Naslov tega besedila je del daljšega hadisa, katerega nam prenaša Abdullah ibn Abbas o dogodku, ko je bil še mladenič: ''Nekega dne sem jahal z Allahovim poslancem ﷺ, ki mi je rekel: 'O, deček! Naj te podučim besedam: Pazi Allaha, Allah te bo pazil. Pazi Allaha, imel ga boš neprestano pred seboj. Ko prosiš, prosi Allaha. Ko iščeš pomoč, jo išči od Allaha. Vedi, če bi se cel ummet (ljudi) zbral, da bi ti pomagal v nečem, ti ne bi mogli pomagati, razen toliko, kolikor ti je Allah že določil. A če bi se zbrali, da ti prizadenejo neko škodo, ti ne bi mogli škodovati, razen toliko, kolikor ti je Allah že določil. Peresa so se dvignila in listi so se osušili.' '' (zabeležil Et-Tirmizi)
To mi je eden od najljubših hadisov. Ne vem, kako oseba lahko
živi iz dneva v dan celo življenje, ne da bi imel pred očmi ta hadis ali vsaj
pomen tega hadisa. Ta hadis vzpostavlja tevekkul (zanašanje), istiana
(iskanje pomoči) in človeka sprosti v težkih trenutkih.
Če imaš težave in probleme, potem se zateci k Allahu. Če iščeš
pomoč, jo išči od Allaha.
Za Allaha smo revni in šibki, zato vedno potrebujemo Allahovo
pomoč in podporo. Kadarkoli si soočen z nečim majhnim ali velikim se iskreno,
resnicoljubno in odkritosrčno obrni k Allahu z istiano, pa boš videl, da
je Allah najboljši Zaščitnik. To naredi že takoj na začetku svojih zadev in vse
do zaključka. S tem mislim, da ne čakaj, ko boš postavljen pred zid, ko boš v
slepi ulici; seveda te bo Allah rešil tudi takrat, a zakaj čakati. Naredi si običaj,
da iščeš pomoč od Allaha na začetku vsakega dejanja in nauči tega tudi svoje
otroke. Za svojo prioriteto naredi iskanje pomoči od Allaha, pa boš videl, da
te Allah nikoli ne bo razočaral. Naredil te bo srečnega in zadovoljnega, ne bo
te razočaral v zadevah, v katerih iščeš Njegovo pomoč in podporo, četudi bi se
celo vesolje obrnilo proti tebi. To se zgodi, ko istiano narediš pravilno
s čistim tevhidom, tevekkulom, predanostjo, odločnostjo in
prepričanostjo: vse to so pogoji za istiano, zato delaj na
izpopolnjevanju pogojev svoje istiane.
Če bi poznal bogatega kralja, ki ti je obljubil, da te bo branil, in ti zagotovil, da ti bo podaril karkoli, za kar ga boš prosil, ali bi se še kdaj bal za svojo varnost in preživetje, za svojo plačo in službo? Allah je Gospodar celotnega vesolja in vsega v njem. Allah je lastnik zakladov nebes in zemlje ter vsega vmes. Ko rečeš: ''Iščem pomoč od Allaha,'' ne reci tega le s konico jezika, to reci z vsem srcem in z vso odločnostjo verjemi v Tistega, od Kogar iščeš pomoč, pa boš videl končni rezultat. Ko ti Allah pomaga, bodi siguren, da si zares dobil pomoč. In če te Allah zapusti, kdo ti lahko pomaga?
Če boš imel iskreno istiana, boš imel plemenito in
častno življenje na tem svetu in visoke stopnje na onostranstvu. To je plod tevhida.
To boš začutil že na dunji pred ahiretom. V vseh svojih zadevah
in skozi življenje boš hodil z dvignjeno glavo ter se le nasmehnil tistim kuffar,
ki ti želijo škodovati ali se norčujejo iz tebe.
Allahova modrost narekuje, da On včasih preloži Svojo pomoč. Ne
gre za to, da bi Allah pozabil nate. Nikoli ne pomisli kaj takega, čeprav tisti,
ki so zatirani, to velikokrat pomislijo. Vendar na drugi strani zatirani tudi
najbolje vedo, kaj je resnična istiana. Tiran odide spat udobno, ne
briga ga za nič. Zatiran tako v majhnih kot v velikih stvareh ne spi normalno,
noči so dolge in mračne kot nikoli; dove so konstantne, zato oseba lahko
pomisli: Zakaj mi Allah ne usliši dove?
In nikar ne misli, da Allah ni
pozoren glede tega, kar počnejo krivičneži. On jim le prelaga do Dneva, ko se
bodo oči osuplo zastrmele. (Kur'an; 14:42)
Allah ni pozabil nanje niti ni pozabil nate. Morda prelaga
rešitev le zato, da bi ti sam že skoraj obupal nad vsemi sredstvi (sebebi)
in vsemi stvaritvami ter se iskreno obrnil samo k Allahu. Morda te Allah želi
tako preizkusiti, če imaš iskreno prepričanje (jeqin). Navedimo primer.
Če bi majhna mravljica, kot mravljica, ki je svarila druge
mravljice pred Sulejmanovo vojsko, prišla do tebe in če bi ti razumel govor mravljic
kot Sulejman ﷺ, nato pa ti rekla: ''Preganja me sto mravelj, cela tolpa mravelj,
lovijo me, ubile me bodo!'' Morda bi tudi ti želel preizkusiti to mravljico,
ali iskreno išče pomoč ali ne. Ali bi le stekel in poteptal teh sto mravelj?! Pustil
bi jih, da pridejo blizu in blizu in še bližje. S tem ne le da bi preizkusil istiano
te mravljice, ampak bi tej mravljici tudi pokazal svojo moč in svojo milost. Znebiti
se teh sto mravelj zate ni nobena ovira, enako je ali jih poteptaš takoj ali
kasneje, a če bi te mravlje prišle povsem blizu pred to mravljico, pa bi jih pohodil
in odstranil takrat, je efekt na to mravljico povsem drugačen. Pokazal si
mravljici svojo moč in svojo milost do nje. Pokazal si ji, da je tvoja obljuba
resnična.
Allah te preizkuša, da ti kasneje olajša. Allah te preizkuša,
da bi bil milosten in usmiljen do tebe. Allah pusti, da zadeve pridejo blizu in
blizu in še bližje, ter pomisliš, da ne bo pomoči od Allaha in skoraj obupaš, zatem
pa ti On عزوجل olajša in
pomaga.
To se je dogajalo tudi poslancem. O čem govori predzadnji verz
sure Jusuf?
In ko so poslanci mislili, da bodo obupali, in pomislili, da (narod) meni, da se mu je lagalo,
jim je prišla Naša pomoč in rešeni so bili tisti, za katere hočemo, da so
rešeni. Naša kazen za narod zločincev pa nikakor ne bo odklonjena. (Kur'an;
12:110)
Pomoč poslancem je prišla – bodite pozorni na takšne
podrobnosti, ko berete Kur'an – ko so že skorajda obupali in ko so bili prepričani,
da ne bo Allahove pomoči. Ali sva bila to ti in jaz? Ne! To so bili Allahovi
poslanci, najboljše Allahove stvaritve. In če pomislite o največjih petih Allahovih
poslancih, ulu-l-azm, boste spoznali prav to dejstvo.
Poslanec Noe ﷺ je ljudi pozival 950 let ponoči in podnevi,
vendar so se mu posmehovali, ko je gradil ladjo na hribu, so se norčevali iz
njega, ko jih je opozarjal na kazen, so se mu krohotali v obraz, ko mu je
postalo nevzdržno, ko mu je obup prišel blizu in blizu in še bližje, jih je
Allah vse potopil, njega in vernike pa rešil na ladji.
Poslanec Abraham ﷺ: ali mislite, da Allah ne bi mogel rešiti Svojega
halila takoj. Allah je čakal, da so ga prijeli, zvezali, postavili na
katapult, zanetili grmado, prišli blizu in blizu in še bližje, vrgli so ga v ogenj
in takrat je prišla Allahova pomoč.
Poslanec Mojzes ﷺ: faraonova vojska pred njim, morje za njim;
taktično in operativno popolnoma brezizhoden položaj. Mojzes ﷺ s celotnim narodom
nima kam, nima izhoda, prišli so mu blizu in blizu in še bližje, nato pa je
Allah razcepil morje, rešil Mojzesa ﷺ in Beni Israil ter potopil faraonovo
vojsko.
Poslanec Jezus ﷺ: ljudje so ga iskali, obkolili hišo, tolkli po
vratih, vdrli v hišo, prišli blizu in blizu in še bližje, nato ga je Allah vzel
na nebo, medtem ko so ujeli in križali nekoga, ki mu je bil podoben.
Poslanec Muhammed ﷺ, ko je delal hidžro iz Meke v Medino in sta
se z Ebu Bekrom skrila v votlino, so zasledovalci prišli blizu in blizu in še
bližje, če bi samo pogledali navzdol, bi ju videli, vendar ju je Allah
zaščitil. Kasneje v bitki na Hendeku oziroma bitki zaveznikov (ahzab),
ko so arabska plemena obkolila muslimane v Medini, tudi takrat so jim prišli blizu
in blizu in še bližje, vendar je Allah razgnal plemena z vetrom, ki ga je poslal
nadnje. Iz sire imamo še številne druge podobne primere, ta dva sta le
najbolj očitna.
Ko ti Allah olajša, ko ti pomaga in ko te reši iz določene
težke situacije, boš še bolj zadovoljen in srečen kot pred težavo. Prenaša se,
da je Poslanec Abraham ﷺ rekel, da so bili njegovi najlepši trenutki v
življenju, ko je bil v ognju, v katerega so ga vrgli, saj mu je Allah olajšal.
Allah želi, da težave pridejo povsem blizu, ker želi, da imaš
čvrst jeqin v Allahovo pomoč.
Če se vrnemo na primer Poslanca Mojzesa ﷺ.
In glavarji faraonovega naroda so rekli: “Ali boš dopustil,
da bi Mojzes in njegov narod širili nered na Zemlji in zapustili tebe ter tvoja
božanstva?” Rekel je: “Pobili bomo njihove sinove in pustili pri življenju
njihove ženske. Resnično, mi smo njihovi pravi podjarmljevalci.” (Kur'an; 7:127)
Ko je faraon začel dodatno zatirati Beni Israil, so ga
vprašali, kaj naj storijo. Tukaj vidimo, kakšno materialno moč je imel faraon
in kako malo te materialne moči je imel Mojzes ﷺ. Kaj je rešitev, ko si šibek?
Mojzes je svojemu narodu rekel: “Iščite pomoč od Allaha
in bodite potrpežljivi. Zares Zemlja pripada Allahu, daje jo v nasledstvo,
komur hoče od svojih sužnjev. Lep konec pa pripada zgolj bogaboječim.” (Kur'an; 7:128)
Rešitev za Beni Israil je bila ista kot je naša rešitev danes
in to je bila moja tukajšnja tema. Istiana in še enkrat istiana. Sedaj
vemo, kako je istiana pomembna v vsakodnevnem življenju in zakaj nam je
ukazano da jo kot fard recitiramo 17-krat dnevno v El-Fatihi.
Samo Tebe častimo in samo od Tebe pomoč iščemo. (Kur'an; 1:5)
Komentarji
Objavite komentar