Preskoči na glavno vsebino

DVA OBRAZA?

Ali si v današnjem času že slišal za človeka z dvema obrazoma? Jaz nisem. V današnjem času ima večina ljudi deset obrazov, ne le dveh. Še več, nekateri jih imajo dvajset, petdeset, sto. Skorajda ne moreš več najti dvoličneža. A kje so tisti iskreni, ki imajo samo en obraz?

Pogosto naletiš na človeka, ki s teboj stoji v saffu (vrsti v molitvi) – njegovo stopalo ob tvojem stopalu, rama ob tvoji rami in glava poleg tvoje glave na sedždi. Šepeta najlepše besede in prosi Allaha v mesdžidu, a ko stopi iz njega, izstopi z drugim obrazom. Ko pride domov k svoji ženi in otrokom, ima tretji obraz. V službi ima četrtega. Ko je v kontaktu z drugimi, tujimi ženskami je blag in priliznjen s petim obrazom. Ko je v kontaktu z ljudmi, ki mu niso prav posebno pri srcu, nejevoljen s šestim obrazom. Ko je v kontaktu z direktorji in voditelji, ponižan z sedmim obrazom. Ko na ulici sreča siromaka ali bereča, ponosen in ošaben z osmim obrazom, devetim obrazom, desetim itn.

Kdo si ti? Kakšen je tvoj pravi obraz? Ali si se kdaj zalotil, da si spremenil svoj obraz?

Vedi, da Allah vidi vse obraze. Vidi te, ko si tam nekje, vidi te sedaj in videl te bo kasneje.

Lastnika številnih obrazov vidiš z enim obrazom, ko zboli, a z drugim obrazom, ko je zdrav. Ko je siromašen z enim obrazom, a z drugim obrazom, ko je bogat. Ko zasede nek pomemben položaj, dvigne brado, a ko je podrejen, spusti glavo.

Kdo si ti? Odgovori si na to vprašanje. Kakšen je tvoj pravi obraz? Katera osebnost je tvoja osebnost in katera pot je tvoja pot?

Bodi eden, oseba z enom obrazom, ki hodi po eni poti. Ali veš, kateri obraz ti želim? Želim ti obraz Allahovega sužnja in ne obraza, ki je suženj drugim ljudem ali strastem in poželenjem, modernim trendom in sodobnim idolom. Želim ti obraz, ki bere Kur’an in dela sedždo iskreno Allahu. Želim ti obraz, ki je enak doma z družino, s sodelavci v službi in s tujci na ulici, kjerkoli se znajde in v kakršnihkoli okoliščinah.

Ko te ogovori lepa in postavna ženska, vsi vidijo tvojo blagost in tvojo ljubkost. Vprašanje je, ali ti vidiš svojo blagost in svojo ljubkost? Zakaj nisi takšen s svojo ženo, ki si to veliko bolj zasluži. Zakaj se tako ne obnašaš do svoje življenjske sopotnice, matere tvojih otrok? Allahov suženj je tisti, ki je blag in ljubek do svoje žene, do neznanke pa resen, a kljub temu prijazen brez spogledovanja. To se zahteva od Allahovega sužnja.

Želim ti obraz, s katerim boš Allahov suženj doma, Allahov suženj v mesdžidu, na ulici, v službi, da boš Allahov suženj tam, kjer te ljudje poznajo in kjer te ne poznajo; ko si v družbi in ko si sam.

Bodi eden z enim obrazom, ne z desetimi. Ne bodi lastnik niti dveh obrazov, bodi samo in izključno Allahov suženj. Doma si moški in skrbiš za svojo družino, v službi si resnicoljuben in marljiv, v mesdžid odideš, da častiš Allaha, ne da opravljaš in kramljaš po nepotrebnem, v odnosu z vladarji in tirani pokončen in neustrašen, v borbi hraber in pogumen.

Bodi Allahov suženj pri ravnanju z moškimi in ženskami, z bogatimi in siromašnimi, vladarji in vladanimi, direktorji in sodelavci.

Imej obraz Allahovega sužnja in se osvobodi suženjstva vsem stvarem in vsem ljudem mimo Njega Vzvišenega.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...