Preskoči na glavno vsebino

NEKAJ MODRIH MISLI ABDULLAHA IBN MES'UDA

Naj nihče od vas ne sledi nekemu človeku slepo v veri; če on veruje, boš ti veroval, če on ne veruje, tudi ti ne boš veroval. Če že morate slediti nekomu, naj bodo to tisti, ki so umrli, saj izmed živih nihče ni obvarovan skušnjave in zmede! (Ebu Davud v Ez-Zuhdu 140, Et-Taberani v delu El-Mu'džemul-kebir 9/152 in Ebu Nuajm v delu El-Hil'ja 1/136)

Abdullah ibn Mes'ud je rekel: ''Naj nihče od vas ne bo slepi sledilec, oportunist!'' Nekdo je vprašal: ''Kdo je to?'' Odgovoril je: ''To je tisti, ki govori: 'Jaz sem kot ostali ljudje. Če so usmerjeni (na pravo pot), sem z njimi. Če skrenejo (s prave poti), bom skrenil z njimi.' Navadite svoje duše, da ne storite nevere, če nevero zagrešijo drugi ljudje.'' (Et-Tirmizi 2008)

Nek človek je Abdullahu ibn Mes'udu rekel: ''Poduči me nekim bistvenim in koristnim besedam.'' Rekel mu je: ''Usmerjaj čaščenje izključno Allahu in Mu ne pripisuj družabnika, drži se Kur'ana, kakor On predpisuje, in sprejmi resnico od kogarkoli pride, četudi od neznanega in mrzkega, zavrni pa laž in zablodo od kogarkoli pride, četudi od bližnjega in ljubega.'' (Ebu Nuajm v delu El-Hil'ja 1/134)

Suženj ne bo dosegel stvarnosti verovanja, dokler ne spozna njegovega vrhunca, vendar ne bo spoznal vrhunca verovanja, dokler mu siromaštvo ne bo ljubše od bogastva, skromnost od ugleda, vse dokler pohvala in kritika pri njem ne bosta imela iste vrednosti.'' (Ahmed ibn Hanbel v delu Ez-Zuhd 1/106 in Ebu Nuajm v delu EI-Hil'ja 1/132)

Od pravilnega jekina (čvrstega verovanja) je to, da se ne dobrikaš ljudem, pri tem pa izzoveš Allahovo jezo, da se ne zahvaljuješ nikomur za to, s čimer te je Allah oskrbel, da nikogar ne kritiziraš zaradi tega, za kar te je Allah prikrajšal, kajti Allahove oskrbe ne more povečati brižnost marljivega, niti je ne ne more zmanjšati prezir zavistneža. Zares je Allah Vzvišeni iz Svoje modrosti in pravičnosti naredil, da sreča in spokoj pride z zadovoljstvom in jekinom, žalost in skrb pa z dvomom in nezadovoljstvom.'' (Hennad v delu Ez-Zuhd 536 in Ibn Ebi Dunja v delu El-Jekin 23)

Na zemlji ne obstaja nič, kar bi moralo biti dlje v zaporu od jezika.'' (Ibn Ebu Asim 23 in El-Fesevi v delu El-Ma'rifetu vet-tarih 3/189)

Poišči živost svojega srca v treh situacijah: pri recitiranju Kur'ana, v družbi, kjer se poveličuje Allah, in v samoti. Če ga tukaj ne najdeš, potem prosi Allaha, naj ti podari živo srce, saj si ga očitno izgubil. Bodite izvori znanja, luči usmeritve, zvon hiše in baklje noči. Bodite močnega srca in obrabljenih oblek. Bodite znani med prebivalci nebes in neznani med prebivalci zemlje. (Ed-Darimi v delu Es-Sunen 1/80 in Ibn Ebu Dunja v delu Et-Tevaduu vel-humul 11)

Prav tako je rekel: ''Oh, ko bi nas vsaj doletelo nekaj, česar ne maramo: ali smrt ali siromaštvo. Prisežem pri Allahu, človek je lahko bogat ali siromašen, meni pa je vseeno s čim od tega dvojega bi bil skušan. Če bi bil bogat, bi me to pozivalo na milost in razdeljevanje. Če bi bil siromašen, bi me to pozivalo na potrpežljivost.'' Nagovoril je ljudi in rekel. ''Zares vam minevajo dnevi in noči, življenja vam ostaja vse manj, vaša dejanja se zapisujejo, smrt bo prišla nenadoma! Kdor posije dobrodelnost, bo kmalu požel srečo. Kdor posije zlo, bo kmalu požel obžalovanje in obup. Vsak sejalec bo pobral, kar je posejal. Počasnemu ne more pobegniti njegov delež, niti marljiv in brižen ne more nakopičiti več od tega, kar mu je predpisano.'' (Et-Taberani v delu El-Mu'džemul-kebir  8553, Ebu Nuajm v delu Hil'jetul-evlija  1/132-134 in El-Bejheki v delu El-Medhal 439)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...