Preskoči na glavno vsebino

OBVARUJ SVOJE SRCE

Prenaša se, da je Allahov poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: ''Zares v telesu obstaja organ: ko je zdrav, je zdravo celo telo, ko zboli, zboli celo telo. To je srce.'' (zabeležila El-Buhari in Muslim)

Gorje tistim, katerih srca so trda, ko se omenja Allah. Ti so v očitni zablodi. (Kur'an; 39:22)

Obstaja pet stvari, ki v največji meri kvarijo srce:

  • Pretirano druženje z ljudmi
  • Plovba po morju praznih želja (sanjarjenje).
  • Vezanje za nekaj mimo Allaha.
  • Pretirano uživanje hrane.
  • Pretirano spanje.

Vedi, da srce potuje k Allahu in onostranstvu, in da prav srce razkriva pot resnice, ter pomanjkljivosti naše duše in naših dejanj. Srce nam s svojo svetlobo, življenjem, močjo, zdravjem in odločnostjo pokaže možne prepreke na tej poti. Prav tako nam kaže, kaj lahko škoduje našem sluhu in vidu. Omenjenih pet stvari lahko ugasne človekovo svetlobo, izkrivi sliko, katero vidi in obremeni njegov sluh. Prav tako lahko iztroši celotno moč, odvzame zdravje, prepreči uresničitev ciljev in povzroči, da oseba omahuje pri odločitvah. Srce osebe, ki tega ne razume, je mrtvo, saj do sedaj še ni nikoli obstajala rana, ki bi jo čutil mrtvak. Stvari, ki kvarijo srce, onemogočajo napredek osebe in jo ločujejo od poti, ki vodi k namenu človekovega stvarjenja in v čem je resnično blagostanje, sreča, veselje in uživanje.

Človek ne more občutiti blagostanja, užitka in radosti razen s spoznanjem Allaha in z ljubeznijo do Njega Vzvišenega. Občutek spokojnosti se lahko začuti le z omenjanjem Njega, radost in sreča le z Njegovo bližino in s hrepenenjem po srečanju z Njim – in to je raj na zemlji – kakor je rekel šejhul islam Ibn Tejmijje: ''Zares tudi na tem svetu obstaja raj. Kdor ga ne občuti, ne bo vstopil v Raj na onostranstvu.''

El-muhibbun, verniki znani po svoji ljubezni do Allaha, so govorili: ''Zares so nesrečni tisti, ki so zapustili ta svet, vendar niso okusili najslajše stvari, katero jim lahko ponudi.'' Če so bili vprašani, kaj je to, so odgovarjali: ''Ljubezen do Allaha, druženje z Njim, hrepenenje po Njem, trud na Njegovi poti in odrekanje od vsega, kar ne pelje k Njemu.''

Teh pet stvari, ki kvarijo srce, oddaljujejo osebo od najslajše stvari na tem svetu, blokirajo srce, otežujejo potovanje in izzovejo bolezni ter prepreke, ki so za človeka lahko usodne, če se jih ne reši.

PRETIRANO DRUŽENJE Z LJUDMI

Kar se tiče pretiranega druženja z ljudmi, to je smrtonosna bolezen, ki te bo oskrbela z vsakršnim zlom. Koliko blagora (ni'met) je pretirano druženje odneslo in koliko sovraštva je zasejalo?! V pretiranem druženju z ljudmi je za človeka propad tega in onega sveta! Iz tega razloga mora Allahov suženj druženje z ljudmi omejiti le na količino, ki je potrebna.

S pretiranim druženjem mislimo na druženje s tistimi, ki se štejejo za slabo družbo, nekoristno druženje z dobro družbo in druženje zaradi delanja slabih dejanj. Če se človek hoče izogniti nekoristnemu druženju z ljudmi, se mora z ljudmi družiti le v dobrih dejanjih (džuma, bajram/eid, hadž, iskanje znanja, džihad itn.). poleg tega naj se druži le z dobrimi ljudmi in naj si prizadeva, da slabi družbi svetuje in ji poskuša pokazati Pravo pot.

Če srce postane prezaposleno s slabo družbo in njenimi problemi, potem nima časa za koristne stvari. Srce je takrat zavzeto z mislimi, ki so raztresene v dolinah nizkih strasti in želja te družbe. Pretirano druženje napolni srce s temnim dimom človeških duš, dokler ne postane črno, zaskrbljeno, vznemirjeno in šibko.

Ebu Talib je bil v času svoje smrti obkrožen s slabo družbo. Prav ta družba ga je na smrtni postelji odvračala od izgovora šehadeta la ilaha illallah, ki bi mu zagotovil večno zadovoljstvo (Raj).

Ko stvarnost postane jasna, bo vsako druženje, ki je zasnovano na izpolnjevanju želja, ustrezanju drugim in ljubezni do tega sveta, preraslo v sovraštvo.

Vzvišeni Allah nas obvešča o kesanju nevernika, ki se je ločil od poti Allahovega poslanca sallallahu alejhi ve sellem, in jasne poti, ki mu je prišla od Allaha, vendar je ni videl, zato je sledil drugi poti, ki ni pot Allahovega poslanca sallallahu alejhi ve sellem. Ko se bo zgodil Sodni dan, se bo kesal, vendar mu to kesanje ne bo koristilo, čeprav si bo od žalosti zgrizel prste na rokah. Allah pravi:

Na ta dan bo krivičnež grizel svoje roke (ne zgolj nohtov) in govoril: “Ko bi le sledil poti (Allahovega) poslanca. Gorje mi! Ko vsaj ne bi izbral tega človeka za pristnega prijatelja! Resnično, on me je zavedel, da sem opustil Opomin (tj. Kur'an in vse, kar je povezano s pravim verovanjem), potem ko sem ga že spoznal (Kur'an).“ In hudič človeka vedno pusti na cedilu. (Kur'an; 25:27-29)

Allah pravi:

Prijatelji bodo na ta Dan eni drugim sovražniki, razen bogaboječi. (Kur'an; 43:67)

Allah pravi:

In rekel je (Abraham): “Namesto Allaha ste častili kipe v tuzemskem življenju, le zaradi ljubezni med vami. Nato se boste na Dnevu vstajenja odrekali eni od drugih in drug drugega boste preklinjali. Vaše zatočišče bo Ogenj in nikogar ne bo, ki bi vam pomagal.” (Kur'an; 29:25)

Številni ljudje se družijo z drugimi zaradi osebnega interesa, ali ko sami niso sposobni uresničiti določenih ciljev, zato se takšna ljubezen hitro spremeni v sovraštvo, psovke in medsebojno obtoževanje, kajti ljudje ti nikoli ne bodo mogli ustreči v vsem, niti ti njim.

Merilo pohvalne družbe je dobrota in dobra dejanja ter izogibanje družbe, v kateri je grešenje ali prestopanje meje v halalu (dovoljenem). Kdor bo primoran na slabo družbo, mora poskušati obvarovati svoje srce, kakor bi pazil, da dlaka ne pade v testo. Fizično bo prisoten v tej družbi, vendar bo v duhu odsoten; bil bo blizu, vendar hkrati daleč; videl bo prisotne, vendar jih ne bo gledal; slišal jih bo, vendar jih ne bo poslušal – in se s svojim srcem dvignil visoko nadnje.

Vzvišeni Allah pravi:

In bodi potrpežljiv s tistimi, ki molijo k svojem Gospodarju zjutraj in zvečer želeč si Njegovo obličje. Ne odmakni pogleda z njih želeč si okrasja tuzemskega življenja. In ne ubogaj tistega, čigar srce smo naredili nemarno v odnosu do Nas, ki sledi svojim strastem in čigar dejanja so pogubna. (Kur'an; 18:28)

PLOVBA PO MORJU PRAZNIH ŽELJA (SANJARJENJE)

Sanjarjenje je plovba po morju praznih želja, ki nima obale. Po tem morju plujejo le potepuhi tega sveta. Sanjarjenje je slavno imetje propadlih ljudi, katerim šejtan obljublja nemogoče. Valovi lažnega upanja in propadlih iluzij pljuskajo v lenobne potnike in se poigravajo z njimi na podoben način, kakor se psi igrajo s truplom. Lažno upanje oskrbuje sramotne, podle in nizke duše, ki se obračajo od zunanje realnosti k mentalnem predstavljanju svojih ciljev in želja. Takšne osebe sanjarijo o bogastvu, moči, slavi, potovanjih, ženskah i ostalem. Oseba, ki ima takšne želje, si predstavlja, da je te želje že uresničila in se naslaja s tem. A ko to stanje izveni in se prebudi, spozna, da je bila vse v bistvu le prazna želja. Po tej poti se neprijetna in nezadovoljiva realnost zopet zamenja s sanjarjenjem, v katerem so na kreativen način zadovoljene močne, a v realnosti nezadovoljive težnje.

Eden od načinov, kako si takšni sanjači danes pomagajo pri tem sanjarjenju, so video igre, saj oseba tako ''doseže'' stvari, katerih v stvarnosti ni zmogla, ali pa je bila preveč lena, da bi se potrudila.

Na drugi strani se želje in upanje vernika s čvrstim in pravilnim verovanjem vrti okrog znanja, vere, dejanj in vsega, kar ga lahko približa Allahu. Njihove želje so: verovanje, svetloba in modrost, medtem ko so v osnovi želje predhodno omenjenih samoprevare in laži.

VEZANJE ZA NEKAJ MIMO ALLAHA

To je hkrati tudi najnevarnejša stvar od teh stvari, ki kvarijo srce. Ne obstaja nič bolj škodljivega za srce od tega in srcu nič ne more bolj zmanjšati koristi in radosti. Če se človek veže za nekaj mimo Allaha, ga bo On prepustil temu, čemur se je predal in mu ne bo pomagal. Allah mu ne bo dovolil, da doseže željeni cilj, ker se je vezal in predal nečemu mimo Njega. Eden od največjih vzrokov tesnobe srca je obračanje stran od Allaha, vezanje za nekaj drugega in ljubezen do nekoga drugega. Kdor vzljubi (z intenziteto čaščenja) nekaj mimo Allaha, bo s tem kaznovan. Takšen svoje srce daje v okove ljubezni do tega drugega. Na zemlji ne bo bolj nesrečnega od njega, niti bolj nerazpoloženega, niti osebe z bolj tegobnim življenjem, niti bolj utrujenega. Allah pravi:

Izbrali so si za bogove druge in ne Allaha, da bi jim bili v ponos. Nikakor! Le-ti bodo zanikali njih čaščenje in (na Sodnem dnevu) bodo njihovi nasprotniki. (Kur'an; 19:81-82)

Torej na Sodnem dnevu bodo ta božanstva njihovi nasprotniki, kajti vse bo v nasprotju s tem, kar so verovali. Postali bodo njihovi najhujši nasprotniki in najbolj zagrizeni sovražniki. Obrnili se bodo proti njim in zanikali, kar so jim ti pripisovali.

In namesto Allaha so druge vzeli za svoja božanstva, v upanju, da bodo deležni njihove pomoči. Ti (lažni bogovi) jim niso sposobni pomagati, medtem ko so oni zanje pripravljena vojska (da jih ščitijo). (Kur'an; 36:74-75)

Ta tako imenovana božanstva niso sposobna pomagati tistim, ki jih častijo, prešibka so za to, kajti ne zmorejo pomagati niti sama sebi, niti se ne morejo maščevati, če bi jim nekdo želel prizadejati zlo.

Najbolj zapostavljeni so ljudje, čigar srca so se vezala za nekaj mimo Allaha, saj so korist, sreča in uspeh daleč iznad dosega tega, za kar se takšna oseba veže. Primer človeka, ki se ne zanaša in ne veže za Allaha, je kot primer tistega, ki išče senco pred pripeko sonca pod pajkovo mrežo – to pa je najslabše zatočišče. Allah pravi:

Ne jemlji si drugega za boga poleg Allaha, da ne boš tako obsedel ponižan, brez podpore. (Kur'an; 17:22)

Vzvišeni Gospodar ne bo pomagal osebam, ki so častili druge in se vezali zanje. Imam Ahmed od Ibn Mes'uda prenaša, da je Allahov poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: ''Kogar zadane siromaštvo in se zanese na ljudi, se ne bo rešil siromaštva. A kdor se zanese na Allaha, mu bo On podaril bogastvo – takoj ali kasneje.''

PRETIRANJO UŽIVANJE HRANE

Obstajata dve vrsti hrane, ki kvarita srce. Prva vrsta je hrana, ki je prepovedana:

  • mrhovina, kri, svinjsko meso, zveri in ptice ujede,
  • ukradena hrana.

Druga vrsta je hrana, ki jo uživamo s pretiranem hranjenjem. Na ta način pride do razsipanja hrane in pretirane sitosti, kar obteži telo, srce postane grobo, zmanjša se razsodnost, telo se pri izvrševanju ibadetov (dejanj čaščenja) uspava in oslabi. Človek je zavzet s svojim trebuhom in ga želi napolniti. Ko ga napolni, ga želi sprazniti, saj ga to obremenjuje in vznemirja ter krepi strasti. Na ta način je tudi šejtanov vpliv nanj večji, saj ima več prostora za gibanje in manipulacijo, a znano je, da se šejtan po človeku giba kakor kri. Post šejtanu zmanjšuje in zožuje prostor, sitost pa mu ga razširja in mu nudi večje možnosti. Oseba, ki veliko jé, bo tudi veliko spala, in s tem veliko izgubila.

Islam poudarja koncept zmerne prehrane. Zato musliman ne jé, dokler ni lačen in ne pije, dokler ni žejen. Vzvišeni Allah pravi:

… jejte in pijte, vendar ne razsipajte. On zares ne mara razsipnežev. (Kur'an; 7:31)

Allahov poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: ''Najhujša posoda, ki jo človek lahko napolni, je njegov želodec. Nekaj zalogajev, ki človeka držijo pokonci, so mu zadosti. Vendar če mora jesti več, potem naj eno tretjino napolni s hrano, eno tretjino z vodo, eno tretjino pa naj pusti za lažje dihanje.'' (zabeležil Et-Tirmizi)

PRETIRANO SPANJE

Pretirano spanje mrtvi srce, obteži telo, odnaša čas in prinaša nemarnost ter lenobo. Pretirano spanje je lahko zelo nepriporočljivo in celo škodljivo za telo. Najbolje je spati le, ko začutimo veliko potrebo po spanju. Spanje na začetku noči je koristnejše od spanja na koncu noči. Enako je spanje na sredini dneva koristnejše od spanja na začetku ali na izteku dneva. Bolj kot naše spanje preložimo do izteka dneva, manjša je korist in večja je škoda, zlasti v času med salatul-asr in salatul-magrib. Na začetku dneva naj spi le tisti, ki ni spal ponoči.

Nepriporočljivo spanje je med zoro in sončnim vzhodom, saj se takrat pridobivajo dobra dejanja. To je obdobje začetka dneva in njegov ključ. To je čas, ko se spušča in deli oskrba; čas, ko se spušča bereket (blagoslov) in obdobje, na katerem temelji celoten dan. Kakor bomo preživeli jutro, tako bomo preživeli celoten ta dan. Zato v tem obdobju dneva lahko spimo le v primeru hude potrebe.

Pretirano spanje povzroča nekatere nevšečnosti in bolezni, enako kot nespečnost in vzdrževanje od potrebnega spanca povzroča druge nevšečnosti in bolezni, ki so lahko še veliko hujše: slabo razpoloženje, čemernost in godrnjavost, pomanjkanje svežine, ki nam pomaga pri razmišljanju, razumevanju in delu ter podobno.

Svet je ustvarjen v popolnem skladju in harmoniji – kdor se obnaša in deluje v skladu s tem bo imel od tega veliko korist.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...