Poslanec Muhammed ﷺ nam je dal znanje, ki se tiče vsega, kar nas bo pripeljalo bližje Raju in nas oddaljilo od Pekla. Podučil nas je o vseh religijskih stvareh. Podučil nas je, kako se soočiti s težavami in skušnjavami. Ebu Zerr je v hadisu, ki ga je prenesel Et-Taberani, El-Albani pa ga je ocenil kot verodostojnega, rekel: ‘’Allahov poslanec ﷺ nas je zapustil in ni bilo ptice, ki je frfotala s krili na nebu, razen da nam je dal nekaj znanja o njej.’’ Nato je nadaljeval in rekel, da je Poslanec Muhammed ﷺ rekel: ‘’Ni ničesar, kar nekoga pripelje bližje Raju, ali ga oddalji od Pekla, razen da vam je bilo pojasnjeno.’’
Vse, kar potrebujemo, nam je bilo pojasnjeno.
Poslanec Muhammed ﷺ je rekel: ‘’Zares sam vas pustil na
jasni beli ravnici, njena noč je kakor dan. Nihče ne bo skrenil z nje, da ne bo
propadel.’’ (zabeležil Ahmed)
Naučil nas je vse, pojasnil nam je vse, ta religija je
perfektna in kompletna. Če ne obstaja ptica, o kateri nam ni dal vsaj neke
informacije, mar nas potem ni podučil, kako se soočiti s katastrofo, s katero
smo soočeni danes?!
Mar nekdo lahko trdi, da nam je povedal, kako uporabiti
stranišče in se očistiti po fiziološki potrebi, vendar nam ni povedal, kako se
rešiti iz krempljev sovražnika in se ubraniti pred napadi nevernikov?! Naučil nas
je, kako obriti glavo otroka po sedmih dneh in kako narediti akiko,
vendar nam ni povedal, kako se zoperstaviti sovražnikom islama in kako obnoviti
ummet?!
Ali res nekdo lahko verjame kaj takšnega? Ali res nekdo
misli, da nas je podučil o najenostavnejših stvareh čistoče, vendar nam ni
povedal, kaj storiti, ko napade sovražnik? Razložil nam je najpodrobnejše
stvari ibadeta, celo do te mere, kako in kdaj premikati kazalec na tešehudu,
vendar nam je pozabil povedati, kaj narediti, ko je ummet razdeljen na
države in državice.
Govoril nam je o pticah na nebu, vendar nam ni povedal, kaj
narediti, ko je ummet razprostranjen po celem svetu, in kaj narediti, ko
nekateri muslimani živijo v nemuslimanskih in sekularnih družbah, in kaj
narediti, ko so ozemlja muslimanov okupirana, kot recimo v Palestini.
Ali ti je potemtakem pozabil povedati, da Allah ni izpopolnil
Svoje religije. Ali res to nekdo lahko verjame? Kateri musliman bi to lahko
rekel? Če rečeš, da nam ni povedal teh stvari, potem si neveden bedak; še več,
v tem primeru si nevednež in tudi bedak. Kajti noben musliman, ki ima le malo
znanja, ne bi mogel reči, da nam ni povedal in pojasnil jasnih rešitev za naše
trenutno stanje. Noben musliman ne more reči, da ta vera ni izpopolnjena in
kompletna.
Danes sem vam izpopolnil vašo vero in vam dopolnil Svoj
blagoslov. In zadovoljen sem s tem, da je islam vaša vera. (Kur'an; 5:3)
Kako lahko oseba reče, da nas je Poslanec Muhammed ﷺ naučil,
kako oditi na stranišče in kako se nato očistiti, a nam ni povedal, kaj
storiti, ko sovražnik stegne svoje umazane kremplje proti nam, in da nam ni
povedal, kako obnoviti ummet, ko so muslimani ponižani s strani
sovražnika – a vse se dogaja z Allahovim dovoljenjem. Nepredstavljivo je
pomisliti kaj takega in to lahko reče samo nekdo, ki nima niti najmanjšega
znanja o islamu, ali pa ni zadovoljen z islamsko zakonodajo, pa zato govori
takšne nesmisle in neumnosti.
Poslanec Muhammed ﷺ nam je povedal hadis za hadisom, katere
bi lahko naštevali v stotinah, o človeku, ki bo na zemlji 40 dni, prvi dan bo
kot leto, drugi dan bo kot mesec, tretji dan kot teden, ostali dnevi pa bodo
kot normalni dnevi. Podrobno nam je povedal, kako se ga obvarovati, a da nam ne
bi povedal rešitve za neke šibkejše sovražnike. Nemogoče in nepredstavljivo!
Ta religija je izpopolnjena in kompletna, edini način za
obnovo pa je v tem, da pogledamo, kaj je Poslanec Muhammed ﷺ zapovedal.
V neki situaciji je sedel s svojimi družabniki na preprogi in
jim rekel: ‘’Prišla bo fitna (skušnjava in nered).’’
Vprašali so: ‘’O, Allahov poslanec! Kaj naj storimo?’’ pa je zagrabil
preprogo in rekel: ‘’To boste storili,’’ kar pomeni, da se boste čvrsto
držali. V predaji Muaza je rekel: ‘’Vrnili se boste na zadeve, kot so bile
na začetku.’’
Ko fitna udari, ne gledaš na desno ali levo, ne v
Združene narode ne v Združene države, ne gledaš Kitajske ali Rusije, ne gledaš
mednarodnega prava ne ženevske konvencije; ko fitna udari, pogledaš
nazaj, kaj je Poslanec Muhammed ﷺ naredil v situaciji, s katero si danes soočen
ti, kaj je Poslanec Muhammed ﷺ rekel in kaj je zapovedal svojim družabnikom, ko
so doživljali podobne stvari.
V drugi predaji je rekel: ‘’Kdor med vami bo živel dovolj
dolgo, bo videl številna razhajanja. Takrat se čvrsto držite mojega sunneta
in sunneta pravičnih kalifov.’’ (zabeležili Ebu Davud, Et-Tirmizi in
Ibn Madža)
Ko valovi skušnjave udarijo, ko sovražnik napade, ko vidiš
razhajanja v ummetu, se vrni na prakso Poslanca Muhammeda ﷺ in prakso
prvih štirih kalifov, Ebu Bekra, Omarja, Usmana in Alija.
Nadaljuje: ‘’In varujte se novotarij (na novo uvedenih
stvari v veri), saj je vsaka novotarija zabloda.’’ Govori ti, kaj
storiti in govori ti, česa ne storiti.
Poslanec Muhammed ﷺ ti je dal popolno rešitev: ne glej, kaj
ti govori vsak fičfirič na ulici, na televiziji ali pogovorni oddaji. Ko se
pojavi konflikt, razhajanje in fitna, se pazi nekih novih filozofij in
pogledov, ki jih neverniki želijo potisniti med muslimane.
Zato je selef, prve generacije muslimanov, močno
opozarjal na takšne stvari. Imam Malik ibn Enes je rekel: ''Poslednji del
tega ummeta bo obnovljen samo s tem, kar je obnovilo njegov zgodnji del. Kar ni
bila religija na tisti dan, ne more biti religija danes.''
In tako danes vidiš muslimane, kako tekajo sem in tja ter
kričijo: Moramo narediti nekaj! Moramo narediti nekaj! Kaj boš naredil, če še
sebe ne moreš spraviti v red?! Nimaš sposobnosti, nimaš moči, nimaš znanja,
nisi niti na pravilni akidi in menhedžu, ne slediš sunnetu,
potopljen si v grehe, ne vračaš se na to, kar je bilo v prvi generaciji. Ne
moreš premagati samega sebe, ne moreš rešiti samega sebe, a hočeš premagati
sovražnike islama in rešiti celoten ummet muslimanov.
Oseba mora najprej vrniti samega sebe na to, kar je bilo na
začetku. Začneš pri sebi in greš dalje, v nasprotnem boš naredil več škode kot
koristi, in prav to vidimo v ummetu na splošno. Nevedneži ''rešujejo'' ummet,
a ga v bistvu s svojimi filozofijami in svetovnimi nazori samo še bolj
uničujejo.
El-Buhari, Muslim in Ibn Madža so zabeležili hadis, da je
Muavija vstal in dal hutbo ter rekel: ‘’Kje so vaši učenjaki?! Kje so
vaši učenjaki?! Slišal sem reči Allahovega poslanca ﷺ: ‘’Ura ne bo
vzpostavljena, dokler ne bo med vami skupina manifestirana nad ljudmi. Ne
zanima jih, če se jim nasprotuje, ali če se jim pomaga.’’
V tej predaji se omenja, da je ta skupina zahirun alen-nas;
tj. manifestirana nad ljudmi, kar pomeni, da so vidni, prepoznavni in drugačni
od ostalih ljudi, in zato se ta skupina imenuje et-taifa ez-zahira.
V drugi predaji se omenja, da je ta skupina mansurin alel-haqq;
pomagani na resnici, zato so znani kot et-taifa el-mansura.
V tem hadisu izvemo še eno njihovo pomembno lastnost,
po kateri jih zlahka prepoznaš. Ko je oseba na haqqu, na resnici, ga ne
zanima, če mu pomagaš, ali če mu nasprotuješ, enostavno ga ne zanima, če ga
zapustiš, ali če se mu pridružiš. Če želiš pomagati, pomagaš samemu sebi, če
želiš nasprotovati, škodiš samo samemu sebi. Popolnoma isto jim je, če jim
oseba nasprotuje, ali če jih podpira, v vsakem primeru ostajajo sabitun
sabirun, čvrsti in potrpežljivi.
Kdor jih podpira, je z njimi, četudi morda ne fizično; kdor
jih podpira, jim je podoben, ali jim želi biti podoben. Kdor podpira haqq,
podpira to skupno ne gleda na njihovo številčnost, ne zanima ga, ali jih je
milijon, ali jih je tisoč, ali jih je le deset. Če nas želiš podpreti, nas podpri,
če tako hočeš. Če nam želiš nasprotovati, nam nasprotuj, če tako hočeš – vendar
jaz ostajam na siratal-mustaqim, na ravni, pravi poti.
To so naši učenjaki in zato je na začetku Muavija rekel: Kje
so vaši učenjaki?! Zakaj? Zato ker je to siffat ehlul-ilm, to je
lastnost pripadnikov znanja. To je lastnost takšnih, kot je bil Imam Ahmed ibn
Hanbel, Barbahari, Imam Malik, Ebu Hanifa, Eš-Šafi’i, Fudejl ibn Ijad, Abdullah
ibn El-Mubarek, to je lastnost Ibn Tejmijje, Ibn Qajjima, Ibn Kesirja, to je
lastnost Muhammeda ibn Abdul-Vehhaba in njegovih vnukov, to je lastnost Sejjida
Qutba in njegovega brata Muhammeda, to je lastnost Anwarja Al-Awlakija in Ahmeda
Musa Jibrila. Ne zanima jih, če se jim nasprotuje, ali če se jim pomaga. Nikoli
niso zapustili resnice.
Pojdi k nevernikom in njihovim institucijam ter njihovim
silnim ''rešitvam'' za ummet, a jaz ne bom zapustil resnice. Pojdi k
novotarom in murdžijem, a jaz ne bom zapustil resnice in sunneta.
Pojdi h gulatom in haridžijam, a jaz ne bom zapustil resnice in sunneta.
Podobno je Barbahari rekel Ebu Hasanu El-Ešariju, ko je prišel razpravljat z
njim: ‘’Ne zanima me, kaj imaš za povedati. Kar se nas tiče, mi smo na aqidi
Ahmeda ibn Hanbela.’’
Ne zanimajo jih vaša mišljenja in vaše filozofije in vaše
‘’rešitve’’. To je lastnost pripadnikov resnice in zato jim Allah v vseh obdobjih
pomaga.
Komentarji
Objavite komentar