Naj vas nikoli ne preslepijo številke. Če se med ljudmi razširi zlo, to ne pomeni, da zlo postane dobro. Če je resnica večini ljudem neznana in se razširi laž, to ne pomeni, da resnica ni resnica in da laž ni laž.
Resnično je bil Abraham (zaradi
močnega verovanja) sam po sebi ummet (tj. ljudstvo), vdan
Allahu, pravoveren, in ni bil eden od mnogobožcev. (Kur'an; 16:120)
Poslanec Muhammed ﷺ v delu daljšega hadisa prenaša izjavo Poslanca
Abrahama, ki je rekel svoji ženi: ''O, Sara! Na površini zemlje ni vernikov,
razen jaz in ti.'' (Sahih El-Buhari; 3358)
Ibn Mes'ud je rekel: ''Džema'a (skupnost muslimanov) je
držati se resnice, četudi si sam.'' (El-Lalaka'i v Šerh Usul I'tiqad
Ehlus-Sunne wel-Džema'a; sahih sened/verodostojna veriga prenašalcev)
V Kur'anu so mnenja in postopki večine na splošno kritizirani,
tj. omenja se jih v negativnem kontekstu, kot na primer v suri El-Enam (Živina):
In če bi ubogal večino tistih, ki so na Zemlji, bi te
speljali z Allahove poti. (Kur'an; 6:116)
In podobno v suri Jusuf (Jožef):
In večina ljudi ne bo vernikov, četudi bi ti po tem hrepenel. (Kur'an; 12:103)
V suri El-Isra (Nočno potovanje):
Mi smo ljudem v tem Kur'anu navedli vsakovrstne primere,
vendar večina ljudi ne želi nič drugega kot nevero. (Kur'an; 17:89)
Sura Ez-Zuhruf (Okras):
Zagotovo smo vam prinesli resnico, vendar večina vas nasprotuje
resnici. (Kur'an; 43:78)
Eš-Šu'ara' (Pesniki):
V tem je zagotovo očitni dokaz, vendar večina njih ne veruje. (Kur'an; 26:8)
Ponovno v suri Jusuf:
A večina njih ne veruje v Allaha, ne da bi pri tem jemala
drugih za božanstva poleg Allaha. (Kur'an; 12:106)
In številni takšni ter podobni verzi v Kur'anu. Sedaj poglejmo
verze, ki govorijo o manjšini. V suri Sad nam Allah prenaša besede kralja in
poslanca Davida:
Številni družabniki delajo krivico drug drugemu, razen
tistih, ki verujejo in delajo dobra dejanja, ti pa so redki. (Kur'an; 38:24)
V suri Hud nam Allah predstavi eno izmed številnih Noetovih
situacij:
A malo je bilo tistih, ki so z njim verovali. (Kur'an; 11:40)
V suri El-Bekare (Krava) nam Allah prenaša pripoved o
izraelskem kralju Talutu in njegovem nasprotniku Džalutu (Goljatu).
In ko jim je bil predpisan boj, so se obrnili proč, razen
peščice med njimi, Allah pa dobro ve, kdo so zločinci. (Kur'an; 2:246)
V suri En-Nisa (Ženske):
In če ne bi bilo Allahovega blagra in Njegove milosti nad
vami, bi tudi vi, razen peščice, sledili šejtanu. (Kur'an; 4:83)
Manjšina je pohvaljena, saj je večinoma prav manjšina na pravi poti. Običajno je to trend v vseh obdobjih in pri vseh različnih zadevah: manjšina pozna resnico, večina ljudi živi v laži ali so nevedni.
To so bili direktni in jasni verzi o tej temi. Poglejmo še
suro El-Asr (Čas).
Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki
verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo
potrpežljivost. (Kur'an;
103:1-3)
Allah najprej omeni večino, potem pa pojasni, kdo je izvzet
iz te večine. Allah je posplošil, da so vsi ljudje na izgubi, nato pa naredil
izjemo. Zakaj se verz ne začne, da bodo ljudje uspešni, potem pa izvzame
poražence in jih opiše? Recimo: Vsi so uspešni, razen …
Razlog je način izražanja v klasičnem arabskem jeziku. Če je
v skupini ljudi večina lačnih in le nekaj ljudi sitih, potem se reče: Vsi so
bili lačni, razen …
Če se je večina odzvala povabilu na tvojo poroko, se reče: Vsi
so prišli na poroko, razen …
In obratno, če jih je prišlo le peščica, se reče: Nihče ni
prišel, razen …
Začneš s posplošeno večino nečesa, nato izvzameš in omeniš izjeme.
Sura El-Asr ponavlja zgoraj navedene verze, ki govorijo, da večina
nima prav, da večina ne pozna resnice. Svet ima osem milijard ljudi. Od teh osmih
milijard se malo manj od dve milijardi prišteva k islamu. Od teh dveh milijard
je potrebno izločiti tiste, ki ne opravljajo petih dnevnih molitev, potem
tiste, ki imajo devijacije v aqidi (temeljne doktrine islama), zatem tiste,
ki delajo veliki širk in kufr (mnogoboštvo in nevero), kar osebo
odpelje iz islama, nato tiste, ki na pokopališčih molijo k mrtvim za domnevno posredništvo
pri Allahu, izločimo tudi ši'ite, itn. Koliko ljudi ostane?
Zato se tudi v tem verzu razume, da je večina na izgubi, kar
je v skladu z zgoraj navedenimi direktnimi pomeni.
Zakaj se je tega dobro in koristno zavedati? Odgovor na to vprašanje
si boste morda lahko dali sami, ko bodo naslednjič parlamentarne ali
predsedniške volitve in ko bodo šteli, kako je glasovala večina volivcev. Ali
ko boste morda soočeni z določenimi pritiski s strani vrstnikov, prijateljev,
sodelavcev ali družinskih članov, da storite nekaj, za kar veste, da ni
pravilno. Ali ko boste v vseh ali večini medijev slišali podobna ali ista
mnenja o nekem dogodku. Ali v številnih drugih situacijah in okoliščinah.
Komentarji
Objavite komentar