Preskoči na glavno vsebino

PRIJATELJSTVO MED MUSLIMANOM IN NEMUSLIMANOM

Muslimani na Zahodu so v vsakodnevnem stiku z nemuslimani. Zato se samo po sebi postavlja vprašanje, ali je musliman lahko iskren prijatelj nemuslimanu?

Vsekakor! Dokaz temu je, da ima musliman pogosto celo v svojem domu nemuslimana, na primer starše, brata, sestro, tudi otroka … Dejstvo, da ima musliman med družinskimi člani nemuslimana, ne vpliva na dolžnost dobrodelnosti do njega. Res je, da se muslimane s kur'anskim tekstom spodbuja, naj si bližnje prijatelje in zaveznike poiščejo med svojimi in ne med nemuslimani, vendar je razlog temu prvenstveno zaradi naravnega sovraštva nemuslimana do muslimana in osnove, da nemusliman ni zmožen biti iskren prijatelj muslimanu. In to vsak, ki ima vsaj kanček razuma, opazi v vsakodnevni praksi.

Vendar je musliman njemu (nemuslimanu) lahko iskren prijatelj, dokaz za to pa je dejstvo, da musliman vsakomur želi dobro, vsakomur želi, da bi sprejel islam in posledično vstopil v Raj, kar je največje dobro. Celo takrat, ko musliman svojega prijatelja nemuslimana poziva v islam in slednji morda pomisli, da je preveč vsiljiv, tudi takrat mu je iskren prijatelj, prijatelj brez kakršnega koli materialističnega interesa, saj mu želi največje dobro, želi mu enako, kar želi sebi.

Poleg tega pozivanja v islam, muslimanu ni le dovoljeno, temveč je dolžan, da skrbi za starša nemuslimana, za sorodnika nemuslimana, za soseda nemuslimana, da je pravičen in dobronameren, da pomaga, če je zmožen, posodi denar, ponudi nasvet … Vse razen čestitanja njegovih verskih praznikov in da se ne odzove na proslavo le-teh.

Musliman se bo odzval nemuslimanu, če ga pokliče na košnjo trave, oranje njive, zidanje hiše, menjavi kolesa na avtu, nošnji pokvarjenega štedilnika iz stanovanja … Vendar se mu nikakor ne sme odzvati na proslavo neislamskih praznikov. Čestital mu bo rojstvo otroka ali napredovanje v službi, vendar mu ne bo čestital praznika. Omenjeno je prepovedano s samim tem, da bi bilo to sodelovanje v neveri in velikem grehu, čestitanje mnogoboštva in nevere, kar je največja nepokornost Allahu.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...