Preskoči na glavno vsebino

POGUBNOST JEZIKA

Človek poseduje organ, ki ga je zelo lahko premikati in zelo težko kontrolirati. Ta organ je jezik.

Jezik je pokazatelj tega, kar nosimo v srcu; jezik je orodje, s katerim človek sebi gradi mesto v Raju ali Peklu.

Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: ''Zares suženj (človek) izgovori besedo, v kateri je Allahovo zadovoljstvo, ne obračajoč pozornosti nanjo, pa bo zaradi nje pripeljan v Raj. In zares suženj (človek) izgovori besedo, ki izzove Allahovo jezo, ne obračajoč pozornosti nanjo, pa bo zaradi nje vržen v Pekel.'' (zabeležil El-Buhari)

VLOGA JEZIKA

Vzvišeni Allah je iz Svoje milosti in modrosti človeku dal jezik, da bi se lažje znašel v svetu in boljše funkcioniral v družbi. Vendar to ni edini in končni cilj jezika, temveč le sredstvo do nečesa večjega in veličastnejšega, in sicer do čaščenja Allaha in pokornosti Njemu.

Človek mora uporabljati ta organ v pokornosti Allahu in v vsakem drugem dobrem dejanju. Tako človek uporablja jezik v molitvi, zikru (omenjanju Allaha), nazivanju selama, pri zapovedovanju dobrega in prepovedovanju zla, pozivanju ljudi v islam in za še številna druga koristna ter lepa dejanja.

Na drugi strani musliman tega organa se sme razvezati in ga brez uzde spustiti v grehe ter grdo obnašanje, kakor je širk (mnogoboštvo), laž, psovanje, posmehovanje, žaljenje, ogovarjanje in prenašanje tujih besed z namenom spletkarjenja in širjenja nereda.


ALI TEHTAMO SVOJE BESEDE?

Zares je žalostno videti muslimana, kako troši svoj čas v praznem besedičenju, zbijanju šal in različnih brezveznih pogovorih. Če bi človek pred spanjem obračunal sam s sabo glede tega, kaj je podnevi izgovarjal, bi brez dvoma zajokal ob žalosti, kako je zapravil cel dan.

Et-Tirmizi prenaša predajo od Ibn Omarja, ki je rekel: ''Nikar ne govorite preveč, razen ko gre za spominjanje na Allaha. Ko se veliko govori, a ne gre za spominjanje na Allaha, srce postane trdo – in zares je najbolj oddaljen človek od Allaha tisti, ki ima trdo srce.''

Prav tako se prenaša, da je Omar ibn El-Khattab rekel: ''Kdor bo veliko govoril, ta bo veliko grešil, a kdor bo veliko grešil, bo najhitreje vstopil v Ogenj.''

ZARADI ČESA BO NAJVEČ LJUDI V PEKLU?

To, kar človek izgovarja z jezikom, je pravzaprav to, kar nosi v srcu.

Muaz ibn Džebel je vprašal Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem: ''O, Allahov Poslanec, ali bomo izprašani za to, kar bomo govorili?'' pa mu je odgovoril: ''Ali bodo ljudje vrženi v Ogenj na obraze in nosove zaradi nečesa drugega kot zaradi besed, ki so jih izgovarjali z jeziki?!''

V grehe jezika spada:

  • širk, ki je največji greh pri Allahu,
  • govor o Allahu brez znanja,
  • posmehovanje veri,
  • sihr (magija),
  • potvarjanje, laž, klevetanje …

Ebu Hurejre prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: ''Največ ljudi bo v Ognju zaradi dveh odprtin: ust in spolnega organa.''

Zato mora biti musliman zelo pazljiv pri uporabi jezika, da ne bi bil zaradi neke - v njegovih očeh majhne stvari - hudo kaznovan na onostranstvu.

Imam Ibn Kajjim pravi: ''Zares je nenavadno, da se človek zlahka varuje konzumiranja harama, krivice, prešuštva, kraje, pitja alkohola, prepovedanega gledanja, a težko se mu je vzdržati svojega jezika in ga paziti, celo do te mere, da vidiš človeka, ki je vzor drugim v veri, asketizmu in čaščenju, vendar izgovarja besede, ki izzivajo Allahovo jezo, a da nanje ne obrača pozornosti … Kolikokrat smo videli tiste, ki se vzdržijo greha in krivice, vendar njihov jezik laže, potvarja in udarja na čast živih ter mrtvih.''

KAKO SE OBVAROVATI HUDIH POSLEDIC JEZIKA?

Če musliman hoče biti rešen in oddaljen od teh pogubnih posledic jezika, se mora držati naslednjih pravil in nasvetov.

  1. Izkoriščanje jezika za pokornost Allahu in za čaščenje Njega, za zikr (spominjanje Allaha), iskanje odpuščanja, recitacijo Kur'ana, izgovarjanje lepih besed.
  2. Prebiranje biografij muslimanov prvih treh generacij, saj so njihova življenja polna poučnih lekcij in naukov.
  3. Človek naj prosi Allaha, naj mu pomaga pri čuvanju jezika in uporabi le-tega v dobre namene ter dejanja.
  4. Človek naj se izogiba in oddalji od družbe, kjer se večinoma vodijo prazni in plitki pogovori.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...