Allahov suženj ima lahko dva pomena: muabbed (zasužnjen) ali abid (pobožen).
Prva vrsta: Zasužnjen (muabbed) je tisti, kogar je Allah naredil za
sužnja in ponižnega v pogledu Njega. On Vzvišeni upravlja z njim in z njegovim
gibanjem; nad njim se je vzpostavila Allahova volja in moč. To zajema vse
stvaritve, saj so vse stvaritve Allahovi sužnji. Vseeno, ali so pokorni ali grešniki,
ali so verniki ali neverniki, ali imajo znanje ali so nevedni, ali priznavajo
Allaha ali Ga zanikajo – vsi so sužnji. Nihče ne izstopa iz okvirja Allahove
moči. Na primer, nihče se ne more ubraniti smrti ali hudi bolezni, nihče ne
more živeti brez kisika in nihče ne more brez pripomočkov premagati gravitacije
ali dihati pod vodo, kar pomeni, da ne more preprečiti ali spremeniti tega, kar
je Allah določil za ljudi, saj nihče poleg Njega ni sposoben storiti kaj takšnega.
Na ta način so vsi ljudje Allahovi sužnji in to je splošen
pomen suženjstva. Suženj v smislu zasužnjenega pomeni podrejen, obvladan, tisti,
nad komer se vrši Allahova volja in moč, vseeno, ali se strinja s tem ali ne, ali
se zaveda tega ali ne, ali priznava to ali ne – vsi ljudje so Allahovi sužnji.
Zares, prav vsi v nebesih in prav vsi na Zemlji bodo kot
sužnji prišli k Najbolj milostnemu. (Kur'an; 19:93)
Druga vrsta: Suženj, ki ima pomen abid (pobožen), je tisti človek, ki
prostovoljno časti Allaha, ko se podreja Njegovim zapovedim, tako da se posti,
klanja, daje miloščino, izvršuje dolžnosti in se pokorava Njegovim predpisom po
svojih najboljših močeh – vse to dela po svojem izboru. To je resnični Allahov
suženj in to je posebna vrsta suženjstva, za katerega Allah nagrajuje.
Vsi ljudje so Allahovi sužnji – pokorni in grešniki, verniki
in neverniki, prebivalci Raja in prebivalci Pekla – kajti On Vzvišeni je njihov
Gospodar in Lastnik; nihče ne izstopa iz okvirja Njegove oblasti in moči.
Dogaja se, kar On hoče, pa četudi nekateri ljudje tega nočejo.
Mar poleg Allahove vere iščejo drugo? Njemu se je že predalo (tj. naredilo islam; ar. esleme) vse,
kar je v nebesih in vse, kar je na Zemlji, hote ali nehote, in vse se bo k
Njemu vrnilo. (Kur'an; 3:83)
On je Gospodar svetov. On je ustvaril vse ljudi in jim dal
oskrbo, daje življenje in smrt, ne obstaja noben drug gospodar poleg Njega,
niti stvarnik poleg Njega. In ni pomembno, če bi ljudje to verjeli ali
zanikali, ni pomembno če se tega zavedajo ali se ne zavedajo. Verniki so tisti,
ki so to spoznali, za razliko od tistega, ki se tega ne zaveda ali se v srcu
naduto zoperstavlja.
Srce ne more biti prazno. Človek, ki se s svojim srcem obrne stran od suženjstva Allahu, postane mušrik (mnogobožec) in ne more biti muvehid (monoteist). Zakaj?
Če bo človek v suženjstvu Allahu in bo častil edinole Allaha,
potem v njegovem srcu ne bo prostora za suženjstvo nekomu ali nečemu drugemu. Ko
pa se človekovo srce ne preda suženjstvu Allahu, bo srce v suženjstvu nekomu
drugemu in bo častil nekaj drugega. Takšen je primer mušrika (mnogobožca),
čigar srce se je izpraznilo suženjstva Allahu, pa se je na to mesto naselilo
suženjstvo nečemu drugemu ali nekomu drugemu mimo Allaha, kakor je Allahov
Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel v hadisu, katerega je
zabeležil Buhari v svojem Sahihu: ''Propadel je suženj dinarja in dirhema,
in suženj svile in kadife. Če se mu podari, je zadovoljen, če se mu ne podari,
ni zadovoljen.''
Včasih ga zasužnji zlatnik, včasih srebrnik ali podobne
materialne stvari, ki običajno zasužnjijo srce človeka. In takšna srca po tem
hrepenijo. Tako mušrik (mnogobožec) svoje poželenje in strast vzame za svoje
božanstvo in sledi svojim strastem brez oziranja na Allahovo usmeritev.
Ali vidiš tistega, ki je svojo strast vzel za svoje
božanstvo. (Kur'an;
45:23)
Če je človek iskren do Allaha in nato iskren do samega sebe,
je njegovo srce podrejeno edinole Allahu; nič mu ni ljubše od Allaha, predan in
ponižen je edinole pred Njim.
V nasprotnem primeru se bo podredil ljudem ali stvarem. To je
neizbežno in nujno.
Če je suženj iskren do Allaha, bo On oživel njegovo srce in
ga približal Sebi. Zatem odstrani od njega vsako zlo in razvrat. Na ta način ga
varuje, da se mu ne zgodi nič, kar bi bilo nasprotno dobremu.
Od tega srca se razlikuje srce, ki ni iskreno do Allaha, pa
se v njem neprestano pojavljajo različne želje, strasti in poželenja. Ljubi,
kar se mu v danem trenutku zahoče ali kar odgovarja njegovemu poželenju, pa naj
bo to cvet ali smet. Njegove emocije se vzbujajo naglo in spreminjajo
nenadzorovano. Včasih je suženj denarju, včasih ženski, včasih oblekam, včasih
vladarju, včasih ugledu. In te ljudi in te situacije lahko gledamo skoraj vsak
dan.
Torej, kar se tiče prvega, splošnega pojma suženjstva, to je
suženjstvo brez izbire, brez človekove svobodne volje, saj so vsi ljudje Allahovi
sužnji in ne morejo izstopiti iz okvirja suženjstva Allahu.
Suženj bo pohvaljen in nagrajen le za to drugo, posebno vrsto
suženjstva, ki je prostovoljna po svobodni izbiri. In suženj bo kaznovan edinole,
če bo zavrnil to drugo vrsto suženjstva (pobožnosti), kajti prvi vrsti se
nikakor ni zmožen upreti.
Kar se tiče splošnega pomena suženjstva, zanj nihče ne bo grajan niti pohvaljen. Vsi ljudje so glede tega isti – tako verniki kot neverniki. Vsi ljudje so sužnji na osnovi splošnega pojmovanja, medtem ko posebna vrsta suženjstva nastopi po izbiri in želji posameznega človeka, da časti Allaha, ker se je sam tako odločil.
Komentarji
Objavite komentar