Preskoči na glavno vsebino

BLAGOST

Ali ibn Ebi Talib je rekel, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: ''Zares je Allah blag in ljubi blagost. On za blagost nagrajuje bolj kot za grobost in bolj kot za vse drugo.'' (zabeležil Muslim)

Zgornji hadis poudarja vrednost blagosti in spodbuja na prevzemanje te lastnosti. Na drugi strani stoji grobost, ki je nepriporočljiva lastnost.

''On za blagost nagrajuje bolj kot za grobost.'' To pomeni, bodisi da se z blagostjo dobi več kot z grobostjo, bodisi da se zaradi blagosti največ nagrajuje na Sodnem dnevu.

Ibn Hadžer daje prednost prvemu mnenju (Fethul-Bari, 10/449), En-Nevevi pa daje prednost drugemu mnenju v svojem komentarju Muslimove verodostojne zbirke hadisov.


Vzvišeni pravi:

Bodi odpustljiv, zapoveduj dobro in izogibaj se nevednežev. (Kur'an; 7:199)

Musliman se je dolžan okrasiti s to lastnostjo, saj to lastnost Allah ljubi. Poleg tega je Imam Muslim zabeležil, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: ''Kdor je prikrajšan za blagost, je prikrajšan za vsako dobro,'' kajti blagost polepša vsako stvar.

Blagost ščiti osebo pred peklenskim ognjem. Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: ''Ali hočete, da vam povem, kdo bo obvarovan Ognja in komu bo Ogenj nedostopen? To je vsak pristen, blag in lahek človek.'' (zabeležil Et-Tirmizi, hadis je hasen-garib)

Primer blagosti Allahovega Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem

Prenaša se, da je nek beduin vstopil v mošejo, ko je v njej sedel Allahov poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem. Beduin je rekel: ''O, Allah! Odpusti meni in Muhammedu, in ne odpusti nikomur drugemu.'' Allahov Poslanec, sallallahu alejhi ve sellem, se je nasmejal in mu rekel: ''Omejil si neomejeno.''

Zatem je ta beduin odšel v kot mošeje in začel urinirati. Kasneje, ko je ta isti beduin postal privržen islamu, je rekel: ''Vstal je, vendar me ni ukoril niti užalil. Rekel mi je: 'Zares je to mošeja, kjer se ne urinira. Zgrajena je za spominjanje na Allaha in za molitev.' '' Zatem je ukazal, naj se zlije vedro vode na mesto, kjer je beduin uriniral. (zabeležila El-Buhari in Ibn Madža)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...