Šehj Sulejman El-Ulvan
Brat sprašuje, ali je zamenjevanje hududa (šeriatske kazni) enako kot zamenjevanje šeriata? Hudud (kazen) je od šeriata. Kdor zamenja kazen, ki se mora izvršiti, to pomeni enako kot zamenjevanje šeriata. Čeprav zamenjevanje ni isto kot zapuščanje šeriata, vseeno (velja): kdor spremeni en zakon, je kakor bi spremenil celoten šeriat.
Ali verujete v en del Knjige, v
drugega pa ne? (Kur'an;
2:85)
Zato Allah pravi:
Prestavljanje (svetih mesecev) zares povečuje nevero. (Kur'an; 9:37)
Če se spreminjanje poveča (v obsegu in številu zamenjanih
zakonov), potem se (oseba) v večji meri izpostavi (kufru, neveri), a
predpis ostane isti. A če nekdo zapusti Allahov zakon v posameznem primeru (in
ne zamenja zakona), to je tisto, kar je selef poimenoval kot kufr
dune kufr (manjša nevera ali nevera izpod nevere, tj. nevera, ki osebe ne
odpelje iz islama). A če spremeni Allahov zakon; (glede tega) se učenjaki
strinjajo, da je to kufr (ki odpelje osebo iz islama).
Pogosto sem vam omenjal govor Muhammeda ibn Hazma, ki tistega, ki sodi po Indžilu (Evangeliju), a zapusti Allahov zakon, smatra kot murteda kafirja (odpadnika nevernika), okrog česar ni nestrinjanja med dvema muslimanoma. Pri tem gre za sojenje po Allahovem zakonu (Indžilu), ki je derogiran, in zapuščanje sojenja po Allahovem zakonu (Kur'anu), ki je veljaven. On smatra, da je to riddet (odpadništvo) po idžma'u (soglasju). Kaj je šele s tistimi, ki menjajo Allahov zakon in sodijo po človeško izmišljenih zakonih?!
Razlika med posameznimi primeri in primeri zamenjevanja
(šeriata):
Opustitev določenega (posameznega) Allahovega zakona je, ko
se vladar ali sodnik sooči s primerom, ko mora ukazati smrtno kazen ali
amputacijo roke nekomu, ki mu je blizu (recimo sorodniku). Žal mu ga je, zato
izpusti kazen, ne da bi to smatral kot dovoljeno. To je posamezen primer, ki je
znan med pravniki, za katerega učenjaki pravijo, da je kufr dune kufr,
saj sodnik na tem mestu ni naredil ničesar, kar bi izničilo osnovo njegovega imana
(verovanja). In ne poznam niti enega učenjaka, ki bi rekel, da je to kufr
ekber (velika nevera). (op. prev.: sodnik ali vladar ni zamenjal zakona in
v ostalih podobnih ali enakih primerih sodi po Allahovih zakonih in z Njegovo
sodbo; ''izjemo'' je naredil le v tem enem primeru, ko je bil obtoženi na
primer njegov sorodnik.)
Kar se tiče zamenjevanja; ko (oseba) postavi nek zakon ljudem.
Na eni strani odstrani (Allahov zakon), na drugi strani pa postavi druge
zakone. In zamenja (Allahov zakon) na eni strani, na drugi strani pa postavi
drug zakon. Na primer: Ko pride Allahov zakon kisasa (povračila) in
kraje, Allah pravi:
V njej smo predpisali: ''Življenje za življenje.'' (Kur'an; 5:45)
In Allah pravi:
Tatu in tatici odsekajte roke. To naj jima bo kazen za
storjeno delo in opomin od Allaha. (Kur'an; 5:38)
Kar se tiče teh kazni, oseba jih izniči in reče, naj
(morilca) namesto smrtne kazni zaprejo v zapor, in (naj se) namesto amputacije
roke postavi denarna kazen. To je zamenjevanje Allahovega zakona in
postavljanje drugih zakonov ljudem – takšen je izničil Allahov zakon v
popolnosti. Ljudem reče: ''To je vaš zakon, po katerem se boste sedaj ravnali
in to vam predpisujem.'' Takšna oseba je v tem primeru mušrik
(mnogobožec), saj Allah pravi:
Mar imajo šuraka (družabnike), ki jim od religije predpisujejo
tisto, kar Allah ni dovolil?! (Kur'an; 42:21)
Allah je to poimenoval kot kufr in rekel:
Prestavljanje (svetih mesecev) zares povečuje kufr (nevero).
(Kur'an; 9:37)
Tako nekatere ljudi zmedejo posamezni primeri z zamenjevanjem
(tabdil) in predpisovanjem (tašri) zakonov. Tašri
(predpisovanje) in tabdil (zamenjevanje) je kufr tako v primeru,
da se zamenja, kot v primeru, da se predpiše – takšen je naredil kufr,
četudi gre za le en zakon, kakor je rekel Ibn Tejmijje: ''Če spremeni predpis
okrog katerega ni nestrinjanja, potem je kafir murted po soglasju
pravnikov.'' In kakor pravi Ibn Hazm: ''Takšen je mušrik, okrog katerega
ni nestrinjanja med dvema muslimanoma.'' In kakor pravi Ishak ibn Rahavejh:
''Kdor zavrne nekaj od tistega, kar je Allah razodel ali s čem je prišel
Glasnik vere ﷺ, takšen je kafir.''
Komentarji
Objavite komentar