Človek poseduje organ, ki ga je zelo lahko premikati in zelo težko kontrolirati. Ta organ je jezik.
Jezik je pokazatelj tega, kar nosimo v srcu; jezik je orodje,
s katerim človek sebi gradi mesto v Raju ali Peklu.
Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: ''Zares suženj (človek) izgovori besedo, v kateri je Allahovo zadovoljstvo, ne obračajoč pozornosti nanjo, pa bo zaradi nje pripeljan v Raj. In zares suženj (človek) izgovori besedo, ki izzove Allahovo jezo, ne obračajoč pozornosti nanjo, pa bo zaradi nje vržen v Pekel.'' (zabeležil El-Buhari)
VLOGA JEZIKA
Vzvišeni Allah je iz Svoje milosti in modrosti človeku dal
jezik, da bi se lažje znašel v svetu in boljše funkcioniral v družbi. Vendar to
ni edini in končni cilj jezika, temveč le sredstvo do nečesa večjega in
veličastnejšega, in sicer do čaščenja Allaha in pokornosti Njemu.
Človek mora uporabljati ta organ v pokornosti Allahu in v
vsakem drugem dobrem dejanju. Tako človek uporablja jezik v molitvi, zikru
(omenjanju Allaha), nazivanju selama, pri zapovedovanju dobrega in
prepovedovanju zla, pozivanju ljudi v islam in za še številna druga koristna ter
lepa dejanja.
Na drugi strani musliman tega organa se sme razvezati in ga brez uzde spustiti v grehe ter grdo obnašanje, kakor je širk (mnogoboštvo), laž, psovanje, posmehovanje, žaljenje, ogovarjanje in prenašanje tujih besed z namenom spletkarjenja in širjenja nereda.
ALI TEHTAMO SVOJE BESEDE?
Zares je žalostno videti muslimana, kako troši svoj čas v
praznem besedičenju, zbijanju šal in različnih brezveznih pogovorih. Če bi
človek pred spanjem obračunal sam s sabo glede tega, kaj je podnevi izgovarjal,
bi brez dvoma zajokal ob žalosti, kako je zapravil cel dan.
Et-Tirmizi prenaša predajo od Ibn Omarja, ki je rekel:
''Nikar ne govorite preveč, razen ko gre za spominjanje na Allaha. Ko se veliko
govori, a ne gre za spominjanje na Allaha, srce postane trdo – in zares je
najbolj oddaljen človek od Allaha tisti, ki ima trdo srce.''
Prav tako se prenaša, da je Omar ibn El-Khattab rekel: ''Kdor bo veliko govoril, ta bo veliko grešil, a kdor bo veliko grešil, bo najhitreje vstopil v Ogenj.''
ZARADI ČESA BO NAJVEČ LJUDI V PEKLU?
To, kar človek izgovarja z jezikom, je pravzaprav to, kar
nosi v srcu.
Muaz ibn Džebel je vprašal Allahovega Poslanca sallallahu
alejhi ve sellem: ''O, Allahov Poslanec, ali bomo izprašani za to, kar bomo
govorili?'' pa mu je odgovoril: ''Ali bodo ljudje vrženi v Ogenj na obraze
in nosove zaradi nečesa drugega kot zaradi besed, ki so jih izgovarjali z
jeziki?!''
V grehe jezika spada:
- širk, ki je največji greh pri Allahu,
- govor o Allahu brez znanja,
- posmehovanje veri,
- sihr (magija),
- potvarjanje, laž, klevetanje …
Ebu Hurejre prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu
alejhi ve sellem rekel: ''Največ ljudi bo v Ognju zaradi dveh odprtin:
ust in spolnega organa.''
Zato mora biti musliman zelo pazljiv pri uporabi jezika, da
ne bi bil zaradi neke - v njegovih očeh majhne stvari - hudo kaznovan na
onostranstvu.
Imam Ibn Kajjim pravi: ''Zares je nenavadno, da se človek zlahka varuje konzumiranja harama, krivice, prešuštva, kraje, pitja alkohola, prepovedanega gledanja, a težko se mu je vzdržati svojega jezika in ga paziti, celo do te mere, da vidiš človeka, ki je vzor drugim v veri, asketizmu in čaščenju, vendar izgovarja besede, ki izzivajo Allahovo jezo, a da nanje ne obrača pozornosti … Kolikokrat smo videli tiste, ki se vzdržijo greha in krivice, vendar njihov jezik laže, potvarja in udarja na čast živih ter mrtvih.''
KAKO SE OBVAROVATI HUDIH POSLEDIC JEZIKA?
Če musliman hoče biti rešen in oddaljen od teh pogubnih
posledic jezika, se mora držati naslednjih pravil in nasvetov.
- Izkoriščanje jezika za pokornost Allahu in za čaščenje Njega, za zikr (spominjanje Allaha), iskanje odpuščanja, recitacijo Kur'ana, izgovarjanje lepih besed.
- Prebiranje biografij muslimanov prvih treh generacij, saj so njihova življenja polna poučnih lekcij in naukov.
- Človek naj prosi Allaha, naj mu pomaga pri čuvanju jezika in uporabi le-tega v dobre namene ter dejanja.
- Človek naj se izogiba in oddalji od družbe, kjer se večinoma vodijo prazni in plitki pogovori.
Komentarji
Objavite komentar