To je kratka zgodba o Ummu Sulejm, pogumni ashabijki, soprogi mudžahida, ki se je zaobljubila na poslušnost in pokornost Allahovemu Poslancu sallallahu alejhi ve sellem. To je kratka zgodba o Allahovi sužnji, ki je s svojo vztrajnostjo in konstantnostjo pridobila čast, da se njeno ime umesti v prve vrste islamskih herojev.
In kako ji ta čast ne bi pripadla, ko pa jo je Allahov
Poslanec sallallahu alejhi ve sellem omenil z besedami: ''Videl sem
sebe, kako sem vstopil v Raj, pa je tam bila Rumejsa bint Milhan, Ebu Talhina
žena.'' (zabeležila El-Buhari in Muslim)
Ummu Sulejm je bila ensarijka, katero je Allah počastil, da je bila med prvimi prebivalci Medine (Jetriba), ki so sprejeli islam in na svojih plečih nosili breme začetnega poziva v tem mestu. Čvrsto in odločno je sprejela Allahovo vero in ni niti malo kolebala, celo ko ji je njen mož, ki je bil mnogobožec, dal izbiro, ali bo ostala z njim, ali pa bo ostala v islamu. Ta iskrena Allahova sužnja je izbrala vero in pogumno branila svojo izbiro. Njen mož se ni mogel sprijazniti s to njeno odločitvijo, zato jo je zapustil z njenim desetletnim sinom Enesom ibn Malikom, ter ju tako rekoč prepustil na milost in nemilost.
Ummu Sulejm ni omahovala niti se opotekala, prav nasprotno je
krepila in bodrila samo sebe, zavedajoč se, da ji bo Allah dal izhod.
In zares jo je kmalu zatem zaprosil eden od najlepših,
najbogatejših in najuglednejših medinskih mladeničev. To je bil Ebu Talha.
Vendar ali je bilo to za Ummu Sulejm resnična rešitev? Takrat je bil Ebu Talha
še mnogobožec, Ummu Sulejm pa ženska, v katero je Allah globoko zasadil vero,
zato je bila pripravljena zavrniti ponudbo, pred katero bi pokleknilo
marsikatero dekle. Ponudil ji je bogat mehr (poročno darilo), vendar je
svoje stališče pojasnila z besedami: ''O, Ebu Talha! Ti si nevernik, jaz sem
muslimanka. Ni mi dovoljeno se poročiti s tabo. Če boš sprejel islam, bi to bil
moj mehr, in ničesar drugega ne bi zahtevala.''
Ponosni Ebu Talha ni popustil, temveč ji je v upanju, da ga
bo sprejela, ponudil še bogatejši mehr. Vendar ali bi njegov ponos lahko
bil večji od ponosa iskrene muslimanke?! Zares je ta iskrena vernica pokazala
drznost in čvrstost, ki je na koncu navdušila tudi samega Ebu Talho. Na vse
njegove ponudbe mu je na koncu odgovorila: ''O, Ebu Talha! Mar ne veš da
vaše božanstvo, katerega častite, izdela tesar – suženj te in te družine?! Če
bi z njim podkurili ogenj, bi zgorel!''
Te besede so Ebu Talho spodbudile v razmišljanje. Zares
Gospodar in Stvarnik, ki je resnično dostojen biti čaščen, ne more zgoreti! Nič
več ni premišljeval, izgovoril je šehadet, in sicer pred Ummu Sulejm.
Seveda so bile takoj zatem poklicane priče, da se je opravilo dejanje poroke.
Ebu Talha je svoji ženi ponudil celotno imetje kot mehr, vendar je ona
vzela samo eno stvar: Ebu Talho kot vernika, tj. njegov šehadet.
Tako je Ebu Talha s sebebom (povodom) Ummu Sulejm
sprejel Allahovo vero, ki vodi v večno srečo, ter se odrekel mnogoboštva (širka),
ki uničuje človeka na tem svetu in vodi v večni propad na onostranstvu. To je
Allahova milost, ki se je spustila na Ebu Talho, poleg tega pa je Allahova
milost tudi to, da ga je počastil s tako hrabro, bogaboječo in bistroumno ženo,
ki ga je spremljala celo v džihadu.
Njena dejanja in borba na Allahovi poti so veličastna. Kakor
levinja se je v vseh trenutkih zavzemala, da bi bila Alahova beseda zgornja,
tudi ko je bilo potrebno vzeti v roke meč in ščit.
Prenaša se, da je v bitko na Hunejnu vzela handžar (ukrivljen
dvorezni meč). Ko jo je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem zagledal,
jo je vprašal, zakaj je vzela handžar, pa mu je ponosno odgovorila: ''Vzela
sem ga za primer, če se mi bo približal nek mnogobožec. Z njim mu bom razparala
trebuh.'' (zabeležil Muslim)
Koliko žejnih ust se je v džihadu napilo iz njenih rok in koliko ranjenih mudžahidov je oskrbela. Z Aišo je prihajala v žarišče boja, se prebijala izpod izvlečenih sabelj in nosila vodo, da bi utrujeni mudžahidi potešili svojo žejo. Enes o tem pripoveduje: ''Videl sem Aišo bint Ebu Bekr in Ummu Sulejm. Zares sta bili hitri, saj sem videl njune halhale (obročke na gležnju). Na hrbtu sta nosili meh, ki sta ga praznili, ko sta dajali piti ljudem. Zatem sta se vrnili, ga zopet napolnili in ponovno prihajali ter dajali piti ljudem.'' (zabeležila El-Buhari in Muslim)
Komentarji
Objavite komentar