Preskoči na glavno vsebino

TABDIL - ZAMENJEVANJE ALLAHOVEGA ZAKONA


Šehj Sulejman El-Ulvan

Brat sprašuje, ali je zamenjevanje hududa (šeriatske kazni) enako kot zamenjevanje šeriata? Hudud (kazen) je od šeriata. Kdor zamenja kazen, ki se mora izvršiti, to pomeni enako kot zamenjevanje šeriata. Čeprav zamenjevanje ni isto kot zapuščanje šeriata, vseeno (velja): kdor spremeni en zakon, je kakor bi spremenil celoten šeriat.

Ali verujete v en del Knjige, v drugega pa ne? (Kur'an; 2:85)

Zato Allah pravi:

Prestavljanje (svetih mesecev) zares povečuje nevero. (Kur'an; 9:37)

Če se spreminjanje poveča (v obsegu in številu zamenjanih zakonov), potem se (oseba) v večji meri izpostavi (kufru, neveri), a predpis ostane isti. A če nekdo zapusti Allahov zakon v posameznem primeru (in ne zamenja zakona), to je tisto, kar je selef poimenoval kot kufr dune kufr (manjša nevera ali nevera izpod nevere, tj. nevera, ki osebe ne odpelje iz islama). A če spremeni Allahov zakon; (glede tega) se učenjaki strinjajo, da je to kufr (ki odpelje osebo iz islama).

Pogosto sem vam omenjal govor Muhammeda ibn Hazma, ki tistega, ki sodi po Indžilu (Evangeliju), a zapusti Allahov zakon, smatra kot murteda kafirja (odpadnika nevernika), okrog česar ni nestrinjanja med dvema muslimanoma. Pri tem gre za sojenje po Allahovem zakonu (Indžilu), ki je derogiran, in zapuščanje sojenja po Allahovem zakonu (Kur'anu), ki je veljaven. On smatra, da je to riddet (odpadništvo) po idžma'u (soglasju). Kaj je šele s tistimi, ki menjajo Allahov zakon in sodijo po človeško izmišljenih zakonih?!

Razlika med posameznimi primeri in primeri zamenjevanja (šeriata):

Opustitev določenega (posameznega) Allahovega zakona je, ko se vladar ali sodnik sooči s primerom, ko mora ukazati smrtno kazen ali amputacijo roke nekomu, ki mu je blizu (recimo sorodniku). Žal mu ga je, zato izpusti kazen, ne da bi to smatral kot dovoljeno. To je posamezen primer, ki je znan med pravniki, za katerega učenjaki pravijo, da je kufr dune kufr, saj sodnik na tem mestu ni naredil ničesar, kar bi izničilo osnovo njegovega imana (verovanja). In ne poznam niti enega učenjaka, ki bi rekel, da je to kufr ekber (velika nevera). (op. prev.: sodnik ali vladar ni zamenjal zakona in v ostalih podobnih ali enakih primerih sodi po Allahovih zakonih in z Njegovo sodbo; ''izjemo'' je naredil le v tem enem primeru, ko je bil obtoženi na primer njegov sorodnik.)

Kar se tiče zamenjevanja; ko (oseba) postavi nek zakon ljudem. Na eni strani odstrani (Allahov zakon), na drugi strani pa postavi druge zakone. In zamenja (Allahov zakon) na eni strani, na drugi strani pa postavi drug zakon. Na primer: Ko pride Allahov zakon kisasa (povračila) in kraje, Allah pravi:

V njej smo predpisali: ''Življenje za življenje.'' (Kur'an; 5:45)

In Allah pravi:

Tatu in tatici odsekajte roke. To naj jima bo kazen za storjeno delo in opomin od Allaha. (Kur'an; 5:38)

Kar se tiče teh kazni, oseba jih izniči in reče, naj (morilca) namesto smrtne kazni zaprejo v zapor, in (naj se) namesto amputacije roke postavi denarna kazen. To je zamenjevanje Allahovega zakona in postavljanje drugih zakonov ljudem – takšen je izničil Allahov zakon v popolnosti. Ljudem reče: ''To je vaš zakon, po katerem se boste sedaj ravnali in to vam predpisujem.'' Takšna oseba je v tem primeru mušrik (mnogobožec), saj Allah pravi:

Mar imajo šuraka (družabnike), ki jim od religije predpisujejo tisto, kar Allah ni dovolil?! (Kur'an; 42:21)

Allah je to poimenoval kot kufr in rekel:

Prestavljanje (svetih mesecev) zares povečuje kufr (nevero). (Kur'an; 9:37)

Tako nekatere ljudi zmedejo posamezni primeri z zamenjevanjem (tabdil) in predpisovanjem (tašri) zakonov. Tašri (predpisovanje) in tabdil (zamenjevanje) je kufr tako v primeru, da se zamenja, kot v primeru, da se predpiše – takšen je naredil kufr, četudi gre za le en zakon, kakor je rekel Ibn Tejmijje: ''Če spremeni predpis okrog katerega ni nestrinjanja, potem je kafir murted po soglasju pravnikov.'' In kakor pravi Ibn Hazm: ''Takšen je mušrik, okrog katerega ni nestrinjanja med dvema muslimanoma.'' In kakor pravi Ishak ibn Rahavejh: ''Kdor zavrne nekaj od tistega, kar je Allah razodel ali s čem je prišel Glasnik vere ﷺ, takšen je kafir.''

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...