Ko pogledamo današnji svet, opazimo, da je ena stvar postala
izjemno nejasna, in sicer vloga moškega in vloga ženske v skupnem življenju, in
da med moškim in med žensko ni nikakršne razlike. To je seveda sprožilo tudi
burno reakcijo nekaterih, ki morda res nekaj vedo, vendar redkokdaj vidijo širšo
sliko, zato mnogokrat začnejo pozivati v poniževanje ali podcenjevanje žensk. Predvsem
mladina naj bo pozorna glede teh youtuberjev s kvazi-tradicionalnimi vrednotami
in vsi mi moramo biti pazljivi glede določenih popularnih psihologov in
filozofov. Roko na srce, musliman za uspeh ne potrebuje nikakršnega nasveta od
takšnih.
Gospodar vseh svetov o teh vlogah moškega in ženske med
drugim pravi:
Njim (ženam) pripada na dostojen način enako (pravic), kot so
njihove dolžnosti, in možje so stopnjo nad njimi. (Kur'an; 2:228)
Ta stopnja pomeni, da imajo možje avtoriteto nad ženami, kar
pomeni, da so zaščitniki žensk, ali kakor pravi Ibn Kesir pri tolmačenju tega
verza: ''Moški je po telesni zgradbi in naravnih lastnostih ter sposobnostih
pri skrbništvu za družino iznad ženske.''
Seveda se nekomu tukaj na Zahodu to zdi čudno ali nenavadno,
saj je na žalost slika mnogokrat drugačna. Običajno na Zahodu delata oba, tako
mož kot žena in tako oba skrbita za družino v moški vlogi. Kar je lahko zelo
nevarno, saj bo takšna ženska zaradi svojih neprestanih stikov s svetom in
drugimi moškimi, prevzela določene moške lastnosti in izgubila svojo naravno ženstvenost,
po drugi strani pa imamo celo primere, ko moški sedi doma, ženska pa dela in
skrbi za družino, kar je še bolj nevarno, saj sta vlogi popolnoma zamenjani.
Islam pravi, da je to odgovornost moškega. Prvi razlog za to je narava moškega in narava ženske, drug razlog pa je vloga moškega in vloga ženske. Imamo torej dve zadevi: narava in vloga, kar gre večinoma z roko v roki, kar pomeni da prvo definira drugo – narava definira vlogo osebe. Še več, el-šeria el-islamijja (islamska zakonodaja), ki je bila poslana in razodeta poslancem v celotni zgodovini človeštva, nalaga točno to stvar.
S temi predpisi in zakoni, pravicami in dolžnostmi so prišli
vsi poslanci vsem preteklim narodom in vsem generacijam. Nikar ne mislite, da
so ti predpisi o družini prišli med ljudi šele s Poslancem Muhammedom ﷺ in da
niso bili dostavljeni prejšnjim poslancem, kot so Jezus, Mojzes, Abraham in Noe,
Izak, Išmael, Janez Krstnik in Zaharija, David, Solomon, Jakob in Jožef, naj bo
mir in blagoslov z vsemi njimi.
Ta družinska pravila, vloga moškega in vloga ženske, odnos
med obema, zatem odnos med očetom in sinom, očetom in hčerko, materjo in
hčerko, materjo in sinom, pravice matere nad otroci, pravice očeta nad otroci, nato
dolžnosti očeta in moža ter dolžnosti matere in žene; te stvari so bile dane
vsem poslancem, Poslanec Muhammed ﷺ pa je vse to potrdil in še natančneje pojasnil.
Vse te vloge niso bile nič čudnega v preteklosti in to v
večini sveta ni nič čudnega niti dandanes. Vse to vidimo s svojimi očmi. Moški skrbi
za žensko, jo varuje in ščiti, to pa je njegova primarna vloga, v tej vlogi se
moški počuti koristnega, v tej vlogi moški dobesedno uživa. Enako, ko je ženska
zaščitena, ko se jo varuje in skrbi zanjo, ne kot za otroka, ampak kot za žensko,
se v tej vlogi počuti udobno in sprejeto.
Moški so v veliki večini primerov močnejši, imajo večjo
postavo od žensk, zato so zmožni varovati, ščititi in vzdrževati žensko. Moški imajo
v večini primerov večjo fizično in mentalno vzdržljivost v ekstremnih situacijah,
zato so bili na tisoče let skoraj izključno moški ti, ki so bili lovci, bojevniki,
zaščitniki družin in branilci vasi, utrdb in mest pred plenjenjem in posiljevanjem
napadalcev, bili so voditelji in poglavarji. Zgodovina in realnost pričata, da ta
vloga skoraj izključno pripada moškemu.
Zakaj je tako? Zato da se ženska v svoji naravni vlogi počuti
varno in udobno. Ženska se zaradi svoje narave ne počuti dobro v vlogi boja za
sredstva in podobno. Ženska se najbolje počuti, ko je v varnem okolju, ko ima
pozornost ostalih; v takšnem okolju ženska dobesedno zacveti.
Njena primarna vloga je vloga žene in matere. Ženska neguje,
vzgaja, izobražuje. Njena pomembna vloga je vloga nosečnosti, preizkušnja, s
katero moški niso blagoslovljeni, zatem rojevanje in dojenje. Že samo te tri
stopnje same zahtevajo skoraj tri leta življenja za enega otroka. Zatem se
njena vloga ne konča, kajti sedaj jih mora negovati, jim posvečati sočutje in
ljubezen, tudi strogost in pozornost, ter jih vzgojiti. Vse to poleg vodenja
gospodinjstva, kajti ženska je sejjida (gospa in gospodarica) v svojem
domu. Upravlja in organizira zadeve gospodinjstva, hkrati pa se polepša in je
urejena za svojega moža. To je izjemna in ogromna vloga; vloga ženske nikakor
ni brezdelje ali nekoristnost kot menijo nekateri zavedni ljudje. Brez ženske je
lahko cela generacija otrok izgubljenih in zanemarjenih.
Zato je v islamu tolikšen poudarek na ženski kot ženi, materi,
hčerki, sestri, babici. Ženska je ključna za uspeh neke skupnosti.
Ko mož in žena delujeta v takšnem harmoničnem družinskem
življenju, se to odraža tudi na celotni družbi. To harmonijo med možem in ženo
je Poslanec Muhammed ﷺ kratko in jedrnato pojasnil v hadisu, ki ga je prenesla
Aiša: ''Ženske so dvojčice moških.'' (zabeležili Ebu Davud v Sunenu,
Imam Ahmed v Musnedu in Et-Tirmizi v Sunenu; El-Albani ga je ocenil kot
verodostojnega/sahih)
To pomeni, da sta si moški in ženska v mnogočem podobna, sta
brat in sestra, prijatelj in prijateljica. To Vsevedni Stvarnik izpostavi tudi
v Kur'anu, ko pravi:
In verniki in vernice so drug drugemu zaščitniki (ar. awlija). Spodbujajo k
dobremu, odvračajo od zla, vestno vzpostavljajo molitev, dajejo zekat
ter se pokoravajo Allahu in Njegovemu poslancu. Takšnih se bo Allah usmilil,
Allah je zares Mogočen in Moder! (Kur'an; 9:71)
Na tem mestu želim obrniti pozornost predvsem na začetni del
verza: ''In verniki in vernice so drug drugemu zaščitniki.'' Arabska beseda
awlija označuje tesnega prijatelja, podpornika, zaveznika in zaščitnika.
Tako nas je Stvarnik ustvaril in takšne vloge nam je namenil.
Mož in žena se dopolnjujeta, sta dvojčka, najboljša prijatelja, partnerja, ki se
podpirata in si svetujeta. Zatem Vzvišeni detajlno pojasni, kaj to pomeni.
Spodbujajo k dobremu, odvračajo od zla. To ni samo enosmerna ulica, da bi
mož vedno govoril ženi, kaj naj počne, kot nek diktator ali tiran. Prav
nasprotno, ona njega opozori, ko on naredi napako, in on njo opozori, ko ona
naredi napako. To je odnos, ki pelje po dvosmerni cesti. Takšni soprogi in
takšne soproge si medsebojno svetujejo in se opozarjajo, naj se pokoravajo
Allahu in Njegovemu poslancu, saj je to najlažja in najenostavnejša pot do
uspešnega in srečnega zakona.
Vestno vzpostavljajo molitev, da v družini vlada sloga in
spokojnost, saj molitev odvrača od slabih dejanj in negativnih emocionalnih izpadov.
Če molitev nima takšnega učinka na posameznika, potem jo verjetno opravlja
pomanjkljivo in neustrezno.
Dajejo zekat, sodelujeta pri finančnih zadevah. Čeprav je mož dolžan
prinesti sredstva v dom. ta sredstva niso samo njegova last, temveč tudi njena
last.
Če dobro pomislite je to popolna zakonska zveza. To je
družina, ki je resnično islamska družina, ki je zgrajena na bogaboječnosti in
spoštovanju, in v kateri so vloge modro in pravično razporejene in razdeljene,
kajti Allah je zares Mogočen in Moder!
Komentarji
Objavite komentar