Preskoči na glavno vsebino

ZADOVOLJNO SRCE

Omar ibn El-Khattab je rekel: ''Vseeno mi je, v kakšnem stanju se bom prebudil. Ali bo to v stanju, ki ga imam rad, ali v stanju, ki ga preziram. Razlog temu je, ker ne vem, kaj je dobro zame – ali je to v tem, kar imam rad, ali v tem, kar preziram.'' (Ez-Zuhd, str. 108., Ebu Davud)

Kako prečudovite, modre in poučne besede! Vsi imamo potrebo, da sami sebe naučimo delovanja po teh besedah in vzgojimo srce, da čuti v skladu z njimi.

Koliko stvari se nam vsakodnevno zgodi, tako na nivoju posameznika kot na nivoju družbe, na osnovi katerih vidimo le nekaj slabega, medtem ko so v bistvu dobre za nas. O tem najdemo potrditev v Allahovem govoru:

Morda sovražite nekaj, kar je dobro za vas in ljubite nekaj, kar je slabo za vas. In Allah ve, medtem ko vi ne veste. (Kur'an; 2:216)

Morda nečesa ne marate, Allah pa v tem daje veliko dobrega. (Kur'an; 4:19)

Ko se pomnožijo stvari, ki jih ljudje vidijo kot težave in neprijetnosti, pa tako grenijo njihova življenja, takrat Allahov govor, besede Njegovega Poslanca, sallallahu alejhi ve sellem in zatem pridige njegovih družabnikov ostajajo zdravilen balzam, s katerim zdravimo življenjske rane. Kdor bo spregledal z očesom razuma, bo spoznal, da nima drugega izhoda, kajti žalost in razočaranje ne oživlja umrlega, kakor niti zaskrbljenost in nemir ne vrne izgubljenega.

Kdor bo jasno dojel, da je Allahova izbira najboljša in da na tem svetu ni človeka, ki je brez težav in skušnjav, takšen bo že pred vstopom v Rajske vrtove na onostranstvu, vstopil v zemeljske rajske vrtove zadovoljstva; in to je od plodov šestega stebra islamskega verovanja, verovanje v el-kada in el-kadr (usodo).

Medtem ko oseba, ki na te skušnjave in težave gleda le z očesom nemira in neprestano odpira žalostne strani svoje preteklosti, tako le vrača svojo bolečino in obnavlja svoje rane.

Nihče od tistih, ki jih gledaš okrog sebe in o njih poslušaš, od slavnih do neslavnih, od srečnih do nesrečnih, ni izvzet iz besed Vzvišenega Allaha:

Zagotovo Smo ustvarili človeka, da se vedno za nečim žene. (Kur'an; 90:4)

Razlika je le v tem, kako se posameznik sooči s svojimi težavami in napori.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...