Preskoči na glavno vsebino

NE OBUPAJ

Vsaka du'a je pomembna in vsako du'a moramo vzeti resno, saj vemo, da Allah odgovarja nanjo, kajti mi smo šibki in Allah je El-Kadir; človek je da'if, in Allah je El-Kavijj. Iz tega razloga se fokusiramo na du'a, prosimo Allaha, naj nas ohrani radostne in naj okrepi naša srca ter nam podari zadovoljstvo kot v hadisu, v katerem je Allahov poslanec ﷺ rekel: ''Kdor se na svoji poti (tevhida) prebudi varen (v svojem narodu), zdravega telesa in s hrano za cel dan – je kakor bi mu bilo podarjeno celotno bogastvo dunje.'' (zabeležil Ibn Madža, hadis je hasen/dober)

Naslednji del Poslančeve ﷺ daljše du'a, ki je zabeležena v Sahih Muslim, že sam po sebi prinaša srečo v srce osebe, kaj šele ko ti Allah to du'a resnično usliši.

اللهم آت نفسي تقواها، وزكها أنت خير من زكاها، أنت وليها ومولاها

O, Allah! Podari takva (bogaboječnost) moji duši in jo očisti – Ti jo najbolje očistiš, Ti si njen zaščitnik in pomočnik.

Kliči Allaha, naj ti očisti dušo. Bodi potrpežljiv pri skušnjavah, s katerimi si soočen, kakor je rekel Allahov poslanec ﷺ glede odnosa vernika do pojavov in situacij, na katere ne more vplivati. Kakšen je odnos vernika v obdobjih lagodja in v času katastrofe? Kako naj se vernik postavi? Vernik ima vedno lepe misli o Allahu. Allahov poslanec ﷺ je rekel: ''Čuden (ali nenavaden) je primer vernika: vsako stanje, v katerem se znajde, je dobro zanj. Tako ni z nikomer, razen z vernikom. Če ga zadane neka radost, se zahvali in je za to nagrajen. Če ga zadane neka nesreča, potrpi in je za to nagrajen.'' (zabeležil Muslim)

Zakaj je tako? Zato ker se kafirju v času nesreče razpada svet, medtem ko vernik reče: ''Elhamdulillah, samo potrpeti moram.''

O, vi, ki verujete! Pomagajte si s potrpljenjem in molitvijo! Zares je Allah s potrpežljivimi. (Kur'an; 2:153)

Ko udari nesreča in katastrofa, vernik išče pomoč od Allaha. Zaveda se, da je ta odredba, ki ga je zadela – morda mu je umrla mati, žena ali oče, morda je hudo zbolel, morda ga je zadela tako huda nesreča, da ne more hoditi – odredba od Allaha, On Vzvišeni pa svetuje: ''O, vi, ki verujete! Pomagajte si s potrpljenjem in molitvijo!''

In v ajetu pred tem ajetom:

Spomnite se Me, spomnil se bom vas in zahvaljujte se mi in ne bodite neverniki (in ne bodite nehvaležni). (Kur'an, 2:152)

To je pot vernika; na takšen način vernik gleda stvari in prioritizira stvari. Takšen odnos bo odstranil zaskrbljenost. Seveda to ne pomeni, da boste povsem brez skrbi in da vas bo brigalo za vse. Nikakor! Niti to ne pomeni, da vernik ne more biti žalosten. Tudi Allahov poslanec ﷺ je jokal ob smrti sina Kasima. Oči jočejo in srce se žalosti, vendar ne bomo izrekli ničesar, s čimer naš Gospodar ne bi bil zadovoljen. Seveda bodo v našem življenju trenutki žalosti, ko se zdi, kakor bi se okrog nas podiral svet, vendar ne bomo padli v brezna depresije, da se ne bi mogli nikakor dvigniti. To ni pot vernika, saj je depresija enako kot obup, vernik pa nikoli ne obupa.

Reci: ''O, sužnji Moji, ki ste pretirano grešili nad seboj, ne obupajte nad Allahovo milostjo. Resnično Allah odpušča vse grehe. On je zares Odpuščajoči, Najbolj Usmiljeni.'' (Kur'an; 39:53)

Vernik se zaveda, da se bo to življenje končalo. To življenje je bežno in kratko. To življenje ni nič v primerjavi z življenjem ahireta. Zato vernik ne daje tolikšne pomembnosti temu življenju, kakršno temu življenju dajejo kuffar, saj je Allahov poslanec ﷺ rekel: ''Dunja je zapor za mu'mina in raj za kafirja.'' (zabeležil Muslim)

Vernik se zaveda – kakorkoli pogleda in kakorkoli obrne svoje življenje – da je ujet, vklenjen in omejen, vendar nobena nesreča ne povzroči, da naredi kufr in nobena katastrofa ga ne potisne v obup. Vernik si reče: Poskušal bom biti kot Allahov poslanec ﷺ ali podoben njemu in ne bom dajal pomembnosti minljivim užitkom te dunje in nikoli ne bom obupaval v težkih trenutkih.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...