Preskoči na glavno vsebino

SEDEM VREDNOSTI POSTA

 

POST JE ŠČIT PRED PEKLENSKIM OGNJEM

Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: “Post je ščit pred Allahovo kaznijo.” Hadis je zabeležil Bejheki v delu Šuabul Iman. Prav tako so ga zabeležili Ahmed, Nesai in Ibn Madža. Sujuti in Albani sta ga ocenila kot verodostojnega. (Sahihul Džami’, hadis št. 3867)

V drugem rivajetu (predaji) stoji: “Post je ščit, s katerim se suženj (človek) ščiti pred Ognjem.”

Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: “Post je ščit pred Ognjem, kakor ščit, s katerim se nekdo od vas brani v borbi.” Hadis so zabeležili Ahmed, Nesai in Ibn Madža. Albani ga je ocenil kot verodostojnega. (Sahihul Džami’, hadis št. 3879)

Munavi je rekel: “Post je na dunji (tem svetu) ščit pred grehi, saj lomi strasti in čuva ude. A na ahiretu (onostranstvu) je ščit pred Ognjem … Post je ščit pred Allahovo kaznijo, tako da se mu Ogenj ne more približati, kakor se ne more približati delom telesa, ki se umivajo pri vuduju (abdestu, obrednem umivanju). Post zajema celotno telo, tako da je z Allahovo milostjo ščit celotnemu telesu.” (Fejdul Kadir, 4/242, 250)

Ibn Abdul-Berr je rekel: “Zadostuje ti le ta odlika posta.”

VRATA REJJAN, SKOZI KATERA BODO VSTOPILI LE TISTI, KI SO SE POSTILI

Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: “Raj ima osem vrat. Ena od njih so tudi vrata Rejjan, skozi katera bodo vstopili le tisti, ki so se postili.” (zabeležil El-Buhari od Sehla ibn Sada)

V drugem rivajetu (predaji), ki sta ga zabeležila El-Buhari in Muslim, stoji: “V Raju obstajajo vrata z imenom Rejjan, skozi katera bodo na Sodnem dnevu vstopili tisti, ki so se postili. Ko bodo oni vstopili, se bodo vrata zaprla in nihče več ne bo vstopil skozi njih.” Et-Tirmizi dodaja: “Kdor vstopi skozi njih, nikoli ne bo občutil žeje.”

Od Ebu Hurejre se prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: “Kdor bo od tistih, ki so klanjali, bo poklican na vrata molitve. Kdor bo od tistih, ki so se borili na Allahovi poti, bo poklican na vrata džihada. Kdor bo od tistih, ki so se postili, bo poklican na vrata Rejjan.” (zabeležila El-Buhari in Muslim)

VZVIŠENI ALLAH JE ZARADI VREDNOSTI IN POMENA, POST PRIPISAL SEBI

Od Ebu Hurejre se prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: “Vzvišeni Allah pravi: ‘Vsako dejanje pripada Adamovem sinu (človeku), razen post. On je Moj in Jaz ga posebno nagrajujem.’ “ (zabeležila El-Buhari in Muslim)

Ibn Hadžer pravi: “Učenjaki se razhajajo okrog besed: ‘On je Moj in Jaz ga posebno nagrajujem,’ saj vsa dejanja pripadajo Allahu in On jih nagrajuje.

Ena skupina učenjakov pravi, da je to zaradi tega, ker se v postu ne more najti rija (pretvarjanje), kar ni primer z ostalimi dejanji. Kurtubi je rekel: ‘Glede na to, da se z rija (pretvarjanjem) lahko pomešajo vsa dejanja poleg posta, za katerega ne ve nihče razen Vzvišeni Allah (tj. Samo Allah ve, če se človek posti ali ne), iz tega razloga je Allah post pripisal Sebi.’ “ (Fethul Bari, 4/129)

POST VZDIGUJE DEREDŽE (STOPNJE)

Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: “Vsako dejanje Adamovega sina se pomnoži desetkrat do sedemstokrat. Vzvišeni pravi: ‘Razen post, On je Moj in Jaz ga nagrajujem. Kdor se posti, zaradi Mene zapušča svojo strast in hrano.’ “ (zabeležil Muslim)

Ibn Hadžer je rekel: “Njegove besede: ‘Jaz ga nagrajujem,’ pomenijo: Samo Jaz vem kolikšna bo nagrada za pot in kolikokrat bo pomnožena.” (Fethul Bari, 4/130)

Ibn Redžeb El-Hanbeli je rekel: “Post je posebna izjema pri dejanjih, ki se množijo. Vsako dobro dejanje se pomnoži desetkrat do sedemstokrat – razen post. Njegovo množenje se ne omejuje na omenjeno število, temveč ga Allah množi brez omejitve na določeno število.” (Letaiful Me’arif, str. 168)

POST BRIŠE GREHE

Huzejfe prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: Fitno (tukaj ima fitna pomen grehov in zablode) človeka v družini, imetju, samemu sebi, otroku in sosedu, briše post, molitev, miloščina, zapovedovanje dobrega in prepovedovanje zla.” (zabeležila El-Buhari in Muslim)

Od Ebu Hurejre se prenaša, da je Allhov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: “Kdor se posti v mesecu ramadanu, verujoč in pričakujoč nagrado, mu bodo odpuščeni prejšnji grehi.” (zabeležila El-Buhari in Muslim)

Od Ebu Seida El-Khudrija se prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: “Post na dan Arefata je keffaret (odkup, briše grehe) za prejšnje in sledeče leto.“ Hadis je zabeležil Taberani. Albani ga je ocenil kot verodostojnega (Sahihul Džami’, hadis št. 3805)

POST NA ALLAHOVI POTI ODDALJUJE OD PEKLENSKEGA OGNJA

Od Ebu Seida El-Khudrija se prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: “Kdor se bo en dan postil na Allahovi poti, temu bo Allah s tem dnevom oddaljil njegov obraz od Ognja za sedemdeset let.“ (zabeležila El-Buhari in Muslim)

Ibn Dževzi je rekel: “Kadar se beseda fi sebilillah (na Allahovi poti) omeni na splošno, se pod njo cilja na džihad.“

POST JE POT V RAJ

Od Huzejfe se prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: “Komu bo zapečateno s postom, bo vstopil v Raj.” Hadis sta zabeležila Bezzar in Ahmed. Albani ga je ocenil kot verodostojnega. (Sahihul Džami’ hadis št. 6224)

Munavi je rekel: “To pomeni, kdor zaključi svoje življenje, posteč se ali po iftarju (večerji po postu), bo vstopil v Raj.”

Huzejfe od Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem prenaša, da je rekel: “Kdor reče la ilahe illallah in s tem zaključi svoje življenje, bo vstopil v Raj. Kdor se posti dan, želeč Allahov Obraz in s tem zaključi svoje življenje, bo vstopil v Raj. Kdor podeli miloščino, želeč Allahov Obraz in s tem zaključi svoje življenje, bo vstopil v Raj.” Hadis je zabeležil Ahmed. Albani ga je ocenil kot verodostojnega. (Sahihu Et-Tergibi-vet-Terhib, 1/412)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...