Preskoči na glavno vsebino

TRIJE VZROKI PROPADA

Ebu Hurejre je prenesel, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel:

''Obstajajo trije (osnovni) vzroki odrešitve, kakor obstajajo trije (osnovni) vzroki propada. Kar se tiče vzrokov odrešitve, ti so:

  • Taqva (bogaboječnost) v tajnosti in javnosti.
  • Govoriti resnico v zadovoljstvu in jezi.
  • Zmernost pri trošenju v siromaštvu in bogastvu.

Kar se tiče vzrokov propada, ti so:

  • Podrejenost škrtosti.
  • Sledenje strastem.
  • Samoljubje in domišljavost – in to je najbolj nevarno.''

Hadis je zabeležil El-Bejheki v Šu'abul-iman. Hadis je hasen (dober).

PRVI VZROK PROPADA: PODREJENOST ŠKRTOSTI

Pohlep in grabežljivost je na še višji stopnji škrtosti. Škrtost pomeni, da nočeš deliti svojega premoženja. Zato vernik ni škrt, še manj pohlepen. Allah o tem pravi:

In kdor je rešen pohlepa svoje duše, takšni so uspešni. (Kur'an; 64:16)

In kdor samega sebe reši pred skopostjo, takšni so uspešni. (Kur'an; 59:9)

Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je na to temo rekel: ''Izogibajte se pohlepa, kajti zares sta pohlep in škrtost uničila tiste pred vami. To jih je vodilo, da so si medsebojno prelivali kri in prepovedane stvari smatrali za dovoljene.'' (zabeležil Muslim od Džabirja ibn Abdullaha)

DRUG VZROK PROPADA: SLEDENJE STRASTEM

Hava (strast) je v arabskem jeziku med drugim tudi sinonim za naklonjenost. V tem primeru bi to lahko pomenilo, da je oseba naklonjena svojim strastem in jim sledi v vsem, tako da strast postane edini izvor razumevanja, verovanja, prepričanja, občutkov in sodbe.

In ne ubogaj tistega, čigar srce smo naredili nemarno v odnosu do Nas, ki sledi svojim strastem in čigar dejanja so pogubna. (Kur'an; 18:28)

Sejjid Kutb je o tem verzu med drugim rekel: ''Naredili smo njegovo srce nemarno, da se obrača (samo) k samemu sebi, svojemu imetju, sinovom, uživanju in strastem. V njegovem srcu ni ostalo niti malo širine za Allaha.''

In kdo je bolj zablodil kakor tisti, ki sledi svojim strastem brez Allahovih napotkov? (Kur'an; 28:50)

Ali vidiš tistega, ki je svojo strast vzel za svoje božanstvo, pa ga je Allah zapeljal (v zablodo) z znanjem. In zapečatil je njegov sluh in njegovo srce in preko njegovega vida postavil tančico? Kdo ga lahko usmeri po Allahu? Ali se ne bodo opomnili? (Kur'an; 45:23)

Allah je Svojemu miljencu, Poslancu Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem rekel:

Potem smo ti postavili Zakon (zakonodajo, šeriat) po zapovedi, zato mu sledi in ne sledi strasti tistih, ki ne vedo. (Kur'an; 45:18)

TRETJI VZROK PROPADA: SAMOLJUBJE IN DOMIŠLJAVOST

Samoljubje in domišljavost je na nižji stopnji od nadutosti (kibr), vendar sta že ti dve lastnosti od osnovnih vzrokov za propad določene osebe. Vzvišeni je o tem rekel:

To je prebivališče onega sveta, namenjamo ga tistim, ki nočejo vzvišenosti niti širjenja pokvarjenosti na Zemlji. Srečen konec pa pripada bogaboječim. (Kur'an; 28:83)

In ne obračaj obraza od ljudi v preziru in ne hodi prevzetno po Zemlji. Allah zares ne mara nobenega bahača niti tistega, ki se ošabno razkazuje. (Kur'an; 31:18)

Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem je rekel: ''V Raj ne bo vstopil tisti, v čigar srcu bo trohica nadutosti.'' (zabeležil Muslim od Abdullaha ibn Mes'uda)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...