Preskoči na glavno vsebino

PRIMER POGUMA EL-EVZA'IJA

Ko je Abdullah ibn Ali Al-Abbasi prodrl v Damask, je v kratkem časovnem obdobju ubil okrog 30.000 muslimanov. Zatem je s svojimi osli in konji vstopil v Umajjadsko džamijo, posedel ljudi in svojim svetovalcem rekel: ''Ali obstaja kdo, ki se mi še naprej zoperstavlja?'' Rekli so: ''Ne.'' On je rekel: ''Ali mislite, da obstaja nekdo, ki bi se mi morebiti lahko zoperstavil?'' Rekli so: ''Če obstaja takšna oseba, potem bi to najverjetneje bil El-Evza'i.''

El-Evza'i je bil znan muhadis (učenjak hadisov), čigar vzdevek je bil Ebu Amr. Bil je pobožen Allahov suženj in eden od tistih, od katerih sta prenašala Buhari in Muslim.

Ibn Ali je rekel: ''Pripeljite mi ga.'' Vojaki so odšli po El-Evza'ija, vendar se ni premaknil s svojega mesta. Rekli so mu: ''Abdullah ibn Ali te želi videti.'' Rekel je: ''HasbunAllahu ve ni'mel vekil (zadostuje nam Allah in On je čudovit zaščitnik). Počakajte me.'' Odšel je in vzel gusul (okopal se je), ter pod svojo obleko oblekel čefine (mrtvaški prt), saj je vedel, da bo ta situacija pomenila njegovo gotovo smrt, umor in prelitje krvi. Zatem je samemu sebi rekel: ''O, Evza'i. prišel je tvoj čas, da rečeš besedo resnice. Na Allahovi poti se ne boj graje tistih, ki grajajo.''

Imam Evza'i sam prenaša, kaj se je zgodilo zatem.

Vstopil sem in videl poveljnike vojske razporejene v dveh vrstah z izvlečenimi sabljami. Odšel sem mimo sabelj in prišel do njega. Sedel je na svili in v svoji roki držal palico. Njegovo čelo je bilo namrgodeno od jeze, vendar mi je - ko sem ga zagledal, prisežem pri Tistem, poleg Kogar ni drugega božanstva - izgledal kakor muha … Zadostuje nam Allah in On je čudovit zaščitnik. Na nič nisem mislil, niti na družino, niti na premoženje, niti na ženo. Samo pomislil sem na Prestol Milostnega, ko bo človeštvo pripeljano na Sodnem dnevu in Dnevu obračuna. Zatem je (Ebu Ali) dvignil svoj pogled in samo Allah pozna veličino jeze, ki se je lahko videla na njegovem obrazu.

Rekel mi je: ''O, Evza'i, kaj porečeš na kri, ki sem jo prelil.''

Ta in ta mi je prenesel hadis od Ibn Mes'uda, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: ''Ni dovoljeno preliti krvi muslimana, ki priča, da ni drugega božanstva poleg Allaha in da sem jaz Allahov Poslanec, razen v treh primerih: Ko poročen ali poročena naredi prešuštvo, glava za glavo in tistega, ki zapusti svojo vero in zapusti džemmat (skupnost muslimanov).'' (zabeležila Buhari in Muslim)

Če je bilo njihovo ubijanje iz razlogov, kakršni so ti, potem si postopil pravilno. Če pa ni bilo iz teh (razlogov), potem njihova kri visi na tvojem vratu.

Zlomil je svojo palico, jaz pa sem privzdignil ogrinjalo, čakajoč, da me posekajo sablje. Videl sem svetovalce, kako so nabirali svojo obleko in jo privzdigovali od krvi (ki bo tekla po tleh).

Ibn Ali je vprašal: ''A kaj porečeš v pogledu njihovega imetja?''

Rekel sem: ''Če je halal, potem se boj izpraševanja, če je haram, potem se boj kazni.''

Rekel je: ''Vzemi to vrečko (ki je bila polna zlata).'' Rekel sem: ''Ne želim bogastva.'' Eden od svetovalcev mi je namignil (naj vzamem), saj je samo iskal kakršenkoli razlog, da me ubije.

Vzel sem vrečko in jo razdelil med vojake, dokler se ni izpraznila. Zatem sem jo vrgel in odšel govoreč: ''HasbunAllahu ve ni'mel vekil (zadostuje nam Allah in On je čudovit zaščitnik).'' Rekli smo to na dan ko smo vstopili in ko smo izstopili.

Pa so se vrnili z Allahovim blagrom in obiljem; ni se jih dotaknilo nikakršno zlo. In sledili so Allahovemu zadovoljstvu, Allahu pa pripada neskončno obilje. (Kur'an; 3:174)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...