Preskoči na glavno vsebino

STANJE VEČINE LJUDI

Odpadništvo od islama v kufr (nevero), se včasih zgodi z zapuščanjem islama in sprejetjem neke druge religije kufra, včasih pa na način, da oseba zagreši eno od negacij islama (navakidul-islam), medtem ko še naprej prakticira islamske obrede – pa ga ljudje še naprej smatrajo za muslimana, čeprav ni od njih. To je zelo resna zadeva, ki se mora dobro preučiti, saj le na ta način zmoremo razlikovati med hakk vel-batil (resnico in zablodo), huda vel-dalal (usmeritvijo in stranpotjo). In prav to je nejasno velikemu številu ljudi, razlog pa je džehl (neznanje) v pogledu stvari, ki rušijo islam osebe in tudi zaradi nepoznavanja riddeta (odpadništva).

Človek misli, da je musliman, če opravlja nekatere islamske obrede, pa četudi nato zagreši nekaj od mukeffirat (besede in dejanja, ki peljejo osebo iz vere) – in to mišljenje je fasid (nepravilno).

Razlog za to je nepoznavanje resničnega islama in njegovega nasprotja. To je dejansko stanje in stvarnost, v kateri danes živi veliko število ljudi, ki ne razlikujejo med resnico in zablodo, niti med usmeritvijo in stranpotjo, in tako dajejo opis islama tistim, ki opravljajo nekatere islamske obrede, pa četudi nato zagrešijo tisoč navakid (negacij islama). Takšni ne vedo, da je oseba, ki se poziva na islam in opravlja nekatera dejanja čaščenja, pa zatem zagreši negacijo islama, kot oseba, ki opravi vudu (abdest, obredna čistoča), ga zatem izgubi, pa tako ne bo ostala oseba, ki ima abdest. Enako pri osebi ne bo ostala sled islama, ko zagreši eno od negacij islama.

Islam ni le prazen poziv niti skupek kontradiktornosti. Tako v tem našem času slišiš ljudi govoriti: ''Ta je musliman, vendar je komunist.'' Drugi: ''Ta je musliman, vendar je sekularist, ali liberalec ali demokrat ali nacionalist, ali se posmehuje islamu in njegovim predpisom, ali misli, da islamski šeriat ni uporaben oz. prikladen za današnji čas.'' Kako je takšen lahko musliman?!

Islam je vera resnice in iskrenosti, islam je predanost izključno Vzvišenemu Allahu s tevhidom (monoteizmom), podrejanje Njemu s pokornostjo in odrekanjem od širka (politeizma) ter njegovih pripadnikov. Islam je popolna celota, ki se ne deli - morajo se vzpostaviti vsi njegovi obredi in predpisi, ter se oddaljiti od negacij islama. Islam je vera, država, čaščenje, zakon, sodba, dejanja, pozivanje, borba na Allahovi poti. Islam je sodnik vsakemu dejanju in govoru.

Človek ne bo musliman le zaradi tega, ker se pripisuje islamu, če je pri njem prisotno nekaj od kufra (nevere), kar negira islam osebe, kakor ni zadosti le hvaliti islam in ga priznavati, potem pa ne živeti po njegovih predpisih.

Danes je veliko tistih, ki se pripisujejo islamu, vendar je muslimanov – v pravem smislu besede – malo. Danes veliko slišimo in beremo o pohvalah na račun islama in islamskega šeriata ter njegovega sodstva. Ko pa se vrnemo na vzpostavitev islama v življenju in družbi, bomo našli ogromno razdaljo med pravim islamom in med velikim številom tistih, ki ga hvalijo in priznavajo.

Od jasnega zulma (krivice) in zablode je, ko damo ime islama tistemu, ki si ga ne zasluži, samo zato ker se poziva na islam, ga hvali ali ga priznava, vendar je daleč od njega v dejanjih in govoru.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...