostranstvo, se k njem z nebes spustijo angeli z belimi obrazi,
njihovi obrazi so kot sonce. S seboj prinesejo eno od rajskih rjuh in nekaj
rajskega parfuma. Do koder vidi oko sedijo ob njem. Nato angel smrti pride do
njega, se usede in reče: 'O, čista duša, pridi ven k Allahovem odpuščanju in
zadovoljstvu.' Potem duša pride, kakor se kapljica vode zlije iz čaše. Zatem
vzame dušo in je ne zagrabi nič prej (dokler ne pride sama); postavijo jo na
rjuho in nadišavijo. Od nje se širi najlepši vonj mošusa, ki bi ga lahko našel
na Zemlji. Zatem se z njo dvignejo in ne gredo mimo skupine angelov, da angeli
ne bi vprašali: 'Kdo je ta čista duša?' Odvrnejo: 'To je ta in ta, sin tega in
tega,' in uporabljajo najlepša imena, pod katerimi je bil znan na Zemlji. Potem
jo pripeljejo do najnižjega neba in zaprosijo, naj se odpre, pa se odpre.
Tisti, ki so na vsakem nebu na visokih položajih, jo spremljajo, dokler se ne
približa naslednjemu nebu – in tako gre dokler ne doseže sedmega neba. Takrat
Allah Subhanehu we Te'ala reče: 'Zapišite knjigo Mojega sužnja v Illijjun
(najvišje nebo) in ga vrnite na Zemljo, saj sem jih ustvaril iz nje, vrnil jih
bom vanjo, nato pa jih bom ponovno vzel iz nje.' Potem se njegova duša vrne v
telo in dva angela prideta do njega ter ga posedita.''
Nato Allahov poslanec ﷺ omenja
spraševanje v grobu in nadaljuje, kako se vzame duša nevernika.
''Ko se nevernik poslavlja od tega sveta
in vstopa na onostranstvo, se k njem z nebes spustijo angeli s temnimi obrazi;
s seboj prinesejo vrečevino. Sedijo stran od njega, kolikor vidijo oči. Nato se
približa angel smrti, se usede poleg glave in reče: 'O, umazana duša! Pridi ven
k Allahovem nezadovoljstvu in jezi!' Ločena je od telesa, kakor mokro volno
trgajo bodice. Drži jo v roki in ne umakne pogleda, dokler je ne postavi na
vrečevino. Vonj, ki prihaja od nje, je kakor najbolj ogabnega trupla na Zemlji. Dvignejo
se z njo in ne gredo mimo skupine angelov, da ne bi rekli: 'Kako umazana duša.
Pravijo, da je ta in ta, sin tega in tega,' in uporabljajo najgrša imena, s
katerimi je bil znan na svetu, dokler se ne ustavi na najnižjem nebu.
Zaprosili bodo, naj se odpre, vendar se ne odpre. 'Ne bodo se odprla vrata
nebes in ne bodo vstopili v Raj, vse dokler kamela ne bo šla skozi šivankino
uho.' (Kur'an; 7:40) Allah bo rekel: 'Zapišite mu knjigo v najnižjo
zemljo.' Njegova duša bo vržena dol. 'Kakor da je strmoglavil z neba pa so
ga zgrabile in raztrgale ptice, ali kakor da ga je veter odpihnil v zelo globok
prepad.' (Kur'an; 22:31) Potem se njegova duša vrne v telo in dva angela
prideta do njega ter ga posedita.''
Nato Allahov poslanec ﷺ omenja spraševanje v grobu za nevernika.
Komentarji
Objavite komentar