Naj nihče od vas ne sledi nekemu človeku slepo v veri; če on veruje, boš ti veroval, če on ne veruje, tudi ti ne boš veroval. Če že morate slediti nekomu, naj bodo to tisti, ki so umrli, saj izmed živih nihče ni obvarovan skušnjave in zmede! (Ebu Davud v Ez-Zuhdu 140, Et-Taberani v delu El-Mu'džemul-kebir 9/152 in Ebu Nuajm v delu El-Hil'ja 1/136)
Abdullah ibn Mes'ud je rekel: ''Naj nihče od vas ne bo slepi
sledilec, oportunist!'' Nekdo je vprašal: ''Kdo je to?'' Odgovoril je: ''To je
tisti, ki govori: 'Jaz sem kot ostali ljudje. Če so usmerjeni (na pravo pot),
sem z njimi. Če skrenejo (s prave poti), bom skrenil z njimi.' Navadite svoje
duše, da ne storite nevere, če nevero zagrešijo drugi ljudje.'' (Et-Tirmizi
2008)
Nek človek je Abdullahu ibn Mes'udu rekel: ''Poduči me nekim
bistvenim in koristnim besedam.'' Rekel mu je: ''Usmerjaj čaščenje izključno
Allahu in Mu ne pripisuj družabnika, drži se Kur'ana, kakor On predpisuje, in
sprejmi resnico od kogarkoli pride, četudi od neznanega in mrzkega, zavrni pa
laž in zablodo od kogarkoli pride, četudi od bližnjega in ljubega.'' (Ebu Nuajm
v delu El-Hil'ja 1/134)
Suženj ne bo dosegel stvarnosti verovanja, dokler ne spozna njegovega vrhunca, vendar ne bo spoznal vrhunca verovanja, dokler mu siromaštvo ne bo ljubše od bogastva, skromnost od ugleda, vse dokler pohvala in kritika pri njem ne bosta imela iste vrednosti.'' (Ahmed ibn Hanbel v delu Ez-Zuhd 1/106 in Ebu Nuajm v delu EI-Hil'ja 1/132)
Od pravilnega jekina (čvrstega verovanja) je to, da se ne dobrikaš
ljudem, pri tem pa izzoveš Allahovo jezo, da se ne zahvaljuješ nikomur za to, s
čimer te je Allah oskrbel, da nikogar ne kritiziraš zaradi tega, za kar te je
Allah prikrajšal, kajti Allahove oskrbe ne more povečati brižnost marljivega,
niti je ne ne more zmanjšati prezir zavistneža. Zares je Allah Vzvišeni iz
Svoje modrosti in pravičnosti naredil, da sreča in spokoj pride z zadovoljstvom
in jekinom, žalost in skrb pa z dvomom in nezadovoljstvom.'' (Hennad v delu
Ez-Zuhd 536 in Ibn Ebi Dunja v delu El-Jekin 23)
Na zemlji ne obstaja nič, kar bi moralo biti dlje v zaporu
od jezika.'' (Ibn Ebu Asim 23 in El-Fesevi v delu El-Ma'rifetu vet-tarih 3/189)
Poišči živost svojega srca v treh situacijah: pri recitiranju
Kur'ana, v družbi, kjer se poveličuje Allah, in v samoti. Če ga tukaj ne najdeš,
potem prosi Allaha, naj ti podari živo srce, saj si ga očitno izgubil. Bodite
izvori znanja, luči usmeritve, zvon hiše in baklje noči. Bodite močnega srca in
obrabljenih oblek. Bodite znani med prebivalci nebes in neznani med prebivalci
zemlje. (Ed-Darimi v delu Es-Sunen 1/80 in Ibn Ebu Dunja v delu Et-Tevaduu
vel-humul 11)
Prav tako je rekel: ''Oh, ko bi nas vsaj doletelo nekaj,
česar ne maramo: ali smrt ali siromaštvo. Prisežem pri Allahu, človek je lahko
bogat ali siromašen, meni pa je vseeno s čim od tega dvojega bi bil skušan.
Če bi bil bogat, bi me to pozivalo na milost in razdeljevanje. Če bi bil
siromašen, bi me to pozivalo na potrpežljivost.'' Nagovoril je ljudi in rekel.
''Zares vam minevajo dnevi in noči, življenja vam ostaja vse manj, vaša dejanja
se zapisujejo, smrt bo prišla nenadoma! Kdor posije dobrodelnost, bo kmalu
požel srečo. Kdor posije zlo, bo kmalu požel obžalovanje in obup. Vsak sejalec
bo pobral, kar je posejal. Počasnemu ne more pobegniti njegov delež, niti
marljiv in brižen ne more nakopičiti več od tega, kar mu je predpisano.'' (Et-Taberani
v delu El-Mu'džemul-kebir 8553, Ebu
Nuajm v delu Hil'jetul-evlija 1/132-134
in El-Bejheki v delu El-Medhal 439)
Komentarji
Objavite komentar