Preskoči na glavno vsebino

KAKO SE POKESATI?

 

Poglavje iz knjige Kako se pokesati, str. 30-34

Kejfe-Etubu – كيف أتوب

Prvi korak, ki ga boš naredil na poti kesanja je, da brez odlašanja končaš grešenje, tj. da ne delaš istih grehov, katere si delal. Če zapustiš samo nekatere grehe, to ne pomeni, da nisi zmožen prenehati z vsemi grehi. Vendar je vsekakor najbolje zapustiti vsako vrsto grešenja. Zatem boš v srcu naredil namero in se odločil, da nikoli več ne boš grešil in se pokesal za grehe, katere si storil, ob čvrsti odločitvi, da greha ne boš ponovil še enkrat. Nato se boš osvobodil in zavrgel vse stvari in sredstva, ki si jih izkoriščal in uporabljal za delanje grehov.

Zelo je pomembno vzeti wudu na predpisan način in klanjati dva rekata v skladu z besedami Poslanca : ‘’Ni človeka, ki stori greh, zatem vstane, se odloči, vzame wudu, klanja dva rekata in zaprosi Allaha za odpuščanje, a da mu Allah ne bo odpustil.’’ Zatem je Poslanec recitiral ajet: ''In tiste, ki se spomnijo Allaha in prosijo odpuščanje za svoje grehe, ko so razvratni ali sami sebi storijo krivico – in kdo (drug) odpušča grehe razen Allaha? – in ne vztrajajo trmasto pri tem, kar so vede storili.'' (Kur’an; 3:135) Hadis je zabeležil Ibn Hibban v svojem Sahihu in ostali. (Et-Tegtrib wet-Terhib, 677)

Preden klanjaš dva rekata obrni pozornost na predpisan wudu, kakor ga je zapovedal Allah v skladu z besedami Poslanca : ‘’Kdor vzame wudu in olepša ta wudu, ostane čist od grehov. Grehi zapustijo njegovo telo, celo tisti, ki se nahajajo izpod nohtov.’’ (zabeležil Muslim)

Pogosto in v vseh situacijah poskušaj delati istigfar – prosiš odpuščanje, se spominjaš Allaha in se trudiš, kolikor si zmožen, da delaš veliko dobrih del v skladu z besedami Vzvišenega: ‘’Dobra dela resnično odstranijo slaba.’’ (Kur’an; 11:114)

Allahov poslanec je rekel: ‘’Po slabem dejanju poskušaj narediti dobro (dejanje) – tako ga boš izbrisal (izničil).’’ (Sahih El-Džami': 97)

V drugem ajetu Vzvišeni pravi: ‘’… razen tistih, ki se pokesajo, verujejo in delajo dobra dela – takšnim bo Allah zamenjal njihova slaba dejanja z dobrimi. Allah pa je Odpuščajoč, Usmiljen.’’ (Kur’an; 25:70)

Poskušaj delati dobra dela, zlasti tista, za katera obstaja verodostojno besedilo preneseno od Poslanca , da preženejo grehe.

Cenjeni brat musliman, na koncu te nagovarjamo z besedami, da je Vzvišeni Allah milosten, plemenit, odpuščajoč, do Svojih sužnjev je bolj usmiljen, kot je mati do novorojenčka. Zato se obrni k Allahu, obrni se k Njemu s kesanjem, obžalujoč in proseč odpuščanja. Allah zagotovo ne bo zapustil Svojega sužnja, če se k Njemu obrne proseč za Njegovo milost, ki nima meja. Zato kesanja ne prelagaj, saj ne veš, kdaj te bo doletela smrt. Več časa kot mine od storjenega greha, bolj so korenine greha globoke.

Primer tistega, ki odlaša kesanje, je primer tistega, ki želi izruvati drevo. Opazi, da je drevo čvrsto in da ga ne more izruvati brez napora, zato reče: ‘’Pustil ga bom eno leto in ga izruval takrat.’’ Ne zaveda se, da dlje kot drevo ostane v zemlji, bolj čvrsto postane. Bolj kot se človek postara, bolj nemočen postane, medtem ko se drevo s starostjo okrepi in korenine vse bolj razrašča. Kako človek pričakuje in misli, da premaga in izruva drevo, če je vse bolj šibek, drevo pa vse bolj močno?!

Vzvišeni Allah v hadisu kudsi, katerega v svojem Sahihu prenaša Muslim, pravi: ‘’Kdor se Mi približa za stopalo, se mu Jaz približam za komolec. Kdor se Mi približa za komolec, se mu Jaz približam za prijem. Kdor k Meni prihaja hodeč, Jaz k njemu hitim.’’

Zato skesan pohiti k Allahu, pred Njega stopi z obžalovanjem za storjeno, kajti obžalovanje ima pomen kesanja. Kaj misliš, če to narediš v imenu Tistega, ki je do Svojega sužnja bolj milosten kot mati do novorojenčka?

Vzvišeni Allah v hadisu kudsi pravi: ‘’Jaz sem v mislih Mojega sužnja; če o Meni misli dobro, mu to pripada, a če o Meni misli zlo, mu to pripada.’’ (Ahmed, Musned: 391/2)

O Najbolj Milostnem misli edinole lepo, v tajnosti se Mu pokesaj proseč Ga za odpuščanje – s prepričanjem, da Allahu ne moreš pobegniti, da se boš vrnil k Njemu in da nimaš druge zaščite poleg Njega. Zato pohiti z delanjem dobrih del in se druži z Njegovimi dobrimi sužnji ter reci, kakor je rekel pesnik:

O, Gospodar, čeprav je mojih grehov mnogo,

vem, da je Tvoja milost večja.

Če upanje v Tebe samo dober polaga, 

kje bo grešnik pomoč in zatočišče iskal?

Gospodar moj, skrušeno prosim Te s Tvojimi ukazi;

če mojo roko Ti odbiješ, kdo se usmilil me bo?

Prosimo Vzvišenega in Močnega Allaha z Njegovimi lepimi imeni in vzvišenimi lastnostmi, naj sprejme naše kesanje in nas zbere v rajskih vrtovih, katere je obljubil pravovernim. Zato ne prelagaj in ne odlašaj kesanja.

In hitite k odpuščanju vašega Gospodarja in k plodnemu vrtu, širokemu kot nebesa in Zemlja, pripravljenemu za bogaboječe. (Kur'an; 3:133)

Naj Allah naredi, da bova jaz in ti od tistih, ki si bodo zaslužili Raj in da bova z njimi v Raju. Naj je salawat in selam na Njegovega poslanca , našega miljenca Muhammeda , in naj bo naša poslednja du’a: Hvala Allahu, Gospodarju vseh svetov.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...