Preskoči na glavno vsebino

SKROMNOST

Življenjepis Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem je živ primer skromnosti, ponižnosti in blagosti. Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: ''Allah mi je razodel, da bodite toliko skromni in ponižni, da nihče nad nikomer ne bo ošaben in da nihče nikomur ne dela krivice.'' (zabeležil Muslim)

Prenaša se, da je Selmete ibn El-Ekve'a rekel: ''Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je šel mimo skupine iz plemena Eslem, ki so tekmovali v streljanju z lokom, pa jim je rekel: 'Ciljajte Ismailovi sinovi, zares je bil vaš oče strelec. Ciljajte, jaz sem s sinovi tega in tega.' Ena skupina je prenehala s streljanjem, zato jim je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: 'Kaj vam je, zakaj ne streljate?' Rekli so: 'Kako naj streljamo, če si ti z njimi?' Na to je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: 'Ciljajte, jaz sem z vsemi.' '' (zabeležil Buhari)

Enes ibn Malik je rekel: ''Prisežem pri Allahu, devet let sem služil Allahovemu Poslancu sallallahu alejhi ve sellem; ne spomnim se, da bi mi rekel za nekaj, kar sem naredil: 'Zakaj si naredil to in to?' niti za nekaj, česar nisem naredil: 'Zakaj nisi naredil tega in tega?' '' (zabeležil Muslim)

Takšen lep odnos je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem ukoreninil v srca svojih družabnikov. Znal je reči: ''Če bi bil povabljen na sprednjo ali zadnjo ovčjo nogo, bi se odzval. In če bi mi nekdo podaril sprednjo ali zadnjo ovčjo nogo, bi jo sprejel.'' (zabeležil Buhari)

Vernik mora imeti neprestano na umu, da v vseh življenjskih okoliščinah vsa moč in ponos pripada Allahu, in da mora biti zaradi Njega in v Njegovem imenu ponižen, blag ter milosten do vseh Allahovih stvaritev, predvsem do muslimanov, ne da se vzdiguje nad njimi, grobo ravna z njimi ali jih podcenjuje, saj nam je to Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem prepovedal: ''Zadosti je človeku zla, da podceni svojega brata muslimana.'' (zabeležil Muslim)

Allahov Poslanec sallallahi alejhi ve sellem je tudi rekel: ''Nihče zaradi Allaha ni bil ponižen, a da ga Allah ni povdignil.'' (zabeležil Muslim)

Obstajajo ljudje, ki se ponižajo pred bogatašem zaradi njegovega premoženja ali pred funkcionarjem zaradi njegovega položaja, vendar to ni ponižnost, temveč ponižanost oziroma ponižanje. Resnična in pohvalna ponižnost ter skromnost je tista, ki je v odnosih z Allahovimi pokornimi sužnji, v imenu Vzvišenega Allaha.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...