Preskoči na glavno vsebino

IMAŠ PPROBLEM? KAKO RAVNATI?

Ko nastopi nered in ko se situacija spremeni, mora človek delovati blago, umirjeno in premišljeno.

BLAGOST

Od Allahovega Poslanca Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem se prenaša, da je v verodostojnem hadisu rekel: ''V čemerkoli se najde blagost, ona to polepša. A kjer ni blagosti, bo to pomanjkljivo.'' (zabeležil Muslim)

Učenjaki so pojasnili, da je beseda 'v čemerkoli' splošna in zajema vse. Tako je blagost pohvalna v vseh stvareh, kakor je omenjeno v drugem hadisu, v katerem je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel svoji ženi Aiši: ''Zares je Allah blag in On ima rad blagost v vseh stvareh.'' (zabeležila Buhari in Muslim)

Imam Buhari je ta hadis zabeležil v poglavju z naslovom Poglavje o blagosti v vseh stvareh.

Iz tega razloga mora biti človek blag in obziren v vseh stvareh, ne da se na vsak problem in vsako situacijo odziva jezno in grobo. Človek nikoli ne bo obžaloval blagosti, saj blagost povečuje lepoto v vsaki stvari.

Tvoje misli, tvoj govor in tvoje delovanje naj bo blago. Ne prinašaj naglih odločitev in bodi ljubezniv. Pazi se, da ne boš osoren in brez blagosti, saj to odstranjuje milost z vseh stvari.

UMIRJENOST

Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel Esedždžu Abdul-Kajsu: ''Ti poseduješ dve lastnosti, ki jih ima Allah rad: blagost in umirjenost.'' (zabeležil Muslim)

Ko je oseba brez naglice, to pomeni, da ima zaželeno lastnost, kakor Allah pravi v Kur'anu:

In človek prosi za zlo (brez premisleka), kakor prosi za dobro. Človek pa je vedno prenagljen. (Kur'an; 17:11)

Človek je v tem verzu grajan, ko prinaša nagle odločitve. To pomeni, da ne razmišlja, kaj si želi, pa si zaradi tega nemalokrat želi stvari, ki so slabe zanj.

PREMIŠLJENOST

Tudi premišljenost spada med lepe lastnosti v času nereda in ko se situacija spremeni, saj samo premišljen človek lahko situacijo vidi na realen način in jo razume. Imam Muslim je zabeležil, da je Mustaurid El-Kuraši rekel, da je slišal Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem reči: ''Sodni dan bo nastopil, ko bodo Rimljani (Evropejci) večina ljudi.'' Amr mu je rekel: ''Bodi previden, kaj govoriš.'' Odgovoril je: ''Samo govorim, kar sem slišal od Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem.'' Na to je Amr rekel: ''Če je to res, potem je tako zaradi lastnosti, ki jih Rimljani (Evropejci) posedujejo:

  • Oni so najbolj premišljeni ljudje, ko se spusti nered.
  • Oni si najhitreje opomorejo po težavah.
  • Oni si najhitreje opomorejo in napadejo po porazu.
  • Oni so dobri do siromašnih, sirot in do šibkih.
  • In peta lastnost je, da se upirajo tiraniji kraljev (voditeljev, diktatorjev).''

V tej izjavi Amr ibn El-As, eden od najučinkovitejših islamskih poveljnikov in ashab, ki je bil v številnih stikih z drugimi narodi in ljudmi različnih religij ter sistemov, pravi, da bo tako zaradi lepih lastnosti med Evropejci. Umirjeni so v času težav, premišljeni, ko je treba rešiti problem, čvrsti, dobrohotni in ne pustijo se poniževati.

Premišljenost Evropejcev vodi v to, da pazljivo preučijo problem in ga rešijo na način, da obvarujejo svoje življenje in življenje svojih ljudi.

Amr ibn El-As je pojasnil, na podlagi svoje modrosti in dolgoletnih izkušenj, da so Evropejci najbolj premišljeni izmed narodov. Ko se situacija spremeni in nastopi nered ali problem, Evropejci delujejo premišljeno. Nikoli ne hitijo in ne delujejo iz jeze ali strasti, kar bi lahko vodilo v še večji nered in probleme. Ko nastane nered, takoj vedo, kako ravnati. Zaradi te lastnosti bodo predstavljali večino ljudi na Sodnem dnevu

Čudim se, zakaj muslimani ne osvojimo te čudovite lastnosti premišljenosti, tako na zasebni ravni kot pri reševanju družbenih problemov?!

Premišljenost je pohvaljena v vseh stvareh. Misli pametne osebe so razsvetljene z razmišljanjem, umirjenostjo in blagostjo. Te lastnosti nam kažejo inteligenco in modrost določene osebe.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...