Preskoči na glavno vsebino

PONOS KALIFA HARUNA ER-RAŠIDA

Imam Ibn Kesir omenja, da je leta 187 po hidžri, eden od kraljev po imenu Nikifur prekršil dogovor o premirju, ki sta ga podpisala njegova predhodnica, kraljica Rini, in kalif Harun Er-Rašid.

Nikifur je z oblasti vrgel kraljico Rini in sebe postavil za novega kralja Armencev. Ko je prišel na oblast, je iz svoje trdoglavosti in nadutosti želel pokazati svojo navidezno moč in prekršil dogovor o plačevanju džizije s strani bivše kraljice.

Napisal je pismo in ga poslal kalifu Harunu Er-Rašidu.

Od Nikufura, kralja Rimljanov, Harunu, kralju Arabcev. Zares se je kraljica, ki je bila pred menoj, do tebe obnašala kot do kralja, medtem ko se je do sebe obnašala kot podložnik. In zato ti je pošiljala vse, kar je pošiljala od velikega in dragocenega imetja (tj. džizijo), vse to z razlogom, ker so ženske šibke in neumne. Ko boš prebral moje pismo, vrni vse, kar ti je do sedaj poslala – to naj bo tvoj odkup. V nasprotnem bo med nami in vami vojna.

Ko je kalif Harun Er-Rašid prebral njegovo pismo, se je tako razjezil, da ga nihče od prisotnih ni upal niti pogledati, kaj šele nagovoriti. Kalif je nemudoma ukazal, naj mu prinesejo pero in tinto, ter kar na hrbtno stran pisma začel pisati odgovor.

V imenu Allaha, Milostnega, Usmiljenega!

Od Haruna, vodja pravovernih (emirul-mu'minin), Nikiforju, psu Rimljanov.

Prebral sem tvoje pismo, o, sin nevernice, a odgovor boš videl, preden ga boš slišal.

Kalif je takoj pripravil vojsko in krenil na pohod. Harun Er-Rašid je z Allahovim dovoljenjem pokoril kralja Nikifurja in njegov narod, tako da so ponovno začeli plačevati džizijo, ponižani. Omenja se, da je bil iznos džizije, ki jo je Nikifur plačeval muslimanom, 15 tisoč dinarjev (zlatnikov).

­­­--------------------------------------------------

El-Bidaje ven-nihaje (10/209), Tarihul-islam (12/33)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...