Preskoči na glavno vsebino

PLEMENITOST POSLANCA MUHAMMEDA

 


DAREŽLJIVOST

Kar se tiče njegove darežljivosti, se prenaša, da ni odbil niti ene zahteve, ki se je od njega iskala. Seveda je to težko nam, vendar njemu ni bilo. Možno in normalno je bilo, da je vsak lahko odšel k Allahovemu Poslancu sallallahu alejhi ve sellem in poiskal pomoč, saj je bil dostopen, skromen in uvideven do vsakogar - do beduinov, judov, ostarelih žensk, mladih žensk, siromakov, bogatih, otrok, odraslih. Če je nekdo želel nekaj vprašati o islamu, morda iskal nasvet, ali pa iskal nekaj od materialnih dobrin, vsakomur so bila vrata odprta. Okrog njega ni bilo dvorjanov ali garde niti telesnih stražarjev.

Nekoč je nosil obleko z luknjami, pa mu je eden od ashabov za darilo dal prelepo ogrinjalo. Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je odšel domov, se preoblekel in odšel ven. Drug ashab ga je zagledal in vprašal, če bi mu ga podaril. Ogrinjalo mu je bilo tako všeč, da je prosil Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem, če mu ga podari. Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem se je slekel, mu ga dal in odšel domov, da obleče tisto staro ogrinjalo z luknjami. Ko so drugi ashabi to videli, so rekli: ‘’Kako si drzneš?! Kako si to lahko naredil, a vedel si, da te ne bo zavrnil?!’’ Ashabi so ukorili tega svojega prijatelja, ashaba, ki je sedaj imel to ogrinjalo. In rekli so mu pomembne besede.

‘’Vedel si, da te ne bo zavrnil.’’ Iz teh besed nam vse postane jasno. Bilo je normalno in znano daleč naokoli, lahko bi rekli celo nepisano pravilo, da Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem ni zavračal nikogar. Kar se od njega išče, on to daje.

Ta ashab je odgovoril, da ogrinjala ni vzel z namenom, da bi ga nosil in se šopiril z njim, temveč z namenom da bi bil to njegov kefin (mrtvaški prt); da bo ob smrti zavit vanj in z njim pokopan. Pojasnil je svojo namero, ki ni bila tako sebična in negativna, kot je sprva izgledalo.

NEUSTRAŠNOST

Enes ibn Malik je rekel, da so neke noči v Medini ljudje slišali močan oglušujoč krik, zvok ali glas, in niso vedeli, za kaj gre. Pazljivo so izstopili iz svojih hiš, morda pomislili, da je napadel sovražnik, ali neka divja zver. Niso vedeli, kaj se dogaja. Vendar so takoj zatem zagledali Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem, kako se je iz smeri tega zvoka vračal na Ebu Talhinem neosedlanem konju s sabljo okrog ramena. Takoj, ko je zaslišal zvok, je stekel iz hiše, zajahal konja, si okrog ramena opasal sabljo in v galopu krenil v smeri tega zvoka. Oni so pazljivo izstopali, on pa se je že vračal in govoril ljudem, da je vse v redu, naj jih ne skrbi in naj se ne bojijo. V predaji ni pojasnila, kaj je bilo in kaj se je slišalo, niti tega ni pojasnil Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem, ker tega morda tudi sam ni ugotovil. Bistvo je, da se je vrnil s pomirjujočimi vestmi med zmedene ljudi.

To nam priča o veliki neustrašnosti Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem. Takoj se je vrgel v morebitno nevarnost, ko je slišal nekaj, kar bi lahko škodovalo njegovemu ummetu.

ZADRŽANOST

V številnih hadisih se omenja njegova umirjenost in dostojanstvenost, tudi ko so ga nasprotniki poskušali ponižati ali užaliti.

V neki situaciji je prišla skupina judov in začeli so mu govoriti, es-samu alejkum namesto es-selamu alejkum. ''Sam'' pomeni smrt ali strup, rekli so mu torej ''smrt tebi ali strup tebi''. On je le hladno odgovoril ve alejkum (tudi vam). Aiša se je tako razjezila, da je izza zavese zakričala: ''Allah naj vas prekolne oziroma Allah naj vas pobije! Kako si drznete to govoriti Allahovemu poslancu?'' On je rekel: ‘’O, Aiša, pomiri se. Mar ne veš, da je vse, kar je blago, najboljše. Mar ne veš, da je vse, v čem je blagost, prelepo. In vse, v čem je grobost, grdo.’’ Imel je potrpljenje celo pri takšnih žalitvah. Seveda je ostal dosleden, dostojanstven, ponosen in miren; ni se ponižal, bil je moder in zadržan. Vedel je, da je on Allahov poslanec, oni pa sinovi svinj in opic, vendar jim je odvrnil na moder način in dal lekcijo tako njim kot tudi nam, in sicer kako ostati iznad situacije in kako se ne spustiti na nivo prostakov.

HRABROST

Ali ibn Ebi Talib je rekel: ''Kadarkoli bi boj v bitki postal težak, bi se skrivali za Allahovim Poslancem in se zbirali okrog njega.'' In te besede prihajajo od Alija ibn Ebi Taliba, človeka, ki je bil tudi sam eden od največjih vitezov in eden od najboljših borcev tega ummeta.

BLAGOST

Enes je rekel, da ga je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem še kot dečka poslal, naj opravi neko opravilo. Ne omenja se kakšno opravilo, morda da nekomu nekaj odnese, ali da nekaj prinese ... Enes pravi, da je na poti zagledal otroke, ki so se igrali, pa se je začel igrati z njimi. Povsem je pozabil na opravek, s katerim ga je zadolžil Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem. Čez nekaj časa ga je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem odšel iskat, saj se Enes ni vrnil. Tako ga je našel z otroki na ulici.

Enes je povedal, da je začutil, kako ga je nekdo s hrbta prijel za glavo ali ušesa. Ko se je Enes obrnil, je zagledal Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem, ki se mu je nasmihal in se začel igrati z njim. Torej, ne le da ga ni kaznoval, nadrl ali ukoril, temveč se je z njim na kratko poigral.

Sama igra je bila zadosti, kajti Enes je sam dojel, da je storil napako. Ko je zagledal Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem, se je sam spomnil, da je bil poslan z nalogo in da tega ni opravil. Vendar mu Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem ni rekel ničesar v smislu: ‘’Kje si ti? Zakaj nisi prišel?’’

SKROMNOST

Ni mu bilo izpod časti, da jaha osla. Seveda je imel kamelo, vendar je pogosto jahal tudi osla, kar nekateri morda smatrajo kot nekaj neuglednega.

Obstaja situacija, ki je zares čudovit primer. Ko so muslimani odhajali v bitko na Bedru - bilo jih je 315, kamel pa 75 -  so bili nekateri peš, bilo je tudi par konjev. V glavnem so na eno kamelo prišli trije ali štirje borci. Družabnika Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem na tej poti v bitko sta bila Ali ibn Ebi Talib in Ebu Lubabe.

Seveda bi se vsak od nas in tudi vsak od ashabov odrekel kameli; ne bi niti pomislil, da bi on jahal, Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem pa poleg hodil. Tako je seveda čutil tudi Ali, a da ga ne bi užalil, je to želel nekako splesti v zgodbo o starosti in mladosti, saj se je zavedal skromnosti Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem. Rekel je: ‘’O, Allahov Poslanec, midva sva mladeniča,’’ v smislu midva bova hodila, saj sva mlada, ti pa jahaj na kameli. Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem bi to lahko sprejel in nihče mu ne bi ničesar očital, saj je bil poveljnik vojske. In to ni bil nek prestol, temveč običajna kamela, grobo in neudobno prevozno sredstvo, a vsekakor boljše kot hoja po razgretem pesku.

Seveda ni sprejel predloga, da bi onadva hodila, on pa jahal. A ni ga le zavrnil in tako ostal nedorečen, temveč je odvrnil z nasmehom: ‘’Niti sta vidva kaj močnejša od mene, niti sem jaz v kaj manjši potrebi po nagradi.’’ To je pomenilo, da sta res mlajša, vendar je bil on še vedno na vrhuncu moči. In želel je, da si razdelijo nagrado od Allaha za hojo na Njegovi poti.

Delili so si kamelo, delili so si spokoj jahanja in delili so si nagrado za hojo na Allahovi poti.

Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je bil vodja, verski vodja in politični vodja, a si je kljub temu delil kamelo z dvema svojima ashaboma. In kam je hodil? Ali je hodil na mesto kronanja oziroma inavguracije, kakor temu pravijo v današnjem času, ko na rdeči preprogi ''okronajo'' predsednika? Ne. Odhajal je v borbo, kjer se je s prsmi v prsa boril s sovražnikom, kakor vsak drug vojak.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...