Ko nastopi nered in ko se situacija spremeni, mora človek delovati blago, umirjeno in premišljeno.
BLAGOST
Od Allahovega Poslanca Muhammeda sallallahu alejhi ve
sellem se prenaša, da je v verodostojnem hadisu rekel: ''V čemerkoli se
najde blagost, ona to polepša. A kjer ni blagosti, bo to pomanjkljivo.''
(zabeležil Muslim)
Učenjaki so pojasnili, da je beseda 'v čemerkoli'
splošna in zajema vse. Tako je blagost pohvalna v vseh stvareh, kakor je
omenjeno v drugem hadisu, v katerem je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve
sellem rekel svoji ženi Aiši: ''Zares je Allah blag in On ima rad
blagost v vseh stvareh.'' (zabeležila Buhari in Muslim)
Imam Buhari je ta hadis zabeležil v poglavju z naslovom Poglavje
o blagosti v vseh stvareh.
Iz tega razloga mora biti človek blag in obziren v vseh
stvareh, ne da se na vsak problem in vsako situacijo odziva jezno in grobo.
Človek nikoli ne bo obžaloval blagosti, saj blagost povečuje lepoto v vsaki
stvari.
Tvoje misli, tvoj govor in tvoje delovanje naj bo blago. Ne
prinašaj naglih odločitev in bodi ljubezniv. Pazi se, da ne boš osoren in brez
blagosti, saj to odstranjuje milost z vseh stvari.
UMIRJENOST
Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel
Esedždžu Abdul-Kajsu: ''Ti poseduješ dve lastnosti, ki jih ima Allah rad:
blagost in umirjenost.'' (zabeležil Muslim)
Ko je oseba brez naglice, to pomeni, da ima zaželeno
lastnost, kakor Allah pravi v Kur'anu:
In človek prosi za zlo (brez premisleka), kakor prosi za dobro. Človek pa
je vedno prenagljen. (Kur'an; 17:11)
Človek je v tem verzu grajan, ko prinaša nagle odločitve. To
pomeni, da ne razmišlja, kaj si želi, pa si zaradi tega nemalokrat želi stvari,
ki so slabe zanj.
PREMIŠLJENOST
Tudi premišljenost spada med lepe lastnosti v času nereda in
ko se situacija spremeni, saj samo premišljen človek lahko situacijo vidi na
realen način in jo razume. Imam Muslim je zabeležil, da je Mustaurid El-Kuraši
rekel, da je slišal Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem
reči: ''Sodni dan bo nastopil, ko bodo Rimljani (Evropejci) večina
ljudi.'' Amr mu je rekel: ''Bodi previden, kaj govoriš.'' Odgovoril je:
''Samo govorim, kar sem slišal od Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve
sellem.'' Na to je Amr rekel: ''Če je to res, potem je tako zaradi
lastnosti, ki jih Rimljani (Evropejci) posedujejo:
- Oni so najbolj premišljeni ljudje, ko se spusti nered.
- Oni si najhitreje opomorejo po težavah.
- Oni si najhitreje opomorejo in napadejo po porazu.
- Oni so dobri do siromašnih, sirot in do šibkih.
- In peta lastnost je, da se upirajo tiraniji kraljev (voditeljev, diktatorjev).''
V tej izjavi Amr ibn El-As, eden od najučinkovitejših
islamskih poveljnikov in ashab, ki je bil v številnih stikih z drugimi narodi
in ljudmi različnih religij ter sistemov, pravi, da bo tako zaradi lepih
lastnosti med Evropejci. Umirjeni so v času težav, premišljeni, ko je treba
rešiti problem, čvrsti, dobrohotni in ne pustijo se poniževati.
Premišljenost Evropejcev vodi v to, da pazljivo preučijo
problem in ga rešijo na način, da obvarujejo svoje življenje in življenje
svojih ljudi.
Amr ibn El-As je pojasnil, na podlagi svoje modrosti in
dolgoletnih izkušenj, da so Evropejci najbolj premišljeni izmed narodov. Ko se
situacija spremeni in nastopi nered ali problem, Evropejci delujejo
premišljeno. Nikoli ne hitijo in ne delujejo iz jeze ali strasti, kar bi lahko
vodilo v še večji nered in probleme. Ko nastane nered, takoj vedo, kako
ravnati. Zaradi te lastnosti bodo predstavljali večino ljudi na Sodnem dnevu
Čudim se, zakaj muslimani ne osvojimo te čudovite lastnosti
premišljenosti, tako na zasebni ravni kot pri reševanju družbenih problemov?!
Premišljenost je pohvaljena v vseh stvareh. Misli pametne osebe so razsvetljene z razmišljanjem, umirjenostjo in blagostjo. Te lastnosti nam kažejo inteligenco in modrost določene osebe.
Komentarji
Objavite komentar