POST JE ŠČIT PRED PEKLENSKIM OGNJEM
Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel:
“Post je ščit pred Allahovo kaznijo.” Hadis je zabeležil Bejheki v delu Šuabul
Iman. Prav tako so ga zabeležili Ahmed, Nesai in Ibn Madža. Sujuti in
Albani sta ga ocenila kot verodostojnega. (Sahihul Džami’, hadis št. 3867)
V drugem rivajetu (predaji) stoji: “Post je ščit, s
katerim se suženj (človek) ščiti pred Ognjem.”
Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel:
“Post je ščit pred Ognjem, kakor ščit, s katerim se nekdo od vas brani v
borbi.” Hadis so zabeležili Ahmed, Nesai in Ibn Madža. Albani ga je ocenil
kot verodostojnega. (Sahihul Džami’, hadis št. 3879)
Munavi je rekel: “Post je na dunji (tem svetu) ščit pred
grehi, saj lomi strasti in čuva ude. A na ahiretu (onostranstvu) je ščit pred Ognjem
… Post je ščit pred Allahovo kaznijo, tako da se mu Ogenj ne more približati,
kakor se ne more približati delom telesa, ki se umivajo pri vuduju (abdestu,
obrednem umivanju). Post zajema celotno telo, tako da je z Allahovo milostjo
ščit celotnemu telesu.” (Fejdul Kadir, 4/242, 250)
Ibn Abdul-Berr je rekel: “Zadostuje ti le ta odlika
posta.”
VRATA REJJAN, SKOZI KATERA BODO VSTOPILI LE TISTI, KI SO SE POSTILI
Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel:
“Raj ima osem vrat. Ena od njih so tudi vrata Rejjan, skozi katera bodo
vstopili le tisti, ki so se postili.” (zabeležil El-Buhari od Sehla ibn
Sada)
V drugem rivajetu (predaji), ki sta ga zabeležila
El-Buhari in Muslim, stoji: “V Raju obstajajo vrata z imenom Rejjan, skozi
katera bodo na Sodnem dnevu vstopili tisti, ki so se postili. Ko bodo oni
vstopili, se bodo vrata zaprla in nihče več ne bo vstopil skozi njih.” Et-Tirmizi
dodaja: “Kdor vstopi skozi njih, nikoli ne bo občutil žeje.”
Od Ebu Hurejre se prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu
alejhi ve sellem rekel: “Kdor bo od tistih, ki so klanjali, bo poklican
na vrata molitve. Kdor bo od tistih, ki so se borili na Allahovi poti, bo
poklican na vrata džihada. Kdor bo od tistih, ki so se postili, bo poklican na vrata
Rejjan.” (zabeležila El-Buhari in Muslim)
VZVIŠENI ALLAH JE ZARADI VREDNOSTI IN POMENA, POST PRIPISAL
SEBI
Od Ebu Hurejre se prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu
alejhi ve sellem rekel: “Vzvišeni Allah pravi: ‘Vsako dejanje pripada
Adamovem sinu (človeku), razen post. On je Moj in Jaz ga posebno nagrajujem.’ “
(zabeležila El-Buhari in Muslim)
Ibn Hadžer pravi: “Učenjaki se razhajajo okrog besed: ‘On
je Moj in Jaz ga posebno nagrajujem,’ saj vsa dejanja pripadajo Allahu in
On jih nagrajuje.
Ena skupina učenjakov pravi, da je to zaradi tega, ker se v
postu ne more najti rija (pretvarjanje), kar ni primer z ostalimi dejanji.
Kurtubi je rekel: ‘Glede na to, da se z rija (pretvarjanjem) lahko pomešajo vsa
dejanja poleg posta, za katerega ne ve nihče razen Vzvišeni Allah (tj. Samo
Allah ve, če se človek posti ali ne), iz tega razloga je Allah post pripisal
Sebi.’ “ (Fethul
Bari, 4/129)
POST VZDIGUJE DEREDŽE (STOPNJE)
Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel:
“Vsako dejanje Adamovega sina se pomnoži desetkrat do sedemstokrat. Vzvišeni
pravi: ‘Razen post, On je Moj in Jaz ga nagrajujem. Kdor se posti, zaradi Mene
zapušča svojo strast in hrano.’ “ (zabeležil Muslim)
Ibn Hadžer je rekel: “Njegove besede: ‘Jaz ga
nagrajujem,’ pomenijo: Samo Jaz vem kolikšna bo nagrada za pot in
kolikokrat bo pomnožena.” (Fethul Bari, 4/130)
Ibn Redžeb El-Hanbeli je rekel: “Post je posebna izjema
pri dejanjih, ki se množijo. Vsako dobro dejanje se pomnoži desetkrat do sedemstokrat
– razen post. Njegovo množenje se ne omejuje na omenjeno število, temveč ga
Allah množi brez omejitve na določeno število.” (Letaiful Me’arif, str. 168)
POST BRIŠE GREHE
Huzejfe prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi
ve sellem rekel: “Fitno (tukaj ima fitna pomen grehov
in zablode) človeka v družini, imetju, samemu sebi, otroku in sosedu, briše
post, molitev, miloščina, zapovedovanje dobrega in prepovedovanje zla.”
(zabeležila El-Buhari in Muslim)
Od Ebu Hurejre se prenaša, da je Allhov Poslanec sallallahu
alejhi ve sellem rekel: “Kdor se posti v mesecu ramadanu, verujoč in
pričakujoč nagrado, mu bodo odpuščeni prejšnji grehi.” (zabeležila
El-Buhari in Muslim)
Od Ebu Seida El-Khudrija se prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu
alejhi ve sellem rekel: “Post na dan Arefata je keffaret (odkup,
briše grehe) za prejšnje in sledeče leto.“ Hadis je zabeležil Taberani.
Albani ga je ocenil kot verodostojnega (Sahihul Džami’, hadis št. 3805)
POST NA ALLAHOVI POTI ODDALJUJE OD PEKLENSKEGA OGNJA
Od Ebu Seida El-Khudrija se prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu
alejhi ve sellem rekel: “Kdor se bo en dan postil na Allahovi poti, temu
bo Allah s tem dnevom oddaljil njegov obraz od Ognja za sedemdeset let.“
(zabeležila El-Buhari in Muslim)
Ibn Dževzi je rekel: “Kadar se beseda fi sebilillah (na
Allahovi poti) omeni na splošno, se pod njo cilja na džihad.“
POST JE POT V RAJ
Od Huzejfe se prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu
alejhi ve sellem rekel: “Komu bo zapečateno s postom, bo vstopil v Raj.”
Hadis sta zabeležila Bezzar in Ahmed. Albani ga je ocenil kot verodostojnega. (Sahihul
Džami’ hadis št. 6224)
Munavi je rekel: “To pomeni, kdor zaključi svoje življenje,
posteč se ali po iftarju (večerji po postu), bo vstopil v Raj.”
Huzejfe od Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem
prenaša, da je rekel: “Kdor reče la ilahe illallah in s tem zaključi
svoje življenje, bo vstopil v Raj. Kdor se posti dan, želeč Allahov Obraz in s
tem zaključi svoje življenje, bo vstopil v Raj. Kdor podeli miloščino, želeč
Allahov Obraz in s tem zaključi svoje življenje, bo vstopil v Raj.” Hadis je
zabeležil Ahmed. Albani ga je ocenil kot verodostojnega. (Sahihu Et-Tergibi-vet-Terhib,
1/412)
Komentarji
Objavite komentar