Ko omenimo termin miskin (siromak), najprej pomislimo na človeka, ki ima potrebe in težko življenje, pa mu sadaka (miloščina) postane dovoljena.
Vendar se je v današnjem času pojavila druga vrsta siromaštva,
ki ga je povzročilo prenašanje novic o potovanjih, bogatih večerjah,
raznovrstnih dragih blagovnih znamkah, o raznih svečanih druženjih in ostalih
stvareh, zaradi česar si številni ljudje z majhnimi dohodki postavijo
vprašanje: “Kje sem jaz v odnosu do njih? Zakaj tudi jaz ne morem imeti
luksuznih počitnic, ali pa se oblačiti in voziti, kar se oblačijo in vozijo
oni?!” Ko poslušajo te novice, si le povečujejo bolečino in žalost, čeprav je
stvarnost pogosto drugačna, in sicer da so ti razsipneži padli globoko v
dolgove, ali pa gre pri vsem tem le za ljubezen do prikazovanja in
reklamiranja.
Takšni občutki so proizvedli družbo, ki je obremenjena z luksuzom in razkošjem, skrbi pa jo le zadovoljevanje fizičnih užitkov na račun duševnega miru, razen kogar se je Vzvišeni Allah usmilil.
Tistega, ki skupaj s svojo družino ne potuje na počitnice v
neke tropske kraje, imajo za miskina (siromaka).
Enako, če se ne oblači in ne menja dragih blagovnih znamk,
potem je siromak.
Kdor poroko organizira ob običajnem veselju in enem kosilu, a
ne v ogromni palači in v dragi restavraciji, takšnega smatrajo za miskina.
Tisti, ki ima mobilni telefon manj znane blagovne znamke,
neizogibno spada med miskine.
Včasih je razumljivo, da luksuz preganjajo bogati ljudje, a
kako razumeti tiste z omejenimi in majhnimi ter povprečnimi dohodki, ki luksuz lovijo
le zato, ker se počutijo manjvredno, če ne posedujejo tega, kar posedujejo
bogati. To jih pripelje v dolgove, pa tako padejo v suženjstvo bančnim posojilom,
ki jih preganjajo in tlačijo leto za letom.
Nihče ne prepoveduje uživanja v tem, kar je Vzvišeni Allah
dovolil od lepih in dobrih stvari, vendar tekmovanje v luksuzu – s strani
velike večine v vseh kategorijah družbe – nikakor ni dobro, kaj šele pohvalno,
niti so posledice pozitivne; zadostuje že to, da iskreno in realno pogledamo
rezultate te gonje, te podganje dirke.
Kadar so bila merila nekaterih ljudi vezana za zunanjost, je Allahov
Poslanec sallallahu alejhi ve sellem vedno, ko bi se pokazala priložnost,
to poskušal popraviti. V to spada tudi primer, ko je nekdo šel mimo Allahovega
Poslanca sallallahu alejhi ve sellem, pa je vprašal človeka, ki je sedel
poleg njega: “Kaj si misliš o tem človeku?” Človek je odgovoril: “On je
človek iz vrst plemičev. Prisežem pri Allahu, dostojen je, da da se mu da
dekle, če zaprosi zanjo. In če se zavzame (za nekoga), da je to sprejeto.”
Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je molčal. Potem je šel
mimo nekdo drug, pa je Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem
vprašal: “Kaj si misliš o njem?” Človek je rekel: “Ta človek je iz vrst
siromašnih muslimanov. Ni dostojen, da se mu da dekle, če zaprosi zanjo, niti
da je sprejeto, ko se zavzame (za nekoga), niti da se poslušajo njegove besede,
ko nekaj reče.” Allahov Poslanec sallallahu alejhi ve sellem je takrat
rekel: “On je boljši od polne zemlje (ljudi), ki so kakor tisti prvi!”
V tem hadisu vidimo, da Allahov Poslanec sallallahu alejhi
ve sellem ni gledal v zunanjost ljudi. El-Buhari je v svojem Sahihu zaradi tega
hadisa sledeče poglavje naslovil: Vrednost (fadilet) siromaštva.
To je poziv v zmernost in izpraševanje samega sebe glede
dajanja širine in pravice številnim vrstam razkošja. Tako bo v družbi odrasla
mladina, ki bo pred očmi videla le luksuzno življenje, mladina, ki ne pozna
resnosti, mladina, ki hrepeni le po življenju poželenj in užitkov, mladina, ki neprestano
beži pred težavami in problemi. Takšna mladina ne bo zmožna zgraditi družbe, če
pa jo že bo, bo takšna družba stala na slabih osnovah in šibkih temeljih.
Komentarji
Objavite komentar