Približali smo se blagoslovljenemu mesecu ramadanu. V tem mesecu je še bolj pomembno kot v ostalih, da izkoristimo svoj čas. Kakor vidimo od naših bratov in sester v Gazi in tudi drugje, nikoli ne vemo, kateri ramadan bo naš zadnji. A tudi če dočakamo naslednji ramadan, ne vemo v kakšnem stanju bomo takrat. To besedilo ne bo tipično besedilo o ramadanu, ampak se bom bolj osredotočil, kako izboljšati izkustvo tega meseca. Seveda večina napisanega pravzaprav lahko velja za celo leto, ne le za mesec ramadan.
Ne bodi šibek!
Tvoja perspektiva o ramadanu je morda najpomembnejša stvar za
tvojim nijjetom, namero. Če je tvoj nijjet povsem čist za iskanje
Allahovega zadovoljstva, si naredil že ogromno. Če temu dodaš še pozitivno
perspektivo, tj. kako gledaš na mesec ramadan, potem si na zelo dobri poti.
Moraš razumeti, da mesec ramadan se sme biti preslikava
tvojega normalnega življenja, ko bi nadaljeval z običajnim prehranjevanjem in
običajnimi dnevnimi navadami, z običajnim ekscesom in običajnim haramom,
le nekaj ur kasneje – da vse našteto počneš ponoči namesto podnevi.
Ramadan je odličen čas, da razviješ nadzor in kontrolo nad svojimi poželenji in strastmi (šahawat). To je čas, da razviješ zuhd, asketizem, vendar v skladu z islamskim konceptom, kar ne pomeni meništva. Boljša beseda za koncept zuhda bi bila lahko minimalizem. Zuhd pomeni živeti enostavno in od dunje (materializma) jemati le minimalno potrebno. To pomeni, da se omejuješ in zadržuješ tudi v halal stvareh. Če se v mesecu ramadanu popolnoma odrečeš halal stvarem, kot je intimnost z ženo, hrani in vodi v toku dneva, kako pomembneje je vzdržati se harama.
Vzdržati se harama je najosnovnejši element za tvoj iman.
Vsak lahko vstopi v islam le z besedami la ilaha illAllah; vprašanje je,
ali zares želiš biti na isti stopnji kot nekdo, ki je šele vstopil v islam?!
Nekateri ste muslimani že celo življenje, nekateri ste muslimani desetletje ali
pet let ali eno leto. Ali je ta osnovna stopnja zares stopnja, na kateri se
želiš ustaviti?!
Zapuščanje vsega harama, zapuščanje vseh velikih
grehov in izogibanje manjših grehov – saj manjši grehi vodijo v večje grehe –
je povsem osnovna stopnja vernika (mu’mina). V tem stanju boš našel nur
(razsvetljenje) in dobroto, spiritualno čistost, nadzor nad samim sabo in lažje
boš zauzdal svoj nefs (ego). Ramadan je čas, ko morata tvoj iman (moč
verovanja) in taqwa (bogaboječnost) konstantno rasti. Če si morda padel
s poti ali malce skrenil, je ramadan idealen čas, da očistiš svoje življenje.
Ta letošnji ramadan je lahko tvoj tabor, trening ali tečaj,
ko boš zapustil nepokornost Allahu in se posvetil ibadetu ter pokornosti
Allahu. Ramadan je medresa za življenje, kakor so številni učenjaki selefus-salih,
tj. dobri predhodniki prvih treh generacij, poimenovali dejavnosti v mesecu
ramadanu. To je čas, ko lahko obnoviš sam sebe; ne bi smel biti ista oseba na
koncu ramadana, kot si bil na začetku ramadana.
Seveda je pomembno tudi, da se pripraviš na ramadan. Pripravi
se, koliko Kur’ana boš vsak dan prebral in kakšne ibadete boš opravljal.
Če bi vedel, da te čaka pomemben posloven mesec, ali se ne bi za ta mesec
pripravil? Ali ne bi naredil načrta? Seveda bi ga. Mesec ramadan je mesec, ko
boš trgoval z Allahom in čistil svoje srce. Z Allahom boš trgoval s temi
minljivimi stvarmi materializma in začasnimi užitki ter brezpredmetnimi nočmi
in jih spremenil v nekaj, kar je napolnjeno s pomenom, spokojem in lepoto. Imaš
priložnost, da se popraviš, izboljšaš in se približaš Stvarniku preko deljenja
miloščine, branja Kur’ana, nočne molitve ...
Za vse to moraš imeti plan in urnik, ker če ga ne boš imel,
bo tvoj ibadet kot jesensko listje v vetru. En dan boš imel veliko
motivacije, pa bo cel dan napolnjen z ibadetom, drug dan motivacije ne
boš imel, zato boš zabušaval ali morda celo imel čas za grehe. Načrt in urnik
ti bosta poleg motivacije dala tudi disciplino.
Ta načrt moraš narediti vnaprej, saj boš med ramadanom
utrujen in na trenutke morda tudi izmučen: Določeno obstojno hrano kupi
vnaprej, da ne boš v ramadanu vsak drug dan hodil v trgovino. Obroki naj bodo
enostavni in kalorični. Poskušaj ostati na minimumu in bodi blag do svoje žene.
Naj tudi ona občuti mesec ramadan, ne da njej ta mesec predstavlja le celodnevno
kuho iftarja (večerje za prekinitev posta) in peko sladic. SubhanAllah. Ali
je to duh ramadana? Stradanje, spanje in kuhanje podnevi ter žretje ponoči?
Preberi vsaj en džuz Kur’ana na dan in beri s tedebur,
razumevanjem in razmišljanjem, da kur’anski ajeti prodrejo v tvoje srce.
V pripravi je uspeh!
Dobro je znano, da so v mesecu ramadanu šejatin
vklenjeni. Vrata Pekla so zaprta in vrata Raja so odprta. To je čas, ko so
mnogi rešeni Pekla, vendar je na žalost tudi čas, ko mnogi te priložnosti ne
izkoristijo, nekateri pa padajo celo v velike grehe.
Lahko se vprašamo, kako in zakaj ljudje padajo v velike grehe,
če so šejatin vklenjeni? Učenjaki prvih generacij so to pojasnjevali na
različne načine. Z vami bom delil razlago, ki se mi zdi najlažje razumljiva.
Predstavljaj si primer vklenjenega tigra ali tigra v kletki. Če pogledaš tigra
ali neko drugo zver v kletki živalskega vrta, boš videl, da je navidezno mirna
in neškodljiva, ko je v kletki. A če boš vstopil v kletko in se ji približal, te
bo raztrgala.
Enako je s šejatin. Tisti, ki sami iščejo grehe in
sami želijo grešiti, tisti bodo našli grehe. V mesecu ramadanu ti šejatin
ne prišepetavajo in te ne pozivajo v grehe, zato zlahka lahko veš, če boš
grešil v mesecu ramadanu, ta greh ni od šejtana, temveč je od tvojega nefsa
(ega). Tako bos vedel, da razlog za določene grehe niso šejatin, temveč
pomanjkanje tvoje samo-kontrole.
Zato postopoma prenehaj s svojimi grehi in strastmi svojega nefsa.
To moraš narediti postopoma. Vzemite primer sprinterja, kateremu rečemo, naj se
ustavi. Ne bo se mogel ustaviti nenadoma, temveč se bo ustavljal počasi, kajti
njegovo gibanje ima zagon in momentum. Tudi tvoje življenje ima določen
momentum. V tvojem življenju obstajajo določene serije navad in rutin, zato
prenehaj z grehi že pred ramadanom, kajti če misliš, da boš lahko prenehal z
vsemi grehi točno prvega ramadana, točno na prvi dan posta, se krepko motiš in
slepiš samega sebe.
Tako pridemo do samozavedanja in samokontrole. Oceni samega
sebe in bodi iskren do sebe. Poslančevi družabniki, radijallahu anhum so
bili znani po brutalni iskrenosti do samih sebe; bili so znani po skromnosti in
dobroti. Ko beremo ali poslušamo o ashabih, bi se moralo naše srce
zatresti in zadrhteti, saj preko njih spoznamo naš pomanjkljiv status in
položaj, ter kako daleč smo zares od veličine. Vsak dan se moramo truditi, da
bi se jim približali v dejanjih, kajti le s približevanjem njihovi veličini v
dejanjih, bomo ponovno vrnili veličino ummeta. Zato bodi kritičen do
samega sebe in to velja tako za ramadan, kot tudi čas izven ramadana. Samega
sebe lahko oceniš enkrat na teden. To je lahko po salatul-džuma, lahko
je ponedeljek, lahko je katerikoli drug dan. Enkrat na teden oceni samega sebe
za pretekli teden. Ali sem izpolnil zastavljene ibadete, ali sem grešil
z velikimi grehi, ali sem koga ogovoril, ali sem dal vse pravice svojim staršem,
svoji ženi in svojim sosedom. Ali sem izpolnil vse, kar sem si zadal za ta
teden. Bodi iskren in predvsem bodi kritičen.
V ramadanu lahko popraviš številne stvari. Ni pomembno, koliko
si grešil. Ni pomembno, kako destruktivna oseba si bil. Vse lahko popraviš.
Obstaja zanimiva pripoved o človeku, ki je ubil 99 ljudi. Odšel je do
pobožnjaka in ga vprašal, če obstaja možnost, da mu bo Allah odpustil.
Pobožnjak je rekel, da te možnosti ni, zato je ubil še njega. Ubil je torej 100
ljudi. Nato je odšel do učenjaka in ga vprašal, če obstaja možnost, da mu bo
Allah odpustil. Učenjak mu je odgovoril, da obstaja ta možnost, vendar bo moral
izpolniti določene pogoje. Podučil ga je o tevbi (kesanju) in istigfarju
(iskanju odpuščanja). Ta človek se je iskreno kesal in iskreno mu je bilo žal.
Po napotku učenjaka se je umaknil iz okolice, ki ga je nagovarjala na greh,
pravzaprav se je preselil v novo okolje. Seveda je tudi z besedami iskal
odpuščanje od Allaha. To so trije pomembni koraki za iskreno in sprejeto
kesanje. Torej iskreno obžalovanje, čvrsta odločitev o prenehanju grešenja in
iskanje odpuščanja od Allaha.
Če si škodoval ali grešil proti drugim ljudem, je k temu še
dodatek, in sicer obvezno moraš poravnati njihovo pravico, vrniti jim moraš
njihovo pravico. Če si nekoga ogoljufal ali mu nekaj ukradel, potem mu moraš
ukradeno vrniti. Če si nekoga ogovoril ali o njem grdo govoril, potem moraš
pred to isto skupino ljudi tega človeka omeniti po dobrem in izpostaviti
njegove pozitivne lastnosti. Če tega ne storiš, bodo imeli oškodovani ljudje
pravico nad teboj na Sodnem dnevu.
Poleg tega ne pozabi odpuščati drugim, saj boš tako dosegel
spokoj v duši in ne boš gojil zamer. Na ta način bo v tvoje srce, tvoj um in
tvoje telo vstopila saqina.
Saqina je mir ali spokoj; mir v tem, kar počneš in kar čutiš. Pravzaprav to
lahko vidiš v nekaterih ljudeh, ki so izkusili saqina. V tem se ne ni možno
pretvarjati, saqina ni možno hliniti. Morda si nekoč bil v prisotnosti
nekoga in se počutil zelo umirjeno in sprejeto, čutil si njihovo moč in njihovo
modrost, zato si se posledično tudi sam počutil umirjeno. Skoraj kot bi bila ta
oseba ogenj, ti pa ugasnjena sveča. Ko se približaš tej osebi, lahko skorajda
začutiš, kako se je tudi tvoja ugasnjena sveča prižgala. V njihovi prisotnosti
so tvoje misli bolj jasne, bolj urejene, na stvari pa nenadoma znaš pogledati z
vzvišenega mesta; skorajda začutiš, da si lahko boljša oseba, skorajda lahko
vidiš svoj neizkoriščen potencial. Zakaj je tako? Razlog je, da veliki ljudje
gradijo druge velike ljudi. Spokojni in dostojanstveni so tudi v izzivih in
tudi v hudih težavah. Tudi pod neizmernim pritiskom ohranijo dostojanstvo (waqar).
Kaj je waqar?
Ko se postiš, če te nekdo verbalno napade, se ne spusti na
njegov nivo, temveč le reci: ''Postim se. Postim se,'' odideš naprej in ga
pustiš na njegovem nizkem nivoju. Ramadan je čas, ko oseba mora biti dostojanstvena
in potrpežljiva, to je blagodat in blagoslov, katerega Allah ne podari vsem.
Bodi hvaležen, da ti je Allah omogočil post v mesecu ramadanu in ne bodi kot
množica, ki se nikakor ne posti oziroma se ne posti na spokojen in
dostojanstven način.
Komentarji
Objavite komentar