Preskoči na glavno vsebino

O PREDPISU PROSLAVLJANJA PRAZNIKOV NEVERNIKOV


Šejh, mudžahid, Turki bin Mubarek El-Bin`Ali, Ebu Sufjan es-Sulemi, rahimehullah

U imenu Allaha, Milostnega, Usmiljenega!

Zahvala pripada Allahu, Tistemu, ki je zapovedal ljubezen in sovraštvo, in naj je salavat in selam na vodjo vseh glasnikov vere, na njegovo družino, na njegove bogaboječe družabnike in na vse, ki jim sledijo v dobrodelnosti do Dneva nagrade.

Zatem:

Vsako leto se v teh dnevih poveča zanimanje muslimanskih množic od sledilcev islama glede vprašanja teme proslavljanja novega leta: ali je to kategorično (strogo prepovedano) vprašanje ali idžtihadsko (vprašanje okrog katerega obstaja razhajanje)?!

Na njihovo vprašanje jim dajemo jedrnat odgovor, proseč Allaha, da nas naredi od tistih, ki so dosegli uspeh.

Allah Vzvišeni opisujoč vernike pravi:

In tisti, ki ne pričajo laži. (Kur'an; 25:72)

Od Ibn Abbasa se prenaša, da je rekel: ''To so prazniki mušrikov (mnogobožcev).'' (Tefsir Kurtubija 13/78) Tudi Mudžahid je rekel: ''Praznikov mušrikov (mnogobožcev).'' (Tefsir Begavija 1/98) Enako so rekli Ebul-'Alije, Tavus, Ibn Sirin, Ed-Dahak, Er-Rabi ibn Enes in ostali: ''To so prazniki mušrikov (mnogobožcev).'' (Tefsir Ibn Kesirja 3/439)

Imam ehlus-sunneta, Ahmed ibn Hanbel, rahimehullah, je s tem verzom dokazal nedovoljenost prisostvovanja na praznikih nevernikov, kakor je od njega prenesel šejhul-islam Ibn Tejmijje, rahimehullah, ko je rekel: ''Ni dovoljeno prisostvovanje na praznikih kristjanov in judov; to je rekel Ahmed v predaji Muhenne in to dokazal z govorom Njega Vzvišenega: 'In tisti, ki ne pričajo laži.' (Kur'an; 25:72), rekoč: '(To so) Eš-Še'anin (krščanski praznik) in njihovi ostali prazniki.' '' (Iktidau Siratil-Mustekim 1/201)

Od Enesa ibn Malika, naj je Allah zadovoljen z njim, se prenaša, da je rekel: ''Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem je prišel v Medino, oni pa so imeli dva dneva, v katerima so se igrali (veselili), zato je rekel: 'Kakšna sta ta dva dneva?' Rekli so: 'V njima smo se igrali (veselili) v džahilijetu.' Takrat je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem, rekel: 'Zares vam jih je Allah zamenjal z boljšim: z dnevom kurban bajrama in dnevom ramadanskega bajrama.' '' (zabeležil Ebu Davud 1/364 pod številom 1134 in Ahmed 3/103 pod številom 12025)

Šejhul-islam Ibn Tejmijje, rahimehullah, je rekel: ''Način dokazovanja je, da Glasnik vere, sallallahu alejhi ve sellem, ni sprejel teh dveh džahilijjetskih dni, niti ni dopustil, da se v njima igrajo (veselijo) po njihovi navadi, temveč je rekel: 'Zares vam jih je Allah zamenjal z boljšim,' a menjanje nečesa pomeni zapuščanje spremenjenega, saj se ne more združiti tisto, ki je zamenjalo s tistim, kar je zamenjano.'' (Iktidau Siratil-Mustekim, 1/184)

Od Aiše, naj je Allah zadovoljen z njo, se prenaša, da je rekla: ''K meni je vstopil Ebu Bekr, ko sta bili pri meni dve deklici od deklic ensarij – ki nista bili pevki, vendar sta peli pesmi, katere so ensarije imeli navado peti na dan Bu'asa – zato je Ebu Bekr rekel: 'Mar s hudičevim glasom v domu Allahovega Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem?!' To je bilo na dan praznika (bajrama), zato je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem, rekel: 'O, Ebu Bekr, zares ima vsak narod svoj praznik, to pa je naš praznik.' '' (muttefekun alejhi: zabeležil Buhari 2/17 pod številom 952 in Muslim 2/607 pod številom 892, a besedilo hadisa je Muslimovo)

(Bu'asa je eden od praznikov prebivalcev Jesriba, katerega so obeleževali s povodom poslednje medsebojne bitke med plemenoma Evs in Hazredž pred prihodom Allahovega Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem, v Medino)

Šejhul-islam Ibn Tejmijje, rahimehullah je rekel: ''Dokazovanje (s tem hadisom) obstaja z nekoliko strani (načinov), ena od njih je njegov, sallallahu alejhi ve sellem, govor: 'Zares ima vsak narod svoj praznik, to pa je naš praznik.'  To obvezuje, da se vsak narod odlikuje s svojim praznikom, kakor pravi Vzvišeni: 'Vsak ima svojo usmeritev, proti kateri se obrne.' (Kur'an; 2:148) In pravi Vzvišeni: 'Vsakemu izmed vas smo predpisali zakon in jasno pot.' (Kur'an; 5:48) To je naredilo obveznim, da se vsak narod odlikuje s svojo smerjo in zakonom: če imajo judje praznik in kristjani praznik, potem je to njihova odlika, vendar mi ne bomo sodelovali z njimi v tem, kakor ne sodelujemo z njimi v kibli (smeri molitve) in zakonu, in enako jim ne bomo dovolili, da oni z nami sodelujejo v naših praznikih.'' (Iktidau Siratil-mustekim, 1/193,194)

Od Kurejba, učenca Ibn Abbasa, naj je Allah zadovoljen z njim, se prenaša, da je rekel: ''Ibn Abbas in še nekateri ljudje od ashabov Allahovega Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem, so me poslali k Ummu Seleme, naj je Allah zadovoljen z njo, da jo vprašam, v katerih dnevih se je Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem, največ postil, pa je rekla: 'Soboto in nedeljo.' Ko sem se vrnil in jih obvestil, kakor da jim to ni bilo všeč, zato so vstali in vsi odšli k njej, rekoč: 'Tega smo ti poslali po tem vprašanju, pa si rekla to in to, nakar jim je rekla: 'Povedal je resnico! Zares se je imel Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem, navado postiti ob sobotah in nedeljah, govoreč: 'To sta dva praznična dneva mnogobožcev, jaz pa se hočem razlikovati od njih.' '' (zabeležil En-Nesai v delu El-Kubra' 2/146 pod številom 2776, El-Bejheki v delu Es-Sunenu El-Kubra' 4/303 pod številom 8760 in Ahmed skrajšano 6/323 pod številom 26793)

Imam Ibn Kajjim El-Dževzijje, rahimehullah, je rekel: ''To je šeriatski tekst o pohvaljenosti posta na dan njihovega praznika z namenom razlikovanja od njih.'' (Hašija Ibnul-Kajjima na Sunen Ebu Davuda 7/52)

Od Omarja ibn El-Khattba, naj je Allah zadovoljen z njim, se prenaša, da je rekel: ''Ne vstopajte k mnogobožcem v njihove cerkve na dan njihovega praznika, kajti jeza se spušča nanje.'' (zabeležil El-Bejheki v djelu Es-Sunenu El-Kubra' 9/234 pod številom 19333, Abdur-Rezak 1/411 pod številom 1609 in Ibn Ebi Šejbe od 'Ata 5/299 pod številom 26281)

Prav tako je rekel: ''Izogibajte se Allahovih sovražnikov, judov in kristjanov, v času njihovega praznika.'' (zabeležil El-Bejheki v delu Es-Sunenu El-Kubra' 9/234 pod številom 19334)

Konsenz o prepovedanosti proslavljanja s povodom praznikov kristjanov in čestitanja, prenaša skupina učenjakov, kakor je šejhul-islam Ibn Tejmijje, rahimehullah, in dva njegova učenca Ibn Kajjim in Ez-Zehebi ter drugi poleg njiju.

Še več, stvar je težja od vsega rečenega, kako je rekel Abdullah ibn Amr ibn El-As, naj je Allah zadovoljen z njim: ''Kdor preide (stanuje) na ozemlju nearabcev (tj. mnogobožcev) in prisostvuje na proslavi (perzijskega praznika) Nejruza in njihovega sejma, in se poistoveti z njimi, vse dokler ne umre, bo z njimi oživljen na Sodnem dnevu.'' (zabeležil El-Bejheki v delu Es-Sunenu El-Kubra' 9/234 pod številom 19335)

Imam Malik, rahimehullah, je rekel: ''Ne bo se jim pomagalo v ničemer od njihovega praznika, kajti to se šteje v poveličevanje njihovega širka (mnogoboštva) in pomaganje v njihovem kufru (neveri), vladarji pa bi morali to prepovedovati muslimanom.'' (Iktidau Siratil Mustekim 1/231)

Imam Ibn Kajjim, rahimehullah, je rekel: ''A kar se tiče čestitanja s povodom stvari, ki so vezane za karakteristike nevere, to je po konsenzu haram (prepovedano); kakor da jim čestitaš s povodom njihovih praznikov ali njihovega posta in rečeš: Naj ti je srečen praznik! Ali da si srečen v tem (njihovem) prazniku in podobno temu! Če se je tisti, ki to govori, obvaroval kufra (nevere), potem je to od harama (prepovedanih stvari), in to je na stopnji tega, da mu čestita za delanje sedžde križu. Še več, to je pri Allahu večji greh in odvratnejše od čestitanja s povodom pitja vina, uboja človeka, prešuštva in podobno temu. In mnogi od tistih, pri katerih vera nima nikakršne vrednosti, padajo v to, ne zavedajoč se ogabnosti dejanja, ki ga je storil. Kdor nekemu človeku čestita s povodom greha, novotarije ali nevere, potem se je izpostavil Allahovemu maščevanju in Njegovi jezi.'' (Predpisi Zimijev 1/441, 442)

Ebu Hafs El-Hanefi (učenjak hanefijske pravne šole), rahimehullah, je rekel: ''Kdor v dnevu praznika podari mnogobožcu jajce, poveličujoč ta dan, ne veruje v Allaha Vzvišenega.'' (Fethul Bari 2/526)

Zato se pazite, o, sledilci islama, da vaša stopala ne omahnejo in ne padejo v te grehe ter nepravilnosti.

In naj je selam na vas.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...