Preskoči na glavno vsebino

ALI SI NEPRAVIČEN DO SAMEGA SEBE?

Prošnja za odpuščanje za storjene grehe se pogosto omenja skupaj s kesanjem, tako da v tem primeru istigfar pomeni prošnjo za odpuščanje z jezikom, tevba pa pomeni trdno odločitev srca in namero telesnih organov, da prenehajo s preteklimi grehi.

Vzemimo le dva kur'anska verza o kesanju, čeprav nam bo, če smo iskreni verniki, zadostoval že eden.

In vsi se pokesajte Allahu – o, verniki, da bi tako lahko uspeli. (Kur'an; 24:31)

S tem verzom, razodetim v Medini, Vzvišeni Allah nagovarja vernike in jim naroča, naj se Mu pokesajo. Ta zapoved prihaja potem, ko so verjeli, trpeli pod rokami mnogobožcev, naredili hidžro in se borili v bitkah. Torej po vsem tem trudu in preizkušnjah, jim Allah zapoveduje, naj se pokesajo, da bi še dodatno očistili sebe in svoja dela.

In drugi verz:

In tisti, ki se ne pokesajo, so nepravični. (Kur'an; 48:11)

Tako lahko rečemo, da je Allah razdelil vse ljudi na dve vrsti: tiste, ki se kesajo za svoje grehe, to so tisti, ki bodo dosegli, kar hočejo, in tiste, ki se ne kesajo, to so tisti, ki so nepravični predvsem do samega sebe.

Če je človek grešil samo proti Allahu, obstajajo predpogoji za veljavnost njegovega kesanja: iskreno kesanje srca za storjeni greh, opustitev nadaljnjega greha in trdna odločitev, da se to ne bo nikoli več ponovilo.

Brez kesanja srca ni veljavnega kesanja, kajti nekesanje in neobžalovanje za slabo dejanje je najboljši dokaz, da je človek s tem zadovoljen in pripravljen, da ga ponovi.

Če pa je nekdo grešil tudi proti drugemu človeku, je za veljavnost njegovega kesanja nujno, da z njim obračuna, da popravi, kar je pokvaril in se mu opraviči, saj je Allahov poslanec, sallallahu alejhi ve sellem, rekel: "Kdor je storil krivico svojemu bratu in mu oškodoval lastnino ali obraz, naj se mu opraviči še danes, preden (na Sodnem dnevu) izginejo zlatniki in srebrniki ter ostanejo samo dobra in slaba dela!"

Greh proti drugi osebi pomeni kršitev dveh pravic: ene proti Allahu in druge proti človeku.

Sedaj se sprašujem, najprej sebe in potem vas, ali želite biti še boljši in na še višji stopnji pri Allahu, kot ste trenutno? V tem kontekstu šejhul-islam Ibn Tejmijje pravi: "Res je, da se nekateri spokorniki ne vrnejo na položaj, na katerem so bili. Res je tudi, da se nekateri spokorniki ne samo vrnejo na položaj, na katerem so bili, ampak dosežejo višji položaj in postanejo boljši, kot so bili pred storjenim grehom. Najboljša potrditev za to je, da je (Poslanec) David, alejhi selam, postal boljši po kesanju."

Pravzaprav vsi vemo, kako pomembna je tevba in kako Allah z njo dviguje stopnje, vendar si kljub temu preberimo nekaj nasvetov selefa, tj. dobrih predhodnikov iz prvih generacij po Poslancu Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem.

Aiša je rekla: "Blagor tistemu, ki v svoji knjigi dejanj najde, da je pogosto prosil za odpuščanje grehov."

Ali ibn Ebi Talib je rekel: "Allah ne bi navdihnil svojega sužnja (tj. človeka), da išče odpuščanje za storjene grehe, če bi ga nameraval kaznovati."

Katade je rekel: ''Ta Kur'an vas bo vodil do vaših bolezni in do vaših zdravil. Vaše bolezni so grehi, vaša zdravila pa iskanje odpuščanja.''

Hasan El-Basri pravi: "Iskreno kesanje od greha je človekovo obžalovanje za to, kar je minilo, in trdna odločitev, da nikoli več ne stori grehov, ki jih je storil."

El-Kelbi pravi: "Iskreno kesanje od grehov je, da oseba prosi za odpuščanje z jezikom, se pokesa s srcem in se v prihodnosti odreče njihovemu početju s katerim koli telesnim organom."

Sa'id ibn El-Musejjib pravi: "Iskreno se pokesati grehov pomeni svetovati sebi, naj jih ne stori več."

Kako nas ne boli srce, ko delamo nekatere velike grehe, saj je selef rekel, da človek dobi občutek, kako se mu glede na težo greha od strahu in kesanja trga in para srce.

Ibn Ujejne je Allahove besede:

Zgradba, ki so jo zgradili, ne bo prenehala vnašati dvomov v njihova srca, vse dokler se njihova srca ne bodo razpočila. Allah pa je Vseveden in Moder. (Kur'an; 9:110)

Razlagal takole: "To je, dokler ne počijo od kesanja, ker ni dvoma, da strah pred hudo kaznijo povzroči, da se srce (metaforično) razcepi in raztrga. To je pomen pokanja srca, omenjenega v verzu, tj. pokanja iz kesanja in žalost zaradi vsega, kar je človek storil ter strah pred posledicami, ki bi ga zaradi tega lahko doletele.''

S kesanjem človekovo srce doživi takšno strtost in zlomljenost pred Allahom, ki je grešnik ne more doživeti na noben drug način in je včasih niti pobožen človek ne more občutiti. Trganje srca preko kesanja je nekaj posebnega. Človekov občutek strtega srca, ko stoji pred svojim Gospodarjem, je vseobsegajoč. Videl je, da je obkrožen z vseh strani in da mu ni preostalo nič drugega, kot da pade skrušen, ponižen in pokoren pred svojega Gospodarja in se Mu pokesa.

Vemo, s čim Allah grozi človeku, ki pade v nemimet (prenašanje tujih besed), gibet (opravljanje), hased (zavist), vsi se tega zavedamo ... Ali še vedno potrebujemo 10 verzov in 10 hadisov o tem?! Ali res potrebujemo poslušati 5 predavanj na to temo?! Ali ni to nekaj, kar so skoraj prve stvari, katerih smo se naučili o islamu.

Vzemite to od človeka, ki je veliko grešil in se veliko kesal; zato se pokesajmo Allahu skesanih src in se opravičimo drug drugemu, če smo grešili drug proti drugemu, hote ali nehote.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...