Preskoči na glavno vsebino

EVROPSKO RAZSVETLJENSTVO

Večino vseh razsvetljenih konceptov so zahodni misleci vzeli od muslimanov, vendar niso vzeli religije, ki ponuja nujno potrebno ogrodje, da bi vsi ostali koncepti delovali in bili smiselni v širši sliki. To je enako, kakor bi iz knjige iztrgali nekaj strani in ostale strani v knjigi pustili; tako je zgodba nepopolna, neorganizirana in popačena.

John Locke, Montesquieu, Thomas Jefferson, vsi so inspiracijo jemali iz islamske civilizacije in to trditev zlahka preverite. Seveda je povsem razumljivo: Kam drugam boste gledali za inspiracijo, kajti islamska civilizacija je bila najbolj sofisticirana, najnaprednejša, najbolje organizirana in upravljana, najbolj moralna in najbolj etična civilizacija v zgodovini človeštva.

Inspiracije niste mogli vzeti niti od svojih ljubljenih grških filozofov, saj ste jih predtem vrgli v smetnjak zgodovine. Karkoli ste prebrali od njih in karkoli od njih beremo danes, je prestalo razumevanje in interpretacijo islamskih učenjakov, saj so bila njihova dela iz grščine prevedena v arabščino in šele nato iz arabščine v latinščino in ostale evropske jezike. To, čemur vi danes pravite sodobnost, naprednost, razsvetljenstvo ali karkoli podobnega, ni nič drugega kot deformirana, neprilagojena, inferiorna verzija civilizacije, ki smo jo muslimani imeli stoletja pred obdobjem evropskega razsvetljenstva. Razlika je, da je naša civilizacija delovala, bila je koherentna in razumljiva.

Zahod ne uči sveta, zagotovo ne muslimanskega sveta, o vrednotah individualne svobode, svetosti posameznika, vladavini prava ali katerikoli drugi vrednoti, ki jih povezujejo z zahodnim liberalizmom. Muslimani se morajo proti Zahodu boriti, da v svojih družbah vzpostavijo te vrednote. To so vrednote, ki so jih muslimani razumeli stoletja pred obdobjem evropskega razsvetljenstva. Oseba je zares morala imeti svojo glavo zakopano v pesek, če misli, da je Zahod odkril ali izumil koncept individualne svobode ali individualnih pravic.

Ljudje na Zahodu lahko počnejo, kar želijo: lahko so promiskuitetni, lahko pijejo alkohol, lahko delajo sodomijo, lahko si izberejo spol, lahko se prepustijo v absoluten moralni relativizem. Razlog? Zato ker so nepomembni za strukture moči. Edina vloga posameznika v družbi je prispevanje h korporativnim dobičkom; biti potrošnik in biti delavec. To je vse. Karkoli želiš početi s svojim življenjem, ni pomembno nikomur. Liberalizem je evfemizem za totalno nepomembnost moralnosti, dostojnosti ali prefinjenosti posameznika, ker posameznik ni pomemben. Če je nemoralnost in nedostojnost posameznika dobičkonosna, je odobrena. Nikogar ne zanima, ali bo posameznik dobra moralna oseba, saj nima moči in ni pomemben.

Vaš problem je, ker ste vzeli le koncepte, ki so vam omogočali, da ostanete isti – da vam ni bilo potrebno postati zreli, razviti in civilizirani – lahko ste se pretvarjali, da ste se spremenili na bolje. Individualna svoboda zveni veliko bolj sofisticirano kot brezsramnost, kajne?! Individualna svoboda zveni veliko lepše kot nemoralnost ali neodgovornost. Svobodni trg zveni veliko bolj plemenito kot fevdalni sistem.

In dokler lahko uporabljate te vzvišene lepo zveneče termine, mislite, da lahko ostanete enako brutalni, surovi in divji, kot ste vedno bili, svoja dejanja morate le poimenovati naprednost. In vse dokler imate določeno mero materialne blaginje, lahko nadaljujete s šarado. A v trenutku, ko ta blaginja izgine, kakor nekajkrat v 20. stoletju in kakor počasi izginja sedaj, boste videli, kako malo ste se v samem bistvu spremenili in kako malo ste se civilizirali v zadnjih nekaj stoletjih.

Takoj, ko stroški življenja narastejo in kvaliteta življenja pade, se vaše ženske prostituirajo, moški pa nemudoma postanejo vandali in roparji – kakor v dobrih starih časih, kajne?! In enako kakor v dobrih starih časih, bodo vaši fevdalni gospodarji obrnili puške in sablje proti vam. Takrat boste točno vedeli in videli, kakšna je ta vaša t. i. civilizacija in v kaj verjamejo vaše družbe – in lahko vam rečem, da to ni niti liberalizem niti demokracija, temveč grabežljivost in podjarmljanje; hierarhija brutalnosti in neusmiljenosti, kjer vsak izkorišča in zlorablja tistega, ki je v tej družbeni piramidi nižje od njega. To bo za vsakega, ki je mislil, da živi v napredni civilizaciji, kruta prebuditev v grozno stvarnost, in presenečenje za vsakega, ki je mislil, da so muslimani in in ostali ljudje izven Zahoda nekompatibilni z modernim svetom.

Seveda to je večini ljudi na svetu povsem jasno že danes. Zahodni imperij ne širi liberalizma, temveč tlači svobodo, kamorkoli pride. ZDA imajo enote za posebne operacije v večjem številu držav kot imajo ambasade. ZDA so od leta 1798 izvedle 469 vojaških intervencij, od leta 1991 pa 251 vojaških intervencij. Zahod ne širi svobode in demokracije, kot to radi rečejo, temveč širi neokolonializem in neoimperializem. In tega ne širi z razpravami in dialogi na t. i. tržišču idej, temveč ga širi s silo in nasiljem, ki je v obsegu neprimerljiv v celotni zgodovini človeštva. Širi ga z vojaškimi invazijami in okupacijami, ustrahovanjem in ekonomskimi sabotažami, atentati in zadolževanjem. Muslimanski svet in celoten globalni Jug ter Vzhod to vidi jasno,  dobro se zavedajo tega, saj so to izkusili na lastni koži. Nihče več ni prevaran s to ceneno propagando, vse manj in manj tudi na Zahodu.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...