Preskoči na glavno vsebino

EL-WELA WEL-BERA

V nekaterih prejšnjih člankih sem naredil jasno razliko med sionisti in judi, zato bi nekdo lahko pomislil, da sem na nek način naklonjen judom, medtem ko sem nenaklonjen sionistom. To ne bi bilo pravilno razumevanje islamskega koncepta el-wela wel-bera, ki nalaga, da zvestobo in naklonjenost poklanjamo samo Allahu in Njegovemu poslancu ﷺ ter islamu in muslimanom, medtem ko se odrekamo vseh nevernikov, mnogobožcev in nemuslimanov ter njihovih religij in ideologij. Poanta je bila, da ne moremo obtožiti vseh judov za zločine sionistov, saj nam prav ta koncept el-wela wel-bera nalaga, da nikoli ne smemo biti krivični do ostalih, vendar to ne pomeni, da na nek način poklanjamo ljubezen ortodoksnim judom.

Eden od temeljnih načel tega koncepta je tudi, da ni dovoljeno biti v zavezništvu (muwalat) s tistimi, ki nasprotujejo Allahu in Njegovemu poslancu ﷺ, četudi so ti najbližji od bližnjih.

Kaj je dokaz? Kje sem to dobil? Dokaz so Allahove besede:

Ne boš našel ljudi, ki verujejo v Allaha in Poslednji dan, da ljubijo tiste, ki nasprotujejo Allahu in Njegovemu Poslancu, čeprav so njihovi očetje ali njihovi sinovi ali njihovi bratje ali njihovo sorodstvo. V srcih takšnih je Allah določil verovanje in jih podprl z duhom od Sebe. In sprejel jih bo v Vrtove, pod katerimi tečejo reke, v njih bodo večno. Allah je zadovoljen z njimi in oni so zadovoljni z Njim. Takšni so Allahova stranka. Brez dvoma! Resnično bo Allahova stranka uspešna. (Kur'an; 58:22)

O, vi, ki verujete! Ne jemljite Mojih sovražnikov in vaših sovražnikov za zaveznike, nudeč jim ljubezen, medtem ko so neverniki v tisto, kar je k vam prišlo od resnice. (Kur'an; 60:1)

Reci: “Če so vam vaši očetje, sinovi, bratje, žene, rod, premoženje, ki ste si ga težko prislužili, trgovina, za katero se bojite upada, in zadovoljiva bivališča, ljubša od Allaha, Njegovega Poslanca in borbe na Njegovi poti, potem počakajte, dokler Allah ne izpolni Svoje odločitve. Allah pa ne vodi iztirjencev na Pravo pot. (Kur'an; 9:24)

O, vi, ki verujete! Ne jemljite za pristne prijatelje in zaveznike tistih, ki so vzeli vašo vero za posmeh in igro, izmed tistih, ki so prejeli Knjigo pred vami in nevernikov. Bojte se Allaha, če ste verniki. (Kur'an; 5:57)

O, vi, ki verujete! Ne jemljite za bitana drugih kot vas samih, drugi vam ne prizanašajo s širjenjem zla, želijo vam le težave. Sovraštvo se jasno izraža iz njihovih ust, tisto, kar skrivajo njihove prsi, pa je še toliko večje. Mi smo vam prava znamenja že pojasnili, če boste le dojeli. (Kur'an; 3:118)

Kaj pomeni beseda bitana? Ta beseda označuje tiste, ki jih jemljemo za svetovalce in zaščitnike; Allah nam pravi, da si jih ne jemljemo od pripadnikov drugih religij ali ideologij. Zakaj? Zato ker nas bodo le pokvarili, vnesli nam bodo dvom v nek islamski princip, ali nam napačno svetovali. Vsi vidimo, kako nekateri izražajo svoje prvinsko sovraštvo z besedami, a kar tiščijo v sebi in česar si ne upajo izgovoriti naglas je še veliko hujše.

To so jasni kur'anski verzi, ničesar ne stresam iz svojega rokava. Tekstualnih dokazov iz Kur'ana in Sunneta, ter od ashabov in učenjakov je o tej temi toliko, da jih je skorajda nemogoče našteti v enem strnjenem besedilu. Prav to je rekel Imam Hamed bin Atiq v svoji knjigi Sebil En-Nedžah wel-Fikak: ''Po dokazih o Allahovem monoteizmu (tevhidu) in (prepovedi) njegovega nasprotja, tj. politeizma (širka), ni nobenega predpisa bolj jasnega, z odločilnejšimi dokazi, kot zadeva el-wela wel-bera.''

In kako lahko razumemo ta predpis? Ta tema pravzaprav ne bi potrebovala niti enega verza, da bi bila jasna, čeprav sem jih navedel kar nekaj. Dokaz za ta predpis so same besede la ilaha illAllah. Kurejši, ki so se borili proti Poslancu Muhammedu ﷺ, so koncept el-wela wel-bera razumeli iz samih besed la ilaha illAllah, vendar je Allah kljub temu razodel vse te verze, da poudari pomembnost tega koncepta.

Ta zadeva je bila v zgodnjih generacijah tako jasna, da o njej ni bilo potrebno pisati, razglabljati in je pojasnjevati. Tako je bilo, dokler se niso pojavili filozofi izmed ilmu-kelam in racionalisti izmed mu'atezil, ki so svojemu omejenemu razumu dali prednost pred Kur'anom in Sunnetom. Zato so učenjaki ta koncept akademsko pojasnili. Ti filozofi so bili predniki teh, ki danes blebetajo o nečem, česar ne poznajo, medtem ko mislijo, da vedo vse.

Z namenom, da bo mladim in tudi starejšim ta koncept bolj razumljiv, naj navedem sodoben primer. Najbrž vsi poznate koncept nogometa. Ko se pridružiš nogometnemu klubu, vendar  zatem navijaš za nasprotno ekipo, kaj se lahko zgodi? V Rusiji ali Angliji te lahko ubijejo. Zakaj? Ker je zakoreninjeno – tega se ti ni potrebno naučiti, saj si del ekipe – da si dolžan biti lojalen svojemu klubu. Zdrav razum nalaga: ko postaneš del kluba, nikakor ne smeš navijati za nasproten klub, kaj šele za direktnega rivala. V svojem srcu si nikoli ne želiš, da bi drug klub zmagal ali dobil pomembno točko, kaj šele osvojil lovoriko, saj bi s tem varal svojo klub. Ne smeš hvaliti trenerja ali kapetana rivalskega kluba, saj bi te vsi gledali z začudenjem. Ali da bi trenerju nasprotne ekipe povedal, kaj je šibka točka tvoje ekipe, ne glede na to, ali se šališ ali misliš resno. Tega ne smeš storiti v nobenem primeru. Ko tvoj soigralec naredi napako, ali ko se soigralci razjezijo eden na drugega, včasih tudi prerivajo, občasno celo medsebojno pretepajo, nikakor ne greš k trenerju ali kapetanu rivalskega kluba in rečeš, da ti soigralci niso podali žoge in nikoli se jim ne pritožuješ nad svojim klubom. Ali da odideš k trenerju nasprotne ekipe, ali h kapetanu ter igralcem, ter jim rečeš, naj ti pomagajo proti soigralcem – to bi bilo nekaj nepredstavljivega.

Naprej. Osnovna struktura vsake države temelji na zvestobi. Kaj je najhujši zločin v neki državi? Državno izdajstvo, saj je to izredno nevarno za varnost države in njenih prebivalcev.

Če sta wela in bera ključna za neko majhno nogometno ekipo in če sta ključna za varnost države, zakaj je današnjim muslimanom tako težko imeti zvestobo do la ilaha illAllah in bera vsemu drugemu. Današnji zavedeni svetohlinci želijo, da se pridružiš ekipi la ilaha illAllah, vendar hkrati želijo, da navijaš, podpiraš in ploskaš vsemu in vsakemu, razen ekipi la ilaha illAllah, kateri si se pridružil.

Nekateri današnji muslimani, ki s seboj nosijo mentaliteto ponižanje, radi rečejo: Vse to je res, vendar bomo na ta način očrnili islam med nemuslimani. Kaj si bodo nemuslimani mislili o nas?

Ali je to res?

Kdaj v zgodovini – preden so na plano prišli ti zavedeni retardirani svetohlinci – so se muslimani obremenjevali z mnenjem nemuslimanov?! Ali se je Poslanec Muhammed ﷺ obremenjeval z njimi, ko je bil šibek v Meki? Ali se je obremenjeval z njimi, ko je bil močan v Medini?

Muslimani so vodili svet in niso niti za trenutek pomislili, kaj si nemuslimani mislijo o njih, ali kaj si mislijo o islamu in monoteizmu. Ali mislite, da so se Khalid ibn El-Welid in njegovi možje obremenjevali z mnenjem nemuslimanov? Ali mislite, da sta se Tariq ibn Zijad in El-Qa'qa ibn Amr Et-Temimi obremenjevala z mnenjem nemuslimanov?

Seveda si želimo, da vsi ljudje sprejmejo islam in rešijo svoje duše na onostranstvu. Seveda si želimo, da bi vsi ljudje izrekli šehadet, vendar nikakor ne bomo razredčili naših osnovnih islamskih principov samo zato, da bosta dva človeka po petkovi hutbi vstala in očarala ljudi z izgovorjavo šehadeta, medtem ko ne poznata realnosti tega, kar izgovarjata.

Vprašanje je: Sedaj, ko na Zahodu in tudi v t. i. muslimanskem svetu žrtvujejo princip monoteizma in koncept el-wela wel-bera, ali to žrtvovanje prepeči nek masaker nad muslimani? Ali nam zaradi tega želijo kaj manj škodovati?

Ko spraviš koncept el-wela wel-bera v prakso, kakor ga je spravil v prakso recimo Abdullah ibn Rewaha, boš dojel, da nikoli ne smeš biti nepravičen do nikogar, ne do muslimana ne do nemuslimana, potem pa vidiš napad glavarjev kufra (nevere) na ta koncept, hitro dojameš, da imajo prikrite namere. Ta njihova namera takoj postane jasna, kajti želijo votlo generacijo muslimanov. Želijo, da bi muslimani in muslimanke vzgajale ter rojevale nemuslimane in nemuslimanke, vse to pa danes pogosto vidimo v stvarnosti.

Danes pogosto vidimo le lažno religijsko ekstazo ob dogodku izgovarjave šehadeta nekega mladeniča, čeprav ne pozna pomena šehadeta. Vidimo religijsko ekstazo ob nekaterih obredih čaščenja, ko pa pridemo do osnov in temeljev islama, so muslimani votli kot strohnelo drevo.

In prav to seveda razveseli glavarje kufra in njihove podpornike.

Ena od najboljših akademskih knjig na to temo, ki je poleg tega tudi zelo berljiva, je knjiga z naslovom El-Wela wel-Bera fil-Islam avtorja Muhammeda ibn Sa'ida El-Kahtanija.


V bosanskem jeziku: 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...