Preskoči na glavno vsebino

NEKAJ MODRIH MISLI ABDULLAHA IBN MES'UDA

Naj nihče od vas ne sledi nekemu človeku slepo v veri; če on veruje, boš ti veroval, če on ne veruje, tudi ti ne boš veroval. Če že morate slediti nekomu, naj bodo to tisti, ki so umrli, saj izmed živih nihče ni obvarovan skušnjave in zmede! (Ebu Davud v Ez-Zuhdu 140, Et-Taberani v delu El-Mu'džemul-kebir 9/152 in Ebu Nuajm v delu El-Hil'ja 1/136)

Abdullah ibn Mes'ud je rekel: ''Naj nihče od vas ne bo slepi sledilec, oportunist!'' Nekdo je vprašal: ''Kdo je to?'' Odgovoril je: ''To je tisti, ki govori: 'Jaz sem kot ostali ljudje. Če so usmerjeni (na pravo pot), sem z njimi. Če skrenejo (s prave poti), bom skrenil z njimi.' Navadite svoje duše, da ne storite nevere, če nevero zagrešijo drugi ljudje.'' (Et-Tirmizi 2008)

Nek človek je Abdullahu ibn Mes'udu rekel: ''Poduči me nekim bistvenim in koristnim besedam.'' Rekel mu je: ''Usmerjaj čaščenje izključno Allahu in Mu ne pripisuj družabnika, drži se Kur'ana, kakor On predpisuje, in sprejmi resnico od kogarkoli pride, četudi od neznanega in mrzkega, zavrni pa laž in zablodo od kogarkoli pride, četudi od bližnjega in ljubega.'' (Ebu Nuajm v delu El-Hil'ja 1/134)

Suženj ne bo dosegel stvarnosti verovanja, dokler ne spozna njegovega vrhunca, vendar ne bo spoznal vrhunca verovanja, dokler mu siromaštvo ne bo ljubše od bogastva, skromnost od ugleda, vse dokler pohvala in kritika pri njem ne bosta imela iste vrednosti.'' (Ahmed ibn Hanbel v delu Ez-Zuhd 1/106 in Ebu Nuajm v delu EI-Hil'ja 1/132)

Od pravilnega jekina (čvrstega verovanja) je to, da se ne dobrikaš ljudem, pri tem pa izzoveš Allahovo jezo, da se ne zahvaljuješ nikomur za to, s čimer te je Allah oskrbel, da nikogar ne kritiziraš zaradi tega, za kar te je Allah prikrajšal, kajti Allahove oskrbe ne more povečati brižnost marljivega, niti je ne ne more zmanjšati prezir zavistneža. Zares je Allah Vzvišeni iz Svoje modrosti in pravičnosti naredil, da sreča in spokoj pride z zadovoljstvom in jekinom, žalost in skrb pa z dvomom in nezadovoljstvom.'' (Hennad v delu Ez-Zuhd 536 in Ibn Ebi Dunja v delu El-Jekin 23)

Na zemlji ne obstaja nič, kar bi moralo biti dlje v zaporu od jezika.'' (Ibn Ebu Asim 23 in El-Fesevi v delu El-Ma'rifetu vet-tarih 3/189)

Poišči živost svojega srca v treh situacijah: pri recitiranju Kur'ana, v družbi, kjer se poveličuje Allah, in v samoti. Če ga tukaj ne najdeš, potem prosi Allaha, naj ti podari živo srce, saj si ga očitno izgubil. Bodite izvori znanja, luči usmeritve, zvon hiše in baklje noči. Bodite močnega srca in obrabljenih oblek. Bodite znani med prebivalci nebes in neznani med prebivalci zemlje. (Ed-Darimi v delu Es-Sunen 1/80 in Ibn Ebu Dunja v delu Et-Tevaduu vel-humul 11)

Prav tako je rekel: ''Oh, ko bi nas vsaj doletelo nekaj, česar ne maramo: ali smrt ali siromaštvo. Prisežem pri Allahu, človek je lahko bogat ali siromašen, meni pa je vseeno s čim od tega dvojega bi bil skušan. Če bi bil bogat, bi me to pozivalo na milost in razdeljevanje. Če bi bil siromašen, bi me to pozivalo na potrpežljivost.'' Nagovoril je ljudi in rekel. ''Zares vam minevajo dnevi in noči, življenja vam ostaja vse manj, vaša dejanja se zapisujejo, smrt bo prišla nenadoma! Kdor posije dobrodelnost, bo kmalu požel srečo. Kdor posije zlo, bo kmalu požel obžalovanje in obup. Vsak sejalec bo pobral, kar je posejal. Počasnemu ne more pobegniti njegov delež, niti marljiv in brižen ne more nakopičiti več od tega, kar mu je predpisano.'' (Et-Taberani v delu El-Mu'džemul-kebir  8553, Ebu Nuajm v delu Hil'jetul-evlija  1/132-134 in El-Bejheki v delu El-Medhal 439)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...