Preskoči na glavno vsebino

PONIŽANJE IMA SVOJO CENO

Nekaterim šibkim in slabotnim dušam se zdi, da ima ponos preveliko ceno, katere niso zmožni plačati, zato izberejo ponižanje in sramoto, bežeč od teh težkih obvez, in tako živijo brezvredno življenje, prestrašeni in vznemirjeni, boječ se svoje lastne sence in vsakega vzklika.

Mislijo, da je vsak vzklik proti njim. (Kur’an; 63:4)

In ugotovil boš, da med vsem človeštvom najbolj hlepijo po življenju. (Kur'an; 2:96)

A ti ponižani in osramočeni plačujejo ceno, ki je večja od cene ponosa; oni plačujejo ceno, ki jo plačujejo na račun svoje duše, svojega ugleda in položaja, na račun svoje spokojnosti in pogosto tudi na račun svoje krvi in premoženja – vendar se tega sploh ne zavedajo.

Zmotno mislijo, da bodo takrat, ko ponižno plačajo ceno ponižanja, žrtvujoč svoj ponos, dobili bližino uglednih in močnih, vendar kolikokrat nam je izkustvo že pokazalo, da so bili takšni zavrženi kot smet prav s strani njihovih predpostavljenih, katere so častili ali se jim pokoravali kot sužnji.


Koliko ljudi je prodalo svojo humanost in umazalo svoje čelo, ko so ga potiskali pred noge svojih gospodarjev, politikov in kapitalistov. Pokorili in podredili so se jim, žrtvujoč vse dejavnike človeškega življenja, vse svetinje, ki jih človeštvo pozna, in izdali vsa zaupanja, katere jim je Allah zaupal in katere so jim zatem zaupali ljudje.

In na koncu je takšen vseeno ponižan, osramočen in brezvreden, celo pri svojih gospodarjih, politikih in kapitalistih, ki so ga le izkoristili kot poslušnega psa; prav pri teh gospodarjih, za katerimi je tekel, pred njimi iztegoval jezik, mahal s svojim repom in se valjal po blatu, da bi si pridobil njihovo zadovoljstvo.

Koliko ljudi obstaja, ki bi lahko bili plemeniti in ponosni, ki bi lahko obvarovali ponos resnice in humanosti. Ko so bili takšni, so ostali čutili strahospoštovanje do njih, celo tisti, ki so jim nasprotovali. A ko so se izneverili, so oslabeli in zapustili resnico, pa so postali nepomembni pri tistih, ki so se jih predtem bali, in ponižani pri tistih, ki so se bali resnice. Postali so ceneni pri tistih, ki so jih poskušali kupiti, ceneni v tolikšni meri, da jih v bistvu sploh več nočejo kupiti; zavrženi kot mrhovina in brcnjeni z nogami tistih, ki so jim do včeraj, ko so v resnici imeli ponos in v plemenitosti strahospoštovanje, veliko obljubljali in marsikaj ponujali.

Veliko je tistih, ki z višine padejo na tla. Poleg velikega števila primerov, iz katerih lahko vzamemo lekcijo, smo še vedno priče žrtvam, ki padajo iz dneva v dan; žrtvam, ki plačujejo polno ceno ponižanja; žrtvam, ki so se izneverile Allahu in zatem tudi ljudem, ki so žrtvovale ponos, da nato z iztegnjenimi jeziki pohlepno sopejo za svojimi gospodarji, politiki in kapitalisti, sopejo za praznimi obljubami in fatamorganami, a zatem ponižani in spregledani padajo na tla, medtem ko jih drugi ljudje s prezirom opazujejo.

V toku svojega kratkega in omejenega življenja sem videl in še naprej gledam ljudi, ki svoje glave sklanjajo pred drugimi mimo Vzvišenega Allaha in k njim pristopajo skrušeno, ter zvesto plačujejo ceno ponižanja. Priklanjajo svoje glave in upogibajo svoje vratove, potem pa so pregnani, kakor so pregnani osli, ko predajo svoje breme s svojih hrbtov. Izgubili so oba dobra, dobro tega materialnega sveta in dobro onostranstva, da bi se namesto tega priključili povorki sužnjev.

Videl sem jih in gledam jih, a bili so v stanju, da bi bili svobodni, vendar so rajši izbrali, da bodo sužnji. Bili so v stanju, da bi bili močni, vendar so rajši izbrali ponižanje. Lahko bi bili tisti, do katerih ostali čutijo strahospoštovanje, vendar so izbrali strahopetnost in sramoto. Videl sem jih, kako bežijo od ponosa, da ne bi izgubili enega evra, a zaradi ponižanja, bankam in državi plačujejo ogromne vsote evrov. Videl sem jih, kako delajo vsak možen greh, da bi zadovoljili močne in ugledne, in tako dobili zatočišče v okrilju njihove oblasti in ugleda, a lahko bi bili izmed tistih, katerih se ugledni in močni bojijo.

Še več, videl sem in še danes gledam celotne narode, ki se bojijo prenesti težo bremena svobode, nato pa ne enkratno, temveč večkratno plačujejo ceno služenja in pokoravanja gospodarjem, politikom in kapitalistom; ceno, ki se v najmanjši meri ne more primerjati s prenašanjem težav na poti svobode.

Že davno so judje rekli svojemu poslancu:

O, Mojzes! Nikoli ne bomo vstopili vanjo (tj. v Sveto zemljo), dokler so oni v njej. Pojdita ti in tvoj Gospodar pa se bojujta. Mi bomo sedeli tukaj. (Kur’an; 5:24)

Tako so zaradi svojega izogibanja, da nosijo breme ponosa, plačali ceno štiridesetletnega tavanja po puščavi, obkroženi s peskom, ponižani z odtujenostjo in gnani s strahom. A za ponos in zmago bi plačali veliko manj od omenjenega.

To ceno morajo plačati vsi posamezniki, vse skupnosti in tudi celotni narodi. Ali bodo plačali ceno ponosa, časti in svobode, ali pa bodo plačali ceno ponižanja, sramote in suženjstva politikom, predsednikom in kapitalistom.

Tistim, ki se izogibajo težavam na poti ponosa, tistim, ki se bojijo posledic časti, tistim, ki svoja čela mažejo pred nogami politikov in kapitalistov, tistim, ki so izdali svojo humanost in svobodo, pravim, naj pogledajo vzroke in povode v toku zgodovine in tudi v nedavni preteklosti, naj razmislijo o primerih, ki se vedno znova ponavljajo in ki pričajo, da je cena ponižanja večja od cene ponosa. In da so težave na poti svobode manjše od težav suženjstva politikom in kapitalistom; da se tistim, ki se žrtvujejo, podarja življenje, da tistim, ki se ne bojijo siromaštva, pride oskrba, ki jim je zadosti, pa so zadovoljni, in da se tistih, ki se ne bojijo politikov in vladarjev, bojijo prav ti politiki in vladarji.

Vsi smo že videli veliko število primerov ponižanih, ki so prodali svojo vest, izneverili resnico, pravico in svobodo, ter svoja čela spustili v blato pred noge politikov in kapitalistov, pa so izginili, ne da bi kdo žaloval za njimi; odšli so prekleti od Allaha in zatem od ljudi.

A imamo tudi primere – ne glede kako malo jih je – tistih, ki se niso hoteli ponižati, ki niso hoteli izneveriti pravice, resnice in svobode, in niso želeli prodati svoje humanosti, možatosti in poguma. Tisti od njih, ki preživijo, živijo ponosno, a tisti od njih, ki na tej poti umrejo, umrejo ponosno.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

MUDROSTI SA (NE)POZNATOG MJESTA

Nije vredan ljubavi niko osim Onaj koji je ljubav stvorio. Ne daj suzama da teku ni radi koga osim Njemu na sedždi iz straha do Njega i ljubavi do Njega. I sve što imaš danas je samo jedna hedija od Njega, a sve što ti uzme znaj nije bilo dobro za tebe. Sve je posuđeno od Njega na dan, godinu, pet, nešto ti pokloni dok si živ, a nešto vrati Sebi jer postaneš nezahvalan. *** Neče se Njegov rob odreč nečega radi Njegove Plemenitosti, a da mu to On neče zamjenut sa boljim. Sve ono sto te odvlači od robovanja Njemu jedinome Kralju nije vredno, odrekneš se tog nečeg, On Stvoritelj svega pošalje nešto bolje vrednije. *** Kada voliš, voli iskreno. Kada daješ, daji nesebično. Kada želiš, želi samo najbolje. Kada tražiš, pazi na čija vrata kucaš. Kada ideš, provjeri vrata da si dobro zakovao.

VSAKA PTICA LETI K SVOJI JATI

V današnjem času na internetu lahko zasledimo poplavo nekih t. i. podkasterjev ali svetovalcev, ki zase pravijo, da sledijo gibanju rdeče tabletke ( red pill movement ), kot so recimo Andrew Tate, Fresh & Fit, Mahdi Tijani, do neke mere tudi Jordan Peterson in podobni. Treba je poudariti, da so te njihove filozofije in pogledi na odnose med moškimi in ženskami le reakcija na feminizem, a če smo iskreni je tudi evropski feminizem reakcija na endemične predsodke do žensk v t. i. zahodni civilizaciji. Teorija rdeče tabletke na Zahodu ni nič novega, saj imajo dolgo zgodovino povezano s podcenjevanjem žensk s strani krščanstva, tj. s cerkvenimi pravili in dogmami. Teorija rdeče tabletke je v samem bistvu le ponovno rojstvo teh prezirajočih pogledov na ženske, ki so na Zahodu vedno obstajali. Razlika je le, da imajo danes oporno točko v nekih kvazi-znanstvenih ugotovitvah namesto v bibličnih besedilih, kot je bil to primer v preteklosti. V preteklosti so dokazovali z Evo in njenim domn...

RAZMIŠLJANJE O POGLAVJU EL-ASR

V tem kratkem poglavju, ki ga sestavljajo trije verzi, je predočen popoln program za človeško življenje s stališča islama. V njem je izkazana rdeča nit islamskega pojmovanja vere. V toku časa, v vseh stoletjih obstoja človeka je le ena civilizacija vzpostavila program koristen vsem skupinam ljudi. To poglavje predstavlja pot odrešitve, vse ostalo je propad in izguba. Imam Eš-Šafi'i je rekel: ''Če bi Allah razodel le to poglavje, bi zadostovalo.'' Pri času, resnično je človek na izgubi, razen tisti, ki verujejo in delajo dobro, ter si priporočajo resnico in si priporočajo potrpežljivost. (Kur'an; 103:1-3) Et-Taberani je z verodostojno/ sahih verigo prenašalcev zabeležil, da se dva moža izmed ashabov ne bi sestala, a da si pred razhodom ne bi recitirala tega poglavja. Zakaj? Kaj je v tem poglavju posebnega? Če bi gledali po čim večji nagradi in čim večjem blagoslovu, potem bi najbrž recitirali poglavje El-Fatiha ali El-Ikhlas, katerih nagrada za samo recitaci...