Preskoči na glavno vsebino

POMEMBNOST SKRUŠENOSTI V MOLITVI

Molitev je brez dvoma steber vere in najboljša pokornost. O vrednosti molitve je preneseno ogromno znanih hadisov. Najboljše dejanje v molitvi je skrušenost.

Od Usmana ibn Affana je preneseno, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: ''Vsak človek musliman, ki prisostvuje predpisani molitvi in ob tem polepša vudu (abdest, čistočo), skrušenost in ruku' (priklon), mu bodo odpuščeni grehi, katere je storil do takrat - razen veliki grehi – in sicer v toku celotnega trenutka.'' (zabeležil Muslim)

V drugem hadisu, katerega prav tako prenaša Usman ibn Affan, je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: ''Kdor bo klanjal dva rekata (enoti molitve), v katerima bo popolnoma prisoten, mu bodo odpuščeni grehi, ki jih je naredil in ki jih bo naredil.'' (zabeležil Buhari)

Prenaša se, da je bil Zubejr zaradi skrušenosti pri vstopu v molitev kakor steber. Ko je odšel na sedždo, so se ptice spuščale nanj, ker so mislile, da je steber ograje. Medtem ko je nekega dne klanjal poleg Kabe, mu je rob obleke zapel kamen iz katapulta (v toku Hadžadžovega obleganja Meke), vendar se zaradi tega ni niti obrnil.

Mejmun ibn Mihran je rekel: ''Nikoli nisem videl Muslima ibn Jesara, da se je obrnil v svoji molitvi. V neki situaciji se je porušil del mesdžida (mošeje), pa so se ljudje, ki so bili okoli mesdžida, prestrašili. Ko se je zadeva umirila, so ga videli v notranjosti klanjati, ne da bi se obračal … Ko je vstopil v svojo hišo, bi domačini utihnili zaradi njegovega vstopa, šele ko je začel klanjati, so se začeli pogovarjati in smejati.''

Prenaša se, da je Ali ibn Husejn prebledel, ko je delal vudu (tj. se umival pred molitvijo), zato so ga vprašali: ''Kaj se ti to dogaja pri umivanju pred molitvijo?'' Odgovoril jim je: ''Ali se vi zavedate, pred Koga se bom postavil?''

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...