Bilal ibn Rebah je bil rojen v suženjstvo, stanje, ki je zanj postalo še težje, ko je postal eden od prvih vernikov, ki so sledili naukom Poslanca Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. Bilalov oče je bil arabski suženj, mati pa bivša princesa Abesinije, današnje Etiopije, ki je bila prav tako zasužnjena.
Bilal je bil v lasti gospodarja, ki ga je kaznoval za
sprejetje islama. Vlekel ga je po Meki, spodbujal ljudi, naj se mu posmehujejo,
skušal ga je celo prisiliti, naj se odreče islamu, tako da je na njegova prsa
postavil težko skalo.
Prav nasprotno temu je Bilal pri soočenju s pregonom in
nasiljem pokazal upornost in moč. Impresioniran nad Bilalovo vztrajnostjo v
islamu je Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, poslal svojega
najboljšega prijatelja Ebu Bekra, naj Bilalu kupi svobodo.
Osvobojeni Bilal je imel pomembno vlogo v zgodnji muslimanski
skupnosti. Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, ga je določil za
muezzina, človeka, ki kliče k molitvi. Bilal je bil temnopolt in za nekatere je
njegova temna polt pomenila, da za ta položaj ni primeren.
V neki situaciji je Ebu Zerr, eden od družabnikov Poslanca
Muhameda, sallallahu alejhi ve sellem, podcenjevalno rekel Bilalu: ‘’Ti, sin
črne ženske!’’
To je izzvalo takojšnjo grajo s strani Poslanca Muhammeda, sallallahu
alejhi ve sellem: ‘’Ebu Zerr! V tebi je ostalo še nekaj vpliva džahilijjeta
(nevednosti).’’
Ta nevednost, ki jo je omenil Poslanec Muhammed, sallallahu
alejhi ve sellem, je imela korenine v napačnem stališču, da rasa odraža
karakter ali družbeni status osebe. Pravzaprav je poslansko sporočilo rasne
enakopravnosti v ostrem nasprotju s prevladujočo rasno nastrojenostjo v sedmem
stoletju Arabije. To obdobje pred prihodom Poslanca Muhammeda, sallallahu
alejhi ve sellem, se imenuje džahilijjet, obdobje nevednosti, v kar spada tudi koncept
rasizma.
Poslanec Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, je bil prvi
človek v zgodovini – koliko nam je znano iz verodostojnih virov – ki je
razglasil, da nobena oseba ni nad drugo glede na raso ali etnično poreklo. Ta
deklaracija je kristalizirana v enem od Poslančevih najpomembnejših govorov,
poslednji pridigi, na gori Arafat, leta 632. V tem govoru je Poslanec Muhammed,
sallallahu alejhi ve sellem, jasno in glasno obsodil rasizem, ko je rekel: "O,
ljudje, vaš Gospodar je en, vaš oče je tudi en. Nima prednosti Arabec nad
nearabcem, niti nearabec nad Arabcem, niti rdeč nad črnim, niti črn nad rdečim,
razen v pobožnosti." (Imam Bejheki prenesel od Džabirja)
Od takrat naprej so Poslančevi nauki o rasni enakopravnosti
navdihovali različne ljudi, da se borijo za pravičnost do vseh.
Razmislite o življenju aktivista Malcolma X, ki se je s
črnskim rasizmom boril proti belskemu rasizmu v petdesetih in šestdesetih letih
20. stoletja. Ko je odšel na hadž oziroma romanje v Meko, je napisal svoje
znano pismo, v katerem je med drugim zapisal:
Tam je bilo na desetine tisoč romarjev s celega sveta. Bili
so vseh barv, od modrookih plavolascev do temnopoltih Afričanov. Vendar smo vsi
sodelovali v istem obredu, prikazovali duh enakosti in bratstva, za kar so me moje
izkušnje v Ameriki pripeljale do verovanja, da nikoli ne bi moglo obstajati med
belim in nebelim.
Dodal je:
Nikoli prej nisem videl iskrenega in resničnega bratstva prakticiranega
s strani vseh barv skupaj, ne glede na njihovo barvo.
Hadž je za Malcolma X predstavljal premik od rasizma k rasni
enakopravnosti. Nauki Poslanca Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem,
spodbuijajo ljudi, naj postanejo antirasisti, kar je nekaj drugega kot
nerasist. Čeprav nerasist nima rasnih predsodkov in jih ne izraža javno, kljub
temu ne dela na odstranitvi rasizma iz neke družbe. Poslanec Muhammed, sallallahu
alejhi ve sellem, je aktivno kljuboval in nasprotoval ter odstranil prikrit,
odkrit in sistemski rasizem v družbi.
Rasizem je identificiral kot simptom, nadutost pa
identificiral kot glavno korenino rasizma.
Naš svet postaja bolj in bolj raznolik in povezan, zato je
ključnega pomena, da sledimo naukom Poslanca Muhammeda, sallallahu alejhi ve
sellem, ki je pokazal, da se vrednost človeka ne meri z raso ali etnično
pripadnostjo, temveč s karakterjem in obnašanjem.
Komentarji
Objavite komentar