Preskoči na glavno vsebino

PREDPISI VEZANI ZA POST


  • Nastop meseca ramadana se potrjuje na enega od dveh načinov: z videnjem mlade lune, ali da se pred mesecem ramadanom dopolni mesec šaban in se računa, da ima (mesec šaban) trideset dni. (Ibn Usejmin - Fetava fi ahkami-s-sijam, str. 36)
  • Za celoten ramadan je zadosten en nijjet (namera), in sicer na začetku meseca. Vendar če bi se zgodilo, da oseba prekine post (dan, dva ali več) v toku meseca zaradi potovanja, bolezni ali nečesa drugega, na tej osebi je obveza, da obnovi nijjet (namero), saj ga je (tj. post) enkrat že prekinila. (Fetava erkan el-islam - Ibn Usejmin, str. 466)
  • Vsaka oseba, ki ni v stanju, da se posti zaradi starosti ali bolezni, od katere ne upa, da bo ozdravela, na njej je, da za vsak dan nahrani siromaka, če ima možnost za to. (Medžmu'u fetava - Ibn Baz, tom 3, str. 233)
  • Post osebe, ki zapusti molitev (salah), ni pravilen in se od nje ne sprejema, saj je oseba, ki zapusti molitev, kafir ali nevernik, murted ali odpadnik od islama, zaradi besed Vzvišenega: “Če pa se pokesajo, vzpostavijo molitev in dajo zekat, potem so vaši bratje v veri,” (Kur’an; 9:11) in zaradi besed Poslanca sallallahu alejhi ve sellem: “Med človekom ter mnogoboštvom in nevero je zapuščanje molitve.” Hadis je zabeležil Muslim. (Fetava fi ahkami-s-sijam - Ibn Usejmin, str. 87)
  • Če je muezzin znan po tem, da ezana ne recitira v ustreznem času, v času resnične zore, potem je obveza prekiniti z jedačo, pijačo in ostalimi stvarmi, ki kvarijo post, in sicer v trenutku, ko začne z ezanom. Vendar če muezzin recitira ezan glede na mišljenje in ezan poskuša recitirati v ustreznem času, ali pa uporablja moderne takvime (dnevne koledarje), potem v takšni situaciji ni nič narobe jesti in piti v času ezana. (Medžmu'u fetava - Ibn Baz, tom 5, str. 259)
  • Ni narobe pogoltniti sline in o tem ni razhajanja med učenjaki. A kar se tiče sluzi kot rezultata kašljanja, to je obveza izpljuniti, ko pride do ust, in tistemu, ki se posti, tega ni dovoljeno pogoltniti, saj ima možnost, da se teh stvari obvaruje. (Medžmu'u fetava - Ibn Baz, tom 5, str. 251)
  • Krvavitev, kakor je iztekanje krvi iz nosa in istihada ter podobno, ne kvari posta. Tisto, kar kvari post je hajd ali menstruacija, nifas ali poporodno krvavenje, tj. kri, ki se pojavi v njem, ter hidžama. (Medžmu'u fetava - Ibn Baz, tom 5, str. 253)
  • Če nekdo namerno bruha, torej bruhanje izzove sam, takšen je pokvaril svoj post. A če bruha, vendar ne s svojim vzrokom in namero, potem mu je post pravilen. (Fetava Ibn Usejmin, tom 1, str. 500)
  • Zdravilo, ki se uporablja za grgranje ali izpiranje grla, ne kvari posta, če se ne pogoltne, ob opozorilu, naj se to zdravilo ne uporablja razen v potrebi (nuji). (Fetava Ibn Usejmin, tom 1, str. 514)
  • Kapljice za oči, nanašanje surme (mazila) okrog oči in kapljice za ušesa ne kvarijo posta. (Fetava Ibn Usejmin, tom 1, str. 514)
  • Nič ni narobe z okušanjem hrane na način, da se postavi na vrh jezika, a le pod pogojem, da se ne pogoltne. (Fetava islamijje - Ibn Džibrin, tom 2, str. 128)
  • Če bi se zgodilo, da mož v dnevu ramadana soprogo prisili v spolni odnos, bi bil post ženske pravilen in ni dolžna izvršiti keffaret (odkup). A kar se tiče moža, on je grešen in obvezen nadoknaditi ta post plus keffaret. A keffaret je osvoboditev sužnja ali sužnje, a če nima (sredstev), potem post dva meseca skupaj (zaporedoma), a če tudi tega ne zmore, potem nahraniti šestdeset siromakov. (Fetava islamijje - Ibn Usejmin, tom 2, str. 136)
  • Če nekdo doživi ejakulacijo kot rezultat razmišljanja, ali doživi polucijo med spanjem, mu post ni pokvarjen. (Medžmu'u fetava - Ibn Baz, tom 5, str. 243)
  • Mezj ali prozorna tekočina v obliki sluzi, ki ni sperma, a pojavlja se tako pri moškemu kot pri ženski kot produkt strasti, ne pokvari posta. (Medžmu'u fetava - Ibn Baz, tom 5, str. 245)
  • Nehranljive injekcije ne pokvarijo posta, vseeno če se dobivajo v mišico ali žilo, četudi se občuti toplota v grlu, saj so to od stvari, ki ne kvarijo posta. (Medžalis šehr ramadan - Ibn Usejmin, str. 100)
  • Če se zgodi, da tisti, ki se posti, iz pozabe nekaj poje ali popije, mu je post pravilen. Vendar ko se spomni (ali ga nekdo opozori), da se posti, mu je obveza prekiniti z jedačo in pijačo. Če ima zalogaj v ustih, ga je obvezen izpljuniti. (Fetava Ibn Usejmin, tom 1, str. 527)
  • Predpis nosečnice in dojilje je predpis bolnika; če jim post ne predstavlja težave, jim je predpisano, naj se postijo, vendar so izpuščene dneve dolžni nadoknaditi, ko najdejo priložnost za to. (Medžmu'u fetava - Ibn Baz, tom 5, str. 207)
  • Kapljice za nos, če pridejo do želodca ali grla, kvarijo post. (Fetava Ibn Usejmin, tom 1, str. 520)
  • Če se v času posta dobivajo hranljive injekcije, ki služijo kot zamenjava za hrano in pijačo, je post pokvarjen. (Medžalisu šehri ramadan - Ibn Usejmin, str. 100)
  • Če musliman v toku svoje bolezni umre po mesecu ramadanu, nihče ne bo nadoknadil niti hranil siromakov (kot nadomestilo zanj), saj je imel šeriatsko pravilen razlog. (Fetava Ibn Baz, tom 5, str. 239)
  • Potniku je v vseh situacijah bolje, da se ne posti, a če se odloči, da se bo postil, s tem ni nič narobe, saj je do nas po verodostojni poti prišlo, da je Poslanec sallallahu alejhi ve sellem delal eno in drugo. A če bodo temperature zelo visoke in težavnost velika, je prekinitev posta bolj potrjena in potniku je nepriporočljivo, da se v takšnem stanju posti. (Fetava Ibn Baz, tom 5, str. 187)
  • Izogibanje uporabe misvaka (za čiščenje zob) v toku dneva v ramadanu ali kateregakoli drugega dneva v letu, ko se posti, nima nobene osnove, saj je uporaba misvaka sunnet. (Fetava islamijje - Ibn Usejmin, tom 2, str. 126)
  • Nič ni narobe z uporabo parfuma ali vonjanjem parfumov, razen kada ali kadila, tega ne bo vonjal, saj takšni parfumi vsebujejo materijo, ki pride v želodec, a ta materija je dim. (Fetava islamijje - Ibn Usejmin, tom 2, str. 128)
  • Kri, ki pride v usta iz zob (in dlesni) ne vpliva na pravilnost posta, vendar se je potrebno izogibati goltanju, če ima možnost za to. Enako je s krvavenjem iz nosu – če se zgodi in se izogne goltanju krvi, post ni pokvarjen in ni ga potrebno nadoknaditi. (Fetava erkan el-islam - Ibn-Usejmin, str. 476)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (1. del)

Pregledali bomo poglavje o postu iz knjige Zad el-Mustaqni. Avtor je Šarafuddin Musa ibn Ahmed El-Hadžavi. Besedilo je sestavljeno na podlagi izpiskov iz serije predavanj šejha Ahmeda Musa Jibrila pod naslovom The Comprehensive Fiqh of Fasting . Preučevanje klasičnih del uleme, ki so nas prehiteli v veri, je jedro našega razumevanja vere, saj se na ta način seznanimo s strukturiranim študijem v klasičnem stilu. KAJ JE FIQH? Fiqh je v bistvu islamska pravna praksa, fiqh jezikovno pomeni razumevanje nečesa ali znanje o nečem. Šeriatski pomen fiqha je izpeljava verskih predpisov, ki se vežejo na dejanja tistih, ki so jim določena dejanja predpisana v smislu, kaj je za nekoga haram, halal, mustehab, mekruh itn. Najplemenitejše znanje je zagotovo znanje o aqidi in tevhidu, kajti v tem znanju leži razlika med večnim ognjem in večnim rajem. To je veliki fiqh, nekateri učenjaki ga imenujejo el-fiqh el-ekber. Za aqido in tevhidom je po pomembnosti el-fiqh el-asghar, ki se nanaša na hara...

POGLAVJE O POSTU - KITAB ES-SIJAM (2. del)

Avtor je začel z besedami: يَجِبُ صَوْمُ رَمَضَانَ بِرُؤْيَةِ هِلَالِهِ Post v ramadanu postane obvezen, ko je viden hilal (naraščajoči lunin srp). To je izjava. Avtor je želel opozoriti na dvoje. Najprej je želel poudariti, da je ramadan obvezen (vadžibun). Nato pa tudi izpostavil, da se post začne z videnjem naraščajočega luninega srpa. Čeprav so vsi vadžibi obvezni, so nekateri na različnih ravneh. Nekateri vadžibi so na ravni rukn, nekateri pa na nižji ravni, običajno so to vadžibi, o katerih se ulema razhaja, ali pa se ne štejejo za rukn, kajti če pri nekem dejanju čaščenja izpustite rukn, bo celotno čaščenje zavrnjeno. To je hujše kot izpustiti običajen vadžib, čeprav sta oba obvezna. Torej, če ulema reče, da je nekaj rukn v veri ali rukn v čaščenju, boste v tem zelo težko našli razhajanje med učenjaki. Na primer sedžda je rukn v molitvi, brez katere molitev ni sprejeta. Recitiranje sure El-Fatiha v molitvi je vadžib, vendar so se učenjaki razšli glede vprašanja, ali je...