Preskoči na glavno vsebino

SEDEM VREDNOSTI POSTA

 

POST JE ŠČIT PRED PEKLENSKIM OGNJEM

Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: “Post je ščit pred Allahovo kaznijo.” Hadis je zabeležil Bejheki v delu Šuabul Iman. Prav tako so ga zabeležili Ahmed, Nesai in Ibn Madža. Sujuti in Albani sta ga ocenila kot verodostojnega. (Sahihul Džami’, hadis št. 3867)

V drugem rivajetu (predaji) stoji: “Post je ščit, s katerim se suženj (človek) ščiti pred Ognjem.”

Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: “Post je ščit pred Ognjem, kakor ščit, s katerim se nekdo od vas brani v borbi.” Hadis so zabeležili Ahmed, Nesai in Ibn Madža. Albani ga je ocenil kot verodostojnega. (Sahihul Džami’, hadis št. 3879)

Munavi je rekel: “Post je na dunji (tem svetu) ščit pred grehi, saj lomi strasti in čuva ude. A na ahiretu (onostranstvu) je ščit pred Ognjem … Post je ščit pred Allahovo kaznijo, tako da se mu Ogenj ne more približati, kakor se ne more približati delom telesa, ki se umivajo pri vuduju (abdestu, obrednem umivanju). Post zajema celotno telo, tako da je z Allahovo milostjo ščit celotnemu telesu.” (Fejdul Kadir, 4/242, 250)

Ibn Abdul-Berr je rekel: “Zadostuje ti le ta odlika posta.”

VRATA REJJAN, SKOZI KATERA BODO VSTOPILI LE TISTI, KI SO SE POSTILI

Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: “Raj ima osem vrat. Ena od njih so tudi vrata Rejjan, skozi katera bodo vstopili le tisti, ki so se postili.” (zabeležil El-Buhari od Sehla ibn Sada)

V drugem rivajetu (predaji), ki sta ga zabeležila El-Buhari in Muslim, stoji: “V Raju obstajajo vrata z imenom Rejjan, skozi katera bodo na Sodnem dnevu vstopili tisti, ki so se postili. Ko bodo oni vstopili, se bodo vrata zaprla in nihče več ne bo vstopil skozi njih.” Et-Tirmizi dodaja: “Kdor vstopi skozi njih, nikoli ne bo občutil žeje.”

Od Ebu Hurejre se prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: “Kdor bo od tistih, ki so klanjali, bo poklican na vrata molitve. Kdor bo od tistih, ki so se borili na Allahovi poti, bo poklican na vrata džihada. Kdor bo od tistih, ki so se postili, bo poklican na vrata Rejjan.” (zabeležila El-Buhari in Muslim)

VZVIŠENI ALLAH JE ZARADI VREDNOSTI IN POMENA, POST PRIPISAL SEBI

Od Ebu Hurejre se prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: “Vzvišeni Allah pravi: ‘Vsako dejanje pripada Adamovem sinu (človeku), razen post. On je Moj in Jaz ga posebno nagrajujem.’ “ (zabeležila El-Buhari in Muslim)

Ibn Hadžer pravi: “Učenjaki se razhajajo okrog besed: ‘On je Moj in Jaz ga posebno nagrajujem,’ saj vsa dejanja pripadajo Allahu in On jih nagrajuje.

Ena skupina učenjakov pravi, da je to zaradi tega, ker se v postu ne more najti rija (pretvarjanje), kar ni primer z ostalimi dejanji. Kurtubi je rekel: ‘Glede na to, da se z rija (pretvarjanjem) lahko pomešajo vsa dejanja poleg posta, za katerega ne ve nihče razen Vzvišeni Allah (tj. Samo Allah ve, če se človek posti ali ne), iz tega razloga je Allah post pripisal Sebi.’ “ (Fethul Bari, 4/129)

POST VZDIGUJE DEREDŽE (STOPNJE)

Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je rekel: “Vsako dejanje Adamovega sina se pomnoži desetkrat do sedemstokrat. Vzvišeni pravi: ‘Razen post, On je Moj in Jaz ga nagrajujem. Kdor se posti, zaradi Mene zapušča svojo strast in hrano.’ “ (zabeležil Muslim)

Ibn Hadžer je rekel: “Njegove besede: ‘Jaz ga nagrajujem,’ pomenijo: Samo Jaz vem kolikšna bo nagrada za pot in kolikokrat bo pomnožena.” (Fethul Bari, 4/130)

Ibn Redžeb El-Hanbeli je rekel: “Post je posebna izjema pri dejanjih, ki se množijo. Vsako dobro dejanje se pomnoži desetkrat do sedemstokrat – razen post. Njegovo množenje se ne omejuje na omenjeno število, temveč ga Allah množi brez omejitve na določeno število.” (Letaiful Me’arif, str. 168)

POST BRIŠE GREHE

Huzejfe prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: Fitno (tukaj ima fitna pomen grehov in zablode) človeka v družini, imetju, samemu sebi, otroku in sosedu, briše post, molitev, miloščina, zapovedovanje dobrega in prepovedovanje zla.” (zabeležila El-Buhari in Muslim)

Od Ebu Hurejre se prenaša, da je Allhov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: “Kdor se posti v mesecu ramadanu, verujoč in pričakujoč nagrado, mu bodo odpuščeni prejšnji grehi.” (zabeležila El-Buhari in Muslim)

Od Ebu Seida El-Khudrija se prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: “Post na dan Arefata je keffaret (odkup, briše grehe) za prejšnje in sledeče leto.“ Hadis je zabeležil Taberani. Albani ga je ocenil kot verodostojnega (Sahihul Džami’, hadis št. 3805)

POST NA ALLAHOVI POTI ODDALJUJE OD PEKLENSKEGA OGNJA

Od Ebu Seida El-Khudrija se prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: “Kdor se bo en dan postil na Allahovi poti, temu bo Allah s tem dnevom oddaljil njegov obraz od Ognja za sedemdeset let.“ (zabeležila El-Buhari in Muslim)

Ibn Dževzi je rekel: “Kadar se beseda fi sebilillah (na Allahovi poti) omeni na splošno, se pod njo cilja na džihad.“

POST JE POT V RAJ

Od Huzejfe se prenaša, da je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem rekel: “Komu bo zapečateno s postom, bo vstopil v Raj.” Hadis sta zabeležila Bezzar in Ahmed. Albani ga je ocenil kot verodostojnega. (Sahihul Džami’ hadis št. 6224)

Munavi je rekel: “To pomeni, kdor zaključi svoje življenje, posteč se ali po iftarju (večerji po postu), bo vstopil v Raj.”

Huzejfe od Allahovega Poslanca sallallahu alejhi ve sellem prenaša, da je rekel: “Kdor reče la ilahe illallah in s tem zaključi svoje življenje, bo vstopil v Raj. Kdor se posti dan, želeč Allahov Obraz in s tem zaključi svoje življenje, bo vstopil v Raj. Kdor podeli miloščino, želeč Allahov Obraz in s tem zaključi svoje življenje, bo vstopil v Raj.” Hadis je zabeležil Ahmed. Albani ga je ocenil kot verodostojnega. (Sahihu Et-Tergibi-vet-Terhib, 1/412)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...