Molitev je drugi steber islama po šehadetu la ilaha illallah, tj. pričanje, da nihče nima pravice biti čaščen poleg Allaha. S prvim stebrom vstopimo v islam, z drugim stebrom pa v islamu ostanemo. Ko oseba zapusti molitev, sama sebe postavi v zelo resen in nevaren položaj. Allah v Kur’anu pravi:
Za njimi pa so prišli slabi
nasledniki, ki so opustili molitev in sledili strastem. Ti se bodo kmalu
srečali s kaznijo za njihovo zablodo. Razen tisti, ki se pokesajo, verujejo in
opravljajo dobra dela, takšni bodo vstopili v Raj in ne bo jim storjena
nikakršna krivica. (Kur'an; 59-60)
Naš Gospodar, Slavljeni in Vzvišeni je rekel tudi:
In gorje molivcem, tistim, ki so do svojih molitev nemarni. (Kur'an; 107:4-5)
Ibn Kesir v svojem Tefsirju pri pojasnitvi tega verza beleži
predajo od Sad ibn Vekkasa: ''Vprašal sem Allahovega poslanca sallallahu
alejhi ve sellem, kdo so tisti, ki so do svojih molitev nemarni, pa je
odgovoril: 'To so tisti, ki svojih molitev ne opravljajo pravočasno.' ''
Poleg tega je Allah v Kur’anu omenil pogovor, ki bo potekal
med prebivalci Raja in prebivalci Pekla:
''Kaj vas je pripeljalo v Sekar (tj. mesto v Peklu)?'' Rekli bodo:
''Nismo bili od tistih, ki so molili.'' (Kur'an; 74:42-43)
Od povodov (sebebov), da oseba vstopi v Pekel in nase
prikliče Allahovo jezo, je opustitev molitve.
Tudi Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem,
je v številnih hadisih opozarjal na pomembnost molitve.
Imam Et-Tirmizi je zabeležil predajo, ki je avtentična (sahih)
pod pogoji Imama Muslima, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem
rekel: ''El-ehed (tj. pogodba, zaveza) med nami (muslimani) in
njimi (nemuslimani) je salah (tj. molitev). In kdor ga
zapusti, ne veruje!''
Poslanec Muhammed sallallahu alejhi ve sellem je rekel
tudi: ''Kdor (namerno) zapusti asr molitev (ikindija),
vsa njegova dobra dela bodo izničena.'' (zabeležil El-Buhari)
Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, je
rekel: ''Med človekom in širkom (mnogoboštvom) ter kufrom (nevero)
je zapustitev molitve.'' (zabeležil Muslim)
Obstaja predaja od Omarja ibn El-Khattaba, katero sta
zabeležila Ibn Ebi Šejbe v svojem Mussenefu in Abdur-Rezzak v svojem Mussenefu
z avtentično (sahih) verigo prenašalcev: ''Nima deleža v islamu, kdor
zapusti molitev.''
Imam Ez-Zehebi je prenesel in Et-Tirmizi zabeležil, da je
El-Džurejri od Abdullaha ibn Šekika, ki je bil tabi'i, kar pomeni, da je
srečal in se učil od družabnikov Poslanca Muhammeda, sallallahu alejhi ve
sellem, prenesel, da je rekel: ''Družabniki Allahovega poslanca,
sallallahu alejhi ve sellem, niso videli zapustitev kateregakoli dela kot kufr (nevero),
razen molitev.'' En-Nevevi je verigo prenašalcev v svoji Medžmu'i ocenil
kot sahih.
To pomeni da ashabi nobenega vidnega dejanja niso smatrali
kot nevero (kufr), razen če je oseba zapustila pet dnevnih molitev.
Molitve ne smemo jemati tako lahkotno: prestavljanje in
klanjanje izven zanjo določenega časa, biti len pri opravljanju, je povod za
uničenje in propad. Razmišljajte o molitvi, ohranjajte molitev in negujte svojo
molitev, nikakor je ne zapuščajte!
Če zapustiš molitev, samega sebe postavljaš na rob
peklenskega brezna.
Molitev je tvoja vez z Allahom.
Tudi če ste v šoli nimate izgovora, saj je molitev
pomembnejša od mnenja sošolcev in učiteljev.
Tudi če ste v službi nimate izgovora, saj je molitev večja od
plače, ki jo dobite v službi.
Ne igrajte se z molitvijo, saj to ni nikakršna šala in
nikakršno prostovoljno dejanje v islamu – pet dnevnih molitev je stroga obveza.
Molitev je razlika med imanom in kufrom. Stvar, ki nas razlikuje od mnogobožcev in nevernikov je molitev, kakor nas je obvestil Poslanec Muhammed sallallahu alejhi ve sellem. Če pa želite biti enaki kot oni, potem se ne čudite, ko boste z njimi pristali v Sekarju, kakor nas je Allah obvestil v Kur'anu.
Komentarji
Objavite komentar