Sehur. V Sahih El-Buhari in Sahih Muslim stoji, da je Poslanec sallallahu
alejhi ve sellem rekel: “Vstajajte na sehur, saj je v njem
blagoslov.”
Hitenje z iftarjem (obed, s katerim prekinemo post) in
odlašanje s sehurjem do zadnjega trenutka.
Iftar s svežimi ali suhimi datlji.
Poklicati na iftar tiste, ki se postijo, saj je v tem velika dobrota in
nagrada ter tudi du’a angelov.
Opravljanje dobrih dejanj, pokornost z dejanji čaščenja in recitacija Kur’ana, saj je nagrada za dobra dejanja v ramadanu pomnožena. V Sahih El-Buhari stoji, da je bil Poslanec sallallahu alejhi ve sellem najbolj radodaren v ramadanu.
Tisti, ki se posti, je dolžan svoje organe varovati od
lenobe, nekoristnega govora in laži, a tistemu, ki želi razpravo ali prepir, je sunnet reči:
“Postim se,” in ga pustiti na miru.
Du’a pri iftarju. Sunnet je izgovoriti: Allahumme inni esaluke birahmetike-l-leti
vesi'et kulle šei en tagfire li (Allah moj, prosim te za Tvojo Milost, ki
obkroža vse stvari, da mi odpustiš).
I’tikaf. To je eden od utemeljenih sunnetov posta, pomeni pa osamitev
oziroma stalno prebivanje v mesdžidu (džamiji) zaradi pokornosti Allahu. V
hadisu stoji: “Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je zadnjih deset
dni ramadana preživel v i’tikafu, vse dokler ga Allah ni usmrtil, a za njim so
v i’tikafu bile njegove žene.” (Muttefekun alejhi)
Pogoj je, da se i’tikaf opravlja v džamiji, kjer se
redno klanjajo skupinske molitve. Predhodno je potrebno imeti nijjet (namero).
I’tikaf se pokvari z neupravičenim odhodom iz džamije ali pa z namero
odhoda, pa četudi oseba potem ni odšla. Pokvari se tudi s spolnim odnosom ali
ejakulacijo. Vzvišeni pravi:
In ne imejte odnosov z njimi, dokler ste v mesdžidih,
z namenom čaščenja. (Kur’an;
2.187)
I’tikaf se ne pokvari z odhodom zaradi velike ali male fiziološke potrebe, ali
izvrševanja obvezne čistoče, ali zaradi odhoda po hrano in pijačo. Vendar oseba
nikogar ne obišče, niti se ne zanima za karkoli drugega poleg i’tikafa.
Teravih molitev. To je sunnet zaradi čimveč klanjanja v ramadanu in truda v zadnjih
desetih dnevih, ko se išče noč kadr (lejletul-kadr). V Sahihu
El-Buhari stoji: “Poslanec sallallahu alejhi ve sellem bi se z nastopom
zadnjih deset dni ramadana vzdržal spolnih odnosov, celo noč bi bedel in zbujal
svojo družino.“
Lejletul-kadr je najverjetneje v zadnjih desetih dnevih ramadana, a
najbolj potrjena je sedemindvajseta noč. Sunnet je v tej noči govoriti: “O,
Allah, Ti si Tisti, ki odpuščaš in ljubiš odpuščanje, pa mi odpusti.“ (prenaša
petorica)
Zaželeno je recitirati čimveč molitev (du’a). Vzvišeni pravi:
In ko te Moji sužnji vprašajo o Meni, Jaz sem resnično blizu,
nemudoma se odzovem prošnji prosilca, ko Me zaprosi. Zato naj se odzovejo Meni
in naj verujejo v Mene, da bi tako lahko bili vodeni na Pravo pot. (Kur’an; 2.186)
Komentarji
Objavite komentar