Preskoči na glavno vsebino

ČE IŠČEŠ POMOČ, JO IŠČI OD ALLAHA

Naslov tega besedila je del daljšega hadisa, katerega nam prenaša Abdullah ibn Abbas o dogodku, ko je bil še mladenič: ''Nekega dne sem jahal z Allahovim poslancem ﷺ, ki mi je rekel: 'O, deček! Naj te podučim besedam: Pazi Allaha, Allah te bo pazil. Pazi Allaha, imel ga boš neprestano pred seboj. Ko prosiš, prosi Allaha. Ko iščeš pomoč, jo išči od Allaha. Vedi, če bi se cel ummet (ljudi) zbral, da bi ti pomagal v nečem, ti ne bi mogli pomagati, razen toliko, kolikor ti je Allah že določil. A če bi se zbrali, da ti prizadenejo neko škodo, ti ne bi mogli škodovati, razen toliko, kolikor ti je Allah že določil. Peresa so se dvignila in listi so se osušili.' '' (zabeležil Et-Tirmizi)

To mi je eden od najljubših hadisov. Ne vem, kako oseba lahko živi iz dneva v dan celo življenje, ne da bi imel pred očmi ta hadis ali vsaj pomen tega hadisa. Ta hadis vzpostavlja tevekkul (zanašanje), istiana (iskanje pomoči) in človeka sprosti v težkih trenutkih.

Če imaš težave in probleme, potem se zateci k Allahu. Če iščeš pomoč, jo išči od Allaha.

Za Allaha smo revni in šibki, zato vedno potrebujemo Allahovo pomoč in podporo. Kadarkoli si soočen z nečim majhnim ali velikim se iskreno, resnicoljubno in odkritosrčno obrni k Allahu z istiano, pa boš videl, da je Allah najboljši Zaščitnik. To naredi že takoj na začetku svojih zadev in vse do zaključka. S tem mislim, da ne čakaj, ko boš postavljen pred zid, ko boš v slepi ulici; seveda te bo Allah rešil tudi takrat, a zakaj čakati. Naredi si običaj, da iščeš pomoč od Allaha na začetku vsakega dejanja in nauči tega tudi svoje otroke. Za svojo prioriteto naredi iskanje pomoči od Allaha, pa boš videl, da te Allah nikoli ne bo razočaral. Naredil te bo srečnega in zadovoljnega, ne bo te razočaral v zadevah, v katerih iščeš Njegovo pomoč in podporo, četudi bi se celo vesolje obrnilo proti tebi. To se zgodi, ko istiano narediš pravilno s čistim tevhidom, tevekkulom, predanostjo, odločnostjo in prepričanostjo: vse to so pogoji za istiano, zato delaj na izpopolnjevanju pogojev svoje istiane.

Če bi poznal bogatega kralja, ki ti je obljubil, da te bo branil, in ti zagotovil, da ti bo podaril karkoli, za kar ga boš prosil, ali bi se še kdaj bal za svojo varnost in preživetje, za svojo plačo in službo? Allah je Gospodar celotnega vesolja in vsega v njem. Allah je lastnik zakladov nebes in zemlje ter vsega vmes. Ko rečeš: ''Iščem pomoč od Allaha,'' ne reci tega le s konico jezika, to reci z vsem srcem in z vso odločnostjo verjemi v Tistega, od Kogar iščeš pomoč, pa boš videl končni rezultat. Ko ti Allah pomaga, bodi siguren, da si zares dobil pomoč. In če te Allah zapusti, kdo ti lahko pomaga?

Če boš imel iskreno istiana, boš imel plemenito in častno življenje na tem svetu in visoke stopnje na onostranstvu. To je plod tevhida. To boš začutil že na dunji pred ahiretom. V vseh svojih zadevah in skozi življenje boš hodil z dvignjeno glavo ter se le nasmehnil tistim kuffar, ki ti želijo škodovati ali se norčujejo iz tebe.

Allahova modrost narekuje, da On včasih preloži Svojo pomoč. Ne gre za to, da bi Allah pozabil nate. Nikoli ne pomisli kaj takega, čeprav tisti, ki so zatirani, to velikokrat pomislijo. Vendar na drugi strani zatirani tudi najbolje vedo, kaj je resnična istiana. Tiran odide spat udobno, ne briga ga za nič. Zatiran tako v majhnih kot v velikih stvareh ne spi normalno, noči so dolge in mračne kot nikoli; dove so konstantne, zato oseba lahko pomisli: Zakaj mi Allah ne usliši dove?

In nikar ne misli, da Allah ni pozoren glede tega, kar počnejo krivičneži. On jim le prelaga do Dneva, ko se bodo oči osuplo zastrmele. (Kur'an; 14:42)

Allah ni pozabil nanje niti ni pozabil nate. Morda prelaga rešitev le zato, da bi ti sam že skoraj obupal nad vsemi sredstvi (sebebi) in vsemi stvaritvami ter se iskreno obrnil samo k Allahu. Morda te Allah želi tako preizkusiti, če imaš iskreno prepričanje (jeqin). Navedimo primer.

Če bi majhna mravljica, kot mravljica, ki je svarila druge mravljice pred Sulejmanovo vojsko, prišla do tebe in če bi ti razumel govor mravljic kot Sulejman ﷺ, nato pa ti rekla: ''Preganja me sto mravelj, cela tolpa mravelj, lovijo me, ubile me bodo!'' Morda bi tudi ti želel preizkusiti to mravljico, ali iskreno išče pomoč ali ne. Ali bi le stekel in poteptal teh sto mravelj?! Pustil bi jih, da pridejo blizu in blizu in še bližje. S tem ne le da bi preizkusil istiano te mravljice, ampak bi tej mravljici tudi pokazal svojo moč in svojo milost. Znebiti se teh sto mravelj zate ni nobena ovira, enako je ali jih poteptaš takoj ali kasneje, a če bi te mravlje prišle povsem blizu pred to mravljico, pa bi jih pohodil in odstranil takrat, je efekt na to mravljico povsem drugačen. Pokazal si mravljici svojo moč in svojo milost do nje. Pokazal si ji, da je tvoja obljuba resnična.

Allah te preizkuša, da ti kasneje olajša. Allah te preizkuša, da bi bil milosten in usmiljen do tebe. Allah pusti, da zadeve pridejo blizu in blizu in še bližje, ter pomisliš, da ne bo pomoči od Allaha in skoraj obupaš, zatem pa ti On عزوجل olajša in pomaga.

To se je dogajalo tudi poslancem. O čem govori predzadnji verz sure Jusuf?

In ko so poslanci mislili, da bodo obupali, in pomislili, da (narod) meni, da se mu je lagalo, jim je prišla Naša pomoč in rešeni so bili tisti, za katere hočemo, da so rešeni. Naša kazen za narod zločincev pa nikakor ne bo odklonjena. (Kur'an; 12:110)

Pomoč poslancem je prišla – bodite pozorni na takšne podrobnosti, ko berete Kur'an – ko so že skorajda obupali in ko so bili prepričani, da ne bo Allahove pomoči. Ali sva bila to ti in jaz? Ne! To so bili Allahovi poslanci, najboljše Allahove stvaritve. In če pomislite o največjih petih Allahovih poslancih, ulu-l-azm, boste spoznali prav to dejstvo.

Poslanec Noe ﷺ je ljudi pozival 950 let ponoči in podnevi, vendar so se mu posmehovali, ko je gradil ladjo na hribu, so se norčevali iz njega, ko jih je opozarjal na kazen, so se mu krohotali v obraz, ko mu je postalo nevzdržno, ko mu je obup prišel blizu in blizu in še bližje, jih je Allah vse potopil, njega in vernike pa rešil na ladji.

Poslanec Abraham ﷺ: ali mislite, da Allah ne bi mogel rešiti Svojega halila takoj. Allah je čakal, da so ga prijeli, zvezali, postavili na katapult, zanetili grmado, prišli blizu in blizu in še bližje, vrgli so ga v ogenj in takrat je prišla Allahova pomoč.

Poslanec Mojzes ﷺ: faraonova vojska pred njim, morje za njim; taktično in operativno popolnoma brezizhoden položaj. Mojzes ﷺ s celotnim narodom nima kam, nima izhoda, prišli so mu blizu in blizu in še bližje, nato pa je Allah razcepil morje, rešil Mojzesa ﷺ in Beni Israil ter potopil faraonovo vojsko.

Poslanec Jezus ﷺ: ljudje so ga iskali, obkolili hišo, tolkli po vratih, vdrli v hišo, prišli blizu in blizu in še bližje, nato ga je Allah vzel na nebo, medtem ko so ujeli in križali nekoga, ki mu je bil podoben.

Poslanec Muhammed ﷺ, ko je delal hidžro iz Meke v Medino in sta se z Ebu Bekrom skrila v votlino, so zasledovalci prišli blizu in blizu in še bližje, če bi samo pogledali navzdol, bi ju videli, vendar ju je Allah zaščitil. Kasneje v bitki na Hendeku oziroma bitki zaveznikov (ahzab), ko so arabska plemena obkolila muslimane v Medini, tudi takrat so jim prišli blizu in blizu in še bližje, vendar je Allah razgnal plemena z vetrom, ki ga je poslal nadnje. Iz sire imamo še številne druge podobne primere, ta dva sta le najbolj očitna.

Ko ti Allah olajša, ko ti pomaga in ko te reši iz določene težke situacije, boš še bolj zadovoljen in srečen kot pred težavo. Prenaša se, da je Poslanec Abraham ﷺ rekel, da so bili njegovi najlepši trenutki v življenju, ko je bil v ognju, v katerega so ga vrgli, saj mu je Allah olajšal.

Allah želi, da težave pridejo povsem blizu, ker želi, da imaš čvrst jeqin v Allahovo pomoč.

Če se vrnemo na primer Poslanca Mojzesa ﷺ.

In glavarji faraonovega naroda so rekli: “Ali boš dopustil, da bi Mojzes in njegov narod širili nered na Zemlji in zapustili tebe ter tvoja božanstva?” Rekel je: “Pobili bomo njihove sinove in pustili pri življenju njihove ženske. Resnično, mi smo njihovi pravi podjarmljevalci.” (Kur'an; 7:127)

Ko je faraon začel dodatno zatirati Beni Israil, so ga vprašali, kaj naj storijo. Tukaj vidimo, kakšno materialno moč je imel faraon in kako malo te materialne moči je imel Mojzes ﷺ. Kaj je rešitev, ko si šibek?

Mojzes je svojemu narodu rekel: “Iščite pomoč od Allaha in bodite potrpežljivi. Zares Zemlja pripada Allahu, daje jo v nasledstvo, komur hoče od svojih sužnjev. Lep konec pa pripada zgolj bogaboječim.” (Kur'an; 7:128)

Rešitev za Beni Israil je bila ista kot je naša rešitev danes in to je bila moja tukajšnja tema. Istiana in še enkrat istiana. Sedaj vemo, kako je istiana pomembna v vsakodnevnem življenju in zakaj nam je ukazano da jo kot fard recitiramo 17-krat dnevno v El-Fatihi.

Samo Tebe častimo in samo od Tebe pomoč iščemo. (Kur'an; 1:5)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...